Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
, is niks met gewoon een lekkere volkoren boterham of rijst/ bak brinta 
Omdat chips knetter veel koolhydraten (en vetten) bevat en Brocolli bevat amper eiwitten/ koolhydraten of vetten....Als je naast je macro een zak chips eet dat dat opslaat terwijl als je 3 stronken brocolli zou eten er niks gebeurt..Het schijnt dat die calorieen van die chips iets achter laten in je lijf?Hoe zit dat dan?
Als dat macro gedoe echt klopt zou dat geweldig zijn! Niet meer de hele dag vieze shit eten maar een bepaalde hoeveelheid tot je je macro bereikt en de rest lekker smullen!
Ik heb altijd begrepen dat niet elke calorie hetzelfde is.Als je naast je macro een zak chips eet dat dat opslaat terwijl als je 3 stronken brocolli zou eten er niks gebeurt..Het schijnt dat die calorieen van die chips iets achter laten in je lijf?Hoe zit dat dan?
Ik bedoelde ook niet dat je gewoon maar kan gaan eten wat je wilt,Als je puur naar spier/vet verdeling kijkt zal het tot op zekere hoogte wel kloppen. Maar je wilt je toch ook gewoon energiek voelen en gezond blijven, en een goede huid hebben? En nogmaals, voor bodybuilders zijn veel meer zaken van belang, al helemaal op competitieniveau waar waterhuishouding bijvoorbeeld erg belangrijk wordt.
Probeer gewoon gezond te eten 90% van de tijd en ga je niet druk maken om een broodje kebab af en toe of je shake die je 20 minuten te laat ingenomen hebt.
E/K/V is niet heel belangrijk, behalve dat je genoeg eiwitten en vetten binnen moet krijgen voor je spieren en je hormoon huishouding.Je noodzakelijke e/k/v die je berekend hebt(denk ik he).
Er is in principe niets mis met lowcarb diëten, het idee zit hem er eigenlijk in dat eiwitrijk voedsel voor meer verzadiging zorgt en het daarom makkelijk wordt het dieet vol te houden, zonder dus de plicht calorieën te tellen en een 'lastig' dieet vol te moeten houden. Als je puur koolhydraatsloos eet kom je bovendien in een ketone toestand (als vet de primaire brandstof vna je lichaam wordt)
Lowcarb diëten geven echter in eerste instantie wel vaak een vertekent resultaat omdat je veel veel vocht en glycogeen verliest de eerste week, wat natuurlijk resulteert in gewichtsverlies, maar wat niet betekent dat je ook vet kwijt bent. Die kilo's zitten er gelijk weer bij als je terug gaat naar je gewone voeding.

E/K/V is niet heel belangrijk, behalve dat je genoeg eiwitten en vetten binnen moet krijgen voor je spieren en je hormoon huishouding.
de rest van je Kcal overschot kun je zelf indelen, als jij van een boterham met chocoladepasta houd kun je die eten, als jij van witbrood houd mag je dat eten,
dit is natuurlijk geen reden om dagelijks allerlei frituur en andere ongezonde dingen te gaan eten ivm je gezondheid,
maar puur op vetverlies zul je altijd afvallen als je maar zorgt dat je een kcal tekort hebt.
). Frieten eet ik dan steeds rond 18u 's avonds. Dus als ik gewoon 200gram eiwitten eet vóór 18u, dan volstaat het dat ik 's avonds frieten eet. Want met frieten krijg ik toch al mijn vetten binnen die ik die dag nodig heb. Rekening houdende met mijn eetgedrag verzet ik tijdens zo'n frietmaal een 1200-1400kcal. Dus als ik 1200-1400kcal vóór 18u inneem dan past dit perfect in het plaatje van IIFYM? Cutten op frieten met andere woorden.Maakt het eigenlijk uit wat voor soort vetten? Daar lees ik niets van... Bij voorkeur onverzadigde, omwille van je gezondheid, dat begrijp ik wel. Maar puur theoretisch zijn verzadigde dus ook oké? Voor mij is vrijdag bijvoorbeeld frietdag (patat in Nederland?). Frieten eet ik dan steeds rond 18u 's avonds. Dus als ik gewoon 200gram eiwitten eet vóór 18u, dan volstaat het dat ik 's avonds frieten eet. Want met frieten krijg ik toch al mijn vetten binnen die ik die dag nodig heb. Rekening houdende met mijn eetgedrag verzet ik tijdens zo'n frietmaal een 1200-1400kcal. Dus als ik 1200-1400kcal vóór 18u inneem dan past dit perfect in het plaatje van IIFYM? Cutten op frieten met andere woorden.
Oké. Net zoals de inname van zout dus. Dat is ook niet zo slecht als oorspronkelijk gedacht.Verzadigde vetten is ook al lang achterhaald eigenlijk. Het is nooit echt bewezen dat dat slecht is. Het is ooit aangewezen als zondebok omdat er veel hart- en vaatziekten voorkwamen, maar veel waarschijnlijker is dat dat veroorzaakt werd door suiker en obesitas.
Meer info: http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=233636
dit klopt idd,Maakt het eigenlijk uit wat voor soort vetten? Daar lees ik niets van... Bij voorkeur onverzadigde, omwille van je gezondheid, dat begrijp ik wel. Maar puur theoretisch zijn verzadigde dus ook oké? Voor mij is vrijdag bijvoorbeeld frietdag (patat in Nederland?). Frieten eet ik dan steeds rond 18u 's avonds. Dus als ik gewoon 200gram eiwitten eet vóór 18u, dan volstaat het dat ik 's avonds frieten eet. Want met frieten krijg ik toch al mijn vetten binnen die ik die dag nodig heb. Rekening houdende met mijn eetgedrag verzet ik tijdens zo'n frietmaal een 1200-1400kcal. Dus als ik 1200-1400kcal vóór 18u inneem dan past dit perfect in het plaatje van IIFYM? Cutten op frieten met andere woorden.
Nee wel net wat anders. Bij het onderzoek naar zout kunnen heel wat kanttekeningen geplaatst worden, het werd compleet afgebrand door onder andere onderzoekers van Harvard.Oké. Net zoals de inname van zout dus. Dat is ook niet zo slecht als oorspronkelijk gedacht.
Dat is de strekking helemaal niet... Het gaat ook om spierwinst/behoudWat is hier nou zo nieuw aan? Als je minder kcal dan onderhoud eet val je af. Dat is toch niet vreemd? Het is daarnaast toch ook niet vreemd dat het qua caloriebalans niet uitmaakt of die calorien uit vet of suiker komen?
tuurlijk mag jij die hamburger wel eten maar niet dagelijks.Eerst las ik wat je maar wilt, meeten denkent aan een lekkere hamburger van de mac las ik: Aanbevelingen voor de gezondheid blijven onveranderd, wel gezond...
![]()
Klinkt te mooi om waar te zijn denk ik..
Dat je gewicht en vet verliest wanneer je dieet negatief in kcal is, lijkt me duidelijk..
Maar vet verliezen + spier behouden is een tweede, hiervoor heb je goed voedsel nodig, geen junk!
Ik ben ff gaan zoeken en heb iets op ergogenics gevonden wat duidelijk aangeeft wat ik eigenlijk bedoel te zeggen:
http://www.ergogenics.org/nac.html#dikker veel lege stukken, goed door-scrollen!
Er staat in het kort samengevat dat de koekjes en andere rommel (frituur) waar transvetten in zitten, wel degelijk een roofbouw op je spiermassa pleegt, niet echt handig om in een cut transvetten te gaan eten, dunkt me, daar waar je al spierverlies gaat ondervinden!
Dat je niet paniekerig moet gaan doen om een keer te junken.., of panisch dextro dit en dat voor en na training ok....., maar elke dag patatjes eten mits het in je schema (kcal + macro's) past, gaat er bij mij niet in...