Fitness Seller

Angst voor de dood

maar dat moet uiteraard overleggen met zijn psychiater. ik geef alleen maar mijn ervaring.

• Topic Starter Topic Starter
Het voelt of ik nu meer heb te verliezen

Wereld bestaat x miljard jaar. Gemiddelde mens wordt achter in de 70. Heb je een besef hoe kort onze geest hier op deze aardbol rondzweeft. Vind ik engere gedachte.

Wereld bestaat x miljard jaar. Gemiddelde mens wordt achter in de 70. Heb je een besef hoe kort onze geest hier op deze aardbol rondzweeft. Vind ik engere gedachte.
Vooral dat je nooit meer terugkomt, dat vind ik nog het meest rare. Op een gegeven moment is het over en gaat de rest miljarden jaren verder..

Wie kent zn overgrootouders nou? Mensen als Hitler of Stalin zullen nog duizenden jaren bekend zijn. Eigenlijk moet je heel slecht zijn om herinnert te blijven.

Hoop het niet. Toch bijna allemaal niet sportgerelateerde onzin.

Tja, we zijn allemaal deel van de geschiedenis en we komen en gaan allemaal. Eerst gaan onze grootouders, dan onze ouders en dan zijn wij aan de beurt. Tot het zo ver komt wil ik elke fase in mijn leven zo goed mogelijk leven en een voorbeeld zijn voor mijn kinderen. Als die sterk en zelfstandig hierdoor worden is mijn missie geslaagd en de fakkel doorgegeven.

Echt bang voor de dood niet. Het echt ziek zijn met veel pijn is erger dan er niet meer zijn. Het nadenken over en beseffen wie je achterlaat en hoe je ze achterlaat terwijl je de dood recht aankijkt is enger.
Maar die angst kan je ook enorm veel vechtlust geven.

Terug
Naar boven