MuscleMeat

Aikido effectief of valt het in de praktijk wel mee?

als die bepaalde technieken alleen in wingtsun voor komen hou toch is op!
maar goed ik weet het goed gemaakt...ik doe alsof ik steven seagal ben en degene die denken dat aikido k*t is mogen het tegen mij proberen

als die bepaalde technieken alleen in wingtsun voor komen hou toch is op!
maar goed ik weet het goed gemaakt...ik doe alsof ik steven seagal ben en degene die denken dat aikido k*t is mogen het tegen mij proberen

zoals ik al eerder postte, naar aanleiding van Chewie's voorstel: goed plan. :cool: Waar in Nederland zit je ongeveer? Heb je een ring/mat ter beschikking? Welke regels?

en trouwens ook: waar kan ik een gebitsbeschermer kopen, en dat soort zaken. Mijn voortanden zijn beide in de lengte gebroken (ik had ooit ruzie met een fles champagne), dus daar wil ik wel zuinig mee zijn. :)

Laatst bewerkt:
een ring? regels??? aikido is geen wedstrijd sport dus er zijn geen regels...ik kan wel doen alsof ik aikidoka ben gehegheg

Naja regels voor het gemakt om elkaar niet helemaal dood te maken...No eye poking, ball grapping, twisting, pulling, hitting etc

waarom we hebben het nu toch over aikido of het effectief is in de praktijk...we gaan doen alsof ik aikido heb gedaan..ik doe zelf hapkido dus heeft van elkaar weg...ik zet een maskertje op van steven seagal en dan gaan we kijken...de mensen hier denken als je aikido of wat voors port dan ook..ook alleen op die manier gaat vechten maar dat is natuurlijk niet zo...maar goed...

waarom we hebben het nu toch over aikido of het effectief is in de praktijk...we gaan doen alsof ik aikido heb gedaan..ik doe zelf hapkido dus heeft van elkaar weg...ik zet een maskertje op van steven seagal en dan gaan we kijken...de mensen hier denken als je aikido of wat voors port dan ook..ook alleen op die manier gaat vechten maar dat is natuurlijk niet zo...maar goed...

Maar dat is juist wel wat velen in dit topic claimen. Dat ALLEEN aikido, zonder andere invloeden, genoeg is om van iedereen te winnen. Als je zegt: "aikido is goed -- zolang je er worstelen en thai boxen bij doet", dan is bijna iedereen het met je eens. Maar wat heb je dan? Juist: mma.

De uitdaging, zoals ik Chewie's post interpreteer, is een gevecht van iemand met 1 "sT" tegen iemand die doet wat gedaan moet worden om te winnen. Ik heb ook al eerder gezegd dat ik graag eens zou vechten tegen iemand die aikido doet. Niet tegen iemand die aikido doet, plus nog allerlei andere dingen. Dan zou ik wel gelijk tegen iemand vechten die mma o.i.d. doet. En dat doe ik niet, want dan word ik gesloopt. Maar tegen iemand die puur aikido doet, daar geef ik mezelf nog wel een (kleine?) kans.

ik ben eigenlijk benieuwd naar wat jullie denken dat aikido inhoud...ik bedoel bij aikido is alles toegestaan hoor ik weet niet of je dat weet...maar hoe dan ook is het niet te testen of het in praktijk werkelijk effectief is....een aikidoka gaat niet zo tegen over je staan zoals hij op de school doet..hij zou misschien aikido kunnen gebruiken in een gevecht maar zijn gevecht zal niet precies zoals op een demotje zijn...

• Topic Starter Topic Starter
nee inderdaad daar ben ik het mee eens

en hoe weet je op straat nu of je met een aikidoka te maken hebt

meestals als je gaat vechten dan ga je bijvoorbeeld niet je polsen en je andere gewirchten onwijs stevig houden zodat er geen greep kan worden gedaan

je zal ze wel stevig vasthoudenm als je weet dat het een aikidoka is en dan alsnog voer je natuurlijk niet alleen aikido uit
je moet diegene wel in zo een positie krijgen dus misschien eerst gewoon een stoot naar het gezicht!

welke vechtsport dan ook , als het zo effectief had geweest , dan had er toch wel 1 iemand voor het groote geld gegaan bij bv de UFC ??

ik blijf zeggen BJJ voor de grond en muay thai voor het staande gedeelte, ofterwijl het allround MMA , is the best of both, maar eigenlijk is dit een beetje een oneindige discussie. maar wel leuk :D

aikido heeft niks te maken met elkaar polsje vast houden..daarom zei ik net al weinig mensen weten hier wat aikido precies allemaal is...maar goed je kan er inderdaad oneindig over door blijven gaan...ik vind dat bijvoorbeeld MMA en AIKIDO niet met elkaar tevergelijken zijn...maar heel dat idee van o een klem of greep dat ik aikido dat is gewoon niet zo, je gaat ook niet kijken wie er beter kan voetballen door hem tegenover een tenniser te zetten...het zijn alle 2 vechtkunsten maar beide met een totaal andere benadering en bij aikido zitten echt wel harde en zeker wel effectieve elementen alleen komt dat pas heel laat dat is weer jammer...daarom kies ik hapkido omdat dat vanaf het begin alles afbreken en afmaken is

aikido heeft niks te maken met elkaar polsje vast houden..daarom zei ik net al weinig mensen weten hier wat aikido precies allemaal is...maar goed je kan er inderdaad oneindig over door blijven gaan...ik vind dat bijvoorbeeld MMA en AIKIDO niet met elkaar tevergelijken zijn...maar heel dat idee van o een klem of greep dat ik aikido dat is gewoon niet zo, je gaat ook niet kijken wie er beter kan voetballen door hem tegenover een tenniser te zetten...het zijn alle 2 vechtkunsten maar beide met een totaal andere benadering en bij aikido zitten echt wel harde en zeker wel effectieve elementen alleen komt dat pas heel laat dat is weer jammer...daarom kies ik hapkido omdat dat vanaf het begin alles afbreken en afmaken is

Dat kan je niet met elkaar vergelijken, omdat het doel van de sport erg anders is. Bij bijvoorbeeld Aikido en MMA gaat het allebei om de tegenstander te verslaan in een gevecht.

Dat kan je niet met elkaar vergelijken, omdat het doel van de sport erg anders is. Bij bijvoorbeeld Aikido en MMA gaat het allebei om de tegenstander te verslaan in een gevecht.

Nope. In Aikido heb je geen tegenstanders en gaat het niet om "verslaan". Het gaat om partners, en om samen een techniek te leren. Het is geen gevecht, maar meer een ontmoeting van uke en nage (met wisselende rollen).

Er zijn niet eens wedstrijden in Aikido.

Nope. In Aikido heb je geen tegenstanders en gaat het niet om "verslaan". Het gaat om partners, en om samen een techniek te leren. Het is geen gevecht, maar meer een ontmoeting van uke en nage (met wisselende rollen).

Er zijn niet eens wedstrijden in Aikido.

Betekent dat dan dat je het eigenlijk niet kan gebruiken in een straatgevecht, want dat maak ik hier uit op.

ik vind dat brazillian juijitsu echt cool maar op straat verkies ik toch niet om op de grond te gaan rollen . in al de gevechten die je hebt gezien van op straat hoeveel keer heb jij mensen zien vechten op de grond ? er zijn er wel een aantal maar het grootste deel van de mensen blijven recht dan vallen ze mischien maar staan gelijk weer op . ook meestal als ze op de grond vallen komen er andere bij en die zitten dan weer op hun hoofd te trappen

dus tenzij je 1 tegen 1 bent met helemaal niemand rondom je dan kan je beslissen om op de grond te gaan en heb je ook een zeer groot voordeel als je het kan maar uiteindelijk welke gevechten op straat zijn 1 tegen 1 ? ik heb nog niet veel gehoord van 1 overvaller

ik denk echt zonder twijfel dat grondwerk bij je gevechtsport moet zitten volgens mij kan je zo echt snel het gevecht eindiggen maar eerder handig voor in de ring dan op straat

ik vind dat brazillian juijitsu echt cool maar op straat verkies ik toch niet om op de grond te gaan rollen . in al de gevechten die je hebt gezien van op straat hoeveel keer heb jij mensen zien vechten op de grond ? er zijn er wel een aantal maar het grootste deel van de mensen blijven recht dan vallen ze mischien maar staan gelijk weer op . ook meestal als ze op de grond vallen komen er andere bij en die zitten dan weer op hun hoofd te trappen

dus tenzij je 1 tegen 1 bent met helemaal niemand rondom je dan kan je beslissen om op de grond te gaan en heb je ook een zeer groot voordeel als je het kan maar uiteindelijk welke gevechten op straat zijn 1 tegen 1 ? ik heb nog niet veel gehoord van 1 overvaller

ik denk echt zonder twijfel dat grondwerk bij je gevechtsport moet zitten volgens mij kan je zo echt snel het gevecht eindiggen maar eerder handig voor in de ring dan op straat

er is ook nog zoiets als ground and pound :D

Aangezien hier de meeste toch wat kracht hebben...

linkse directe -> overhandse rechter -> meegaan tot lungepositie -> ene arm achter de heup klemmen, andere achter de dij(single leg takedown positie), kop naast zijn dij -> opheffen -> tegenstander draaien tot zijn kop naar benede wijst -> Slamdown op beton

Als je meegaat naar de grond zit je op hem(g&p) en krijg hij je gewicht ook nog eens bovenop hem, ga je niet mee kun je makkelijk stompt kicks op zijn kop/lichaam geven... Het tweede is ideaal omdat je dan direct terug vrij bent voor de volgende tegenstander.

Serieus ko-potentieel, niet dat halfzachte gedoe van rond de pols draaien, makkelijk in te oefenen(ook tijdens het mma-sparren te doen), je geeft hem niet de tijd om aan aanvallen of een fancy move te denken en weinig mensen weten wat ze er tegen kunnen doen(sprawl en dan guillotine).

explosieve kracht is wel belangrijk, split squat, lunges, power cleans, push press is allemaal lekker om algemene kracht te krijgen. Kan zelfs met een zandzak.

Laatst gebruikt tegen een thaibokser, was maar half serieus vechten wel te verstaan, maar hij kwam me toch mijn kloten uit. Ik heb hem wel wat zachter laten vallen, maar mijn point was gemaakt en al zijn vrienden moesten lachen... (Had ik dat niet gedaan had ik een pak rammel gehad van zijn vrienden natuurlijk)

Laatst bewerkt:
Wat ik voorstelde was dus een gevecht volgens mma regels, omdat dit 1 van de vormen is waarbij je een zo'n compleet mogelijk gevecht kan houden een zo'n veilig mogelijke manier...zonder "blijvend letsel"
Bedoeling is dus wel dat beide een beetje trouw blijven aan hun sT! Dus niet beide als een b*ch door de ring gaan rennen of denken bruce lee te zijn ipv seagal :P

YouTube - The Ultimate Fighter 5 EP8 - Fight at the mansion haha wat een bende kindjes daar wahaha en zo van die sukkels zijn het dus die zeggen dat andere gevechtsporten niet werken echt mooi ! perfect voorbeeld ! :D

nu zie je dat het toch niet altijd zo een goed idee is van om je vijand op de grond te halen daar is zijn kop het voorbeeld van

ik denk dat een getrainde Muay thai , WT'er, kickboxer ... toch ook lekker in het gevecht kon meegaan hoor ik zag ze vooral worstelen echt goeie klappen gaven ze niet

Terug
Naar boven