MuscleMeat

Als het in je macro's past

Dit heb ik gisteren dus gegeten..Best wel clean.

Toch wel een paar dingen gegeten die totaal NOT-done zijn in de cut.

Volgorde klopt trouwens niet.

1ste 2 maaltijden zijn mijn standaard maaltijden die ik ALTIJD eet.. dus de boterhammen 's ochtends en 's avonds de kwark ;)

De andere 3 maaltijden heb ik over de dag verspreid gegeten. Niet om de 3 uur ofzo..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik vind het niet schokkend :P

Dit heb ik gisteren dus gegeten..Best wel clean.

Toch wel een paar dingen gegeten die totaal NOT-done zijn in de cut.

Volgorde klopt trouwens niet.

1ste 2 maaltijden zijn mijn standaard maaltijden die ik ALTIJD eet.. dus de boterhammen 's ochtends en 's avonds de kwark ;)

De andere 3 maaltijden heb ik over de dag verspreid gegeten. Niet om de 3 uur ofzo..

Haha wtf man, is gewoon 'schone' voeding.

Zijn deze aanbevelingen niet wat gedateerd?
Nee. Er zijn verschillende wegen naar Rome.

Dat je minder maaltijden kan eten klopt in theorie, maar in praktijk lukt dat niet en/of is zwaar voor je maag. Daarom standaardadvies 5-6 maaltijden.

Verder is het belangrijkste dat je voldoende kcal berekend en daarna opvolgt hoe je erop reageert. Dan bijstellen wanneer nodig.

De eiwitten per kg lichaamsgewicht is flauwekul. Veel praktischer om met % macronutriënten te werken.

Dat je minder maaltijden kan eten klopt in theorie, maar in praktijk lukt dat niet en/of is zwaar voor je maag. Daarom standaardadvies 5-6 maaltijden.

Verder is het belangrijkste dat je voldoende kcal berekend en daarna opvolgt hoe je erop reageert. Dan bijstellen wanneer nodig.

De eiwitten per kg lichaamsgewicht is flauwekul. Veel praktischer om met % macronutriënten te werken.

Toch werkt 't voor mij.. al 1.4kg kwijt in 2 weken..
Morgen weer op laten meten :) ben benieuwd

En ik heb totaal geen cravings!

Uitgebreide editor --> paperclip klikken

Het maakt volgens mij echt geen ene fl**ker uit wat je naar binnen gooit... Als je maar met mate en degelijk eet dan is het goed...

Mijn vader weegt zelf 110kg(veel vet, weinig spier) en hij is vorige week naar 't ziekenhuis geweest voor controle en alles was goed.. zijn bloedsuikerspiegel/cholesterol/prostaat/nieren etc etc...

Conclusie: Eet wat je wil eten(met gezond verstand, dus niet heel de dag alleen maar snickers en twix'n) zolang je maar aan je macro's komt... gezond blijf je toch wel..
..

Fijne redenering.

Mijn vader doet zwaar lichamelijk werk, voetbalt 3 keer per week en weegt 80 kg met weinig vet. Zijn cholesterol was dus wel veel te hoog.
Wat concludeer je daar dan uit?

Zie wel het nut in van deze benadering. Als je aan je eiwitten en vetten en het juiste totaal komt kan je best wat losser omgaan met de rest van je dieet.
Dat is geen hele dagen junken, denk dat je ook meer behoefte hebt aan complexe carbs als je veel sport. Maar aks je eens een taartje eet, doe je dat in plaats van een of twee maaltijden, zonder enige schade.

Blijf dit principe enorm raar vinden.
Die yeomenkek op bb.com heeft dan wel de sticky gekregen, maar als ik me niet vergis was ErickStevens één van de eersten of zelfs de eerste om IIFYM naar voren te brengen.

Nu wordt er in sticky gezegd dat er 0,8-0,9g vet per lichaamsgewicht nodig is. IMO is dit echt veel te hoog.
Las paar dagen geleden een discussie op bb.com waarin ErickStevens en Juliacheh het eens waren dat er bij veel mensen te hoog in vetten gegaan wordt.. Zelf zouden ze hun vetten op 50-60g houden.

Dit werkt dus enorm verwarrend vind ik :p
Meningen hierover?

50g vetten is toch erg weinig. Dan moet je ofwel een shitload aan eiwitten binnenkrijgen (wat mij niet optimaal lijkt voor je nieren) ofwel ook nog vrij hoog gaan in carbs (en dat wordt toch meestal afgeraden) als je cut.

50g vetten is toch erg weinig. Dan moet je ofwel een shitload aan eiwitten binnenkrijgen (wat mij niet optimaal lijkt voor je nieren) ofwel ook nog vrij hoog gaan in carbs (en dat wordt toch meestal afgeraden) als je cut.

In de sport&fitness van deze maand staat een artikel dat een hoog aantal eiwitten geen effect zou hebben op je nieren.
En 0,8-0,9g vet per kg vind ik nog altijd veel. Dan zou ik aan 83g moeten zitten in de cut lol.

In de sport&fitness van deze maand staat een artikel dat een hoog aantal eiwitten geen effect zou hebben op je nieren.
En 0,8-0,9g vet per kg vind ik nog altijd veel. Dan zou ik aan 83g moeten zitten in de cut lol.

Stel dat je cut op 2200 kCals. Dan is dat goed voor ongeveer 1/3e van je calorie-inname. Is toch niet zo ongewoon in de cut?

Stel dat je cut op 2200 kCals. Dan is dat goed voor ongeveer 1/3e van je calorie-inname. Is toch niet zo ongewoon in de cut?
Ik snap nooit echt waarom mensen zo laag in carbs willen gaan in een cut. Als ik overstap van bulk naar cut schrap ik voornamelijk vetten. Met carbs in de cut herstel ik veel beter, zeker als ik carbs na mijn training eet, wat resulteert in nauwelijks krachtverlies/kracht winst en meer energie tijdens trainen.

Ik snap nooit echt waarom mensen zo laag in carbs willen gaan in een cut. Als ik overstap van bulk naar cut schrap ik voornamelijk vetten. Met carbs in de cut herstel ik veel beter, zeker als ik carbs na mijn training eet, wat resulteert in nauwelijks krachtverlies/kracht winst en meer energie tijdens trainen.

smaken verschillen... Die mensen die dat doen zijn de mensen die niet snappen dat jij t fijn vind om te cutten met veel carbs ;)

smaken verschillen... Die mensen die dat doen zijn de mensen die niet snappen dat jij t fijn vind om te cutten met veel carbs ;)

Vind ik moeilijk te geloven, iedereen zou wel willen cutten met veel carbs.
Mensen denken gewoon dat dit onmogelijk is en te veel vocht vasthoudt enzo.
Als ze dan low carb gaan, zien ze in het begin sneller resultaat, maar dat komt dan gewoon doordat ze hun lichaam een soort schok geven.
Kan me moeilijk voorstellen dat iemand met weinig carbs zich optimaal en energiek voelt door de dag.

Hier ben ik het zwaar mee oneens. Op de eerste plaats zeg je dat er verschillende wegen zijn naar Rome. Dat klopt, maar dan verwacht je dat dit ook duidelijk in de stickies staat aangegeven. En niet als een soort tien geboden genoteerd staat dat je vrijwel niet vanaf de richtlijnen mag wijken.

Verder zeg je dat minder maaltijden in de praktijk niet lukt. Erg gek, gezien de overgrote meerderheid die van oude bodybuilding dogma's afstapt er ontzettend tevreden mee is. De kreet dat het een opluchting is dat men teminste niet minimaal om de 2-3 uur moet eten is dan ook veel gehoord.

Verder moet je juist wel van je lichaamsgewicht uitgaan bij het indelen van je eiwitten. In de stickies staat aangegeven dat 30% een goede basislijn is. Iemand van 80 kg die bulkt op 3500 kcal krijgt dus 250 gram eiwitten binnen. Je kunt verschillen over het nut van meer 2gr/kg eiwit in de bulk, maar in een cut van 2000 kcal zou deze persoon volgens de richtlijnen maar 150 gram ewitten binnen krijgen. Aan de magere kant m.i., vooral in een cut. Gaan we uit van de 40% regel, dan nuttigt men genoeg eiwitten in de cut maar veel te veel in de bulk.

Vandaar ook altijd van lichaamsgewicht uitgaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven