Fitness Seller

alcohol

deathstar, je laatste post klopt voor geen meter, met alle respect:P
na een avondje flink zuipen niet eten ?? wat denk je in wat voor staat je lichaam is na een avondje zuipen? juist ! mega katabool ( spierafbraak ) , hoe ga je een katabole staat te lijf? door je lichaam weer op te laden met voedingsstoffen denk aan complexe carbs/eiwitjes!!!!!!!

en dan nog je slot.... water drinken vertraagd de afbraak van alcohol? :O komop hey, alcohol word in je lever afgebroken en water drinken is juist nodig omdat alcohol vocht onttrekt aan je lichaam, wat ook voor de welbekende kater zorgt ( te lang te weinig/geen vocht voor je harses ).

wat jij verder doet moet je allemaal zelf weten, maar ga het niet aan andere mensen adviseren als je er niet zeker van bent of het wel allemaal zo gezond is wat je doet ;)

btw, een avondje flink zuipen moet zeker kunnen, tenzij je aan de anabolen zit of perse zo snel mogelijk reslutaat wil. echter denk eraan met mate te drinken, niet teveel vette happen naar binnen te werken ( ookal is t zoooo verleidelijk :D ) en de dag erna gewoon weer zoveel mogelijk clean voedsel naar binnen te werken en veel water drinken.

klopt helemaal..

Wat ik ervaar is dat ik me eigen helemaal klem zuip, de volgende dag maar amper wat weg krijg van voeding... Dat zit me meer tegen.

Alcohol is ook gewoon een voedingsmiddel dat kcal bevat. Als je een kcal overschot hebt en daarbij ook voldoende proteinen binnen krijgt, kun je gewoon progressie boeken.

Maar teveel alcohol, en vooral dagelijks drinken, zorgt ervoor dat je lever teveel bezig is met alcohol afbreken en niet toekomt aan het afbreken van oestrogeen.

ik drink geen bier vind ik niet lekker. ik ga los op suiker drankjes

maar paar drankjes kan geen kwaad doen, dan is je happy factor weer +101 en kan je dr weer tegenaan.

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
Als ik een enorme kater heb lijkt het net alsof mijn spieren groter zijn, Beetje alsof je net een training achter de rug hebt en nog pomp hebt.
Beetje raar, je zou zeggen dat dit door dehydratie juist minder zou moeten zijn. Of is het juist dat je door uitdroging wat droger oogt en daardoor je spieren beter ziet. Iemand anders hier die dit ook is opgevallen?

Mwah 1x per week kan maar je gains gaan minder snel. Persoonlijk ben ik gekapt met alcohol vooral door de mentale aspect XD

Mee eens man! Ik drink bijna nooit meer alleen soms op een verjaardag een biertje ofzo maar dat is het ook. Vind het trainen TE belangrijk :D

---------- Toegevoegd om 11:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:35 ----------

En dezelfde vraag, alleen dan voor energy drink dan? als je daar veel van drinkt, wat voor effect heeft dat op je lichaam (en dan vooral je vetpercentage)

Wat denk je zelf? Kijk eens naar de samenstelling op een blikje redbull man, bijna alleen maar suikers :rolleyes:

Nope, herstel zal niet met 40 uur worden vertraagd. Ik weet het niet zeker, denk sowieso niet dat je herstel op pauze wordt gezet, maar wel vertraagd. Als je niet al teveel alcohol hebt gedronken heeft het niet eens effect. Dus aan het begin van het drinken is er nog herstel, dan op een laag pitje en gaande weg de alcohol wordt verwerkt zal je herstel weer opgang komen. Maar, ja, het zal wel langzamer gaan, maarja, iedereen zal wel moeten herstellen van een krat bier dunkt me, of je nou traint of niet:p

Ik pas altijd eat-stop-eat toe;

Zaterdag eet je normaal tot je avondeten, overigens geen training dag, dan junk je maar wat weg. 's Avonds klem zuipen, tot maandag ochtend vasten zodat je lichaam niet ook nog eens bezig hoeft te zijn met eten. Beter drink je ook niet teveel water oid op de zondag morgen. Als je de alcohol die nog verwerkt moet worden gaat aanlengen gaat het alleen maar langer duren voordat het verwerkt is.

Maar als je wilt drinken zou ik toch wat minder bier gaan drinken, meer vodka enzo. Iets van een kwart/halve fles in shots, daarna vodka/rum-cola, af en toe een biertje, whatever. Overigens wel grappig dat sommige panisch reageren op vodka/rum-cola omdat er suiker inzit, maar wel rustig de hele avond bier gaan tanken:rolleyes:

Jo gast, het is bijna misdadig om dit te adviseren aan iemand. Omg man, je weet er werkelijk niets van :roflol:

Als jij je lever/nieren wil vernken door geen water te drinken als je al uitgedroogd bent (want dat doet alcohol met je) dan moet je dat zelf weten maar die nadorst heb je niet voor niets. Veel water drinken en goed eten is een must de dag nadat je hebt gezopen. Je wil JUIST dat je lichaam bezig gaat met eten man. En van aanlengen van de alcohol is geen sprake.
edit: ik zie dat unstoppable me voor was :P

Laatst bewerkt:
Als ik een enorme kater heb lijkt het net alsof mijn spieren groter zijn, Beetje alsof je net een training achter de rug hebt en nog pomp hebt.
Beetje raar, je zou zeggen dat dit door dehydratie juist minder zou moeten zijn. Of is het juist dat je door uitdroging wat droger oogt en daardoor je spieren beter ziet. Iemand anders hier die dit ook is opgevallen?

Heb je aan het eind van die nachten ook een vette hap gehaald?

Als ik nog heb gejunkt na gezopen te hebben, heb ik ook ongeveer wat jij omschrijft.

Laatst bewerkt:

Als ik heb nog heb gejunkt na gezopen te hebben, heb ik ook ongeveer wat jij omschrijft.

Vette hap doe ik niet. Meestal als ik thuis kom bak ik nog ff een kipfileetje, en eet een bak kwark.
Kwark is trouwens heel erg moeilijk weg te krijgen en binnen te houden als je dronken bent vind ik zelf.

Arnold dronk lange tijd pinten bier en flessen wijn na de training. (in zijn boek education of a bodybuilder) Het zal m heus geen goed hebben gedaan maar hij groeide wel. Hehe verder geen advies hoor:rolleyes:

Jo gast, het is bijna misdadig om dit te adviseren aan iemand. Omg man, je weet er werkelijk niets van :roflol:

Als jij je lever/nieren wil vernken door geen water te drinken als je al uitgedroogd bent (want dat doet alcohol met je) dan moet je dat zelf weten maar die nadorst heb je niet voor niets. Veel water drinken en goed eten is een must de dag nadat je hebt gezopen. Je wil JUIST dat je lichaam bezig gaat met eten man. En van aanlengen van de alcohol is geen sprake.
edit: ik zie dat unstoppable me voor was :P
Ik weet er niks van? Sure. Ik gain nog altijd, wordt droger met de weken en zuip me helemaal de t*fus op zaterdagen. I must be doing something right?:rolleyes:

Hoewel, progressie gaat niet met 100~200gr per week, maar dat boeit me ook niet. Ik vind het gewoon leuk om te trainen.
deathstar, je laatste post klopt voor geen meter, met alle respect:P
na een avondje flink zuipen niet eten ?? wat denk je in wat voor staat je lichaam is na een avondje zuipen? juist ! mega katabool ( spierafbraak ) , hoe ga je een katabole staat te lijf? door je lichaam weer op te laden met voedingsstoffen denk aan complexe carbs/eiwitjes!!!!!!!

en dan nog je slot.... water drinken vertraagd de afbraak van alcohol? :O komop hey, alcohol word in je lever afgebroken en water drinken is juist nodig omdat alcohol vocht onttrekt aan je lichaam, wat ook voor de welbekende kater zorgt ( te lang te weinig/geen vocht voor je harses ).

wat jij verder doet moet je allemaal zelf weten, maar ga het niet aan andere mensen adviseren als je er niet zeker van bent of het wel allemaal zo gezond is wat je doet ;)
Ik zeg ook niet GEEN water drinken, ik zeg niet teveel. Ook heb ik nergens vermeld dat het gezond is, als je dan toch zogenaamd gezond wilt zijn, drink dan gewoon niet.

Hier mijn verklaring over alles waar ik niks van af weet. Let wel, er zijn tientallen verhaaltjes over wat je wel en niet moet doen, dit is gewoon mijn verhaal, en het werkt. Wat je er voor de rest mee doet moet je zelf weten, maar ga nou niet beweren dat het kul is, uiteindelijk gooi je alsnog gewoon vergif in je lijf.

Je lever is op een bepaald moment verzadigd met alcohol. Dus alles wat nog in je bloed zit moet nog verwerkt worden. Echter, als jij besluit om om het uur een halve liter water naar binnen te gooien, wordt dat ook verwerkt door je lever. Maar die zat al vol met alcohol, dus nu krijgt het nogsteeds een aanvoer van alcohol, maar ook van water, echter blijft je lever verzadigd met alcohol. Dus tot het laatste beetje alcohol verwerkt is ben je al een stuk verder dan wanneer je niet al teveel drinkt, dus ben je langer dronken. Zo wordt er ook gezegd om vooral op te letten dat je geen vette hap neemt tijdens/na het drinken. Wat voor verschil maakt het denk je, als je de volgende dag wakker wordt, nogsteeds katslam, om dan een whey shake en havermout naar binnen te gooien? Ben je dan veel beter af? Kom op zeg, dat zal precies het zelfde effect hebben als die eerder besproken vette hap.

En als jij een halve kilo vlees voor je gezuip naar binnen gooit heb jij meer dan genoeg eiwitten in je lichaam zitten. Eventueel nog een bak kwark/casseine shake.
Alcohol is dan nog niet anabool, dat snap ik ook wel. Echter, spieren afbreken doet het ook niet AFAIK. Het stopt gewoon de eiwitsynthese, maar die gaat later gewoon weer door. Die eiwitten kunnen mega lang door je bloed heen stromen net zolang tot ze nodig zijn (gelezen bij Intermitent Fasting).

Oh ja, als je een kater hebt, misschien eens gaan kijken hoe en wat je drinkt, daar zit het hem meestal in. Niet of je teveel gezopen hebt, te weinig water drinkt etc. Of ik ben een alcoholisch genetisch supermonster, dat kan ook:cool:

Als ik nog heb gejunkt na gezopen te hebben, heb ik ook ongeveer wat jij omschrijft.

Is niet echt onlogisch denk ik.
Als je uitgaat ben je nu eenmaal actief bezig, uren aan een stuk tot diep in de nacht/ochtend zitten lammeren op je dronken benen, is een beetje duursport, niet ?

Je kunt ook gewoon een paar schepjes van je pre workout shake doen ipv alcohol, heeft ook een leuk effect :D

gewoon "'Nee'' zeggen tegen alcohol,
Dat is voor mensen die verdriet wegdrinken:p (mijn mening)

;)

En nog maar eens :p. Het is iig gewoon een persoonlijke keuze.. Ik drink het meestal met mate. 1 avond goed drinken zal ook echt niet je hele week verpesten als het enkel die ene avond is. En het blijft toch ook een hobby..

Gasten die voetballen drinken gewoon pinten na de training.. Wij zijn in het algemeen een stuk serieuzer bezig met onze sport terwijl het eigenlijk voor de meesten hier puur hobby is en de meesten ook geen podiumambities hebben.

Ik zeg iig gewoon doen, je moet nog leven ook. Persoonlijk heb ik het er niet voor , slechte ervaringen ( de keren dat ik gevochten heb was ik altijd zat.., terwijl ik eigenlijk totaal geen agressief persoon ben ).

Ik verkies ook gewoon een jointje met wat redbulls en mss een pintje of 2. Amuseer me meestal erg goed dan en ik ben de volgende dag ook gewoon weer fris :). De katers zijn ook gewoon vreselijk bij mij als ik er goed aan doordoe..

;)

Haha toen ik 15 was, was alcohol de ontdekking van m'n leven. Dat had niet zoveel met verdriet te maken.

Tegenwoordig probeer ik een balans te vinden, doordeweeks vs weekend. Moet je ook es proberen. Proberen zeg ik he, je kan niet op je 15e al als een monnik gaan leven. Uiteindelijk is het je eigen keus.

;)
Je zou een punt hebben als je iedere dag dronken zou zijn ja. Eens per week flink doorknallen, nah.

Overigens heb ik pas sinds een paar maanden van een poolse maat flink leren door drinken hehe.

Ik kan nu letterlijk 2x zoveel op als voorheen, ga nooit over mn nek en kater nog maar 1x gehad. Hoe? Alle boerenslimheid over bodempjes bouwen, maar 1 soort drank drinken etc gewoon vergeten, gewoon drinken. Echter heb ik soms wel dat ik gewoon 30 minuten niet meer kan herinneren... En dan bedoel ik de laatste 30 minuten, niet de volgende dag:p Maarja, ik leef nog dussss.

Terug
Naar boven