ovation
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2.433
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 114kg
- Vetpercentage
- 7%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
als die bepaalde technieken alleen in wingtsun voor komen hou toch is op!
maar goed ik weet het goed gemaakt...ik doe alsof ik steven seagal ben en degene die denken dat aikido k*t is mogen het tegen mij proberen
Waar in Nederland zit je ongeveer? Heb je een ring/mat ter beschikking? Welke regels?
waarom we hebben het nu toch over aikido of het effectief is in de praktijk...we gaan doen alsof ik aikido heb gedaan..ik doe zelf hapkido dus heeft van elkaar weg...ik zet een maskertje op van steven seagal en dan gaan we kijken...de mensen hier denken als je aikido of wat voors port dan ook..ook alleen op die manier gaat vechten maar dat is natuurlijk niet zo...maar goed...

aikido heeft niks te maken met elkaar polsje vast houden..daarom zei ik net al weinig mensen weten hier wat aikido precies allemaal is...maar goed je kan er inderdaad oneindig over door blijven gaan...ik vind dat bijvoorbeeld MMA en AIKIDO niet met elkaar tevergelijken zijn...maar heel dat idee van o een klem of greep dat ik aikido dat is gewoon niet zo, je gaat ook niet kijken wie er beter kan voetballen door hem tegenover een tenniser te zetten...het zijn alle 2 vechtkunsten maar beide met een totaal andere benadering en bij aikido zitten echt wel harde en zeker wel effectieve elementen alleen komt dat pas heel laat dat is weer jammer...daarom kies ik hapkido omdat dat vanaf het begin alles afbreken en afmaken is
Dat kan je niet met elkaar vergelijken, omdat het doel van de sport erg anders is. Bij bijvoorbeeld Aikido en MMA gaat het allebei om de tegenstander te verslaan in een gevecht.
Nope. In Aikido heb je geen tegenstanders en gaat het niet om "verslaan". Het gaat om partners, en om samen een techniek te leren. Het is geen gevecht, maar meer een ontmoeting van uke en nage (met wisselende rollen).
Er zijn niet eens wedstrijden in Aikido.
ik vind dat brazillian juijitsu echt cool maar op straat verkies ik toch niet om op de grond te gaan rollen . in al de gevechten die je hebt gezien van op straat hoeveel keer heb jij mensen zien vechten op de grond ? er zijn er wel een aantal maar het grootste deel van de mensen blijven recht dan vallen ze mischien maar staan gelijk weer op . ook meestal als ze op de grond vallen komen er andere bij en die zitten dan weer op hun hoofd te trappen
dus tenzij je 1 tegen 1 bent met helemaal niemand rondom je dan kan je beslissen om op de grond te gaan en heb je ook een zeer groot voordeel als je het kan maar uiteindelijk welke gevechten op straat zijn 1 tegen 1 ? ik heb nog niet veel gehoord van 1 overvaller
ik denk echt zonder twijfel dat grondwerk bij je gevechtsport moet zitten volgens mij kan je zo echt snel het gevecht eindiggen maar eerder handig voor in de ring dan op straat