AndroidHealthClinic

andy88's log: A Westside Story

2de oef zou ik weinig tot niet met chains of bands werken.

merk je dat lockout al sterker word?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.243
2de oef zou ik weinig tot niet met chains of bands werken.
Ah dat wist ik niet, wordt dit bij WSB ook afgeraden? Wat zou jij een goeie supplemental exercise vinden voor MP dan ?

merk je dat lockout al sterker word?
Heb voorlopig nog niet veel standaard oefeningen gedaan (MP, Bench) dus kan nog geen besluiten trekken, maar kga over 1-2 weken nog wel eens op MP maxen. Het probleem is btw niet echt de lockout, maar begint al net onder men voorhoofd, een stuk om ff door te grinden :)

• #1.244
Heb voorlopig even gekozen voor dit komende 2-3 weken:

zondag UB DE

military press speed
high incline press 5x3x80-89%
pendlay rows 3x6
incline curls

----------------------------

maandag/dinsdag

squat 1x20
reverse hyper
sled walk

-----------------------------

woensdag UB ME

fat bar military press + chains / military press
triceps extension 3x8
cable rows 3x10
db flies (SS + db press) 3-4 sets

------------------------------

vrijdag

squat 1x20
reverse hyper
sled walk

+ eventueel side raises, db shoulder press super light weights

2xinsanesquats/week... i like what i see ;-)

enkel die sled, ik zou mss nog een 'backup' oefening erbij zetten, in case het slecht weer is :-)

Ah dat wist ik niet, wordt dit bij WSB ook afgeraden? Wat zou jij een goeie supplemental exercise vinden voor MP dan ?

Heb voorlopig nog niet veel standaard oefeningen gedaan (MP, Bench) dus kan nog geen besluiten trekken, maar kga over 1-2 weken nog wel eens op MP maxen. Het probleem is btw niet echt de lockout, maar begint al net onder men voorhoofd, een stuk om ff door te grinden :)

bwoa niet afgeraden, je doet 2 oef na elkaar met chains om lock out strength. Ik zou eerder de triceps goed afpompen in de assistance oef.
MP omhoog brengen door push press of MP, heb gemerkt als mijn bench omhoog gaat dat men MP niet persé volgt. een keuze maken dus. Als je ze toch wilt combineren zou ik ofwel MP of bench als ME oef nemen en de andere oefening highrep. Uit persoonlijke ervaring werkt dit voor mij het best. Wetenschappelijk onderbouwen laat ik over aan iemand anders:D
Ik doe nu enkele weken shoulder dumbbellpress (high reps), en merk toch wel duidelijk vooruitgang in men bench. Men weakpoint detectie was dus correct.:cool: of het effect op men MP heeft weet ik niet, en boeit me op dit moment niet.(Ik denk van wel)

• Like
Waarderingen: koef
  • #1.247
Hmm, maar ik dacht gelezen te hebben dat er een vaste supplemental exercise moet zijn voor 2-3 weken én zwaar moest worden aangepakt, liefst op DE dag? Nog even wat verder lezen.

Die shoulder db press was die kwa gewicht zwaar of viel het mee (bv. 10 reps wnr je er 12 kunt of 3-4 sets 8-10 RM doen) ?
Ik had al wel gemerkt dat die bench aan het stijgen was, ik dacht dat het door je ME werk kwam!

2xinsanesquats/week... i like what i see ;-)

enkel die sled, ik zou mss nog een 'backup' oefening erbij zetten, in case het slecht weer is :-)
Oja misschien wel, nog even wat zoeken en straks nieuw schema posten.

vr 11/11/11/11 hmm

squat
2x10xBB
20x40

pfffff! Ik haat 20 reps nu al! Techniek was wel bagger ben alle mobiliteit kwijt!

pullover 1x20
birddog 1 set

reverse hyper
1 set 1 minuut

Laatst bewerkt:
Hmm, maar ik dacht gelezen te hebben dat er een vaste supplemental exercise moet zijn voor 2-3 weken én zwaar moest worden aangepakt, liefst op DE dag? Nog even wat verder lezen.

Die shoulder db press was die kwa gewicht zwaar of viel het mee (bv. 10 reps wnr je er 12 kunt of 3-4 sets 8-10 RM doen) ?
Ik had al wel gemerkt dat die bench aan het stijgen was, ik dacht dat het door je ME werk kwam!

Oja misschien wel, nog even wat zoeken en straks nieuw schema posten.

vr 11/11/11/11 hmm

squat
2x10xBB
20x40

pfffff! Ik haat 20 reps nu al! Techniek was wel bagger ben alle mobiliteit kwijt!

pullover 1x20
birddog 1 set

reverse hyper
1 set 1 minuut

Boe k stuurde u nog speciaal sms of ge om half7 ging trainen

ja hoor, maar kunst is om degene te vinden die echt werkt en ik betwijfel of MP die is voor bench, vind ik meer een ME oef.

ivm die dumbbellpress, goh beginnen met een gewicht die je "gemakkelijk" 4-5 sets kunt doen voor 10-12 herhalingen en dan iedere week wat bijsteken. maar niemand zegt dat je geen 15+ reps mag doen of met minder rust ertussen er zijn 1001 mogelijkheden. dat is het mooie , telkens aanpassen (assistance moet wel assistance blijven). een voorbeeld heb nu enkele weken die dumbbellpress lineair opgebouwd. als je merkt dat er geen rek meer opzit, andere oef kiezen of lichtje aan passen bv myoreps, korte rusttijden, supersets doen met andere oef.etc...gewenning tegengaan, dat moet telkens in je achterhoofd houden

Laatst bewerkt:
  • #1.250
Ok klinkt goed! Ben btw MP nu aan het verhogen en even bench aan het 'negeren', anders zou ik MP ook slechte bench assistance vinden.
Maar kga binnenkort wel eens allebei (bench & MP) tegelijk wat aanpakken, eerst even wat simpeler houden en 1 per 1.

• #1.251
za 12/11 GPP

sled walk 6min
sled pullthrough/+extend/walk/facepull 6min
hanging ab raises 2x10
reverse hyper 2 sets

Rug voelde weeral verdomd slecht, ik denk door squats/zitten van gisteren. Binnenkort even front squats dan maar proberen, wat makkelijker. Rug voelt nu wel terug goed maar denk dat het straks wel terug voos zal voelen.

• #1.252
Zat er idd weer terug door: het is wel de rugpijn die ik vroeger had terug. Het zeurende gevoel langs rechterkant (bovenkant glute, ong. 10-20cm hoog). De steken zijn eigenlijk zo goed als weg. Ik heb ook nooit iets gezegd over het zeurende gevoel tegen chiropractor omdat ik dacht dat het wel ging weggaan als de stekende shit weg ging. Dit is volgens mij eerder een spierprobleem ofzo. Ik weet het allemaal niet goed, eens zien wat hij hierop te zeggen heeft. Rug voelde veel beter na ik wat trigger points op men rechterglute had aangepakt en ipv zitten op stoel op knieen voor men pc zat.

zo 13/11

mil press + chains
8x3x32.5

iets zwaarder als ik zou willen! Toch nog goeie setjes denkik

high incline press
8x47.5
8x52.5
8x55 laatste zwaar

cable rows + db press 17.5kg 3 sets
side raises + facepulls 2 sets

reverse hyper 2 sets

• #1.253
ma 14/11

front squat
10x20
20x40

Veel makkelijker als backsquats, voelt ook natuurlijker. Kga hier even mee verder gaan denkik voor wat mobiliteit, ondanks dat ik tailtuck had vanonder.

ab wheel half rom / full rom 3x10
reverse hyper 3 sets
side plank 1 set 35s
side-to-front plank
1 set

CoC
3-4 sets
R: 9.9x1 pr en HeavyGrip 1x pr!
L: 1x1

Goei training voor nonkel andy.Core moet sterker, zeker obliques want side planks zijn toch hard

if i see all that effort into core stability, all the wisdom, i see this man

images?q=tbn:ANd9GcR1THy_3E-F0IZ5s5C7Z2yGwRGQbrbHYVPzPlW54tbyIGdGulBEHiKmsgCH.jpg

waarom train je opeens zoveel? :p geen zin om terug te lezen :P

• #1.256
waarom train je opeens zoveel? :p geen zin om terug te lezen :P

Ik train presses 2x per week (1x speed 1x max), daar ben ik nooit met gestopt. LB trainingen echter wel.

Nu ben ik sinds 1 week ook terug hiermee begonnen. 2-3x per week squatten (het 20-rep squat schema maar dan met lichte gewichten!), dit omdat mijn rugblessure wat begint weg te gaan. ("knock on wood")

Ik heb er ook veel ab-werk (3x/per week) bij gestoken omdat ik denk dat die core sterker moet (ik kan gemakkelijk mijn core strak houden als ik mijn MAX doe op alle oefeningen, ook yoke enz, maar ik faal miserabel op van die kleine BW oefeningetjes als side planks, of hanging ab raises).

De extra workouts die ik doe zijn GPP, omdat ik volgens Westside train. Dat wil dus zeggen het totale volume verhogen voornamelijk (bij mezelf) door extra sled work op lage intensiteit (zowel LB als UB). Deze dienen ook als extra LB Rehab en ik ga hier dus ook wat focussen op spierkwaliteit door wat foam rollen en stretch drills te doen. Die duren ook maar 20-30minuten maximum.

Dus ik hoop dat het nu een rechte lijn is naar een 20x110 front squat (dit is men 5RM van 2-3 maanden terug, ook al sukkel ik al meer dan een jaar met die rugpijn), ook al zullen er wel wat ups en downs te voorschijn komen die ik deze keer hopelijk voor ben!

TLDR; I'm an ooooooooold man

5x110 fsq ? im not buying it ? 3x110 en 1x120/125 oid

• #1.258
>implying 5x110 doesn't equal 1x125
>implying this wasn't my last training

zo 28/8/11 LB ME

front squat
1x100
1x110
3x115 pr

clean form

deadlift
3x2x140
3x150

2x5x100

Mindset zat niet helemaal juist door weer wat voze rug, maar toch genoeg sterk.

Gij waart daar nog in men oor aant roepen!

• #1.260
The story of a young ectomorph, on a road full of bumps to greater strength!

Terug
Naar boven