XXL Nutrition

Al Futuwwa de revival van de islamitische hitlerjugend

Ik krijg echt plaatsvervangende schaamte als ik de posts van "tbeest" lees.

Moest Hamas de middelen hebben, dan werd Israël met elke jood van de kaart geveegd. De bezetting van Gaza is een schande, maar is echt niets in vergelijking met de doelen van Hamas.

Moest Hamas de middelen hebben, dan werd Israël met elke jood van de kaart geveegd. De bezetting van Gaza is een schande, maar is echt niets in vergelijking met de doelen van Hamas.
Zionistische retoriek waar de meeste mensen doorheen kijken. Hamas is het resultaat van de acties van ISrael van de afgelopen 60 jaar.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 16:34 ----------

Mag je hier niet zeggen, Hamas zijn de lieverdjes in dit verhaal :x
Niemand zei hier dat HAmas lieverdjes waren, jij leugenachtig stukje demagoog. Neen, sorry, daar ben je te dom voor.

Zionistische retoriek waar de meeste mensen doorheen kijken. Hamas is het resultaat van de acties van ISrael van de afgelopen 60 jaar.

Geen enkele actie van een land (Israël) praat het bewust richten van raketten op burgerdoelwitten goed. Wat Israël ook gedaan heeft, ze horen niet van de kaart geveegd te worden.

Moest Israël militair zwakker zijn geweest, dan was dat overigens al lang gebeurd. Maar de 6-daagse oorlog heeft de buurlanden even mooi op hun plaats gezet.

WIl je het over terroristische aanslagen hebben?? Zelf nadat ze een enorm stuk land hadden gekregen en honderduizend Palestijnen hadden verjaagd, waren de zionisten nog niet tevreden.

http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing

he King David Hotel bombing was an attack carried out on July 22, 1946 by the militant right-wing Zionist underground organization the Irgun on the British administrative headquarters for Palestine, which was housed in the King David Hotel in Jerusalem.[1][2][3] 91 people of various nationalities were killed and 46 were injured.[4]

The hotel was the site of the central offices of the British Mandatory authorities of Palestine, principally the Secretariat of the Government of Palestine and the Headquarters of the British Forces in Palestine and Transjordan.[4][5] The attack initially had the approval of the Haganah (the principal Jewish paramilitary group in Palestine). It was conceived of as a response to Operation Agatha (a series of widespread raids, including one on the Jewish Agency, conducted by the British authorities in the British Mandate of Palestine) and was the deadliest directed at the British during the Mandate era (1920–1948).[4][5] The explosion caused more casualties than any subsequent bombing carried out in the Arab-Israeli conflict.[6]

The Irgun planted a bomb in the basement of the main building of the hotel, under the wing which housed the Mandate Secretariat and a few offices of the British military headquarters. Warnings were sent by telephone, including one to the hotel's own switchboard, which the hotel staff decided to ignore, but none directly to the British authorities.[5] A possible reason why the warning was ignored was that hoax bomb warnings were rife at the time.[5] From the fact that a bomb search had already been carried out, it appears that a hoax call or tip-off had been received at the hotel earlier that day.[4] Subsequent telephone calls from a concerned Palestine Post staff member and the police caused increasing alarm, and the hotel manager was notified. In the closing minutes before the explosion, he called an unknown British officer, but no evacuation was ordered.[5] The ensuing explosion caused the collapse of the western half of the southern wing of the hotel.[5] Some of the inflicted deaths and injuries occurred in the road outside the hotel and in adjacent buildings.[5] Controversy has arisen over the timing and adequacy of the warnings and the reasons why the hotel was not evacuated.[5]

Klopt niet. Het feit dat je dat zegt toont aan dat je niks van dit conflict weet!

De Palestijnse staat wordt verdeeld
De Verenigde Naties besloten Palestina te verdelen nadat ze dit gebied onder hun hoede hadden gekregen van de Britten in 1947. Palestina werd verdeeld in een Joods gedeelte en een Arabisch gedeelte. Op die manier werd het grondgebied voor de twee belangrijkste bevolkingsgroepen van Palestina vastgelegd en afgebakend. De Joden keurden het plan van de Verenigde Naties goed maar de Arabieren waren het niet eens met de gebiedverdeling. De frictie bleef bestaan.

Conflict tussen de Israëlieten en de Arabieren
Nadat de Britse troepen in 1948 het Palestijnse grondgebied verlieten waren de Joden op zichzelf aangewezen. Ze moesten het door de VN toegewezen gebied zelf beschermen. De Jood Ben Goerion stichtte de staat Israël meteen toen de Britten vertrokken. Meteen werd Israël aangevallen door leden van de Arabische bevolkingsgroepen die gezamenlijk ook wel de Arabische Liga worden genoemd. De Israëlieten waren echter zeer strijdbaar geworden door alles wat ze in de laatste jaren hadden doorstaan. Deze strijdbaarheid en de toelevering van voldoende wapens zorgden er voor dat de Israëlieten een goed leger op de been konden brengen. Met dit leger wisten ze bijna alle leden van de Arabische Liga te verslaan. Alleen Jordanië kon niet worden verslagen. Jordanië bezat een sterk Arabisch Legioen dat werd geleid door de Engelsman Glubb Pasja.

Bron: http://www.militair.net/Oorlogen/Tweede wereldoorlog/1948 Stichting van Israel/

Zo'n beperkte kennis van de wereldhistorie? Schaam u :rolleyes:

Omdat Israël 70 jaar geleden een terroristische daad pleegde, mag Hamas nu raketten op joden (die hier niets mee te maken hadden) richten? Misschien dan ook even naar Italië, Japan of Duitsland gaan en daar wat burgers neersteken. Want zij zijn 70 jaar geleden ook wat stout geweest.

Zoals ik al eerder heb gezegd: ik praat de acties die Israël vandaag de dag doet (zoals bezetting Gaza) niet goed, die zouden meteen moeten stoppen. Ik ben, denk ik, ook heel wat minder pro-Israël dan tbeest. Ik snap gewoon niet hoe iemand in hemelsnaam terrorisme van Hamas kan goedpraten.

Volgens mij zijn we allemaal uiterst objectief in dit topic

De Palestijnse staat wordt verdeeld
De Verenigde Naties besloten Palestina te verdelen nadat ze dit gebied onder hun hoede hadden gekregen van de Britten in 1947. Palestina werd verdeeld in een Joods gedeelte en een Arabisch gedeelte. Op die manier werd het grondgebied voor de twee belangrijkste bevolkingsgroepen van Palestina vastgelegd en afgebakend. De Joden keurden het plan van de Verenigde Naties goed maar de Arabieren waren het niet eens met de gebiedverdeling. De frictie bleef bestaan.

Conflict tussen de Israëlieten en de Arabieren
Nadat de Britse troepen in 1948 het Palestijnse grondgebied verlieten waren de Joden op zichzelf aangewezen. Ze moesten het door de VN toegewezen gebied zelf beschermen. De Jood Ben Goerion stichtte de staat Israël meteen toen de Britten vertrokken. Meteen werd Israël aangevallen door leden van de Arabische bevolkingsgroepen die gezamenlijk ook wel de Arabische Liga worden genoemd. De Israëlieten waren echter zeer strijdbaar geworden door alles wat ze in de laatste jaren hadden doorstaan. Deze strijdbaarheid en de toelevering van voldoende wapens zorgden er voor dat de Israëlieten een goed leger op de been konden brengen. Met dit leger wisten ze bijna alle leden van de Arabische Liga te verslaan. Alleen Jordanië kon niet worden verslagen. Jordanië bezat een sterk Arabisch Legioen dat werd geleid door de Engelsman Glubb Pasja.

Bron: http://www.militair.net/Oorlogen/Tweede wereldoorlog/1948 Stichting van Israel/

Zo'n beperkte kennis van de wereldhistorie? Schaam u :rolleyes:

De Israeli's werden in 1948 aangevallen omdat ze al 3 jaar de buitenlanders en de Palestijnen aan het aanvallen waren. Leer lezen!

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 16:52 ----------

Omdat Israël 70 jaar geleden een terroristische daad pleegde, mag Hamas nu raketten op joden (die hier niets mee te maken hadden) richten? Misschien dan ook even naar Italië, Japan of Duitsland gaan en daar wat burgers neersteken. Want zij zijn 70 jaar geleden ook wat stout geweest.

Zoals ik al eerder heb gezegd: ik praat de acties die Israël vandaag de dag doet (zoals bezetting Gaza) niet goed, die zouden meteen moeten stoppen. Ik ben, denk ik, ook heel wat minder pro-Israël dan tbeest. Ik snap gewoon niet hoe iemand in hemelsnaam terrorisme van Hamas kan goedpraten.

Niemand praat de daden van Hamas goed. Je moet ook leren lezen. En ik begon over de terroristische daad van 70 jaar geleden om aan te tonen dat het de ISraeli's waren die begonnen zijn.

De Israeli's werden in 1948 aangevallen omdat ze al 3 jaar de buitenlanders en de Palestijnen aan het aanvallen waren. Leer lezen!

Spoor jij wel goed? De Joden wilden na WO2 een staat stichten die vrij zou zijn van antisemitisme

De muslims wilden dit niet omdat Allah en Mohammed dit niet zouden appreciëren en waren daarom boosjes op de Joden, maar dan kwam het Westen orde op zaken stellen

[/COLOR]

Niemand praat de daden van Hamas goed.

Je noemt mijn eerste post "Zionistische retoriek". Ontken je nu wel of niet dat Hamas als doel heeft Israël en zijn bevolking volledig van de kaart te vegen? Want dat was het enige dat ik zei, ik heb nergens iets gezegd dat de Joden geen schuld treft. Waarom is wat ik zei dan Zionistische retoriek? Het is toch gewoon de waarheid? Het staat, als ik me niet vergis, zelfs in hun statuten.

Je zei dan dat Hamas het resultaat is van Israëlische daden. Dat kan dan best wel zijn, maar dat is nog steeds geen verantwoording voor het plegen van terroristische daden, of voor hetgeen er in de openingspost staat beschreven.

Je noemt mijn eerste post "Zionistische retoriek". Ontken je nu wel of niet dat Hamas als doel heeft Israël en zijn bevolking volledig van de kaart te vegen? Want dat was het enige dat ik zei, ik heb nergens iets gezegd dat de Joden geen schuld treft. Waarom is wat ik zei dan Zionistische retoriek? Het is toch gewoon de waarheid? Het staat, als ik me niet vergis, zelfs in hun statuten.

Je zei dan dat Hamas het resultaat is van Israëlische daden. Dat kan dan best wel zijn, maar dat is nog steeds geen verantwoording voor het plegen van terroristische daden, of voor hetgeen er in de openingspost staat beschreven.

Kan je me aantonen waar HAmas zegt dat ze de hele ISraelische bevolking van de kaart wil vegen?

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 17:42 ----------

Spoor jij wel goed? De Joden wilden na WO2 een staat stichten die vrij zou zijn van antisemitisme

De muslims wilden dit niet omdat Allah en Mohammed dit niet zouden appreciëren en waren daarom boosjes op de Joden, maar dan kwam het Westen orde op zaken stellen

Met jou debatteren haalt niks uit want je ontkent feitelijkheden die door iedereen als vaststaand feit wordt aanzien. Je kent niks van de geschiedenis, en je roept maar wat dommigheden. Leer de feiten.

Nee, dat was al veel eerder. De Balfourverklaring en daarvoor nog de inspanningen van o.a. Herzl zijn de aanleiding geweest voor een Joodse staat. WO II heeft hooguit geleid tot een versnelling van het proces.

Heavy topic..nog iemand een lekkere smaak van shake ontdekt?

Terug
Naar boven