XXL Nutrition

Allochtonen en criminaliteit?

ik woon in een stad die voor een groot percentage uit allochtonen bestaat.
en ik heb zowel veel 'vreemde' vrienden als vlaamse vrienden, maar ook ik zie dat de problemen meestal voortvloeien uit conflicten met allochtonen,

zo'n zes maanden geleden was het echt onhoudbaar, toen was er een tijd dat er geen enkele geweldloze fuif te bespeuren was in de omstreken, zelfs als je wat verder uitging, kwam je 9 op de 10 keren dezelfde stadsjongeren tegen, ze leken gewoon overal te komen voor te batsen
natuurlijk is de rest dan de dupe, want die gasten scheppen een reputatie. Gevolg: ze worden geweigerd, wat voor diezelfde jongens dan weer een rechtstreekse aanleiding geeft tot vechtpartijen etc.

nuja persoonlijk heb ik er nooit probs mee gehad omdat ze mij al dan niet persoonlijk of 'van ziens' kennen maar er IS wel degelijk een probleem,
en inderdaad, net zoals in nederland blijkbaar, lacht de regering dit weg (voor alle duidelijkheid ik ben nog maar net 18 maar over dit onderwerp kan ik me wel al een geargumenteerde mening vormen)

de enige oplossing is naar de oorzaak op zoek te gaan, en dat zijn volgens mij de verschillen in normen en waarden (culturen) en die veeg je natuurlijk niet zomaar weg...

MrJ zei:
Maar waar voel je jezelf het beste thuis? Onder Marokkanen of onder Nederlanders?

Ik kan me opzich goed indenken dat je deze topics een beetje zat wordt, want je voelt je toch ook op een bepaalde manier een beetje aangevallen lijkt mij.

Ik hoop dat het wel duidelijk is dat 'wij' ons ergeren aan gastjes zo tussen de 14 en de 20 jaar die op straat rondhongen en er daar continu een teringzooi van maken. Niet van pimpende BrEeZaH palers die aan de gewichten trekken. ;)

Heheh ja dat snap ik wel. Maar andersom hebben veel Marokkanen die geen problemen veroorzaken te maken met vooroordelen etc. Ik kan niet zeggen dat ik me meer bij de een thuisvoel dan bij de ander. Ik heb zowel Nederlandse als Marokkaanse vrienden en in Marokko bijv denken ze vaak over me als een Nederlander, en hier weer als een Marokkaan :) . Dus eigenlijk ben ik gewoon mn eigen soort, een halfbloed.

Mooi antwoord! :thumb:

Ik ken zelf ook zat Marokkanen. Op de sportschool, op werk enzo. Maar dat zijn de vaak wat oudere en wel relaxed.

Maar hun broetjes daarintegen kunnen wel een ****ing plaag voor de omgeving zijn. Als de overlast erg groot wordt, ga ik wel eens met hun oudere broer in conclaaf waarna het weer een tijdje rustig werd. :)

leGionellz zei:
Allochtonen en Criminaliteit..
je hoort zelden tot nooit over Aziaten die problemen creeeren, terwijl die toch weldegelijk een aanzienlijk deel van de allochtone populatie vormen. Die mensen werken voor hun held omdat ze dat op die manier geleerd hebben.
De cultuur van veel Aziaten (voornamelijk Chinezen) is anders ook niet echt fijn. Echt alles draait om geld. Uithuwelijken is geen ongewone bezigheid. De ouders kiezen voor hun dochters een geschikte huwelijkskandidaat die puur wordt geselecteerd op de hoeveelheid poen die ie heeft.

Een vriend van me had verkering met een chinees meisje. Het was absoluut geen probleem dat hij geen Chinees was, het was echter wel een probleem dat hij niet rijk genoeg was. Ziek…..

Maar inderdaad, als buitenstaander heb je niet veel last van aziaten.

Nog een anekdote over culturele verschillen.
M’n pa is politie agent. Voor 10 jaar terug had ie een Marokkaantje opgepakt die uit baldadigheid wat auto’s beschadigd had. ’s Avonds komt pa z’n zoon van het politiebureau ophalen en vraagt aan mijn vader: ik vind het heel erg wat mijn zoon gedaan heeft, u heeft hem goed geslagen? Nee, antwoord m’n vader ik heb ‘m niet geslagen. Waarom heb je ‘m niet geslagen? antwoord de Marokkaanse vader. Zegt mijn vader, hier in Nederland mogen we niet zomaar slaan. Zegt die Marokkaanse man, hoezo zomaar? Hij heeft toch iets gedaan wat niet mocht? (klinkt eigenlijk best logisch).
In Marokko krijg je dus gelijk een paar opvoedkundig verantwoorde klappen voor je harses van de politie, en die man snapte niet dat wij dat hier niet deden.

We hebben in nederland zowiezo TE lichte straffen vind ik...

Stokslagen voor misdrijven? Goed plan!

Stelen? Een vinger eraf!!

Moord? De doodstraf!!

Tegenwoordig word je voor stelen niet eens meer vervolgd...inbraken in huis en auto komt de politie niet eens meer voor. "komt u maar langs op het bureau om aangifte te doen" zegt de sterke arm der wet.

Voor moord krijgt men met verzachtende omstandigheden een jaar of 8 met 4 jaar onvoorwaardelijk (dus maar 4 jaar zitten) Wat houd mij met deze straffen tegen om die vent neer te leggen die mijn vrouw of kind heeft geslagen / verkracht / vermoord? 4 jaar cel? pfff...daar lach ik om, daar zou ik het niet voor laten.

Allochtonen zijn % crimineler, hebben % meer schooluitval, hebben % een lager inkomen en meer schulden. Het zal allerlei oorzaken hebben, maar als je aan mij vraagt brengen deze mensen mij als autotone Nederlander iets positiefs, dan moet ik toch zeggen, nee. Verder is ook nog een verschil tussen groepen allochtonen onderling, de ene groep is problematischer dan de andere, met antilianen en marokkanen als de grootste problemen makers.

Lauw zei:
De ouders kiezen voor hun dochters een geschikte huwelijkskandidaat die puur wordt geselecteerd op de hoeveelheid poen die ie heeft..

Mwa, ik ken wel wat mensen uit India, en die zien dat heel anders. Je ouders beschermen je tegen een verkeerde keuze, maar voor de rest is er wel vrijheid. Echt uithuwelijken, zonder dat de zoon of dochter daar iets over te zeggen heeft, dat komt niet voor.

En euh, gezien mijn eerste huwelijk kan ik ze nog geeneens ongelijk geven. De familie van mijn ex vrouw waren een stel paupers die ons nooit met rust hebben gelaten. Bedenk ook dat familie relaties in die landen belangrijker zijn. Trouw je dus in een arme familie, dan heb je in die cultuur vaak je hele leven de shit van je hele schoonfamilie over je heen.

Ik heb een gruwelijke hekel aan alles wat de vrijheid van mensen inperkt (behalve dan als die vrijheden worden gebruikt om anderen schade toe te brengen natuurlijk). En uithuwelijken is, hoe subtiel het soms ook is, voor mij gewoon een vorm van vrijheidsberoving.
Daarom heb ik ook zo’n hekel aan het georganiseerde geloof, vrijheidsberoving is 1 van de fundamenten van het georganiseerde geloof.

Ik kan je frustratie over allochtonen goed begrijpen. In een slechte bui denk ik er net zo over. Dan kunnen al die “klote buitenlanders” voor mij part allemaal op een houten vlot de oceaan opgeduwd worden. Daaaag! De mazzel! Opgerot! Meestal bedenk ik me dan snel dat er ook genoeg goede buitenlanders zijn, hoewel je daar jammer genoeg veel te weinig van hoort want foute buitenlanders zijn natuurlijk veel beter nieuws….
En daar komt nog eens bij dat zo’n instelling alleen maar leidt tot conflicten i.p.v. oplossingen.

Voor mijn gevoel is die hele allochtonen kwestie een dubbeltje op z’n kant. Of de allochtonen vinden de komende generaties een manier om zich aan te passen aan het westen zonder daarbij hun eigen cultuur en geloof te verloochenen.
Of er vind nog meer polarisatie plaats wat leidt tot een groot conflict. Maar als dat gebeurd dan kunnen we daarvan de schuld niet 100% bij de allochtonen leggen denk ik.
De derde mogelijkheid is dat de AEL een staatsgreep pleegt.
De AEL, de Arabische versie van het Vlaams Blok.

Lauw zei:
Ik heb een gruwelijke hekel aan alles wat de vrijheid van mensen inperkt (behalve dan als die vrijheden worden gebruikt om anderen schade toe te brengen natuurlijk)..

Ik vind dat je in principe de vrijheid van mensen wel kunt beperken op het moment dat ze zichzelf in gevaar brengen. Dat gebeurt in Nederland ook met verschillende dingen, verkeer, drugs et cetera.

Verder zien wij in Nederland (of het westen) alles vanuit de individuele vrijheid, in andere culturen geldt meer het belang van de gemeenschap en is er ook /verplichte/ solidariteit ten op zichte van je familie, al zijn het nog zulke idioten. Dan kan ik me voorstellen dat je geen probleemgevallen in je familie wilt inhuwelijken.

En ook als een Nederlander met een Allochtoon trouwt krijg je een hoop ellende als er een rot familie omheen staat. Tegen een Nederlandse echtegenoot(e) zeg je dan, pleur op met die idioten. Maar voor mensen uit andere culturen is de familie echt heilig, op het enge af. Ik heb het meegemaakt, en euh, wil hier wel even waarschuwen maar eigenlijk het er verder helemaal niet over hebben.... :(

Tsja. Ik heb geen problemen met allochtonen. Onderzoeken uit de krant neem ik meestal niet serieus omdat die meestal een vertekend beeld geven. Het feit dat iemand crimineel is heeft niks te maken met ras, maar de opvoeding en hoe de persoon opgroeit. Als in een buurt mensen het minder hebben dan is het wel heel erg makkelijk om groepen mensen aan te wijzen.

Geweld uit het oogpunt vind ik helemaal triest. Zo'n figuur als bin laden of ander tuig mogen van mij uit de wereld opzouten. Hetzelfde heb ik ook met exteem rechts en links (die vind ik even erg als rechts). De wereld zou en stuk beter zonder deze mensen. Goed beetje offtopic maar dit wilde ik even kwijt :).

Gisteren Shouf Shouf Habibi gezien.... (ongelofelijke k*tfilm btw maar dat terzijde).

Die film zet denk ik wel een goed beeld neer van de Marokaanse levenswijze/mentaliteit.

Traditionele ouders, mams en paps in soepjurk en hoofddoek etc, spreken geen woord Nederlands en hebben van het arbeidsbureau nog nooit gehoord.

Dochterlief is prima ingeburgerd hier en wil zich losweken van de Marokaanse tradities als uithuwelijken etc

Zoonlief 1 is een nette, perfect Hollands sprekende en tevens goed ingeburgerde politieagent, heeft zich ook losgeweekt van de 'schapencultuur'.

Zoonlief 2 is een 'stoere' Marokaan die graag uitslaapt en met zn vriendjes diefstallen/bankovervallen beraamd. Met werken krijg je immers geen respect van je vrienden en gaat je banksaldo minder snel omhoog. Probeert zn leven wel te beteren maar houdt zn (door een ander aangereikte) baantjes amper 1 dag vol en gaat maar weer stelen.

Zoonlief 3 is een jochie van amper 15 die zn eigen zus en andere mensen chanteert en afperst, weliswaar voor 5 eurie/keer maar de eerste tekenen voor een crimineel bestaan zijn er.

Zo zie je maar dat lang niet alle buitenlanders dieven en criminelen zijn, maar ik vermoedt dat het hoge percentage allochtone criminelen hier in Nederland toch zn grondslag in die cultuur vindt.

Steady P zei:

Kerel, het geeft wel een realistisch beeld, nu ken ik van vroeger uit wel wat Turkse families en daar ging het er toch ECHT ook wel zo aan toe.

Nu hebben de makers van die film ook de integratie van de Marokanen een beetje aangedikt en met n korrel zout op het scherm gegooid, dat IS en WAS de bedoeling ook....dat wil niet zeggen dat de film op fictie is gebaseerd.

Laatst bewerkt:
Ach jah, hoe langer ik train hoe minder last ik van die lui heb. Dus ik denk dat de enige oplossing ijzer is, veel ijzer!!!

Juist, ze zoeken altijd degenen op die de makkelijkste prooi zijn. En dat zijn geen manne van 100+ kilo spier :D

de leeuw zei:
Juist, ze zoeken altijd degenen op die de makkelijkste prooi zijn. En dat zijn geen manne van 100+ kilo spier :D

Het is idd. wel opmerkelijk dat ik ineens geen scheldpartijen en vechtpartijen meer heb meegemaakt sinds ik beter in shape ben :D

Wet van de sterkste :D

Wel appart dat je altijd gezeik hebt met turken/marokkanen en nooit met vietnamezen, surinamers etc..

lol de surinamers hebben hun portie al gehad mensen vergeten dat snel :)

Belgen, dat zijn ook vervelende gasten. Komt door die cultuur hè. Loop ik laatst langs een groepje Belgen, in 1 keer WHAP! Zo een vlaamse friet vol in m’n gezicht. Tuig is ‘t! Tuig!

:D

Terug
Naar boven