AndroidHealthClinic

Afkoeling aarde

Het broeikaseffect is geen feit? Hallo? Einde discussie voor mij.

Dit getuigt alweer van het feit dat je de essentie van de documentaire van Al Gore falikant mist. En de essentie is dat Al Gore zegt dat global warming wordt veroozaakt door de uitstoot van CO2 met nadruk op de menselijke factor daarin. Dit wordt simpelweg betwijfeld door vele klimaatwetenschappers. Om ons te realiseren dat vervuiling, wat nog een ruim begrip is maar goed, niet goed is voor het milieu en mensheid hadden we Al Gore niet voor nodig.
Ik ben er van overtuigd dat Al Core wel degelijk iets in gang heeft gezet. Iets positiefs, wat jullie helaas niet weten te appreciëren.

Haha BigT, goede keus. Don't mistake denialism for debate.

hahaha ik denk dat lorenzo de eerste zin anders bedoeld dan dat jij hem interpeteerd.

Het broeikaseffect is geen feit? Hallo? Einde discussie voor mij.

Ik ben er van overtuigd dat Al Core wel degelijk iets in gang heeft gezet. Iets positiefs, wat jullie helaas niet weten te appreciëren.

Hij heeft in gang gezet dat we beter nadenken over het milleu.En dat is goed
Alleen is wat hij beweert gebassert op onwaarheden.En dat is fout

Ik betreur dat hij zijn docu niet beter heeft gemaakt. Want natuurlijk moet je de absolute waarheid zeggen in zo'n positie. En natuurlijk moet alles kloppen. Al wat ik zeg is, probeer ook eens de mogelijke gevaren te zien, in het geval dat wat hij beweert juist is.

Zekerheid heb je nooit over het klimaat, maar better safe than sorry denk ik dan.

Stroman alert!

Al Gore is niet de wetenschap.

Hoe kan je het anders interpreteren dan dit?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe kom je aan deze grafiek?
Hij klopt niet,vanaf 2000 gaan we neerwaarts.Het kamp van al gore zeg dat dit komt door al nina.Dit is nu verworpen omdat daar dit jaar geen sprake van is.Dus bijde kampen geven toe dat het de laatste jaren afkoelt.

Jij hebt het toch over de temperatuur maar de grafiek gaat over CO2 die stijgt nog steeds.

Publicatie over globale afkoeling goed gelezen

ijsaarde-200x199.jpg

Een artikel van de Bulgaars sterrenkundige dr. Boris en z’n Russische colleaga Boris Kaftan over de mogelijke afkoeling van de temperatuur op Aarde behoorde in 2008 tot één van de meest gelezen publicaties. In de top tien van publicaties door Cambridge University Press, die het artikel overigens al in 2004 publiceerden, staat het artikel op nummer vier. Kennelijk is er het afgelopen jaar grote belangstelling geweest voor het onderwerp globale afkoeling. In het artikel stellen Komitov en Kaftan dat we ondanks de voorspelde globale verwarming de komende jaren een afkoeling mee zullen maken. Dat hangt samen met de komende zonnecyclus, de 24e om precies te zijn sinds het begin van de waarnemingen ervan, die volgens het tweetal een lage activiteit zal vertonen. Zij denken dat de cyclus qua sterkte zal lijken op het zogenaamde Daltonminimum, een periode van lage zonne-activiteit tussen 1790 en 1830, maar de komende periode zou lánger gaan duren. De ideeën van Komitov en Kaftan sluiten goed aan bij m’n astroblog van ruim een maand geleden over de komende mini-ijstijd, die voorspelt wordt op basis van de minimale hoeveelheid zonnevlekken die de afgelopen twee jaar op het zonsoppervlak te zien geweest zijn. Zo, ik ga buiten maar es een tochtje schaatsen op het natuurijs.
icon_biggrin.gif
Bron: Standart.
Copy astroblogs.

Volgens mij zit jij nu met een glimlach op je computer stoel.

• Topic Starter Topic Starter
:popcorn:

Achja jullie zullen het in elk geval het eerste weten, staat in no time onder water dat Nederland. I hate to say ' i told you so'

Hoe kom je aan deze grafiek?
Hij klopt niet,vanaf 2000 gaan we neerwaarts.Het kamp van al gore zeg dat dit komt door al nina.Dit is nu verworpen omdat daar dit jaar geen sprake van is.Dus bijde kampen geven toe dat het de laatste jaren afkoelt.

Sorry,had ik niet gezien.
Het klopt dat de co2 de laatste jaren veel is gestegen,het klopt ook dat desondanks de wereldtemperatuur de laatste jaren is gezakt.
Dit zijn 2 tegenovergestelde dat wat al core beweert.
Daarom zijn er ook steeds meer wetenschappers die voor de zonnecycles theorie gaan.De laatste eeuw is de zon aktiever geworden,vandaar de temperatuurstijging.Op het moment is de zon onaktief,vandaar dat er een afkoeling plaatsvindt.
Volgens sommige wetenschappers staan we voor een mini ijstijd als de zon zo onaktief doorgaat.Maar zover wil ik niet gaan.

Ik interpreteer dit als een stijging van de CO2 in de atmosfeer sinds 1960 tot 2008 schat ik. Maar ik dacht dat jij interpreteerde dat lorenzo beweerde dat er helemaal geen broeikaseffect is :P

Ik herinner me als kind maar al te goed de witte winters in november, december en januari... Wie van jullie kan zich de laatste keer nog herinneren dat het een dik pak gesneeuwd heeft? Volgens mij gaan we dan enkele jaren terug.

Geen stijging van de temperatuur? Niet in de algemene zin op jaarbasis misschien. De winters worden de laatste 15j in elk geval zachter heb ik zo de indruk. Of dat door het broeikaseffect komt? Geen idee, maar beetje toevallig die CO2 stijging niet?

Sorry,had ik niet gezien.
Het klopt dat de co2 de laatste jaren veel is gestegen,het klopt ook dat desondanks de wereldtemperatuur de laatste jaren is gezakt.
Dit zijn 2 tegenovergestelde dat wat al core beweert.
Daarom zijn er ook steeds meer wetenschappers die voor de zonnecycles theorie gaan.De laatste eeuw is de zon aktiever geworden,vandaar de temperatuurstijging.Op het moment is de zon onaktief,vandaar dat er een afkoeling plaatsvindt.
Volgens sommige wetenschappers staan we voor een mini ijstijd als de zon zo onaktief doorgaat.Maar zover wil ik niet gaan.

De wereldtemperatuur is niet gezakt! Wanneer dringt dat nou eens tot jou door? Jij blijft zeer korte trends gebruiken om een bewijs te vinden dat er een temperatuurdaling is. Sinds wanneer gaan we trends ontdekken op basis van het bekijken van data verzameld is over enkele jaren?

De afwijking t.o.v. de gemiddelde temperatuur is er nog steeds 1 van stijging. Als de middellijn op 0 wordt afgezet en de lijn nu nog steeds op 2 steeds spreek je nog steeds van een stijging. Ook als de lijn een keer op 2,5 heeft gestaan. Een daling zou betekenen dat lijn onder de middellijn komt.

De wereldtemperatuur is niet gezakt! Wanneer dringt dat nou eens tot jou door? Jij blijft zeer korte trends gebruiken om een bewijs te vinden dat er een temperatuurdaling is. Sinds wanneer gaan we trends ontdekken op basis van het bekijken van data verzameld is over enkele jaren?

De afwijking t.o.v. de gemiddelde temperatuur is er nog steeds 1 van stijging. Als de middellijn op 0 wordt afgezet en de lijn nu nog steeds op 2 steeds spreek je nog steeds van een stijging. Ook als de lijn een keer op 2,5 heeft gestaan. Een daling zou betekenen dat lijn onder de middellijn komt.

Er is geen wereldtemperatuur, dus die grafiek heeft sowieso niks zinnigs te melden.

Nee,een temperatuur daling betekent dat de temperatuur zakt.
En dat is wat er de laatste jaren gebeurt,ook al zit het nog boven het gemiddelde.

Het lijstje van de 10 warmste jaren volgens de KNMI (bron):

Top tien warmste Jaren, met Afwijking wereldgemiddelde temperatuur:

1998 +0,52
2005 +0,48
2003 +0,46
2002 +0,46
2004 +0,43
2006 +0,42
2007 +0.41
2001 +0,40
1997 +0,36
2008 +0,31

2008 was kouder dan 2007 was kouder dan 2006 was kouder dan 2005. Het lijkt mij dus gerechtvaardigd om te zeggen dat het weer kouder aan het worden is...

Terug
Naar boven