XXL Nutrition

Afvallen en nog eens afvallen

Bezoekers in dit topic

nosc

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 aug 2009
Berichten
39
Waardering
0
Hallo,

Ik ben 29 jaar en weeg 100 kilo en ben 1,77 meter. Ik ben in 4 jaar tijd van 75 kilo naar 100 kilo gegaan. Dit komt door eten geen beweging en meer eten.

Nu wil ik graag afvallen en weer terug naar een gezond gewicht.

Ik heb het meeste vet bij en rond mijn buik zitten en dan de borsten en het rest van de lichaam.

Ik wil een voedingsschema maken die niet te extreem is in een keer, dat ik na een paar weken het zat word.

Tevens wil ik meer bewegen door buiten te gaan lopen en later rennen. En veel later zo een 10 kilo lichter mischien er rustig gewichten er bij doen

Ik denk er aan om supplementen er bij te gebruiken zo als:

L-carnitine
L-glutamine
CLA
multivitamine
fatburner

Wat zou een goede maar niet extreme voedingsschemakunnen zijn en zijn de genoemde supplementen goed, slecht of mis ik nog wat?

Het afvallen zal veel tijd kosten en dat weet ik. Maar ik vraag me af omdat ik best een uitstekende pens heb. Heb ik kans op hangende vellen of zo, als ik langzaam afval. Zeg maar 20 kilo in een jaar ongeveer.

Bedankt voor het lezen en ik wacht u mening af.

Gegroet,

Henk
 
Ik zou me eerder richten op een goed voedingsschema dan op supplementen. Nu al een lijst met supplementen hebben voordat je je voeding doordacht hebt slaat nergens op (IMO)

Ik zou zelfs de fatburner weg laten (zeker gezien het feit dat je een uit-stekende pens hebt)

Vitamine-pil... nou vooruit dan maar (maar dat ontslaat je niet van de plicht om voldoende vitamines via je voeding binnen te krijgen).

En wat krachttraining betreft.. NIET mee wachten. Gelijk mee beginnen.
1 - Het helpt bij het afvallen
2 - Het zorgt voor spierbehoud (groei zelfs voor beginners) zodat je juist (relatief ook) meer vet verliest.

Dat vel zal wel goed komen... je bent nog jong (hee, ik ben een stuk ouder, ben vorig jaar 15 kilo afgevallen en had nergens last van ... maar je kunt pech hebben (lousy genetics))
 
3 maaltijden per dag
mager eten
voedingsschema is pré

krachttraining beginnen
cardio 5x de week 45min

succes
 
laat die supplementen idd maar ff voor wat het is............

je wilt een niet te ingrijpend eetschema en je wilt niet snel veel afvallen? probleempje met de motivatie??
 
Wat zou een goede maar niet extreme voedingsschemakunnen zijn en zijn de genoemde supplementen goed, slecht of mis ik nog wat?

Standaard verhaal: bereken je onderhoud en ga daar 20% onder zitten. Gebruik de informatie in de sticky's voor het opzetten van een voedingsschema met voldoende eiwitten, complexe koolhydraten en gezonde vetten. Dump de supplementen en koop kwalitatief goed voedsel met het geld dat je daarmee bespaart.
 
Ok,

Geen supplementen dus.

Uit ervaring om gelijk een omgooi in voedingsschemate maken, heb ik het wel eens aflaten weten, maar dat zegt meer over mijn inzet dan over het eten.

Is 6 keer op een dag geen betere optie dan 3 keer op een dag te eten, betere energie aanlevering?

Vaak hoor je over gestoomde/gekookte kip enzo, mag je ook niet bakken zonder vet/olie? In een antiaanbakpak kan je tenminste een krokantlaag omheen bakken, of heeft dat met het afbreken van de voedzame stoffen te maken?
 
Ok,

Geen supplementen dus.

Uit ervaring om gelijk een omgooi in voedingsschemate maken, heb ik het wel eens aflaten weten, maar dat zegt meer over mijn inzet dan over het eten.

Is 6 keer op een dag geen betere optie dan 3 keer op een dag te eten, betere energie aanlevering?

Vaak hoor je over gestoomde/gekookte kip enzo, mag je ook niet bakken zonder vet/olie? In een antiaanbakpak kan je tenminste een krokantlaag omheen bakken, of heeft dat met het afbreken van de voedzame stoffen te maken?

Tuurlijk, je kan ze lekker grillen of bakken met een grill of tefal pan met pamspray.
Beetje olijf olie kan op zich geen kwaad, zeker wat goede vetten betrefd.
 
Tip om minder olie te gebruiken: Smeer je kipfiletje(s) in met olie, in plaats van een laag in de pan te gooien... Ik bak er 8-10 per week en doe een half jaar met een liter olijfolie.
 
Back
Naar boven