MuscleMeat

alcohol vrij leven?

unknwn

Advanced Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m76
Massa
104kg
Vetpercentage
14%
Alcohol vrij. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die daar voorkiezen en dan niet uit het oogpunt van een moslim.

Ikzelf vind dat bb en alcohol niet samengaan ivm met schadelijke effecten op zowel lichaam als spiermassa. Behalve tijdens je wedstrijdt dan. Zijn er meer mensen die deze visie met mij delen?

vooral doen;)

alcohol is cker funest voor je figuur, maar ikzie het zo:

Ons lichaam is mooi gevormd en sportief, net als een ferrari, maar een ferrari die alleen maar in de garage staat, daar heb je nix aan, dus moet er af en toe eens goed in de ferrari gereden en geshowt worden (opstap gaan, zuipen wijven etc) Dit is niet goed voor de ferrari want die takelt stukken sneller af als een honda, maar ook de ferrari kan gerepareerd worden:D

vooral doen;)

Ons lichaam is mooi gevormd en sportief, net als een ferrari, maar een ferrari die alleen maar in de garage staat, daar heb je nix aan, dus moet er af en toe eens goed in de ferrari gereden en geshowt worden (opstap gaan, zuipen wijven etc) Dit is niet goed voor de ferrari want die takelt stukken sneller af als een honda, maar ook de ferrari kan gerepareerd worden:D

Mooi gesproken :D

Alcohol vrij. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die daar voorkiezen en dan niet uit het oogpunt van een moslim.

Ikzelf vind dat bb en alcohol niet samengaan ivm met schadelijke effecten op zowel lichaam als spiermassa. Behalve tijdens je wedstrijdt dan. Zijn er meer mensen die deze visie met mij delen?

Voor zover ik weet leef je maar 1x.. dus waarom niet doen?
Overdaad schaadt ofc.. maar biertje/wijntje op zn tijd is naar mijn mening niets mis mee

Inderdaad overdaad schaat! Zo nu en dan kan er naar mijn mening weinig fout gaan.
Zou een keer stappen met drank echt zoveel negatieve effect hebben op lichaam cq spier?

Ik drink misschien 2 á 3x per jaar bij speciale gelegenheden (lekker uit eten bijv.) wat glaasjes goede wijn. Voor de rest heb ik de schurft aan alcohol, dit heeft dan niks te maken met een religie maar meer ook met mijn ervaring in mijn familie + dat ik er hierdoor zelf niet goed tegen kan.

In mijn ogen is alcohol 1 van de zwaarste harddrugs die er is en vind ik persoonlijk dat ze strenger mogen zijn tegen jongeren die zich echt ladderzat zuipen in het weekend en die al beginnen op jonge leeftijd. (Ik kan er over mee praten...en kreeg gemakkelijk drank mee toen ik 12/13 was). Overigens denk ik echt dat alcohol ook veel schade toebrengt aan je lichaam, laatst zag ik nog een documentaire over alcoholstudies. Toen werden er ook foto's gemaakt van de hersenen van een 14 jarige* die al een tijdje paar biertjes dronk in het weekend en een 14 jarige* die nooit dronk. Je zag heel duidelijk (schrikbarend) verschil.

Ik denk wel dat als je volledig voor dbb gaat dat alcohol geen vriend is, maar goed af en toe zou vast geen kwaad kunnen. Ach ja..alles met mate he?

* ong. rond die leeftijd.

Nee ik vind het dikke bullshit. Dus omdat je af en toe met gewichten traint zou je bepaalde dingen niet meer mogen eten of drinken omdat het niet goed zou zijn? Je kunt die dingen ook juist wel doen, omdat je al genoeg compenseert met trainen.

Inderdaad overdaad schaat! Zo nu en dan kan er naar mijn mening weinig fout gaan.
Zou een keer stappen met drank echt zoveel negatieve effect hebben op lichaam cq spier?

Nee, en leuke dingen doen is gezond voor lichaam en geest.

Laatst bewerkt:
Om de 2 maand drink ik wel eens een keertje. Een paar jaar geleden dronk ik wel zo'n 3 keer per week maar dat begint ook zijn tol te eisen op sociaal en fysiek vlak. En het bespaart een hoop geld :p

Ik drink misschien 2 á 3x per jaar bij speciale gelegenheden (lekker uit eten bijv.) wat glaasjes goede wijn. Voor de rest heb ik de schurft aan alcohol, dit heeft dan niks te maken met een religie maar meer ook met mijn ervaring in mijn familie + dat ik er hierdoor zelf niet goed tegen kan.

In mijn ogen is alcohol 1 van de zwaarste harddrugs die er is en vind ik persoonlijk dat ze strenger mogen zijn tegen jongeren die zich echt ladderzat zuipen in het weekend en die al beginnen op jonge leeftijd. (Ik kan er over mee praten...en kreeg gemakkelijk drank mee toen ik 12/13 was). Overigens denk ik echt dat alcohol ook veel schade toebrengt aan je lichaam, laatst zag ik nog een documentaire over alcoholstudies. Toen werden er ook foto's gemaakt van de hersenen van een 14 jarige* die al een tijdje paar biertjes dronk in het weekend en een 14 jarige* die nooit dronk. Je zag heel duidelijk (schrikbarend) verschil.

Ik denk wel dat als je volledig voor dbb gaat dat alcohol geen vriend is, maar goed af en toe zou vast geen kwaad kunnen. Ach ja..alles met mate he?

* ong. rond die leeftijd.

dan is alcohol juist je vriend :lol:

• Topic Starter Topic Starter
dan is alcohol juist je vriend :lol:

Ze bedoeld ofc Body Building.

---------- Toegevoegd om 09:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

Nee ik vind het dikke bullshit. Dus omdat je af en toe met gewichten traint zou je bepaalde dingen niet meer mogen eten of drinken omdat het niet goed zou zijn? Je kunt die dingen ook juist wel doen, omdat je al genoeg compenseert met trainen.

Nee, en leuke dingen doen is gezond voor lichaam en geest.

Ja strongmans kunnen dit niet bevatten helaas. Het ligt een beetje anders en misschien zou jij dit nooit kunnen begrijpen omdat jij wss af en toe met gewichten traint en jezelf een strongman noemt. Body Building is helaas meer dan af en toe met gewichten trainen en alles opeten en zuipen wat op je pad komt. Wij streven voor massa niet voor kracht.

Ze bedoeld ofc Body Building.

---------- Toegevoegd om 09:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

Ja strongmans kunnen dit niet bevatten helaas. Het ligt een beetje anders en misschien zou jij dit nooit kunnen begrijpen omdat jij wss af en toe met gewichten traint en jezelf een strongman noemt. Body Building is helaas meer dan af en toe met gewichten trainen en alles opeten en zuipen wat op je pad komt. Wij streven voor massa niet voor kracht.

weet ik

Ik drink een enkele keer als ik uit eten ga en met de feestdagen, maar het zal niet meer zijn dan 6x per jaar. Ik vind het ook niet super lekker alleen de koffielikeurtjes. Helaas doe ik dan geen oog dicht dus dat is geen optie :D

In mijn ogen is alcohol 1 van de zwaarste harddrugs die er is en vind ik persoonlijk dat ze strenger mogen zijn tegen jongeren die zich echt ladderzat zuipen in het weekend en die al beginnen op jonge leeftijd.

Helemaal mee eens, ik vind het al jaren hypocriet dat zoveel andere minder of zelfs niet schadelijke drugs wel verboden zijn en alcohol niet. Er wordt hier naar mijn mening gemeten met 2 maten...En de bevolking gaat hier grotendeels in mee, ik ken zat mensen die helemaal anti-drugs zijn, maar zich ELK weekend vol gieten met alcohol??? Als ik alcohol drink is het overigens met mate, en niet om dronken te worden.

Overigens ben ik niet voor een verbod, dat leidt nergens toe, maar idd ook voor strenger toezicht en ingrijpen. Hier ligt zeker ook een belangrijke taak voor de ouders!

Volgens mij boeit het pas als je voor wedstrijden gaat (voor de meesten hier dus niet). Daarbuiten maakt het geen drol uit of je (wel enigszins met mate) alcohol drinkt of niet.

(sterker nog, wedstrijdbb'ers drinken zelfs vaak vlak voor de wedstrijd sterke drank :D)

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij boeit het pas als je voor wedstrijden gaat (voor de meesten hier dus niet). Daarbuiten maakt het geen drol uit of je (wel enigszins met mate) alcohol drinkt of niet.

(sterker nog, wedstrijdbb'ers drinken zelfs vaak vlak voor de wedstrijd sterke drank :D)

Ja omdat alcohol uitdroogt ;)

Als alcohol verboden wordt stort de economie in:P Heel veel mensen leven echt voor die paar avondjes zuipen in de week.

Zelf drink ik echt zelden, voor dit jaar kan ik het op 1 hand tellen. Als ik drink is het wel helemaal los omdat ik dan het gevoel heb dat ik iets in moet halen, vind het wel wat moois eigenlijk alleen niet te vaak.

Als ik drink dat weet ik de volgende dag niet meer wat ik gedronken heb

vooral doen;)

Amen.

Drink best wel af en toe een biertje of cider:D
Bier bv is niet ongezond het gaat juist om de hoeveelheden die je ervan drinkt.
In Bier zit veel vitamine B en het verlaagt het risico op hart- en vaatziekten en diabetes...mits met mate gedronken natuurlijk.
In wijn zitten antioxidanten kan kankerwerend werken.
Sterke drank lijken me ongezonder te zijn:o

Ik drink helemaal geen alcohol,al jaren niet meer en mijn man trouwens ook niet..Ik heb mijn verleden genoeg ellende daar mee mee gemaakt dus dan ga je daar ook anders mee om denk ik..en daarnaast vind ik het gewoon zonde van mijn lichaam!

Terug
Naar boven