MuscleMeat

andy88's log: A Westside Story

10x80 met frontsquat is netjes.
en een chainyoke heb ik nog niet gedaan,maar ik denk dat dat een gans gedoe is om daar met 210kg mee te lopen

• Topic Starter Topic Starter
10x80 met frontsquat is netjes.
en een chainyoke heb ik nog niet gedaan,maar ik denk dat dat een gans gedoe is om daar met 210kg mee te lopen

Het is makkelijk om er 1 te maken! Ik denk dat men echte yoke op de moment 230-240 is zonder drops 20m, dus het verschil met een gewone yoke is niet zo heel groot.

---------- Toegevoegd om 10:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:39 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
Damn that n**ga, tegenwoordig is er geen enkel log meer veilig voor de trollmeister 2000!

Hows the elbow?

Zondag farmers dan?

farmers zondag... klinkt goed :-)

Ik weet nog niets over zondagstraining. Misschien moeten we die shit toch maar eens smiddags 1-2u beginnen doen. Ik moet nog ff het ritme vinden waar dat dit voor mij het beste past. Reken iig niet op mij, ik moet ff zien wat ik nog met de missus ga doen.

Ellenboog voel ik nog, ik weet alleen niet hoe dat allemaal is gekomen.

Morgen explosive training!

Dam dude ik moet rekenen op u, alles shit staat bij u. D8 vant weekend farmers afmaken trouwens?

Faap + stijn is er altijd nog he. Farmers afmaken hmm, we bezien de gehele situatie vrijdag!

wo 13/10/10 - @ Gent

2x power shrug + 2x snatch (ongeveer)
3-4sets met 40
45
50
55
60 2 fails
2-3 sets 50

noot aan mezelf: doe meer deze oefening

"clean" & push press
3 x 40
3 x 50
3 x 55
3 x 60
2 x 65
2 x 70 2 fails op pp

2x1x50 - 3 pp
1x55 - 3 pp

noot aan mezelf: explosiever worden (meer frontsquats, meer dit) en keep elbows forward, niet de bar zoals MP vasthouden

pullups
3x5xBW

heb ook ergens een 100kg low-bar squat gedaan, om aan te tonen wat low-bar squats zijn. Olympic lifters kijken neer op low-bar squats (sort of) :)!

lots of 'nuts' to yourself :-)
strakke training, no homo!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Clean grip is kwestie van rekken

Clean grip is kwestie van rekken

Yeah. Maar voor Push Press kan je de bar niet volledig racken, zoals bij Push Jerk , toch? Maar in het begin had ik de bar gewoon volledig zelf vast, analoog als met Military Press. Nadien had ik meer ellenbogen naar voor en hoewel de bar nog steeds in men palm lag rustte hij tegen men schouders.

Maar ik moest je nog zeggen, ik zei vandaag tegen Tom Goegebuer (super relaxte kerel btw) dat ik me afvroeg of low-bar squats niet een voordeel kunnen hebben voor Olympic Lifters, en dan bijvoorbeeld het frequentie highbar backsquats en frontsquats wat beter verdelen. Als argument gaf ik dan dat backsquats/frontsquats quasi gelijke lifts zijn, maar hijzelf vond dit niet, omdat er toch 20kg verschil tussen deze 2 zit.

Ik zei dat ik een leek was op dit gebied uiteraard, maar ik dacht omdat het verschil tussen lowbar-squat en highbar-squat, en door de carry-over van LB-squats naar front en HB squats dacht ik dat ze er ook baat zouden bij hebben.

Maar hij zei dan dat voor de oly lifts, die rechtere rug positie belangrijker is. Omdat er nergens in oly lifts diezelfde LB-squat-stijl is terug te vinden (rug grotere hoek, knieeen loodrecht tov grond, die 'extra hip drive').

Ik ga iig meer front squatten, maar blijven LB-squatten. Ik heb toch nog steeds het gevoel dat die LB-squat sneller stijgt dan HB, en dus stijgt men HB-squat sneller met LB-squatten.

tldr; Ik weet niet meer of ik u in de toekomst nog ga aansporen om LB te squatten, maar ik ga de test iig op mezelf doen.

Mooi 60 snatch! strict of moeten uitduwen?

Die pushpress kan beter, mss wekelijks toch een zware overhead doen gij

Yeah. Maar voor Push Press kan je de bar niet volledig racken, zoals bij Push Jerk , toch?
Dat doe ik persoonlijk niet nee, omdat je dan gelijk van onderaan al begint te pressen, wat je bij jerks bijna niet doet. Zou ook niet zo prettig zijn voor je polsen denk ik.

Maar ik moest je nog zeggen, ik zei vandaag tegen Tom Goegebuer (super relaxte kerel btw) dat ik me afvroeg of low-bar squats niet een voordeel kunnen hebben voor Olympic Lifters, en dan bijvoorbeeld het frequentie highbar backsquats en frontsquats wat beter verdelen. Als argument gaf ik dan dat backsquats/frontsquats quasi gelijke lifts zijn, maar hijzelf vond dit niet, omdat er toch 20kg verschil tussen deze 2 zit.

Ik zei dat ik een leek was op dit gebied uiteraard, maar ik dacht omdat het verschil tussen lowbar-squat en highbar-squat, en door de carry-over van LB-squats naar front en HB squats dacht ik dat ze er ook baat zouden bij hebben.

Maar hij zei dan dat voor de oly lifts, die rechtere rug positie belangrijker is. Omdat er nergens in oly lifts diezelfde LB-squat-stijl is terug te vinden (rug grotere hoek, knieeen loodrecht tov grond, die 'extra hip drive').

Ik ga iig meer front squatten, maar blijven LB-squatten. Ik heb toch nog steeds het gevoel dat die LB-squat sneller stijgt dan HB, en dus stijgt men HB-squat sneller met LB-squatten.

tldr; Ik weet niet meer of ik u in de toekomst nog ga aansporen om LB te squatten, maar ik ga de test iig op mezelf doen.
Hmm interesting..
Feit is dat LB meer aanspraak doet op je totale posterior chain, en dat is belangrijker voor mijn trainingsdoelen dan ubersterke quads. Toch vind ik HB prettiger om uit te voeren.

noot aan mezelf: explosiever worden (meer frontsquats, meer dit) en keep elbows forward, niet de bar zoals MP vasthouden

Kan komen doordat je nog een deel op je armen trekt. Waarom trouwens geen push jerks? Kan je nadien overzetten op de log.

Mooi 60 snatch! strict of moeten uitduwen?

Die pushpress kan beter, mss wekelijks toch een zware overhead doen gij

Ja heb die 60 snatch eigenlijk nooit gepakt. Het ding is ik had hem volledig in lockout telkens kwa elbows, maar ik denk dat shoulders nog niet volledig gelocked waren. Ik ben er wel bijna van overtuigd dat als ik gewoon naar voor had gestapt, of direct had uitgesquat (ik was echt wel diep, geen power snatch) ik hem had gehad. Maar ik vermoed dat ik hem gewoon volgende week pak. Techniek voelde in ieder geval proper en intuitief.

Die C&P was zielig maar ik kan er wel wat meer uithalen als ik de bar beter had gelegd. Basically, 70 vasthouden en ik kon al niet meer deftig ademen, dus ik moet ze meer racken maar ik dacht er om 1 of andere reden niet aan.

Dat doe ik persoonlijk niet nee, omdat je dan gelijk van onderaan al begint te pressen, wat je bij jerks bijna niet doet. Zou ook niet zo prettig zijn voor je polsen denk ik.
Yup, goed om te horen dat ik geen onzin uitkraam.
Hmm interesting..
Feit is dat LB meer aanspraak doet op je totale posterior chain, en dat is belangrijker voor mijn trainingsdoelen dan ubersterke quads. Toch vind ik HB prettiger om uit te voeren.
Kheb exact hetzelfde, alleen ga ik toch wat meer frontsquats doen (wie weet zelfs HB squats) om toch wat explosiever te worden op de quads. Men Push Press moet volgens mijn squat/mp toch wel minstens 85 zijn als ik die olympic gasten bezig hoor.

Kan komen doordat je nog een deel op je armen trekt. Waarom trouwens geen push jerks? Kan je nadien overzetten op de log.
Het cleanen was geen probleem! PP ipv PJ voor meer directe shoulder power te krijgen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven