rutgergron
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 67kg
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
slijtage is slijtage.... dat krijg je met ouder worden.... enige oplossing om het niet te krijgen...
vroeg dood gaan

zou toch overwegen om langs een psycholoog te gaan.
ik neem aan dat gezien je het al zo lang hebt en je weet dat je hypochondrisch bent je ook al een psygoloog hierover hebt gesproken?Beste forummembers,
Ik heb vroeger jaren aan krachttraining gedaan, heb altijd voor mijn gevoel maar wat aan gerommeld.
Nu wil ik het sinds kort goed aanpakken, door middel van een fullbody schema.
Ook heb ik mijn voeding aangepast.
Deze trainings schema heb ik gehaald uit de stickys.
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down
Ik ben mijn hele leven al vrij hypochrondisch geweest, en heb het redelijk onder controle. Toch blijft dit met fitness een zwak punt, je hebt toch met veel lichamelijke sensaties te maken en vooral na de training.
Opzich heb ik daar geen problemen mee, alleen met squatten, al de verhalen van blessures, kapotte knieschijven, rug, versleten wervels.
Ik heb voor het eerst wezen Squaten, alleen ik had er erg veel angst bij.
Had er wel een ervaren "spotter" bij, die mij het goed uit heeft gelegd.
Nadien nergens last van gehad, wel wat felle scheuten in me benen, en dan direct begin ik mij op te winden. Ik ben zo onzettend bang om met deze oefening mijn knieen en rug kapot te maken. De angst is volledig aanwezig.
Ik heb het hele internet kapot zitten googlen en heb alle zoektermen over squaten ingetikt wat je maar kan bedenken. ( squatten injuries, squatten en knieen, squatten pijn etc etc etc. )
En als ik al de verhalen hoor over mensen die na langere periode klachten kregen en zelfs fitness moesten staken levert dit bij mij enorme zorgen op.
Toch heb ik na deze fullbody schema te hebben gehanteerd nog nooit zo enorm voldaan gevoelt na de training!!! Man mn hele lichaam was echt afgemat niet normaal! Maar die klere angst verpest alles dan voor mij!
Nu voel ik wel wat sensaties en ook mn onderrug, geen pijn, maar wel dat ik goed aan het werk ben geweest. Ik weet nu dus niet of het gewoon de oefening zelf is, of dat ik het verkeerd heb gedaan.
Het gaat zelfs zover dat ik ook als nergens last van heb, ik bij mezelf denk dat ik na jaren trainen er in 1 keer achterkom dat mn knieen en rug kapot zijn door slijtage ofzo.
Ik ben er zelf ook niet blij mee, heb wel redelijk onder controle maar met dit soort oefeningen steekt het de lucht in.
Is het trouwens erg om 2x per week te squatten?
En kan ik naast het 2x pw squatten ook nog wel blijven hardlopen, of krijg ik dan overbelasting?
De eerste 3 week moet ik reps hanteren van 15 keer met een laag gewicht, in mijn geval alleen de stang. En de weken daarna steeds lager, totdat ik bij de weken zit met max 8 reps. Met military press en squat en Bent over row is de stang hiermee 20kg. Ik merk dat ik dit amper vol hou, wat moet ik hier verder mee?
Alvast bedankt voor de reacties.

Thx voor de replys, heb al wel last van mn ondderug. Of dit spierpijn isIk weet het niet.
Kijk het nog even aan in ieder geval. Hopen dat mn training niet teveel in de weg staat in de toekomst, ik werk er momenteel wel aan.
Ik volg ook heel netjes het programma uit de stickys en heb altijd een spotter erbij tijdens het squaten. Ook wil ik snel met gewicht ik hou mij netjes aan het trainings programma.
Maar moet echt kappen met het obsessief gedoe met fitness, word ook knettergek ervan zo langzamerhand. Het gaat echt een eigen leven leiden nu.
Wat ik wel merk met bodybuidling dat je er verschrikkelijk snel in door kan slaan, mbt voeding, uitzoekwerk, erin verdiepen. Het is een verhaal zonder einde zo langzamerhand.
Maar thx voor de ondersteunende replys.
---------- Post toegevoegd Fri 28 Sep 2012 om 12:11 ----------
Ik ga er gewoon mee door en als ik toch iets heel eg mee in mn hoofd zit, post ik het hier wel. Denk ook dat ik in later stadium filmpje ga maken van het squaten en ga posten.
Misschien dat er dan nog op en aanmerkingen zijn.
waardoor je het vaak ook nog verkeerd gaat doen, gewoon aan de basis houden. en hoe langer je squats doet, hoe minder eng je het gaat vinden