AndroidHealthClinic

Aminozuren en Eiwitshakes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
43
Ik heb hier aminozuur-pillen liggen met een hoog eiwit-gehalte;7,4 g per pil. Nu vroeg ik me af, dien ik nou ook nog een eiwitshake te nemen na de training of zijn deze pillen bordevol eiwitten genoeg?

Waarom staan aminozuren vaak op sites apart vermeld en niet bij eiwit(shakes)?

Snap het verschil niet echt.. ???

Aminozuren zijn in feite onvertakte eiwitten. Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren. Je lichaam kan dus met die aminozuren de gewenste eiwitten gaan opbouwen. In principe zou je na je training dus gewoon die pillen (met eventueel snelle koolhydraten) kunnen nemen en dan zou je geen shake meer hoeven nemen. Wel even kijken op de verpakking hoeveel pillen je dan moet pakken.

Ik heb hier aminozuur-pillen liggen met een hoog eiwit-gehalte;7,4 g per pil. Nu vroeg ik me af, dien ik nou ook nog een eiwitshake te nemen na de training of zijn deze pillen bordevol eiwitten genoeg?

Waarom staan aminozuren vaak op sites apart vermeld en niet bij eiwit(shakes)?

Snap het verschil niet echt.. ???

7,4 gram per pil dat is onmogelijk! dat zal wel per 4-5tabletten zijn.

Ik heb amino's van Universal (Amino 1900) en daar zit 5Gram proteine in per 3 pillen. Dit is niet hoog gedoseerd dus bij jou zal het waarschijnlijk 7,4 per 3 pillen zijn.

Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten.

Aminozuren hoeven dus niet afgebroken te worden maar worden gelijk opgenomen.

Aminozuren gebruik je dus gelijk voor, tijdens en of na een training.
Eiwitshakes gebruik je bij het ontbijt, na een training en/of voor het slapen gaan.

Amino's kunnen ook tijdens de volledige cut gebruikt worden om je zuurverdiende spiermassa te sparen bij een laag carb dieet.

Ik gebruik op het moment 15 gram essentiele aminozuren direkt na de training met snelle koolhydraten.

Ik heb het vermoeden dat ik wat minder vet aanzet in vergelijking met toen ik altijd een shake nam na de training (met snelle koolhydraten)

• Topic Starter Topic Starter
7,4 gram per pil dat is onmogelijk! dat zal wel per 4-5tabletten zijn.

Je hebt gelijk.. Stond per portie (was 5 pillen) :rolleyes:

Bedankt voor de reacties, dan weet ik dus dat ik die shakes kan laten staan. Zal 5 pillen pakken voor of na de training en eventueel nog 5 bij het onbijt en voor het slapen gaan. Dat doe ik dan alleen wanneer ik die dag heb getrained..

Laatst bewerkt:
Zie bericht hieronder (dubbel-post)

Laatst bewerkt:
Ik heb van BIOLINA body building amino's.
Kan ik deze gewoon alleen 3 tabletten na de training innemen, of moet ook persee 3 tabletten voor de training?
Voor de rest gebruik ik savonds ook nog een weightgainer (wat niet echt van belang is voor mijn vraag denk ik)
En moet ik de tabletten doorslikken en dan met water, of eerst doorbijten (net zoals bv. parecetamol)

M.v.g.

Zijn er hier ook bbers die aminozuren voor of na de maaltijd nemen? Heb uit het boek van Dorian Yates dat hij na de maaltijd ong. 3gr. Aminozuren neemt om zo het aminozuurprofiel en biologische gehalte van de maaltijd te verhogen. uitgezonderd bij eiwitshakes. De theorie hierachter moet zeker kloppen en het moet dus ook werken.

Mischien makkelijk waneer mensen met vragen een eigen topic openenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven