AndroidHealthClinic

Als het in je macro's past

Kan er zeker inkomen iig. Alleen ben ik het ook eens met Ironmind dat je het in een cut beter niet doet, omdat het behoudt van spiermassa hier wel primeert. Verder bij een bulk is het volgens mij idd eender wat je binnenspeelt als het maar binnen je macro's past. Merk ik bij mezelf iig ook.

Wat ik me afvraag..

Koolhydraten kun je zelf invullen, liefst onbewerkte producten. Maar hoe zit het dan met eiwitten? Caseine, isolaat, concentraat iedereen kent ze, maar heeft dit wel invloed op je macro dan? Zou je, deze theorie volgend, het aantal eiwitten uit één bepaalde soort(bijv. caseine) laten bestaan? Zolang het maar binnen je macro's past, met hetzelfde resultaat?

Je moet over de dag genomen ook een zo compleet mogelijk aminozuurprofiel binnen krijgen, nu is dat van whey of caseine al aardig in orde, maar als je je amino's alleen uit brood zou halen bij wijze van spreken kon je bepaalde aminozuren tekort om aan een compleet profiel te komen. Maarja dat is ook weer een extreme situatie, als je je eiwitten uit 3 bronnen ofzoiets haalt zit je wel goed.

Snap wat je bedoelt, uiteindelijk is mijn punt..

Waarom zou je dan ooit nog dure Isolaat kopen? Uitgaande van deze theorie. Denk ik dan verkeerd of zou je gewoon lekker heel de dag van concentraat kunnen genieten?

Waarom zou je dan ooit nog dure Isolaat kopen? Uitgaande van deze theorie. Denk ik dan verkeerd of zou je gewoon lekker heel de dag van concentraat kunnen genieten?
Uitgaande deze theorie zou dat niks uitmaken nee. Maarja het maakt ook niet altijd zoveel uit. Isolaat is meer als het kersje op de taart. Ik vind het altijd onzin als mensen per se het 'beste' eiwit willen hebben maar in het weekend wel 20 bier opdrinken.

Je gaat zo'n verschil pas merken als je in competitieshape wil komen denk ik.

Sowieso!

Voordeliger, lekkerder en als amateur zijnde ga je hier niks van merken ;)

Ok, dit is al vaak geprobeerd, maar laat ik nog eens een poging doen:

In wetenschap zijn effecten op intermediate metingen ondergeschikt aan de relevante eindpunten.

Voorbeeld:

Onderzoek 1: kruid X verhoogt testosteron
Conclusie krachtsporters: kruid X is misschien wel goed voor de spiergroei.

Onderzoek 2: kruid X vergroot spiermassa niet
Conclusie krachtsporters: onderzoek is weer eens tegenstrijdig hoor! Ik probeer het zelf wel en kijk wel wat ik ervaar. JE KRIJGT TEGENWOORDIG OVERAL KANKER VAN!!!!!

Die laatste conclusie is niet sterk. Omdat kruid X testosteron verhoogd, hoeft het nog niet de spiermassa te verhogen. Hoeveel verhoogd het testosteron dan, en is die hoeveelheid groot genoeg om een effect te hebben op spiermassa (1 microgram testosteron injecteren doet ook niets)
Maar belangrijker: kruid X kan een effect hebben op testosteron, maar wie weet wat voor effecten het nog meer heeft? Stel er is een onderzoek dat zegt dat het testosteron verdubbeld, wie weet verhoogd het cortisol wel met een factor 10. Of een van de oneindige andere mogelijke manieren hoe het spiermassa negatief kan beïnvloeden. Daarom is onderzoek 1 ook niet meer relevant omdat het enkel kijkt na een intermediate endpoint (testosteron) en onderzoek 2 naar het relevante endpoint (spiermassa).

Vergelijk dit met:
eieren --> verhoogd cholesterol (intermediate endpoint)
eieren eten verhoogd NIET de kans op hart en vaatziekte (relevant endpoint).
Wat maakt jou het effect van eieren op cholesterol uit, als het geen effect heeft op hart en vaat ziekten? Helemaal niets! Alleen omdat je zelf aannames doet aan de hand van de intermediate endpoint ('als mijn cholesterol verhoogd, dan heb ik meer kans op hart en vaatziekten'), maar heel vaak zijn die relaties helemaal niet zo zeker.
(disclaimer: geen idee hoe de huidige stand van zaken is mbt eieren, zie het maar als een fictief voorbeeld)

relevantie met O/T:

Who cares of je met bepaalde voeding een volledig aminozuren profiel binnenkrijgt, als de studies laten zien dat je met de eetmethode gewoon gelijke resultaten boekt op het gebied waar het echt om gaat: spiermassa

Maar als de studies nou laten zien dat je met een onvolledig aminozuurprofiel minder spiermassa wint...

Verder klopt je verhaal als een bus, maar er kwamen toch helemaal geen studies wat betreft die opmerking ter sprake?

Het maakt volgens mij echt geen ene fl**ker uit wat je naar binnen gooit... Als je maar met mate en degelijk eet dan is het goed...

Mijn vader weegt zelf 110kg(veel vet, weinig spier) en hij is vorige week naar 't ziekenhuis geweest voor controle en alles was goed.. zijn bloedsuikerspiegel/cholesterol/prostaat/nieren etc etc...

Conclusie: Eet wat je wil eten(met gezond verstand, dus niet heel de dag alleen maar snickers en twix'n) zolang je maar aan je macro's komt... gezond blijf je toch wel..
Dit is maar op 1 persoon gebaseerd, maar 't laat toch wel iets zien..

Als jij dus zin heb in een tosti ham/kaas.. nou dan pak je dat toch lekker? Zolang je maar aan je macro's komt..

Laatst bewerkt:
Het maakt volgens mij echt geen ene fl**ker uit wat je naar binnen gooit... Als je maar met mate en degelijk eet dan is het goed...

Mijn vader weegt zelf 110kg(veel vet, weinig spier) en hij is vorige week naar 't ziekenhuis geweest voor controle en alles was goed.. zijn bloedsuikerspiegel/cholesterol/prostaat/nieren etc etc...

Conclusie: Eet wat je wil eten(met gezond verstand, dus niet heel de dag alleen maar snickers en twix'n) zolang je maar aan je macro's komt... gezond blijf je toch wel..
Dit is maar op 1 persoon gebaseerd, maar 't laat toch wel iets zien..

Als jij dus zin heb in een tosti ham/kaas.. nou dan pak je dat toch lekker? Zolang je maar aan je macro's komt..

maar niet de heledag door er word ook gezegt dat je meerdendeels in je schema uit goede voeding moet halen

maar niet de heledag door er word ook gezegt dat je meerdendeels in je schema uit goede voeding moet halen

Klopt, maar als je heel mijn post goed heb gelezen dan zie je dat ik dat ook zeg..

"Conclusie: Eet wat je wil eten(met gezond verstand, dus niet heel de dag alleen maar snickers en twix'n) zolang je maar aan je macro's komt... gezond blijf je toch wel.."

Daarmee bedoel ik dus dat je wel gewoon dat je gezond moet blijven eten.

Klopt, maar als je heel mijn post goed heb gelezen dan zie je dat ik dat ook zeg..

"Conclusie: Eet wat je wil eten(met gezond verstand, dus niet heel de dag alleen maar snickers en twix'n) zolang je maar aan je macro's komt... gezond blijf je toch wel.."

Daarmee bedoel ik dus dat je wel gewoon dat je gezond moet blijven eten.

klopt ik had ook gelezen dat ze zijden dat je je macro's van je BMR uit gezonde dingen moet halen en die extra kcal bijv in de bulk 500+ uit alles
mag halen wat je wilt gelezen in een topic

Waarschijnlijk doet ze dit dieet juist omdat ze geen calorieën wil tellen, dat is namelijk precies de reden waarom veel mensen zo opzien tegen diëten.
De meeste mensen komen met behulp van een lowcarb dieet onder hun onderhoud te zitten zonder zich druk te maken over de hoeveelheden die ze eten, so why bother ;)

Omdat ze juist nauwelijks afvalt en ze veel meer kan afvallen als ze niet onnodig vette troep gaat eten zoals bijvoorbeeld yoghurt met 10 gr vet per 100 gram etc. En daar doet ze het niet om, want calorieën heeft ze nog nooit geteld met een dieet, het domste wat je kan doen.

Uitgaande deze theorie zou dat niks uitmaken nee. Maarja het maakt ook niet altijd zoveel uit. Isolaat is meer als het kersje op de taart. Ik vind het altijd onzin als mensen per se het 'beste' eiwit willen hebben maar in het weekend wel 20 bier opdrinken.

Je gaat zo'n verschil pas merken als je in competitieshape wil komen denk ik.

ik neem whey-isolaat omdat het bijna geen lactose bevat.. het is dus niet alleen 'beter' omdat er minder vet inzit ofzo;)

klopt ik had ook gelezen dat ze zijden dat je je macro's van je BMR uit gezonde dingen moet halen en die extra kcal bijv in de bulk 500+ uit alles
mag halen wat je wilt gelezen in een topic

Dat kan makkelijk ja.. zolang je maar aan je eiwitten en vetten komt en de rest gewoon opvullen met wat voor soort kh's dan ook :D

I :heart: IIFYM

Ik doe het nu 2 weken(cutten) en 't gaat net zo lekker als dat ik mn 'bb-dieet' volg. En het is zoooooo makkelijk om vol te houden.

Ik kijk nu al uit naar Juli wanneer ik ga bulken :D

@ Marco: geef eens een voorbeeld van wat jij eet op een dag ;)? Lijkt me interessant

Dat kan makkelijk ja.. zolang je maar aan je eiwitten en vetten komt en de rest gewoon opvullen met wat voor soort kh's dan ook :D

I :heart: IIFYM

Ik doe het nu 2 weken(cutten) en 't gaat net zo lekker als dat ik mn 'bb-dieet' volg. En het is zoooooo makkelijk om vol te houden.

Ik kijk nu al uit naar Juli wanneer ik ga bulken :D
ben ik ook trouwens benieuwd naar en noem is een meal op van je iifym maatlijden

Hoe zet ik mijn excel bestand in een post? Dan kan ik namelijk even laten zien wat ik gemiddeld eet op een dag..

Bij voorbaat dank ;)

Terug
Naar boven