XXL Nutrition

Als het in je macro's past

Oats? Dat scheelt dat je er niet van houdt! Ik ben gek op snoep en chips enz..Vlees kan mij niet bekoren..

Dat gaat nu wel lukken! Jammie!

Een junkdag slaat nergens op, je kan niet in 1 dag je metabolisme 'boosten'. De eerstkomende dagen van je dieet zijn dan gewoon verloren. Om een concreet voorbeeld te geven, stel je eet op je zogenaamde junkdag 4000 kcal en je onderhoud is 2000 kcal, dan heb je die dag dus een overschot van 2000 kcal. Als jou dieet een dagelijks deficient heeft van 500 kcal, zal je dus pas na 4 dagen weer effectief vet gaan verliezen.

Een junkdag slaat nergens op, je kan niet in 1 dag je metabolisme 'boosten'. De eerstkomende dagen van je dieet zijn dan gewoon verloren. Om een concreet voorbeeld te geven, stel je eet op je zogenaamde junkdag 4000 kcal en je onderhoud is 2000 kcal, dan heb je die dag dus een overschot van 2000 kcal. Als jou dieet een dagelijks deficient heeft van 500 kcal, zal je dus pas na 4 dagen weer effectief vet gaan verliezen.

Daar geloof ik geen zak van. Alsof je lichaam al die extra kCals ook effectief opneemt. Het grootste deel schijt je waarschijnlijk terug uit.

• Topic Starter Topic Starter
Alsof je lichaam al die extra kCals ook effectief opneemt. Het grootste deel schijt je waarschijnlijk terug uit.

Onzin, het menselijk lichaam is geëvolueerd om niks te verspillen. 99,9% van wat je binnenkrijgt wordt gebruikt, in dit geval voornamelijk om als vet op te slaan.

Onzin, het menselijk lichaam is geëvolueerd om niks te verspillen. 99,9% van wat je binnenkrijgt wordt gebruikt, in dit geval voornamelijk om als vet op te slaan.

Dit is volgens mij onzin. Ben eens benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben.
Uit mijn eigen ervaring weet ik wel het volgende:
Stel dat ik op een BBQ smerig junk en drink (8000+ kCals over 8-10u) en ik eet de rest van de week gewoon op onderhoud, dan ben ik 1 week later echt geen 500-750g bijgekomen (gesteld dat mijn onderhoud op 2500 kCals ofzo ligt), hoor.

de ene lichaam schijt veel uit, de andere lichaam haalt meer vitamientjes/what not, uit het eten en schijt minder

ieder lichaam is anders, vergeet dit niet jongens ;)

Daar geloof ik geen zak van. Alsof je lichaam al die extra kCals ook effectief opneemt. Het grootste deel schijt je waarschijnlijk terug uit.

Haha werkte het maar zo eenvoudig, dan zouden er ook een stuk minder mensen met obesitas op deze aardbol leven.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is volgens mij onzin. Ben eens benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben.
Uit mijn eigen ervaring weet ik wel het volgende:
Stel dat ik op een BBQ smerig junk en drink (8000+ kCals over 8-10u) en ik eet de rest van de week gewoon op onderhoud, dan ben ik 1 week later echt geen 500-750g bijgekomen (gesteld dat mijn onderhoud op 2500 kCals ofzo ligt), hoor.

Zowel magere als dikke mensen nemen de calorieën uit voedsel vrijwel volledig op. Verlies van vet of koolhydraten met de ontlasting treedt alleen op bij ernstige ziekten zoals alvleesklierontsteking, levercirrose, ontsteking van de dunne darm of taaislijmziekte.

Uit: 'Wat is nu gezond', Prof. Dr. Martijn B. Katan, voedingswetenschapper Wageningen Universiteit

Zowel magere als dikke mensen nemen de calorieën uit voedsel vrijwel volledig op. Verlies van vet of koolhydraten met de ontlasting treedt alleen op bij ernstige ziekten zoals alvleesklierontsteking, levercirrose, ontsteking van de dunne darm of taaislijmziekte.

Uit: 'Wat is nu gezond', Prof. Dr. Martijn B. Katan, voedingswetenschapper Wageningen Universiteit

Precies... t zou n mooi excuus zijn om je vol te proppen, maar inderdaad, geen calorie wordt uitgepoept in ons lichaam hoor.... helaas ;)

Klinkt weer erg logisch..Dus als je niet vier dagen voor niks wilt trainen na een junkdag kan je beter even niet denken aan de eiwitten maar gewoon binnen je onderhoud blijven op je junkdag?Kan dit veel kwaad voor je spieren ?

Ik zou bij een junkdag eerder op eiwitten letten dan op calorieën... Maargoed ik vind zelfverklaarde junkdagen echt de grootste onzin eerlijk gezegd ;) Een junkmeal is toch wel goed genoeg af en toe

Ik zou bij een junkdag eerder op eiwitten letten dan op calorieën... Maargoed ik vind zelfverklaarde junkdagen echt de grootste onzin eerlijk gezegd ;) Een junkmeal is toch wel goed genoeg af en toe

Vind ik ook, alleen let ik bij een junk-maal ook meer op kcal dan op eiwitten (die krijg ik wel binnen via andere meals..)

hoezo zeggen ze eigenlijk bijv. liever geen suikers in de cut?
wanneer gaan suikers omzetten in vet?
als je boven je kcal behoefte zit?

Suiker zorgt ervoor dat je lichaam extra insuline afgeeft, en daardoor worden de stoffen in je bloed sneller opgenomen als vet. Volgens deze theorie zou dat trouwens niks uit moeten maken mits het in je macro's past, maar er zijn genoeg andere redenen om niet te veel suiker te eten. Veel insuline is bijvoorbeeld niet goed voor je hart en bloedvaten.

Ik wilde toch even melden dat ik nu 4 dagen met dit principe bezig ben en van te voren 3 dagen met mijn schone eten en dat ik 2,6 % vet omlaag ben gegaan,het werkt inderdaad!

2.5% in een week? Ben ook wel nieuwsgierig wat je nu anders hebt gedaan en vooral gegeten dan normaal..

Van gewoon slecht eten en niet bewegen naar echt een goed dieet volgens je macro's op onderhoud, 3x 2,5 uur kt op spierconditie en verschillende keren cardio op nuchtere maag.Dit verwacht ik niet elke week maar was wel bang om vetter te worden van mijn pindakaas,gebakken eieren in roomboter enz ook al haalde ik mijn macro's.Oh en ook nog 0,5 kilo spier erbij !

Van gewoon slecht eten en niet bewegen naar echt een goed dieet volgens je macro's op onderhoud, 3x 2,5 uur kt op spierconditie en verschillende keren cardio op nuchtere maag.Dit verwacht ik niet elke week maar was wel bang om vetter te worden van mijn pindakaas,gebakken eieren in roomboter enz ook al haalde ik mijn macro's.Oh en ook nog 0,5 kilo spier erbij !

Mocht je dit niet toepassen zie ik nog steeds niet echt in wat er mis is met pindakaas en gebakken eieren?

In mijn strikte dieet mocht dat absoluut niet! Tonijn,rijst ,ananas en rijstwafels dat was zowat het enige wat je mocht eten en ik ging ook als een speer naar beneden maar het was echt niet te eten.Lol dit is voor mij het paradijs!

Terug
Naar boven