Fitness Seller

Always against the odds: One with the underdogs II

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.441
gewoon 3x zwaar dull body

en db curls als eerst want 16kg is niks

GOED IDEE BOSSHoGG

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

Eten ging deze week(na groezrock) iig prima. Elke dag 3100kcal gegeten, dit aantal zal ik op trainingsdagen nog iets gaan verhogen. Elke dag was ook prima kwa eiwitten en dergelijke. Alleen vandaag is te junkfood, meer dan ik had ingecalculeerd maargoed is geen ramp. Nu nog wat kipfiletjes eten en daarna een bak kwark om eiwit weer wat op niveau te krijgen:P

Volgende week de lijn van de 'goede' voeding doortrekken en verbeteren en dan kom ik nog wel ergens:)

• #1.442
Gisterochtend eerste full body:

Power clean (belt)
2x5x50
5x80
5x90
2x95

Full clean + pushpress (no belt)
3x50
3x70
3x75

Incline bench press
10x50
10x60
10x60
10x50

Box squat(iets boven par, no belt)
5x130
5x130
5x130

Pull ups
10xbw
10xbw
10xbw

Facepulls
12 reps
12 reps

Pushdown
12 reps
12 reps

Het schema heb ik ook zo ongeveer in orde. Er zit een eigen versie van het light/heavy/medium principe in. Ik ga nu eens een weekje aankijken of het in orde is wat ik in elkaar heb gezet. Bovenstaande training zou mijn lichte training zijn en zich richten op setjes voor snelheid en explosiviteit(cleans etc.) en een aantal oefeningen met wat meer herhalingen waarbij ik bij elke set nog meerdere herhalingen in de tank heb zitten(incline bench etc). Hierbij moet ik wel meteen aangeven dat de powerclean wel echt zwaar was en ook echt de max voor deze dag. De full clean + pp heb ik nooit eerder op deze manier gedaan. Was wel leuk tough, ben benieuwd of dat nog een beetje uit de bouwen is.

Voer je die clean+pushpress zo uit?

Of gewoon zonder jerk?

• #1.444
Voer je die clean+pushpress zo uit?

Of gewoon zonder jerk?

Die full clean zo als in het filmpje alhoewel ik nog moet oefenen op de techniek(is dus niet zo mooi als in dat filmpje). Daar achteraan doe ik een pushpress en geen jerk.

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

Vandaag de training welke ik als 'heavy' zou beschouwen in dit nieuwe schema.

Week 1 Full Body

Goblet squat
10x18
10x22
10x24

Squat
3x135
3x145
3x155
3x162,5
3x167,5
5x150

Paused benchpress
3x100
3x107,5
3x112,5
3x115 PR
3x105

Barbell row (Pendlay)
6x90
6x90
6x90
6x90

Klokov press
10x30
10x30
10x30

comments:
Goblet squat als opwarming en om de Lb even goed te stretchen.
Goede training.
De 3x115 paused bench had ik nooit eerder gedaan, is geen kracht vooruitgang tough.

Vrijdag de volgende full body training. Ben benieuwd hoe dat gaat:)

Lekkere squats WWE!:D And damn son...die paused bench!:eek:

ja man, voor iemand van 80kg is dit wel bere sterk hoor

Waar baseer jij de gewichten op? % of aanvoelen wat je zware 3rm voor deze dag is?

3x115 is niet misselijk trouwens.

• #1.449
Afgelopen twee trainingen zitten naar mijn idee wel goed inelkaar en ga ik wss zo houden. Vrijdag doe ik de derde en laatste trainingen van de week. Deze aankomende training ga ik als medium bestempelen. Ik zal het schema daarna ook in zijn volledigheid even posten.

ja man, voor iemand van 80kg is dit wel bere sterk hoor

Leuk om te horen, bedankt:) Maar ik wil meer:D

Waar baseer jij de gewichten op? % of aanvoelen wat je zware 3rm voor deze dag is?

3x115 is niet misselijk trouwens.

Ik ben nog een klein beetje zoekende. Het idee was iig om bij alle sets ervoor te zorgen dat er nog minimaal 1 rep in de tank zit. Die 3x115 was wel de max overigens, zat geen extra rep in. Ik moet nog even nadenken over hoe ik het precies ga uitbouwen allemaal. Zolang ik maar niet fail op deze dag of teveel zwaar volume draai is het wel in orde denk ik.

Wat overigens best raar is is dat mijn max touch n go bench 4x115 is. Lijkt alsof ik gepauzeerd ook beter kan archen enzo.

Vrijdag staat de bench press weer op het programma maar dan pak ik minder gewicht. Zal wss ergens tussen de 8-10 reps zijn.

Die bench press is idd zéér sterk!

• #1.451
Bedankt Lenn, stiekem hoop ik toch nog wel de komende tijd te kunnen opbouwen naar een triple met 120 zodat een 130kg bench er ook inzit wat toch weer een mooi mijlpaaltje is.

Ga dan gelijk voor 140..

Voordat ik het doe

Bench is idd netjes. Bij mij is het verschil tussen t&g en paused ook niet groot. Als je nooit problemen uit de hole hebt dan zullen ze wel bijna hetzelfde zijn.

• #1.454
  • #1.455
Today

Full body
week 1 dag 3 Medium

Stiff legged deadlift
8x60
8x80
8x90
8x100
7x100

Front squat
6x110
6x110
6x110 Nice
8x80

high pull from hang (snatch grip) (eerste keer)
6x20
6x40
6x60
6x60
6x60

Dips
12xbodyweight
12xbodyweight

Dumbell curls
12x16
12x16

comments:
Lekkere training.
Deadlifts en stiff legged deadlifts ga ik per week wisselen. Ter experiment even een periode minder vaak conventioneel deadliften. Die stiff legged is wel echt ondermaats natuurlijk, 100 vind ik gewoon zwaar vooral grip wise.

Eerste keer ook high pulls from hang, erg lekkere oefening. Voelde hem erg goed in de bovenrug en vooral de traps. Wellicht voeg ik nog 2 a 3 setjes pull ups toe aan deze training in het vervolg.

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:15 ----------

Wisselen van schema is wel altijd een goede motivatie boost voor mij, heb nu alweer zin om te trainen haha. Ik zal nog even moeten wachten, maandag weer.

Ben erg benieuwd hoe ik me over een paar weken voel kwa herstel en of dit full body schema me iets gaat opleveren.

Laatst bewerkt:
Doe dan straps om bij die stiff legged deadlifts

Vandaag is t vrijdag en dan pas woensdag weer?

wat is deze

• #1.458
Heb ik niet. Ik hoop stiekem dat ik gripkracht in korte tijd flink kan verbeteren. Wil eigenlijk over een paar weken toch wel wat reps draaien met 120-130.

Oeps, foutje. Moest maandag zijn! Volgende training is maandag.

Doe het dan mixed grip

SLDL met 120 heb je weinig aan als je deadlift 230 is

• #1.460
Doe het dan mixed grip

SLDL met 120 heb je weinig aan als je deadlift 230 is

De spierpijn in mijn hamstrings verteld me dat de sldl het juiste effect had. Weet overigens ook niet of het wel zo is dat ik 'weinig heb' aan de sldl als deze naar verhouding zo licht is t.o.v. mijn conventionele deadlift.

Ik ga het zo gewoon een tijdje proberen, ben benieuwd hoe het bevalt. Mocht full body nou echt goed bevallen en ik hier wat langer mee door willen gaan dan zou ik ipv conv. dl en sldl om en om ook sumo deadlift en conv. dl om en om kunnen doen. Slechts hersenspinsels laat op de avond yo.:cool:

Terug
Naar boven