AndroidHealthClinic

altijd spierpijn in kuiten

danoontjepower

Advanced Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Zoals in de titel vermeld staat heb ik eigenlijk áltijd spierpijn in mijn kuiten en als ik ze 10 seconden aanspan schiet de kramp erin. Ik train ze 1 keer per week of soms niet. verder hardloop ik wat op school, maar niet drastisch veel(CIOS). Ik dacht zelf aan magnesium tekort alleen zei de fysio dat ik dan in andere spieren ook kramp moest hebben en dat heb ik niet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat hielp om het te herstellen?

Zoals in de titel vermeld staat heb ik eigenlijk áltijd spierpijn in mijn kuiten en als ik ze 10 seconden aanspan schiet de kramp erin. Ik train ze 1 keer per week of soms niet. verder hardloop ik wat op school, maar niet drastisch veel(CIOS). Ik dacht zelf aan magnesium tekort alleen zei de fysio dat ik dan in andere spieren ook kramp moest hebben en dat heb ik niet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat hielp om het te herstellen?

Misschien verspreiden over de week, dus niet 1 keer per week snoeihard aanpakken, maar 2/3 keer wat lichter met wat minder sets? Altijd spierpijn is ook maar zo k*t...

• Topic Starter Topic Starter
Misschien verspreiden over de week, dus niet 1 keer per week snoeihard aanpakken, maar 2/3 keer wat lichter met wat minder sets? Altijd spierpijn is ook maar zo k*t...
tsja, ik heb alleen niet het gevoel dat het van die training komt, na 2 á 3 dagen is de spierpijn van die training wel weg. ik heb immers ook niet elke dag spierpijn in de borst terwijl ik die veel harder aanpak aangezien mijn kuiten al vrij groot zijn.

merkwaardig

Heb hier ook vaak last van

Jup, ik ook.
Inderdaad tijdens het hardlopen, of tijdens het basketbal.
Veel springen, schiet het er telkens in..
Ik weet ook niet wat er tegen te doen is.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben sinds 3 dagen aan de magnesium, heeft nog niks geholpen. Over een weekje zal ik eens vertellen hoe mijn bevindingen zijn.
Koste trouwens 10 euro bij de drogist. genoeg voor 20 dagen. best wel duur!

Bump.

Ik heb voortaan altijd last van kramp als ik mijn kuiten begin te trainen.
Weet niemand waar dit door kan komen, of voorkomen?

Normaal magnesium ja, hoeft niet perse in pilvorm te zijn komt genoeg voor in groenten ook.
Had die kramp ook toen ik moest lopen..

Goed opwarmen voor je begint, Stretch daarna en dan kan je eraan beginnen, Genoeg water drinken en genoeg magnesium eten..
Was het enige wat hielp bij mij en nooit meer last van gehad ook.
Desnoods eens spierontspanners nemen..

Heb ik ook voor gehad bij het hardlopen , probeer eens wat meer water te drinken (dat hielp bij mij).

Normaal magnesium ja, hoeft niet perse in pilvorm te zijn komt genoeg voor in groenten ook.
Had die kramp ook toen ik moest lopen..

Goed opwarmen voor je begint, Stretch daarna en dan kan je eraan beginnen, Genoeg water drinken en genoeg magnesium eten..
Was het enige wat hielp bij mij en nooit meer last van gehad ook.
Desnoods eens spierontspanners nemen..

Perifeer arterieel lijden/Claudicatio intermittens?
Varices/spataders?

= vernauwing van de bloedvaten/springen van de bloedvaten waardoor bloedtoevoer (en mss ook afvoer) vermindert.

Bloeddruk van je arm en enkel laten meten. Arm-enkel index opstellen en laten nakijken door je huisarts (eventueel bloeddruk daar ook laten meten)

Hoewel het proberen van magnesiom geen kwaad kan (behalve dan voor de portemonnee), is het niet waarschijnlijk dat je daaraan een tekort hebt. Dat zou -zoals je zelf ook hebt bedacht- in meerdere spiergroepen (mits belast) tot kramp leiden. Claudicatio is vanwege je leeftijd uiterst onwaarschijnlijk. Het op orde houden van je vochtbalans (drinken!) kan een rol spelen, maar...

Met enige regelmaat ontstaan deze klachten vanuit de onderrug. De kuiten worden van daaruit bezenuwd en een latente pijnbron in de onderrug kan de microcirculatie en tonusregulatie van de kuiten (maar ook andere spiergroepen) verstoren. Er ontstaat dan een gevoel van constante druk of aanspanning en de boel verkrampt snel.

Terug
Naar boven