AndroidHealthClinic

Als het in je macro's past

1 . shake
3 bruine boterhammen met kipfilet en banaan en yofresh

2. 3 rijstwafels met 2 eitjes met yofresh

3 . 200 gr gebakken aardappels
15 gr roomboter
150 gr kipfilet
onbeperkt groente

4. 250 ml kwark

5. iets van 250 cal ?

6. shake

Hiermee krijg ik mijn benodigde eiwitten en vetten binnen volgens dit macro-principe.Vind het er niet verkeerd uit zien ,wel? Mijn onderhoud stelt natuurlijk nog niet veel voor met mijn 41 kilo vvm = 1850 cal onderhoud

iets van 250 kcal? 250..
das heel weinig om iets lekker te nemen en er ff van te genieten lijkt mij:)

halve bak kwark meer en dan zit je er al bijna aan

Mwauh klein zakje chips of een stukje chocolade ! Als ik het anders uitkien kan ik wel wat meer cal overhouden voor echt wat lekkers.Moet er ook aan wennen om van 7 maaltijden naar minder te gaan... Vind het wel fijn dat je wat meer vrijheid hebt om je maaltijden samen te stellen.Nu mag ik tenminste gebakken aardappels! Ok er blijft na de berekening eiwit en vet niet zo heel veel ruimte over dus elke dag friture zou ook niet gaan lukken.Ik wil ook graag mijn fruit erin houden voor de vitaminientjes,dan maar wat minder lekkers.

Hoe doen jullie dat met junkdag ,hebben jullie die gewoon of zorg je dat je je macro's ook dan haalt?

Hoe doen jullie dat met junkdag ,hebben jullie die gewoon of zorg je dat je je macro's ook dan haalt?
Ik doe geen IF maar je zorgt dat je junkmaaltijd een onderdeel is van je dagelijkse macro's

Ok dat is dus de keerzijde,geen dag waar je alles wat los en vast zit mag eten..Ondanks dat kan ik me er erg in vinden!

Maar wat dan met het gezegde dat het goed is voor je stofwisseling 1 keer in de week een hoop meer calorieen te consumeren dan normaal?

Hmm, dat ik weet moet je erop letten dat je in de cut ook dagen hebt waarin je minimaal OP onderhoud eet. Ik zou niet weten wat het nut is van een groot overschot Kcal creëren...

• Topic Starter Topic Starter
Ok dat is dus de keerzijde,geen dag waar je alles wat los en vast zit mag eten..Ondanks dat kan ik me er erg in vinden!

Je doet net alsof IIFYM een of ander sonja-bakkerachtig dieet is waar je iets wel of niet mag. Een junkdag kan natuurlijk altijd, en heeft ook min of meer hetzelfde effect op je progressie, dus weeg dat gewoon af. Als jij het lekker vind om een dag in de week te junken, en dat heeft niet teveel invloed op je progressie, dan doe je dat toch lekker.

Nee hoor maar wil me wel echt op dit principe richten en het dan ook goed doen.Bij mijn schone dieet keek ik altijd de hele week uit naar junkdag en mijn lievelingseten past echt totaal niet in mijn macro's (hoe ik het ook pas en meet)vandaar dat ik het even checkte.

Mwauh klein zakje chips of een stukje chocolade ! Als ik het anders uitkien kan ik wel wat meer cal overhouden voor echt wat lekkers.Moet er ook aan wennen om van 7 maaltijden naar minder te gaan... Vind het wel fijn dat je wat meer vrijheid hebt om je maaltijden samen te stellen.Nu mag ik tenminste gebakken aardappels! Ok er blijft na de berekening eiwit en vet niet zo heel veel ruimte over dus elke dag friture zou ook niet gaan lukken.Ik wil ook graag mijn fruit erin houden voor de vitaminientjes,dan maar wat minder lekkers.

ik junk niet (srs)

niet nodig

Maar wat dan met het gezegde dat het goed is voor je stofwisseling 1 keer in de week een hoop meer calorieen te consumeren dan normaal?

je zegt het zelf, ''gezegde'' , tis niet zo dat je stofwisseling overhoop gooit, tis een mythe net zoals alle andere dingetjes ;) gewoon om jezelf een goed gevoel aan te praten om te snacken

Ben jij anti-snack? Eet en drink je alleen maar heel schoon ?
Als je dieet gaat je kacheltje langzamer draaien en als je er af en toe meer hout in gooit gaat ie harder branden dat is toch geen mythe?

Dat is denk ik niet waar, want het is geen dieet (welke vorm je ook kiest). Dus je moet zowiezo zorgen dat die kachel blijft branden.
En stiemen is het toch een excus om iets ander te eten, maar eerlijk is eerlijk het is niet de beste oplossing.
Ik schiet heus ook wel uit mijn sloffen, maar dan ligt het toch echt aan mijzelf:O:)

Toen ik vorig jaar mijn dieet volgde en een dag in de week alles at wat ik lekker vond heeft me dat totaal geen kwaad gedaan.Ik had het idee dat het mijn stofwisseling hielp dus voor mij werkte het wel zo.
Ga dan je hele leven maar schoon eten ,veel plezier ermee!Ik eet liever wat minder clean en geniet wat meer.Ja ik wil alles ,een goed fysiek en lekker eten en daar ga ik voor.Zijn geen excuses alleen maar (mogelijke)manieren om mijn doelen voor elkaar te krijgen.

Maar met deze aanpak eet je elke dag al wat minder clean ;)
Dan is het natuurlijk niet nodig om voor de afwisseling of het mentale aspect ook nog een complete dag los te gaan. Niemand zegt echter dat het niet mag. Dan volg je alleen één dag per week dit 'dieet' niet, of blijf je op een junkdag alsnog onder onderhoud en met genoeg eiwitten en vetten?

Toen ik vorig jaar mijn dieet volgde en een dag in de week alles at wat ik lekker vond heeft me dat totaal geen kwaad gedaan.Ik had het idee dat het mijn stofwisseling hielp dus voor mij werkte het wel zo.
Ga dan je hele leven maar schoon eten ,veel plezier ermee!Ik eet liever wat minder clean en geniet wat meer.Ja ik wil alles ,een goed fysiek en lekker eten en daar ga ik voor.Zijn geen excuses alleen maar (mogelijke)manieren om mijn doelen voor elkaar te krijgen.

Oeps gevoelige snaar:o. laatste regel, dat ik ook wel uitschiet???

Ik vind het juist geen probleem om ongezond te eten zolang ik mijn doelen maar haal...Mag ik je geen plezier wensen met je leven lang schoon eten? Als dat werkt voor jou ben ik blij voor je.Voor mij werkt het niet.
Inderdaad elke dag is er plek voor wat lekkers maar je hoeft het natuurlijk niet op te vullen met snacks maar het mag wel.

Ik vind het juist geen probleem om ongezond te eten zolang ik mijn doelen maar haal...Mag ik je geen plezier wensen met je leven lang schoon eten? Als dat werkt voor jou ben ik blij voor je.Voor mij werkt het niet.
Inderdaad elke dag is er plek voor wat lekkers maar je hoeft het natuurlijk niet op te vullen met snacks maar het mag wel.

Ieder op zijn eige wijzen:D Jij ook veel plezier.:)

Ben jij anti-snack? Eet en drink je alleen maar heel schoon ?
Als je dieet gaat je kacheltje langzamer draaien en als je er af en toe meer hout in gooit gaat ie harder branden dat is toch geen mythe?

anti snack neh, zo zou ik het nog niet noemen, ik hou dr gewoon neit van en hoef het ook neit.

oats en chicken en meat zijn mijn snacks :D

Oats? Dat scheelt dat je er niet van houdt! Ik ben gek op snoep en chips enz..Vlees kan mij niet bekoren..

Dat gaat nu wel lukken! Jammie!

Terug
Naar boven