Wendler cycle 2 gaat van start
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
terugblik op wendler cycle 1
als ik terugblik op cycle 1, zijn er een paar dingen die ik heb geleerd en die me zijn opgevallen:
1. Dat ik dieper moet squatten en dat een squat pas par is wanneer het heupbeen par met de vloer is.
ik zal in het vervolg vaker vids maken van mijn squat techniek en deze hier posten.
2. bevestigd gekregen dat training ook mentaal zwaar is. als ik kijk deed ik bijv in een training 10x een bepaald gewicht.
de training daarop 12 keer met een zwaarder gewicht. tuurlijk hangt dit deels af van omstandigheden zoals voeding en rust die dag/nacht.
maar ik concludeer hier ook uit dat ik mezelf nog meer moet pushen om tot het uiterste te gaan op mijn laatste set.
3. er achter gekomen dat meer rek en strek oefeningen voor de zware oefening heel goed helpt.
zo doe ik bijv wat touwspringen, heel lichte leg extensions(om knie gewricht op te warmen) en rek en strek oefeningen voor mijn squats en deadlifts.. en merkte dat dat echt hielp.
vooruitblik op wendler cycle 2
1. heb er zin in, weekje rust genomen afgelopen week maar dat voelt alsof het een paar maanden is.. heel sick.
ik denk dat ik deze cycle niet al te veel problemen ga ondervinden en dus niet een plateau tegenkom.
2. beter letten op mijn voeding en het wat cleaner houden. ik wil nog doorbulken tot begin februari zodat ik in totaal 5 cycles doorlopen heb.
als ik tegen die tijd niet een insane vet percentage wil hebben zal ik het cleaner moeten houden. afgelopen cycle wel eens wat eten besteld (spare ribs bijv) maar dat ga ik dus wat inkorten.
Wish me luck