AndroidHealthClinic

andy88's log: A Westside Story

hahaha xD

@Koef: :roflol:

@Andy: Benieuwd naar nieuwe trainingsmethode, heb wel mijn twijfel bij het nut van oefening als planks voor echte core strength (zie artikel in je mailbox ;-) ,
maar ok, heeft ook geen nadelen om het erbij te pakken.

3x per week 20 reppers front squat en dan lineaire progressie --> volgens mij veel zwaarder dan met backsquats. Volgens mij uitstekend om posteriar chain en core mee te versterken, so good luck ;)

omg!!!1 troll log :-)

trollen doe jij niet aan mee e warres? :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.265
@Andy: Benieuwd naar nieuwe trainingsmethode, heb wel mijn twijfel bij het nut van oefening als planks voor echte core strength (zie artikel in je mailbox ;-) ,
maar ok, heeft ook geen nadelen om het erbij te pakken.

Bedankt voor de input!

In het artikel praat men over meer functionele core oefeningen, maar daar presteer ik allemaal bovenmaats op! Yoke, Farmers, .. hier zijn core geen problemen voor mij.
Echter wanneer ik dan van die kleine oefeningen moet doen als planks, side planks dan heb ik wel moeite (trilling etc), deze worden in het artikel als zo goed als waardeloos beschouwd. Er staat echter wel bij voor kracht.

In het artikel wordt ook McGill aangehaald. Oefeningen die deze aanbeveelt (voor een gezonde rug) zijn: side plank, bird dog, en stir the pot (een soort van 45° naar boven front plank en met ellenbogen bewegen op een bal), en variaties hierop om het moeilijker te maken. Die oefeningen zorgen voor een betere uithouding van de core spieren (meestal in de horizontale positie) maar McGill maakt een verband tussen onderrugpijn en spieruithouding in de core. Daarom dat ik deze nu even ga testen!

Er zitten ook hanging ab raises bij en turkish getups gelukkig dus ik hoop dat men core even voldoende prikkels krijgt en ik voor de rest van men leven die rugpijn kan elimineren!

• #1.267
di 15/11 GPP

BW squats + lunges
sled walk 80m -> 30 30 20 20
reverse hyper 3 sets

• #1.268
wo 16/11 UB ME

military press + chains
eerst gewicht bij uitpakken zonder extra chains1x45+36kg
fx50+36kg

dan wegens sticking point te hoog naar men zin de chains al wat vd grond bij uitpakken
1x45+36kg

zot traag uitduwen! lekkere rep! gewicht bovenaan 75% vd ketting ongeveer.

triceps extensionstanding
2x10x20
10x24
10x26

snatch triples, even ertussen
20 30 43 1x48

ging goed alleen tegen knie gestompt en voelde voos dus moest stoppen :D

fat db rows + chinup
10x32 + 6x
10x32 + 4-1-1
10x32 + 4-1-1

bb curls 3 sets
reverse ab 2 sets

Tevreden met men heavy rep! Misschien eens denken aan een ME oefening waarbij ik bij uitpakken -+ 70kg heb en bovenaan wat minder!

sterke mp training man!

Goeie pressouts

• #1.271
Even een update van voorbije maand!

Omdat die rug maar niet beter werd, en er echt veel voddemensen zijn in het fysio/chiropractor wereldje, heb ik mezelf maar wat meer ingelezen op het rug-rehab gebied. Conclusie: spierkwaliteit verbeteren (foam rollen,..) en postuur verbeteren.

Heb dus even alle normale trainingen gestaakt en puur geconcentreerd op postuur werken, hier ook een schema voor gevonden: Neanderthaler no more
1st: 3 weken NNM fase 1:
- veel glute activatie oefeningen
- veel stretchen van hip flexors, IT Bands, hamstrings, pecs, calves
- voornamelijk trainen van glutes, abs, rear delt, mid/lower traps

Nu ben ik bezig met NNM fase 2, maar heb voor UB al terug bench DE en bench ME toegevoegd omdat ik het gevoel heb dat UB al goed is bijgetrokken kwa posterior chain.

Eind van het jaar nog eens pics trekken en dan kan ik zien of ik minder holle rug en schouders naar voor heb.

Conclusie: rugpijn sterk verminderd én onder controle, telkens hij terug opkomt dan kan ik hem 90% vd gevallen terug laten weggaan door R glute triggerpoints te releasen.

Peace out y'all oja also heb ik nog 65 MP gedaan ergens

damn 65 MP!! khoop dat alles nu beter gaat, foam rolling zal zeker helpen, kheb het eens gedaan met een barbell met foam rond, (onhandig i know) doet wel een beetje zeer ma de stijfheid is aanzienlijk minder!

thats kewl :coffeepc:

ohja en vitamine C pompe

ik kan het echt niet laten e :rolleyes: :D

zijn die rows strict?:p
anders is het wel sterk!

Stark!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

heey man, hoe gaat het trainen. lange tijd niet gesproken weer.

ik wil vanaf 2012 misschien toch maar weer een kans maken om te loggen, ook al heb nu nu helemaal niet meer zo constant de tijd om te trainen zoals ik eerst wel had.

• #1.280
Yoow brah, goed dat ik nog eens iets van je hoor :D
Ik ben de voorbije 1.5 maand vooral bezig geweest met men rug te herstellen, en ik denk dat dit wel goed aan het gaan is ondanks ik gisteren even een klote dag had en zelfs niet kon bukken. Zit ook bezig met fysio's en chiropractors maar heb niet echt het gevoel dat dit veel helpt. Trainingen zijn dus ****ing boring en daarom post ik niets.

UB gaat wel nog de goede kant uit! 100 bench en 65 mil press!

@ s4ndro, begrijp niet welke rows, meeste van men rows zijn strict.

@ fabio, whahaa goeie shit

Terug
Naar boven