Fitness Seller

Als het in je macro's past

In mijn strikte dieet mocht dat absoluut niet! Tonijn,rijst ,ananas en rijstwafels dat was zowat het enige wat je mocht eten en ik ging ook als een speer naar beneden maar het was echt niet te eten.Lol dit is voor mij het paradijs!

Dat had je zelf gemaakt of van begeleiding gekregen?

Gekregen van mijn begeleider ,echt zo'n fanatiek wedstrijddieet !Het werkte wel maar niet om lang vol te houden...Dit kan ik eeuwig volhouden!

Je moet toch echt geen geleerde zijn om te beseffen dat zo'n dieet van alleen tonijn, ananas en rijst niet gezond kan zijn. Veel te eenzijdig, dan is hetgeen je nu doet 1) makkelijker vol te houden 2) gezonder 3) het werkt blijkbaar.

PS: heb daarjuist een ongezonde koek gegeten om mijn kcal omhoog te trekken, paste lekker in mijn macro's! :)

vraag 10, 25 of van mijn part 100 oude ijzervreters naar een cutting dieet, en je krijgt zo iets te horen hoor, rijst en vis en ananas.
Die gasten die werden er voor de NK bodybuilding van 1842 droog door, dus zien ze dat vaak als enige juiste weg. Sterker nog, ik heb zelf ook mijn wedstrijden zo gedraaid.

Er is lef voor nodig om tegen de gevestigde dogma's in te gaan. Niet iedereen staat open voor nieuwe inzichten.
En wat er gezegd wordt, het werkt wel, maar is t ook nog leuk?!

Er zaten ook nog rauwe harde groenten bij , vifit ,grapefruits en bloedsinaasappels maar dat was het dan toch echt hoor.
Nee absoluut niet! Ik heb het een paar maanden volgehouden en met lange tanden gegeten.Ik ben nu zo blij dat ik een beetje normaal kan eten en kan genieten en toch mijn doelen kan halen!
Je denkt het werkt waarom zou je iets wat werkt willen veranderen?Er leiden meer wegen naar Rome schijnbaar.Bedankt Temujin dat je het hier hebt neergezet!

• Topic Starter Topic Starter
vraag 10, 25 of van mijn part 100 oude ijzervreters naar een cutting dieet, en je krijgt zo iets te horen hoor, rijst en vis en ananas.
Die gasten die werden er voor de NK bodybuilding van 1842 droog door, dus zien ze dat vaak als enige juiste weg. Sterker nog, ik heb zelf ook mijn wedstrijden zo gedraaid.

Er is lef voor nodig om tegen de gevestigde dogma's in te gaan. Niet iedereen staat open voor nieuwe inzichten.
En wat er gezegd wordt, het werkt wel, maar is t ook nog leuk?!

Dat is inderdaad wat er aan de hand is. De adviezen (ook die hier op dbb) werken gewoon, maar ze werken omdat ze er uiteindelijk gewoon op neer komen dat de energiebalans klopt en dat er voldoende proteïne en vetten worden geconsumeerd.

Dan kan je heel de dag bezig zijn met het plannen van je maaltijden, bruine rijst en kip bereiden, droge tonijn eten, de gi-waarden van je koolhydraten analyseren, na acht uur 's avonds geen koolhydraten meer nuttigen, fruit alleen in de ochtend eten, witte pasta vermijden, fatburners gebruiken, bij elke maaltijd minstens 25g eiwitten nuttigen, op lege maag cardio-en en ga zo maar door, omdat de basis in orde is lijkt het allemaal te werken.

Je kunt ook gewoon zorgen dat je energiebalans, proteïne en vetten ongeveer op orde zijn en verder gewoon ontspannen met eten omgaan. Het werkt uiteindelijk even goed. Dat is IIFYM.

toch vind ik het moeilijk te geloven dat je niet meer eiwitten op kunt nemen voor spiergroei wanneer je je eiwitten verdeeld over 6/7 keer per dag dan dat je bijv. 3 keer eet. Alhoewel de winst misschien miniem is hoor; stel dat de winst omomstoten miniem zou zijn zou ik direct overstappen op 3 keer per dag natuurlijk. Misschien ga ik dat sowieso wel doen trouwens ;). Wel zo relaxed inderdaad.

Maar werkt het ook even goed? Ben wel benieuwd naar de resultaten van Pat82 of anderen. Liefst zelfs iemand in wedstrijdvoorbereiding. Volgens theorie zou het moeten kunnen, maar heb zelf t idee dat echt diep cutten toch wat nauwer luistert.

Even intresse, stel ik bulk op 4000 kcal, met mijn macros kom ik op 3500 kcal uit.
ik drink 500 kcal aan cola, kom ik spiermassa aan?

Als je genoeg vetten en eiwitten binnen krijgt; ja.

lol BULLSHIT.

Die 500 kcal die je nog nodig hebt voor spiermassa moeten wel enige voedingswaarde van betekenis hebben.

500 kcal uit cola zijn lege kcal. Je hebt er niks aan. Die hele theorie slaat werkelijk nergens op.

Denk nou ff na.. de theorie zegt eigenlijk dit:

Stel je hebt 2200 Kcal nodig om te cutten. Jij eet elke dag 4 bigmacs en 2 glazen cola. Dan zit je exact op 2200 Kcal.

Ik durf er al mijn geld op te wedden dat jij niet succesvol gaat cutten hiermee.
Misschien zal je gewicht verliezen op het begin, maar dit zal grotendeels vocht zijn. Vet ga je hiermee niet verliezen..

Het is van groot belang om gewoon clean te eten man.. Die hele site hier wordt steeds gekker joh.. mensen verzinnen de leukste dingen, maar vergeten de basics, dat BB gwn goed eten en keihard trainen is.. niet excuses verzinnen om maar junk naar binnen te werken..

lol BULLSHIT.

Die 500 kcal die je nog nodig hebt voor spiermassa moeten wel enige voedingswaarde van betekenis hebben.

500 kcal uit cola zijn lege kcal. Je hebt er niks aan. Die hele theorie slaat werkelijk nergens op.

Stel je hebt 2200 Kcal nodig om te cutten. Jij eet elke dag 4 bigmacs en 2 glazen cola. Dan zit je exact op 2200 Kcal.

Ik durf er al mijn geld op te wedden dat jij niet succesvol gaat cutten hiermee.
Misschien zal je gewicht verliezen op het begin, maar dit zal grotendeels vocht zijn. Vet ga je hiermee niet verliezen..

Het is van groot belang om gewoon clean te eten man.. Die hele site hier wordt steeds gekker joh.. mensen verzinnen de leukste dingen, maar vergeten de basics, dat BB gwn goed eten en keihard trainen is.. niet excuses verzinnen om maar junk naar binnen te werken..

Als jij van je benodigde 4000 kcal een deel (500 kcal) uit suikers haalt kan je nog wel goed spieren opbouwen hoor. Uiteindelijk worden zowel complexe koolhydraten als simpele koolhydraten afgebroken tot dezelfde bruikbare stoffen voor het lichaam. Het nadeel is dat je de vezels, mineralen, vitaminen etc uit gezonde koolhydraatbronnen mist, maar aangezien het maar over 500 kcal van de behoefte gaat blijven er genoeg kcal over voor goed voedsel. Niet zo'n bullshit dus.

Je hebt inderdaad de theorie begrepen, maar je moet het niet zo in extremen willen toepassen. Dat is al vaak genoeg binnen dit topic uitgelegd.

...Stel je hebt 2200 Kcal nodig om te cutten. Jij eet elke dag 4 bigmacs en 2 glazen cola. Dan zit je exact op 2200 Kcal.

Misschien zal je gewicht verliezen op het begin, maar dit zal grotendeels vocht zijn. Vet ga je hiermee niet verliezen...

Dan kun je wel eens heel arm worden. Gewicht in vet ga je volgens mij wel verliezen ermee. Ik geloof wel in de theorie dat het gaat om de hoeveelheid calorieen die je eet en minder om wat voor calorien. Globaal dan.

Maar ja, spierbehoud gaat lastig worden met 4 bic macs en cola.

Ben het helemaal met je eens dat voedingswaarde van wat je eet belangrijk is overigens.

Je moet wel die 2-3 gr eiwitten en 0,8 gr vet per kilo vetvrije massa nemen,als je dat hebt bereikt mag je de rest aanvullen met wat je maar wilt.Doordat je voldoende eiwitten neemt zullen je spieren toch groeien.

• Topic Starter Topic Starter

Ik durf er al mijn geld op te wedden dat jij niet succesvol gaat cutten hiermee

Leer nou eens lezen, de theorie zegt dat helemaal niet. Om te beginnen: 4 bigmacs leveren ongeveer 100 gram eiwitten, dat is toch nooit genoeg? Tenzij je 40 kg vetvrije massa hebt...

Om de ondergrens van eiwitten te halen zul je altijd fatsoenlijk moeten eten. Neem daarbij de aanbevelingen (met name onbewerkte producten enz.) en jouw extremiteiten vallen buiten IIFYM.

Laatst bewerkt:
Maar werkt het ook even goed? Ben wel benieuwd naar de resultaten van Pat82 of anderen. Liefst zelfs iemand in wedstrijdvoorbereiding. Volgens theorie zou het moeten kunnen, maar heb zelf t idee dat echt diep cutten toch wat nauwer luistert.

Dat denk ik ook!

Waarom blijven mensen in dit topic doen alsof IIFYM een en al JUNKEN is ?
Zoals al vaker hier verteld is moet je wel gewoon aan bepaalde voorwaarden voldoen,
het hoeft echt niet altijd het uiterste te zijn.
zelf doe ik dit nu zo'n 2 weken en heb me nog nooit zo (relaxed) gevoeld in de cut.
ik eet dan ook maar zo'n 500 a 600 kcal per dag wat ik zelf kan invullen en dat is heus niet elke dag een big mac of iets in die richting, maar wel een paar extra boterhammen of een keer lasagne-bolognese het gaat erom dat je iets meer kan spelen, het is geen uitweg om maar te gaan junken.
wie een paar extra boterhammen witte pasta of een broodje shoarma als een gigantische junk maaltijd ziet en doet alsof het funest is voor je fysiek gaat te ver in mijn ogen.

Iemand in de wedstrijdvoorbereiding zal dit echt niet doen... Vochthuishouding is dan ook heel belangrijk en daar houdt IIFYM echt geen rekening mee.
Natuurlijk speelt een beetje gezond verstand ook wel mee als je IIFYM doet,
maar dat is nogal logisch zoals bij elk dieet blijf je wel je gezonde verstand gebruiken.

Terug
Naar boven