MuscleMeat

Allergie mbt Whey en creatine

Creatine is zeker niet goed voor je als je te grote doseringen gebruikt. Heb dit zelf ook ervaren, normaal bijna geen puistjes etc. Toen ik teveel gebruikte ( te grote theelepels) kreeg ik opeens allemaal vochtbultjes/ soort grote puisten.
Gestopt met crea en alles ging weer weg, dus let goed op dat je niet teveel inneemt en ook niet voor een te lange periode.

stop even met beide, is het weg, doe dan 1 supp, kijken wanneer het terugkomt, zo moet je er toch wel achter kunnen komen

heb je niet ghewoon last van muggen. ik weet het is november, maar ik heb vreselijke last van muggen....

ik krijg wel puistjes van Whey..soms ook van die dikke die je kan indrukken en dat je vinger er in blijft staan :P.... hatelijk maar ook wel grappig.. zon puist voelt wel een beetje als of je je hoofd hebt gestoten. hij klopt...

• Topic Starter Topic Starter
heb je niet ghewoon last van muggen. ik weet het is november, maar ik heb vreselijke last van muggen....

ik krijg wel puistjes van Whey..soms ook van die dikke die je kan indrukken en dat je vinger er in blijft staan :P.... hatelijk maar ook wel grappig.. zon puist voelt wel een beetje als of je je hoofd hebt gestoten. hij klopt...

ok, bij mij is het over, gebruik momenteel geen crea wel whey..

:eek::eek:maar jou verhaal is echt RANZIG!!!:eek::eek:

Skatermarvin:
"Ik gebruik nu sinds 3 weken Whey en Creatine van precision engenigeerd. En heb steeds vaker last van jeukende bulten (beetje grootte muggenbult). Ben nu sinds vrijdag gestopt met de creatine en heb nu weer last van jeukende bulten en handen. De bulten zitten vooral op m'n bovenbenen en polsen."

Ik las dat Marvin de creatine van precision engineering (van de tuinen?) heeft verbruikt en vervolgens last heeft gehad van blijvend jeuk en bulten.

Zo'n blog is dan wel handig om dit rustig uit te leggen. Dit probleem komt meestal doordat je creatine niet zuiver is en veel gifstoffen bevat. Bijna altijd creatinine en dicyadiamide. Dit krijg je in goedkope producten, wel breed bekend. Betere merken hebben deze gifstoffen eruit gefilterd alvorens hun creatineproducten in de verkoop te zetten. Ze kosten iets meer maar je hebt een veilig product.

Creatinine is een afbraakstof die in hoge doseringen erg giftig is voor je nieren. Het is soort kauwgom voor je nieren die ze niet kunnen wegkauwen. Een klein beetje gaat wel van de afbraak van normale spierweefsel, maar een flinke doses uit een slecht creatineproduct blokkeert de boel. Je lichaam heeft er eeeeeeeeerg veel last van, dus perst je lichaam het van alles door je huid heen. En daar krijg je de bulten van. (Op je bovenbenen en polsen heb je grote vaten direct onder de huid.)

Het kan best lang duren voordat je nierfunctie hersteld is. Meestal praat men over 6 - 12 maanden. Soms worden de nieren ook ontstoken en zo'n ontsteking moet onderdrukt worden door steroide-ontstekingsremmers. Wel belangrijk om contact te houden met je huisarts omdat blijvend nierproblemen kunnen leiden tot andere problemen.

Je kunt het je nieren makkelijker maken tijdens het herstel door veel water te drinken, weinig cafeine, geen grote hoofdmaaltijden, geen grote happen rood vlees, geen alcohol, geen dope, geen paracetemol, geen vochtverdrijvers etc.

Calendula cremes zijn goed voor de bulten op je huid, maakt ze minder rood.

Niet leuk, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hebben meer mensen last van dit probleem?

ok, bij mij is het over, gebruik momenteel geen crea wel whey..

:eek::eek:maar jou verhaal is echt RANZIG!!!:eek::eek:

is neit ranzig hoor. als je zegt dat je je kop hebt gestoten geloven ze het ook. komt neit vaak voor maar heb die shit af en toe en alleen als ik aan de whey sit

Goedemorgen,

Ik gebruik nu sinds 3 weken Whey en Creatine van precision engenigeerd. En heb steeds vaker last van jeukende bulten(beetje grootte muggenbult). Ben nu sinds vrijdag gestopt met de creatine en heb nu weer last van jeukende bulten en handen. De bulten zitten vooral op m'n bovenbenen en polsen.

Kan dit komen door de whey proteine. En kan het ook liggen aan het merk, want gebruikte hiervoor Stacker W en toen had ik nbergens last van, behalve af en toe jeukende handen.

Of moet ik aan iets anders denken, een allergie, eczeem?

Oja af gelopen zaterdag werd zelfs m'n lip dik...

Heeft hier iemand ervaringen mee/tips??

Beste skatermarvin, aangezien ik af en toe allergische reacties krijg als ik aan de supplementen zit, ben ik gaan zoeken op internet naar de mogelijke oorzaken. Ik kwam bij een topic van jouw terecht. Ik las er jouw problemen en ik stelde vast dat exact dezelfde symptomen zich bij mij voordoen: rode bulten die enorm jeuken, van handen, benen tot zelfs een zéér opgezwollen lip. Ben je ondertussen 100% zeker dat dit door de creatine komt? En heb je al een merk gevonden waarbij de bulten niet meer verschijnen? Laat me iets weten aub, groeten, B I G

Precision Engineerd is gewoon het eigen merk van De Tuinen.

Zoals met alle 'eigen merken' van drogisterijketens koop je "goedkoop". Bedrijven kunnen producten alleen heel erg voordelig maken door de allervoordeligste grondstoffen te gebruiken voor een samenstelling.

De kans is dus zeer groot dat je klachten te maken hebben met dit product.

Een stukje achtergrond:

Zowel met weiproteïne als met creatine is het uitermate makkelijk voor een bedrijf om de consument te misleiden.

Veel bedrijven gebruiken goedkope proteïne met vaak veel lactose (melkvet). De proteïne gehalte is vaak slechts 25 - 30% maar zij zetten het hele gewicht van de proteïne op het etiket als zijnde proteïne. Het is pertinent ONMOGELIJK om een proteïne gehalte van meer dan 60% te bereiken met een proteïne shake product die andere stoffen nodig heeft om de proteine op smaak te brengen. Zie je een etiket met 80%, 85% of soms 95% proteïne dan weet je absoluut zeker dat het bedrijf je probeert te misleiden.
Let op de vetpercentage: rond de 2% is zeer goed, hoger dan 5% dan is dit een teken van het gebruik van goedkope grondstoffen. Zie je een vetpercentage van 5% of meer en een zie een hoge proteine percentage genoemd op het etiket dan heb je een fout product persoonlijk in handen.

Creatine wordt gemaakt in twee fases. Fase 1 is de aanmaak van creatine, fase 2 is het zuiveren van de creatine zodat alle gifstoffen van de productieprocess eruit gehaald zijn. Fase 1 is niet kostbaar, fase 2 is heel kostbaar. Er is pertinent niemand in Nederland die er op let dat de creatine die jij koopt zuiver is. De Keuringsdienst van Waren niet, VWS niet, de RIVM niet, EZ niet, de EU niet.
Dit terwijl de gifstoffen die gemaakt zijn in fase 1 als 'uitermate kankerverwekkend' beschouwd worden door de meeste wetenschappers.
Het trieste is dat veel bodybuilders de lichamelijke reactie op onzuivere creatine waarderen. Namelijk het vasthouden van water in de spiercellen om een "pomp" te hebben tijdens trainingen. Ten dele is dit een reactie van het lichaam die via osmosis (extra water) de giftigheid van de gifstoffen probeert te verminderen.
Bij zuivere creatine hou je veel minder vocht vast, heb je slechts 5 gram per dag nodig en heb je aanmerkelijk minder spijsverteringsklachten en huidproblemen.
Ik hou al 15 jaar alle wetenschappelijke literatuur bij omtrent creatine en mijns inziens is zuivere creatine 100% veilig bij lange termijn gebruik en een dagdosering van 5 gram. Dat is bevestigd door EU gezondheidsraden en zal op termijn waarschijnlijk wetgeving worden.
Onzuivere goedkope creatine daar tegenover is, zeker bij hogere dagdoseringen, uitermate onveilig bij lange termijn gebruik. Tot circa 2012 sta je er als consument alleen voor en moet je voorzichtig zijn.

Meer informatie vind je op vitamins.nl onder de knop stoffen.

Laatst bewerkt:
Beste skatermarvin, aangezien ik af en toe allergische reacties krijg als ik aan de supplementen zit, ben ik gaan zoeken op internet naar de mogelijke oorzaken. Ik kwam bij een topic van jouw terecht. Ik las er jouw problemen en ik stelde vast dat exact dezelfde symptomen zich bij mij voordoen: rode bulten die enorm jeuken, van handen, benen tot zelfs een zéér opgezwollen lip. Ben je ondertussen 100% zeker dat dit door de creatine komt? En heb je al een merk gevonden waarbij de bulten niet meer verschijnen? Laat me iets weten aub, groeten, B I G

Ik ben er vrijwel 100% cker van dat het door de Creatine monohydraat komt..

monohydraat houdt namelijk in dat aan elk molecuul 1 molecuul water is gebonden. Bij mij zorgde dit voor deze jeukerige (vocht)bulten.

Ik ben toen gestopt met Crea mono en heb nergens last van gehad.

Heb ondertussen al wel Cellmass (van BSN met creatine malaat) en NO-XPlode en fierce gebruikt. Ben nu bezig met Creatine ethylester en heb nergens last van.

Het jammere is dat ik bij mono wel een duidelijk effect merkte en bij deze andere niet. Maar de bulten weerhouden mij ervan om weer eens monohydraat te proberen. Ben persoonlijk dus erg te spreken over de CEE..

Ik heb vroeger creatine gebruikt van de website fitnessnet.nl, had hun gewone huismerk gekozen, en heb nooit ergens last van gehad (deze creatine had trouwens het label 'creapure'). Maar sinds ik creatine van het huismerk van bodybuilding.com gebruik ('Higher Power micronized creatine') begonnen de problemen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik in de probleemperiodes ook wel whey shakes nam. Maar ik ben er toch 99% zeker van dat de creatine het probleem is.

Het kan inderdaad ook goed aan de gifstoffen liggen..ben zelf werkzaam in de analytische chemie..en weet precies wat er op het potje staat:

"HPLC zuiver"..wat eigenlijk een onnauwkeurige techniek is wat betreft kleine hoeveelheden bij producten..maw veel creamono's zijn vervuild..

Ik persoonlijk heb het niet meer aangedurfd om weer een duurdere monohydraat te gaan gebruiken..

Het kan inderdaad ook goed aan de gifstoffen liggen..ben zelf werkzaam in de analytische chemie..en weet precies wat er op het potje staat:

"HPLC zuiver"..wat eigenlijk een onnauwkeurige techniek is wat betreft kleine hoeveelheden bij producten..maw veel creamono's zijn vervuild..

Ik persoonlijk heb het niet meer aangedurfd om weer een duurdere monohydraat te gaan gebruiken..

Ik wil creatine mono nog niet opgeven. Ik vermoed dat de problemen enkel bij de minder kwalitatieve creatines voorkomen. Daarom had ik gehoopt dat jij er ondertussen al een aantal 'goede' geprobeerd had ;) Anyway, het wordt dus 'trial en error'. Misschien gewoon terug naar m'n vertrouwde creatine van vroeger overschakelen.. Maar intussen zit ik wel nog met een pot van 1KG van m'n huidige creatine :s

Misschien dat ik die trial ook weer eens ga doen, want gainde wel goed op mono..maar die bulten waren werkelijk ondragelijk!

Je hebt duidelijk de achtergrond. Kijk naar de creatine productieproces en hoe creatinine erbij geproduceerd wordt. Je nieren kunnen nauwelijks creatinine verwerken. Dus moet de gifstof door de huid. Dus krijg je de bulten.

Anderen krijgen last van hun dikke darm.

Is veelvuldig bewezen.

Degelijk info vind je hier: http://www.vitamins.nl/creatine.htm

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Terug
Naar boven