XXL Nutrition

afkick log afkicken van frisdrank

kensha

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
13%
Het nieuwe voor nemen van het jaar, volledig stoppen met het drinken van prik.

Het begon vanaf 21:00 op 31 december dat ik gestopt bent met het drinken van prik.

Regelmatig was de sinas van mijn cola de vervanger maar zover heb ik nu alleen nog water en of melk gedronken.
Gisteren was ook de zwaarste dag.

De stijve nek die ik altijd heb gehad was gisterenavond een stuk losser.
Vandaag ging mijn wekker en ik kwam gewoon plotseling klaar wakker mijn nest uit en ik had geen drang naar iets van Cafeïne of prik.

Helaas ben ik hierdoor wel afgevallen in gewicht, maar misschien is het dat mijn metabolisme het weer aan het rechtzetten is.
Ik merkte gisteren middag al dat ik meer honger had dan ik dorst had.

Ik heb wel gekozen om al die prik te vervangen door de snelle suiker in het fruit, overig is het ook nog eens goed gezond ook.
Collega's liepen al raar op te kijken dat ik fruit mee had en ik geen frisdrank had gedronken.

Wat is de reden?:
Ik heb 1-2 keer per jaar een symptoom van Migraine aanvallen.
De aanval is het hetzelfde maar dat duurt soms 4 uurtjes en soms max 1 dag.
Daarnaast wil ik weten hoe ik mij voel als ik stop met het drinken van die koolzuur en Cafeïne.
De post is ook om mij dat extra motivatie te geven aangezien het te makkelijk is om er 1 te pakken.

Desondanks dat ik ben afgevallen in gewicht, ga ik vanmiddag wel weer trainen

Binnen een paar weken ga je blij zijn ;)

Drink nu ook enkel water en héééél sporadisch cola of ice tea. Ben er zelf ook van verschoten toen ik enkel water begon te drinken... Jaren (15 jaar) heb ik ice tea zonder bruis gedronken (3 liter per dag) en als je dat een paar dagen niet drinkt kreeg ik dus echt "akickverschijnselen".... Ben nu blij dat ik ervan af ben en ik water zelfs lekkerder begin te vinden dan cola of andere...

Is geen slecht idee.
Ik ben er nog niet in geslaagd.
Ik ga het ook proberen... zodra de twee flessen in de koelkast leeg zijn :)

• Topic Starter Topic Starter
@t ikke 20

Had jij het ook toen je ermee stopte dat je gewicht toch wat naar benden kelderde.

Ik weet dat ik een snelle spijsvertering heb maar mijn gewicht ging nu toch wat sneller achteruit.
Ik denk toch dat, dat gewoon puur de suiker en cafeïne was dat in mijn lichaam zat?

lol het is geen alcohol of drugs ofzo, beter maak je het niet zo ingewikkeld in je hoofd en stop je er gewoon mee ipv af te kicken :rolleyes:

Je hoeft er niks voor te doen, alleen maar iets niet te doen.

@t ikke 20

Had jij het ook toen je ermee stopte dat je gewicht toch wat naar benden kelderde.

Ik weet dat ik een snelle spijsvertering heb maar mijn gewicht ging nu toch wat sneller achteruit.
Ik denk toch dat, dat gewoon puur de suiker en cafeïne was dat in mijn lichaam zat?

Ik werd leaner ja.

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

lol het is geen alcohol of drugs ofzo, beter maak je het niet zo ingewikkeld in je hoofd en stop je er gewoon mee ipv af te kicken :rolleyes:

Je zou versteld zijn hoeveel mensen er verslaafd zijn aan cola (cafeine) en dergelijke. Ben er zelf van verschoten bij mezelf.

Caffeine kan zeker wel een verslaving zijn, als ik een tijdje geen cola drink krijg ik hoofdpijn en ben ik sjago alsof ik Bokito ben. Moet ook maar is een afkick periode in denk ik.

Als het om de cafeïne gaat, drink dan gewoon een bak zwarte koffie ofzo.

Frisdrank lijkt me inderdaad weinig afkicken aan. Is meer een gewoonte, gewoon zorgen dat je het niet in huis hebt.

Caffeine kan zeker wel een verslaving zijn, als ik een tijdje geen cola drink krijg ik hoofdpijn en ben ik sjago alsof ik Bokito ben. Moet ook maar is een afkick periode in denk ik.

Nou heel veel sterkte met je afkick, mocht het niet lukken dan kun je je altijd nog laten opsluiten in een kliniek samen met alle andere frisdrankjunkies.

onderzoek heeft bewezen dat suiker net zo verslavend is als cocaine, het stimuleert ook dezelfde regio in de hersenen.

Als het om de cafeïne gaat, drink dan gewoon een bak zwarte koffie ofzo.

Frisdrank lijkt me inderdaad weinig afkicken aan. Is meer een gewoonte, gewoon zorgen dat je het niet in huis hebt.

Denk dat het niet alleen de cafeïne is, en dat suikers hier ook een rol in draaien. Ik vond dit zelf ook heel bizar toen ik met een collega werkte die een 'frisdrank verslaving' had. Ik heb er toen ooit een weddenschap mee afgesloten dat hij 2 weken geen frisdrank mocht drinken. Hij is daar zwaar in gefaald.

De reden dat ik denk dat het niet alleen cafeïne is, is omdat hij toen hele dagen koffie dronk en toch na een paar dagen failde hij al in de weddenschap omdat hij het naar eigen zeggen niet kon vol houden. Hij dronk ongeveer 3-4 liter fanta op een dag (geen diet ofzo), er stond ook geen tand meer in zijn mond op 30 jarige leeftijd wat eigenlijk wel triest is. Neemt natuurlijk niet weg dat sommige mensen nogal snel aan iets verslaafd zijn.

onderzoek heeft bewezen dat suiker net zo verslavend is als cocaine, het stimuleert ook dezelfde regio in de hersenen.

Er is ook een onderzoek dat bewezen heeft dat nicotine net zo verslavend is als heroine.

Dit zijn waardeloze onderzoeken die nergens op slaan. Dat soort dingen kun je helemaal niet met elkaar vergelijken. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die helemaal in de war was van suiker/nicotine.

ten eerste 'bewijst' onderzoek niks, dit is geen wiskunde

ten tweede is dat hele omg suiker is net zo erg als cocaine fucking retarded en een belediging voor de neurowetenschap

Laatst bewerkt:
Denk dat het niet alleen de cafeïne is, en dat suikers hier ook een rol in draaien. Ik vond dit zelf ook heel bizar toen ik met een collega werkte die een 'frisdrank verslaving' had. Ik heb er toen ooit een weddenschap mee afgesloten dat hij 2 weken geen frisdrank mocht drinken. Hij is daar zwaar in gefaald. De reden dat ik denk dat het niet alleen cafeïne is, is omdat hij toen hele dagen koffie dronk en toch na een paar dagen failde hij al in de weddenschap omdat hij het naar eigen zeggen niet kon vol houden. Hij dronk ongeveer 3-4 liter fanta op een dag (geen diet ofzo), er stond ook geen tand meer in zijn mond op 30 jarige leeftijd wat eigenlijk wel triest is. Neemt natuurlijk niet weg dat sommige mensen nogal snel aan iets verslaafd zijn.

Idd, beter proberen dat soort mensen nooit iets sterkers dan suiker anders gaan ze helemaal naar de klote.

Er is ook een onderzoek dat bewezen heeft dat nicotine net zo verslavend is als heroine.

Dit zijn waardeloze onderzoeken die nergens op slaan. Dat soort dingen kun je helemaal niet met elkaar vergelijken. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die helemaal in de war was van suiker/nicotine.

ten eerste 'bewijst' onderzoek niks, dit is geen wiskunde

ten tweede is dat hele omg suiker is net zo erg als cocaine fucking retarded en een belediging voor de neurowetenschap

252.jpg

Ga roken als een ketter, probeer daar eens vanaf te komen.........dan lach je om stoppen met frisdrank....

• Topic Starter Topic Starter
@mesoectosaurus,

Roken had ik vroeger al eens geprobeerd, gelukkig was het snel afgeslagen.
1á2 sigaretten geprobeerd en die vielen gewoon zwaar tegen "vond het niet smaken".

Ik was vroeger wel een cola addict hoor, ik heb het wel afgebouwd.
Vorige jaar alleen maar 0,5 liter aan cola per dag, zover nu niks.

Op werk kan ik altijd gratis cola/frisdrank pakken, dat werkt zo tegen.

Terug
Naar boven