Binnu
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 172
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ook een onzin zeg van ajax. als hij terugkomt geeft hij toe een mislukkeling te zijn. klaas kan nog steeds naar elke europese subtop waar je 4x meer pakt.
Een tip voor de kijkers thuis, aanstaande maandag is Johan Cruijff te gast bij De Wereld Draait Door en daarna bij Holland Sport.
Ik hoop dat van Nieuwkerk niet telkens door hem heen gaat praten, en dat hij wat langer de tijd krijgt dan 10 minuten. Ze melden op hun website dat hij komt praten over het 14-jarig bestaan van zijn foundation, dus ik verwacht er niet te veel van. Bij Holland Sport is hij wel de enige hoofdgast in de uitzending volgens mij, dus dat kan interessanter worden.
"Meneer Cruijf, of mag ik Johan zeggen?"
- "Wat jij wil Matthijs"
"Oke, Johan is dan misschien wat makkelijker. Je foundation bestaat veertien jaar."
- "Dat klopt"
"Zeg het maar, wat is er zo speciaal aan dit moment?"
- "Nouja, we helpen al veertien jaar mensen die normaal niet konden doen wat ze..."
*Matthijs onderbreekt*
"Maar Johan, jij als de godfather van het Nederlandse voetbal. Want zo kunnen we je eigenlijk wel noemen. Jij bent toch eigenlijk gewoon de John Lennon van het voetbal. Hoe krijg je jezelf zo ver om dit soort dingen te doen? Waarom ga je niet gewoon lekker op een golfbaan staan? Waarom niet gewoon stoppen en genieten van het leven? Waarom je nek uitsteken?"
- "Oh, ik sta wel op de golfbaan hoor"
*gelach van het publiek*
"Haha, ja dat snap ik Johan. En je kunt het nog aardig goed ook, naar horen zeggen. Maar waarom dan toch kiezen voor de foundation, terwijl je ook gewoon kunt doen wat normale mensen leuk vinden? Gewoon lekker genieten van je geld. Dat is toch veel leuker dan zo'n foundation opstarten"
- "Nouja, wij helpen graag mensen, dat is een mooi doel toch?"
"Absoluut waar. Wat is de volgende stap? Nog veertien jaar? Ga je de fakkel overdragen? Gaat iemand het overnemen? Wat is het plan voor in de toekomst. Want ik neem aan dat er toch plannen zijn om dit, prachtige initiatief moet ik zeggen, voort te zetten en zelfs uit te bouwen"
- "Er lopen inderdaad al gesprekken met bepaalde kandidaten"
"Oke, bedankt! De Johan Cruiff Foundation bestaat 14 jaar en je kunt ze steunen door naar de website te gaan. Johan, bedankt!"
*schudt hand*
"Zometeen; Jan Smit over zijn poliep, fotograaf Smits over zijn maandelijkse foto's en Jan Mulder met zijn zegje over politiek Den Haag. Maar nu eerst; Fokke en Sukke"

Hahaha ik zie Matthijs al zitten tegenover Cruijf:
Matthijs van Nieuwkerk![]()
Stekelenburg breekt duim en staat weken buitenspel.
Ajax moet een flinke teleurstelling zien te verwerken in haar strijd om de landstitel. De Amsterdammers melden zaterdag op hun officiële website dat Maarten Stekelenburg tijdens de training de duim van zijn rechterhand heeft gebroken en voorlopig buitenspel staat. Kenneth Vermeer zat al in de lappenmand, waardoor Jeroen Verhoeven de komende weken speelt.
Stekelenburg staat vier tot zes weken buitenspel en mist daardoor naast de nodige competitiewedstrijden ook de Europese return tegen Spartak Moskou. De bekerfinale tegen FC Twente, en ook de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen de regerend landskampioen, moet Stekelenburg wel kunnen halen. Voetbalzone
Dit gaat Ajax wat puntjes kosten. En nu staat Vorm in het doel bij NL.
Alleen jammer dat er altijd doorheen geluld moet worden of er zogenaamde grapjes moeten worden gemaakt. Als Cruijff praat, moet de rest stil zijn.
Cruijff is een ongekend voetbaltalent, iemand met heel veel voetbalkennis. Het is geen wetenschapper of winnaar van een belangrijke Nobelprijs. De status die hij krijgt is bizar, wat zal hij vaak lachend voor de tv zitten. Ik ben ook geen fan van Blind, maar wie moet je daar anders neerzetten? Van Anita word je ook niet vrolijk. Misschien toch Atouba maar een kans geven dan. En wie moet je op het middenveld zetten als de Zeeuw vlekken ziet? Lindgren? Eriksen? Oh, die laatste bakte er ook al niets van volgens jou. En Stekelenburg ook al niet.
Je kraakt elke zet van de Boer af, maar waarom? Het is niet dat er betere alternatieven zijn. Een hoop geblaat, meer is het niet. Je onvoorwaardelijke steun aan El Hamdaoui, die onder Jol ook al niets meer klaarspeelde, is daar een typisch voorbeeld van.

Klopt, ik ben ook al vanaf het begin tegen de komst van El Hamdaoui geweest, dat is terug te lezen in mijn posts. Ik begreep de aankoop toen niet, en nu nog steeds niet.
Kom dan maar met oplossingen, wat moet de Boer doen? Wie moet er linksback spelen in plaats van Blind, en wie moet er op het middenveld spelen in plaats van de Jong? Blind heeft lange tijd niet op niveau gespeeld en moet opeens basisspeler zijn. Buiten dat is hij nog jong, en is het dus logisch dat hij fouten maakt. Ik vind hem een betere back dan Emanuelson. De Jong is geen topvoetballer, dat kan iedereen zien, maar hij voert wel z'n taken uit en is niet beroerd om hard te werken. Het is nooit goed, als Ajax onder de voet wordt gelopen door een hardwerkend team roept iedereen dat Ajacieden eens harder moeten werken, en als de Jong 90 minuten lang hard werkt roept iedereen dat hij geen Ajax voetballer is.
De Boer heeft een bepaalde visie over voetbal en wil Ajax op een bepaalde manier laten spelen. Het eerste moet weer gaan spelen zoals de jeugdelftallen worden opgeleid, mooier kan het niet. Dat dit proces tijd kost lijkt me logisch. Onder de Boer is er in ieder geval wel structuur en zijn de meeste spelers tevreden. El Hamdaoui is de enige speler met wie hij botst, blijkbaar liggen ze elkaar niet. Maar als El Hamdaoui gewoon gepresteerd had voor Ajax ipv voor FC El Hamdaoui, had de Boer deze maatregel niet genomen.
Juist in deze tijd moet je vertrouwen hebben in de toekomst. Er is een Ajax trainer uit de eigen school die gesteund wordt door alle stromingen binnen de club, wat zelden gebeurd. Cruijff werkt op de achtergrond keihard om het technische verhaal rond te krijgen en de jeugdopleiding aan te pakken, waar in de toekomst weer van geprofiteerd zal gaan worden. Uiteraard kan het allemaal volledig misgaan, maar de Boer nu al afschrijven is totaal overtrokken, hij doet het tot nu toe prima.
Ik weet niet of de subtopclubs wel in de rij staan. Hij heeft niet echt goed gepresteerd de laatste 2,5 jaar. En ik zie hem ook niet zo snel in Rusland gaan voetballen.
Hij mist in ieder geval: Willem 2, Moskou en Ado(uit), Heracles en Groningen(thuis). Er is een mogelijkheid dat hij er daarna weer bij is als hij goed hersteld is. Dus snap niet dat het hieraan zal liggen of ajax het kampioenschap mis zal lopen of niet. Stiekem heb ik die hoop al opgegeven sinds 2 weken. Of NEC moet heel erg gaan verrassen vandaag tegen PSV(minimaal een punt pakken). Ik denk dat Ajax pak weg 5% kans heeft op de titel met of geen Stekelenburg. ADO is sowieso een wedstrijd waar Ajax het moeilijk zal gaan krijgen of Verhoeven nou in de goal staat of iemand anders. Die andere 3 wedstrijden moet je gewoon kunnen winnen.