Jo gast, het is bijna misdadig om dit te adviseren aan iemand. Omg man, je weet er werkelijk niets van
Als jij je lever/nieren wil vernken door geen water te drinken als je al uitgedroogd bent (want dat doet alcohol met je) dan moet je dat zelf weten maar die nadorst heb je niet voor niets. Veel water drinken en goed eten is een must de dag nadat je hebt gezopen. Je wil JUIST dat je lichaam bezig gaat met eten man. En van aanlengen van de alcohol is geen sprake.
edit: ik zie dat unstoppable me voor was
Ik weet er niks van? Sure. Ik gain nog altijd, wordt droger met de weken en zuip me helemaal de t*fus op zaterdagen. I must be doing something right?
Hoewel, progressie gaat niet met 100~200gr per week, maar dat boeit me ook niet. Ik vind het gewoon leuk om te trainen.
deathstar, je laatste post klopt voor geen meter, met alle respect

na een avondje flink zuipen niet eten ?? wat denk je in wat voor staat je lichaam is na een avondje zuipen? juist ! mega katabool ( spierafbraak ) , hoe ga je een katabole staat te lijf? door je lichaam weer op te laden met voedingsstoffen denk aan complexe carbs/eiwitjes!!!!!!!
en dan nog je slot.... water drinken vertraagd de afbraak van alcohol? :O komop hey, alcohol word in je lever afgebroken en water drinken is juist nodig omdat alcohol vocht onttrekt aan je lichaam, wat ook voor de welbekende kater zorgt ( te lang te weinig/geen vocht voor je harses ).
wat jij verder doet moet je allemaal zelf weten, maar ga het niet aan andere mensen adviseren als je er niet zeker van bent of het wel allemaal zo gezond is wat je doet
Ik zeg ook niet GEEN water drinken, ik zeg niet teveel. Ook heb ik nergens vermeld dat het gezond is, als je dan toch zogenaamd gezond wilt zijn, drink dan gewoon niet.
Hier mijn verklaring over alles waar ik niks van af weet. Let wel, er zijn tientallen verhaaltjes over wat je wel en niet moet doen, dit is gewoon mijn verhaal, en het werkt. Wat je er voor de rest mee doet moet je zelf weten, maar ga nou niet beweren dat het kul is, uiteindelijk gooi je alsnog gewoon vergif in je lijf.
Je lever is op een bepaald moment verzadigd met alcohol. Dus alles wat nog in je bloed zit moet nog verwerkt worden. Echter, als jij besluit om om het uur een halve liter water naar binnen te gooien, wordt dat ook verwerkt door je lever. Maar die zat al vol met alcohol, dus nu krijgt het nogsteeds een aanvoer van alcohol, maar ook van water, echter blijft je lever verzadigd met alcohol. Dus tot het laatste beetje alcohol verwerkt is ben je al een stuk verder dan wanneer je niet al teveel drinkt, dus ben je langer dronken. Zo wordt er ook gezegd om vooral op te letten dat je geen vette hap neemt tijdens/na het drinken. Wat voor verschil maakt het denk je, als je de volgende dag wakker wordt, nogsteeds katslam, om dan een whey shake en havermout naar binnen te gooien? Ben je dan veel beter af? Kom op zeg, dat zal precies het zelfde effect hebben als die eerder besproken vette hap.
En als jij een halve kilo vlees voor je gezuip naar binnen gooit heb jij meer dan genoeg eiwitten in je lichaam zitten. Eventueel nog een bak kwark/casseine shake.
Alcohol is dan nog niet anabool, dat snap ik ook wel. Echter, spieren afbreken doet het ook niet AFAIK. Het stopt gewoon de eiwitsynthese, maar die gaat later gewoon weer door. Die eiwitten kunnen mega lang door je bloed heen stromen net zolang tot ze nodig zijn (gelezen bij Intermitent Fasting).
Oh ja, als je een kater hebt, misschien eens gaan kijken hoe en wat je drinkt, daar zit het hem meestal in. Niet of je teveel gezopen hebt, te weinig water drinkt etc. Of ik ben een alcoholisch genetisch supermonster, dat kan ook