MuscleMeat

alcohol

Richard 25

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Beste mensen,

ik heb het een en ander gelezen over alcohol en spierafbraak en dat het niet goed is weet ik ook wel.

maar laatst kwam er een fittnes-instructeur naar me toe en die zij dat als je op zaterdagavond klem zuipt het je training van die hele week te niet doet.

Is het echt zo erg of kun jje best 1 avondje los gaan?

De hele week is dan voor niks geweest.

stel je zelf de vraag: wil ik ooit op het podium stan van een bb wedstrijd?

is het antwoord ja: zoek een begeleider en die zal je het antwoord wel geven wanneer en in welke periode je mag drinken

is het antwoord nee: leef je leven en drink (met mate)

Nee, tuurlijk vergaat al je progressie van de week niet. Echter zou ik het wel alleen bv op zaterdag doen, zondag uitrusten en maandag gewoon weer knallen. Het zal minder snel gaan, maar goed, als je niet per se op een podium hoeft te staan (binnen afzienbare tijd), dan kan het best.

ik weet dat het vaak gevraagd is maar hoe denk jij hier over dan?

Kan je hier een heel mooi antwoord opgeven, ik ken grote jongens (lees:182 en dan 126KG) en hij drinkt zelfs na zijn training, gaat die met zijn maatjes de kroeg in:rolleyes:

Het is zeker niet aan te raden, maar goed het doet echt niet zoveel dat je gains weg zijn of je dat je traint voor niks. alleen je krijgt nooit een echt laag vet percentage :o

Echter ik zelf doe het niet, voelt gewoon niet lekker mentaal:p

Is waar ook. Ik heb een maat die ongeveer 1m80 is, weegt 100KG. Schat wel ongeveer 15% vet overigens, maar wel mega sterk (in vergelijking met mij... FUUUU). Maar goed, die gast drinkt als een gek, door de weeks, in het weekend. Altijd. Maar hij is ook Pool:p

En alle Polen zitten aan de anabolen! :)

Nee je kan gewoon in het weekend drinken, gaat je week zwoegen echt niet teniet doen. Zelfs niet als je 'n krat wegluikt op de zaterdag.

Al die praatjes van die fitness instructeurs :o

Wel zou ik het zoveel mogelijk vermijden op trainingsdagen, dit omdat je lichaam dan als prio heeft zichzelf te ontgiften van de alcohol ipv zich te herstellen van de training.

• Topic Starter Topic Starter
conclusie: alcohol in weekend beperken tot 1 avond (zaterdag). Verder is alcohol niet goed maar het is ook weer niet zo dat de hele week trainen teniet word gedaan.

bedankt

Echter zal je herstel wel langer duren. Dus een dagje extra rust zou geen kwaad kunnen.

Een krat bier?? Dan is je lichaam toch wel zo;n 40 uur bezig om al het alcohol weer af te breken!! Wat ik me afvraag is of dat je herstel dan ook met 40 uur vertraagd?...

Laatst bewerkt:
Ach er zijn hier zat lui die dat beweren, ik ken echter gasten die inmiddels 4 jaar bezig zijn, buffel (en tevens maximaal 10% vetpercentage hebben) zijn en zich toch minstens 1 keer per week klem zuipen...

Echter zal je herstel wel langer duren. Dus een dagje extra rust zou geen kwaad kunnen.

Een krat bier?? Dan is je lichaam toch wel zo;n 40 uur bezig om al het alcohol weer af te breken!! Wat ik me afvraag is of dat je herstel dan ook met 40 uur vertraagd?...
Nope, herstel zal niet met 40 uur worden vertraagd. Ik weet het niet zeker, denk sowieso niet dat je herstel op pauze wordt gezet, maar wel vertraagd. Als je niet al teveel alcohol hebt gedronken heeft het niet eens effect. Dus aan het begin van het drinken is er nog herstel, dan op een laag pitje en gaande weg de alcohol wordt verwerkt zal je herstel weer opgang komen. Maar, ja, het zal wel langzamer gaan, maarja, iedereen zal wel moeten herstellen van een krat bier dunkt me, of je nou traint of niet:p

Ik pas altijd eat-stop-eat toe;

Zaterdag eet je normaal tot je avondeten, overigens geen training dag, dan junk je maar wat weg. 's Avonds klem zuipen, tot maandag ochtend vasten zodat je lichaam niet ook nog eens bezig hoeft te zijn met eten. Beter drink je ook niet teveel water oid op de zondag morgen. Als je de alcohol die nog verwerkt moet worden gaat aanlengen gaat het alleen maar langer duren voordat het verwerkt is.

Maar als je wilt drinken zou ik toch wat minder bier gaan drinken, meer vodka enzo. Iets van een kwart/halve fles in shots, daarna vodka/rum-cola, af en toe een biertje, whatever. Overigens wel grappig dat sommige panisch reageren op vodka/rum-cola omdat er suiker inzit, maar wel rustig de hele avond bier gaan tanken:rolleyes:

Water heb je juist nodig voor de afbraak van alcohol, water heb je altijd nodig...

deathstar, je laatste post klopt voor geen meter, met alle respect:P
na een avondje flink zuipen niet eten ?? wat denk je in wat voor staat je lichaam is na een avondje zuipen? juist ! mega katabool ( spierafbraak ) , hoe ga je een katabole staat te lijf? door je lichaam weer op te laden met voedingsstoffen denk aan complexe carbs/eiwitjes!!!!!!!

en dan nog je slot.... water drinken vertraagd de afbraak van alcohol? :O komop hey, alcohol word in je lever afgebroken en water drinken is juist nodig omdat alcohol vocht onttrekt aan je lichaam, wat ook voor de welbekende kater zorgt ( te lang te weinig/geen vocht voor je harses ).

wat jij verder doet moet je allemaal zelf weten, maar ga het niet aan andere mensen adviseren als je er niet zeker van bent of het wel allemaal zo gezond is wat je doet ;)

btw, een avondje flink zuipen moet zeker kunnen, tenzij je aan de anabolen zit of perse zo snel mogelijk reslutaat wil. echter denk eraan met mate te drinken, niet teveel vette happen naar binnen te werken ( ookal is t zoooo verleidelijk :D ) en de dag erna gewoon weer zoveel mogelijk clean voedsel naar binnen te werken en veel water drinken.

Ik dronk normaal elke dag een biertje of 2/3, Ik ben nu sinds 2 weken aan een dieet en kan zeggen dat ik in ieder geval een stuk fitter ben dan voorheen. Ook ben ik nu redelijk veel aan het trainen en vind het zonde als ik dat met een avondje zuipen weer naar de klote help. Heb mezelf een doel gesteld, als ik dat heb gehaald, mag ik van mezelf een avond stappen :D.

Mwah 1x per week kan maar je gains gaan minder snel. Persoonlijk ben ik gekapt met alcohol vooral door de mentale aspect XD

Terug
Naar boven