MuscleMeat

Android topic

Abbo hier. Batterijduur vind ik eigenlijk prima. Als je hem de hele dag gebruikt omdat je internet, youtube, download, spelletje speelt, nieuws leest etc. dan is ie aan t eind van de dag op. Als je hem een dag gebruikt om af en toe te kijke hoe laat t is, 2x belt en een paar x smst, zit ie aan t eind van de dag op 80%.

Ja het is zeker wennen hoor. :) Een smartphone gebruiken zoals bedoelt is = elke dag opladen.

Als je internet constant aan hebt staan om te syncen met whatsapp, mail, calendar, twitter en facebook dan kun je er anderhalf dag mee als alleen maar wat berichten stuurt/bekijkt en zo nu en dan belt.

Zwaar gebruik (afhankelijk van wat je doet) = tegen de eind van de avond weer op de lader.

Internet uit + beetje bellen = 3-4 dagen standbijtijd

Wordt misschien toch een zakelijk abonnement (tussen twee anderen).

Zolang 'ie het maar een dag vol houdt is het prima. Niet dat 'ie midden op de dag uitvalt.

Ik heb mijn HTC Sensation gister besteld, nu eerst op vakantie en dan daarna er mee spelen.

Je hebt in principe geen onbeperkt internet nodig als je niet heel veel video streamt en dergelijke. Al helemaal niet als je thuis gewoon op wifi kan. Mn zusje zit op gebruik iets van 500mb per maand ofzo en die maakt er echt veel gebruik van.
Ik zit wel ver over de gigabyte heen, maar gebruik mn telefoon ook veel om te tetheren.

Je hebt in principe geen onbeperkt internet nodig als je niet heel veel video streamt en dergelijke. Al helemaal niet als je thuis gewoon op wifi kan. Mn zusje zit op gebruik iets van 500mb per maand ofzo en die maakt er echt veel gebruik van.
Ik zit wel ver over de gigabyte heen, maar gebruik mn telefoon ook veel om te tetheren.

Ik las dat je niks aan onbeperkt internet hebt omdat je als je over die 1GB heen bent het internet mega sloom wordt en je er dus eigenlijk niets aan hebt, klopt dat? Zo ja bestel ik gewoon bij vodafone met 1 GB internet.

Nee klopt niet, even snel. Juist als je een data limiet hebt wordt je afgeknepen als je je limiet bereikt hebt. (Je kunt dan nog iets van 10kB/s downloaden)

Ik heb wel is boven de 6 gigabyte in een maand gezeten

Laatst bewerkt:
Nee klopt niet, even snel. Juist als je een data limiet hebt wordt je afgeknepen als je je limiet bereikt hebt. (Je kunt dan nog iets van 10kB/s downloaden)

*Na 250 MB is de snelheid 384/64 Kb/s
**Na 1 GB is de snelheid 384/64 Kb/s
[Link niet meer beschikbaar]

Zag het ook op de T-Mobile site staan, maar kan het nu zo gauw niet terugvinden.

Ben van plan om hem vooral te gebruiken voor WhatsApp en een beetje op het internet browsen en af en toe een filmpje laden op Youtube. Er is alleen geen één provider te vinden die alleen onbeperkt internet aanbied. Altijd met een bel/sms bundel erbij (netneutraliteitswet zal daar wel de reden van zijn)

Hoor ook over elke provider weer slechte dingen. Het begint steeds meer op een doolhof te lijken.

Ik heb geen abonnement voor zakelijk gebruik..
Edit: Iets meer research wijst erop dat je toch gelijk hebt. Maar in mijn geval geldt dat pas vanaf 2gb. Misschien dat ik het daarom nooit gemerkt heb? Of misschien is het pas onlangs ingevoerd... Desalniettemin, de snelheid die overblijft is genoeg om gewoon te kunnen blijven whatsappen etc

Volledigheidshalve: Vodafone biedt wel echt onbeperkt internet aan tegen 20Mbps, maar dat kost 50 euro per maand

Laatst bewerkt:

Hmm, op zo'n speciaal android forum zeiden ze van wel. Wordt inderdaad een doolhof, kies ik voor vodafone(veel meer sms/belminuten en 'maar' 1 gb internet ) of t-mobile(onbep. internet en weinig sms/belminuten).

Hmm, op zo'n speciaal android forum zeiden ze van wel. Wordt inderdaad een doolhof, kies ik voor vodafone(veel meer sms/belminuten en 'maar' 1 gb internet ) of t-mobile(onbep. internet en weinig sms/belminuten).

Iemand anders die dit misschien weet?

Ik ga denk gewoon voor vodafone, welke provider kies jij?
T-Mobile. Heb nu een abonnement gevonden met 1,5 uur bellen of 150 smsjes en onbeperkt internet. Telefoon (Samsung GS2) kost dan 200,- (normaal 500,-). Totaal is 700 dus ik betaal dan 200,- voor m'n abonnement (1-jarig). Oftewel: 17,- per maand.

T-Mobile. Heb nu een abonnement gevonden met 1,5 uur bellen of 150 smsjes en onbeperkt internet. Telefoon (Samsung GS2) kost dan 200,- (normaal 500,-). Totaal is 700 dus ik betaal dan 200,- voor m'n abonnement (1-jarig). Oftewel: 17,- per maand.

En hoeveel betaal je echt per maand? En waarom kies je voor t-mobile?

29,50. Omdat dat de enige is met écht onbeperkt internet. En internet is het belangrijkst voor mij (whatsapp en skype).

Oke, dus 30 eu per maand en 200 euro los voor 1 jaar?

Denk je dat je niet genoeg hebt aan 1 GB?

Want op een of ander android forum zeiden ze dit tegen me: T-mobile gooit na 1 GB (of 2GB bij grotere abbo's geloof ik) je snelheid flink omlaag, waardoor het niet meer leuk is om te gebruiken. Voor 10 euro kan je dan de rest van de maand nog een keer 1 GB (of 2GB) verbruiken. Als je niet wilt betalen die maand, gaat het dan gewoon wat langzamer.

Oke, dus 30 eu per maand en 200 euro los voor 1 jaar?

Denk je dat je niet genoeg hebt aan 1 GB?

Want op een of ander android forum zeiden ze dit tegen me: T-mobile gooit na 1 GB (of 2GB bij grotere abbo's geloof ik) je snelheid flink omlaag, waardoor het niet meer leuk is om te gebruiken. Voor 10 euro kan je dan de rest van de maand nog een keer 1 GB (of 2GB) verbruiken. Als je niet wilt betalen die maand, gaat het dan gewoon wat langzamer.
Klopt. Staat ook in een paar posts hierboven.

Geen idee of ik genoeg heb aan 1 GB, maar ik wil het risico niet lopen.

Klopt. Staat ook in een paar posts hierboven.

Geen idee of ik genoeg heb aan 1 GB, maar ik wil het risico niet lopen.

In principe heb je er dan toch niks aan, kan je beter 1GB extra kopen voor een tientje, mocht je er ooit over heen gaan. Verder heb je met vodafone ook veel meer bel en sms tegoed in vergelijking met t-mobile.

In principe heb je er dan toch niks aan, kan je beter 1GB extra kopen voor een tientje, mocht je er ooit over heen gaan. Verder heb je met vodafone ook veel meer bel en sms tegoed in vergelijking met t-mobile.
Al naar de prijs van de telefoon gekeken? ;)

Vodafone 150 belminuten/smsjes + 1 GB internet is trouwens ook 29,50 per maand.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven