Fitness Seller

Als het in je macro's past

Complete chaos op DBB

Sommige mensen worden gek als ze horen dat al hun moeite van jaren niet heel nuttig lijkt te zijn geweest. Andere zijn juist blij dat het makkelijker kan.

Complete chaos op DBB

Sommige mensen worden gek als ze horen dat al hun moeite van jaren niet heel nuttig lijkt te zijn geweest. Andere zijn juist blij dat het makkelijker kan.
ahja sommige mensen houden gewoon vaak krampachtig vast aan 1 idee terwijl het op zoveel andere manieren ook goed komt,
en dan schieten ze gelijk in de stress als ze inplaats van 5 a 6 keer maar 3 keer per dag eten,
of wanneer ze eens iets eten wat niet volgens de macro's is.

wat is er nog leuk aan BB als alles zo geforceerd moet gaan, en als je altijd zo loopt te stressen om je voeding,

denk dat het veel gezonder voor je is zowel mentaal als fysiek als je gewoon relaxed met je voeding om kunt gaan.

en hiermee bedoel ik dus niet dat je maar alles moet vreten wat los en vastzit.

Ik ben eigenlijk wel Benieuwd hoe de Moderators hier op het forum hierover denken,

Ik heb zojuist het hele stuk gelezen op BB.com en denk toch dat er een aantal stickie's hier op het forum gedateerd zijn.

Laatst bewerkt:
Is er toevallig ook een onderzoek van, dat het allemaal om kcals in vs kcals out draait en niet om bijvoorbeeld low fat/high fat etc. Mijn moeder doet namelijk het meeste belachelijke dieet ooit, 1 uur per dag mag je koolhydraten en de rest mag je geen koolhydraten. Ze telt geen kcals en denkt dat ze afvalt door dat ze geen koolhydraten eet(ondanks dat uurtje). Zo koopt ze bijvoorbeeld express van die turkse yoghurt waar 10 gram vet per 100 gram in zit en iets van 1 gram koolhydraten minder dan yoghurt, vette kazen etc. Het slaat helemaal nergens op. Als ze gewoon haar kcals zou tellen en flink onder haar onderhoud zou gaan zitten zou het veel sneller gaan, maar ze wil het maar niet van me aannemen.

Is 6 keer op een dag eten als je 4000 calorieën per dag naar binnen werkt niet gewoon veel praktischer? En heeft het ook niet invloed op je maag en je energie niveaus als je het lekker allemaal wat uitvlakt? Ik denk dat 6x op een dag 667 cal eten een stuk fijner is dan 3x op een dag 1333.3 (mits je clean eet).

Sowieso lijkt clean eten voor je gezondheid veel beter?

Is 6 keer op een dag eten als je 4000 calorieën per dag naar binnen werkt niet gewoon veel praktischer? En heeft het ook niet invloed op je maag en je energie niveaus als je het lekker allemaal wat uitvlakt? Ik denk dat 6x op een dag 667 cal eten een stuk fijner is dan 3x op een dag 1333.3 (mits je clean eet).

Sowieso lijkt clean eten voor je gezondheid veel beter?

Het gaat er juist om wat je zelf het fijnst vind..

In feite zijn de tips uit de stickies misschien wel achterhaalt, maar WEL effectief. Het kan misschien allemaal wel makkelijker, maar een bepaalde mate van discipline/regelmaat zal zeker helpen. En in dit geval gaat het alleen maar om lichaamsverhouding vet/spier.. Maar er zijn veel meer zaken waaraan een dieet moet voldoen om het goed vol te houden.
Je moet energie hebben tijdens het trainen, dus daar komt weer een stukje maaltijdplaatsing en samenstelling bij kijken.
Bepaalde voedingsmiddelen zoals vezel en vitaminehoudende dingen worden ook niet meegenomen in dit model, terwijl die zeker belangrijk zijn (alhoewel misschien niet van direct invloed op vet/spier verhouding). Dit geldt ook voor suikers/zout etc.

Kortom; voor bodybuilders is het veel te kort door de bocht om simpel volgens zo'n IIFYM te leven. En op bepaalde momenten wanneer je lichaam in een katabole staat verkeert zijn extra eiwitten volgens studie toch ook aan te raden (denk aan 's ochtends bij het opstaan en na het trainen)

Andere dingen die belangrijk zijn

-Zo min mogelijk zout
-Zo min mogelijk koolhydraten (met name geraffineerde suikers)
-Zo min mogelijk geprocesseerd/bewerkt voedsel (hadden holbewoners dit tot hun beschikking?)
-Voldoende vitamines/mineralen
-Voldoende vezels

Als je ook aan deze voorwaardes voldoet heb je wel een bb waardig dieet imo

Is er toevallig ook een onderzoek van, dat het allemaal om kcals in vs kcals out draait en niet om bijvoorbeeld low fat/high fat etc. Mijn moeder doet namelijk het meeste belachelijke dieet ooit, 1 uur per dag mag je koolhydraten en de rest mag je geen koolhydraten. Ze telt geen kcals en denkt dat ze afvalt door dat ze geen koolhydraten eet(ondanks dat uurtje). Zo koopt ze bijvoorbeeld express van die turkse yoghurt waar 10 gram vet per 100 gram in zit en iets van 1 gram koolhydraten minder dan yoghurt, vette kazen etc. Het slaat helemaal nergens op. Als ze gewoon haar kcals zou tellen en flink onder haar onderhoud zou gaan zitten zou het veel sneller gaan, maar ze wil het maar niet van me aannemen.
Er is in principe niets mis met lowcarb diëten, het idee zit hem er eigenlijk in dat eiwitrijk voedsel voor meer verzadiging zorgt en het daarom makkelijk wordt het dieet vol te houden, zonder dus de plicht calorieën te tellen en een 'lastig' dieet vol te moeten houden. Als je puur koolhydraatsloos eet kom je bovendien in een ketone toestand (als vet de primaire brandstof vna je lichaam wordt)

Lowcarb diëten geven echter in eerste instantie wel vaak een vertekent resultaat omdat je veel veel vocht en glycogeen verliest de eerste week, wat natuurlijk resulteert in gewichtsverlies, maar wat niet betekent dat je ook vet kwijt bent. Die kilo's zitten er gelijk weer bij als je terug gaat naar je gewone voeding.

Wat Daster zegt. Daaraan toegevoegd denk ik dat je het gestructureerde eten wel moet hebben doorlopen voordat je IIFYM (het is volgens mij nog steeds wazig wat het nu precies inhoud; alle godsvergeten carbs eten die je wilt/ of een keertje een suikersnack) goed kunt toepassen. De structuur leert je veel over je lichaam en voeding dus het is niet onverstandig daarmee te beginnen :). Wanneer je ervaring en kennis het toelaat dan kan de structuur er een beetje uit want dan weet je zonder voedingsschema ook wel wat je kan vreten :D

@ Lowcarb: verder is het het in 1 keer zakken in carbs (wat veel wordt gedaan) mentaal lastig vol te houden en je voelt je futloos

Laatst bewerkt:
In feite zijn de tips uit de stickies misschien wel achterhaalt, maar WEL effectief. Het kan misschien allemaal wel makkelijker, maar een bepaalde mate van discipline/regelmaat zal zeker helpen. En in dit geval gaat het alleen maar om lichaamsverhouding vet/spier.. Maar er zijn veel meer zaken waaraan een dieet moet voldoen om het goed vol te houden.
Je moet energie hebben tijdens het trainen, dus daar komt weer een stukje maaltijdplaatsing en samenstelling bij kijken.
Bepaalde voedingsmiddelen zoals vezel en vitaminehoudende dingen worden ook niet meegenomen in dit model, terwijl die zeker belangrijk zijn (alhoewel misschien niet van direct invloed op vet/spier verhouding). Dit geldt ook voor suikers/zout etc.

Kortom; voor bodybuilders is het veel te kort door de bocht om simpel volgens zo'n IIFYM te leven. En op bepaalde momenten wanneer je lichaam in een katabole staat verkeert zijn extra eiwitten volgens studie toch ook aan te raden (denk aan 's ochtends bij het opstaan en na het trainen)

-Zo min mogelijk zout
-Zo min mogelijk geprocesseerd/bewerkt voedsel (hadden holbewoners dit tot hun beschikking?)
-Voldoende vezels

he he :D

-Zo min mogelijk zout
-Voldoende vezels

Welke studie??
Ook smorgens en na een uurtje krachttraining ben je niet in katabole toestand hoor.
Ja ik weet het, ben IF fan, maar ik eet al n half jaar niet voor 12 uur smorgens en heb meer spiermassa dan ooit, dus praat me niet over katabool ontwaken aub

Welke studie??
Ook smorgens en na een uurtje krachttraining ben je niet in katabole toestand hoor.
Ja ik weet het, ben IF fan, maar ik eet al n half jaar niet voor 12 uur smorgens en heb meer spiermassa dan ooit, dus praat me niet over katabool ontwaken aub

stats 1,88 110kg 11%

:roflol:

(not srs)

Ik zeg: broodje aap (of een pic natuurlijk)

Hmm, dan toch maar een reactie.

Ik vind het prachtig dat deze IIFYM methode voor sommigen onder ons werkt. Ik heb 'm (onbewust) een paar jaar toegepast. Ongeacht dat ik hoog in mijn eiwitten en hoog in mijn kcal zat, verloor ik kracht en verloor ik spiermassa. Let wel, ik at nog altijd regelmatig, maar gewoon iets minder strikt dan voorheen. Waar ik in mijn studententijd tijdens colleges wat eten meenam, deed ik dat bijvoorbeeld niet meer, maar wachtte ik gewoon tot ik thuis was.

Kort en goed: Indien de IIFYM methode zich voortzet, verwacht ik dat de tweestrijd zich eveneens voortzet. Met de ervaring die ik heb, kies ik niet het kamp van IIFYM.

-Zo min mogelijk zout
-Voldoende vezels

Beste post uit dit topic. +1

Als dat macro gedoe echt klopt zou dat geweldig zijn! Niet meer de hele dag vieze shit eten maar een bepaalde hoeveelheid tot je je macro bereikt en de rest lekker smullen!

Ik heb altijd begrepen dat niet elke calorie hetzelfde is.Als je naast je macro een zak chips eet dat dat opslaat terwijl als je 3 stronken brocolli zou eten er niks gebeurt..Het schijnt dat die calorieen van die chips iets achter laten in je lijf?Hoe zit dat dan?

Het klopt gewoon, je ziet het toch ook in het dagelijkse leven. Vrouwen of mannen die ongezond eten ( maar weinig ) die toch slank blijven.

Als je puur naar spier/vet verdeling kijkt zal het tot op zekere hoogte wel kloppen. Maar je wilt je toch ook gewoon energiek voelen en gezond blijven, en een goede huid hebben? En nogmaals, voor bodybuilders zijn veel meer zaken van belang, al helemaal op competitieniveau waar waterhuishouding bijvoorbeeld erg belangrijk wordt.

Probeer gewoon gezond te eten 90% van de tijd en ga je niet druk maken om een broodje kebab af en toe of je shake die je 20 minuten te laat ingenomen hebt.

Laatst bewerkt:
Als dat macro gedoe echt klopt zou dat geweldig zijn! Niet meer de hele dag vieze shit eten maar een bepaalde hoeveelheid tot je je macro bereikt en de rest lekker smullen!

Ik heb altijd begrepen dat niet elke calorie hetzelfde is.Als je naast je macro een zak chips eet dat dat opslaat terwijl als je 3 stronken brocolli zou eten er niks gebeurt..Het schijnt dat die calorieen van die chips iets achter laten in je lijf?Hoe zit dat dan?
Je macro? Wtf is 'je macro'?

Zien er misschien slank uit in de kleren maar zie ze maar eens naakt! Denk dat je dan het verschil wel ziet.Ik ga het absoluut uitproberen want zoiets houd je veel langer vol,ik tenminste.

Terug
Naar boven