Fitness Seller

Ano_1984_7 Bullshit Artist

Klootzakken ook altijd die het rack bezet houden! Waren ze aan het curlen? Pfff...

• Topic Starter Topic Starter
Klootzakken ook altijd die het rack bezet houden! Waren ze aan het curlen? Pfff...

Geen zorgen frietbakker, voor mensen die 150kg + curlen maak ik graag een uitzondering. Ik was met liefde aan het cleanen.

OT: dadelijk even trainen. Mijn schouder voelt bij voorbaat al klote aan, dus ik ben benieuwd hoe klote het banken zal gaan.

Ik volg ook Rippetoe. En als ik dan DL doe en ik voel derna dat ik nog een setje kan dan doe ik dat ook. Weet niet of het de bedoeling is maar kan geen kwaad lijkt me :)

Ik volg ook Rippetoe. En als ik dan DL doe en ik voel derna dat ik nog een setje kan dan doe ik dat ook. Weet niet of het de bedoeling is maar kan geen kwaad lijkt me :)

Extra setje kan misschien geen kwaad. Maar deadlift 5x5 op dezelfde dag als squatten is mij een beetje teveel van het goede en kan mogelijk negatieve gevolgen hebben voor je rust.

OT: Waar ik al bang voor was: mijn schouder is weer k*t. Ik heb nu een powerlifter en iemand anders mijn bench goed laten beoordelen, maar het schijnt dat ik met zwaardere gewichten = boven de 90 kg, scheef bankdruk, waardoor logischerwijs mijn linkerschouder zeer negatief belast wordt. Dit is te wijten aan de manier waarop ik mijn schouderbladen naar elkaar toe trek. Op het moment is doet mijn schouder behoorlijk zeer en straalt het uit naar mijn nek en trapezius. Ook wanneer ik squat trekt mijn schouder. Ik heb daarom besloten om de bank te deloaden en pas omhoog te gaan wanneer ik 100% zeker weet dat mijn techniek altijd hetzelfde is en volledig in orde. Mijn uitgangswaarde is 80kg omdat dat lekker licht is. Vanuit daar ga ik eerst meer reps maken dus 5x5....5x7....5x10. En dán pas naar de 82,5. Daarnaast ga ik mijn schouder veel proberen te stretchen opdat hij flexibeler wordt en squatten soepeler zal gaan.

Vandaag even getraind:
Squat 5x5: 95kg
Bench 5x5: 80kg
Row: 5x5: 75kg
Dips: 3x5: 6,25 kg extra
buik: nvt

Extra setje kan misschien geen kwaad. Maar deadlift 5x5 op dezelfde dag als squatten is mij een beetje teveel van het goede en kan mogelijk negatieve gevolgen hebben voor je rust.

OT: Waar ik al bang voor was: mijn schouder is weer k*t. Ik heb nu een powerlifter en iemand anders mijn bench goed laten beoordelen, maar het schijnt dat ik met zwaardere gewichten = boven de 90 kg, scheef bankdruk, waardoor logischerwijs mijn linkerschouder zeer negatief belast wordt. Dit is te wijten aan de manier waarop ik mijn schouderbladen naar elkaar toe trek. Op het moment is doet mijn schouder behoorlijk zeer en straalt het uit naar mijn nek en trapezius. Ook wanneer ik squat trekt mijn schouder. Ik heb daarom besloten om de bank te deloaden en pas omhoog te gaan wanneer ik 100% zeker weet dat mijn techniek altijd hetzelfde is en volledig in orde. Mijn uitgangswaarde is 80kg omdat dat lekker licht is. Vanuit daar ga ik eerst meer reps maken dus 5x5....5x7....5x10. En dán pas naar de 82,5. Daarnaast ga ik mijn schouder veel proberen te stretchen opdat hij flexibeler wordt en squatten soepeler zal gaan.

Vandaag even getraind:
Squat 5x5: 95kg
Bench 5x5: 80kg
Row: 5x5: 75kg
Dips: 3x5: 6,25 kg extra

DL doe ik ook normaal 1x5 voorafgaan natuurlijk wel wat opwarmsetjes

Net even getraind. Vanwege kerst kon ik de afgelopen week niet mijn hele schema afwerken waardoor ik nog op training 3 van vorige week zat. Zou vandaag eigenlijk 97,5 moeten squatten maar er was al iemand anders bezig, waardoor ik om en om moest trainen. Voor het gemak maar even 100kg genomen (Dus een verhoging van 5kg tov de vorige training). Ging lekker en ik moet zeggen dat ik best trots ben om de 100kg grens te bereiken, hoewel het natuurlijk nog steeds peanuts is. Overhead press zat er al aan te komen, maar dit keer heb ik gestalled. Ik kwam maar tot 3x5 57,5kg daarna zat er niets meer in. Volgende training nog een keer proberen. Deadlift en chinnen ging makkelijk. Ik moet overigens zeggen dat de oefening die ik doe voor mijn postuur/onderrug zeer goed hebben geholpen. Ik deadlift weer erg fijn en langzaamaan gaat die klote lordosis weer weg.

squat 5x5: 100kg
overhead 3x5: 57,5kg (faal)
deadlift 1x5: 142,5kg
chin 3x5: 10 kg extra boven lichaamsgewicht

Wat betreft eten: ik ben nooit zo van de strikte voedingsrichtlijnen. Had vandaag eens zin om wat uit te werken. http://www.tmuscle.com/free_online_...g_performance_diet_mass/the_get_shredded_diet
Ga nu even voor 2 weken dit proberen. (muv nieuwjaar/oudjaar). Ik zit zo rond de 2000kcal (onder onderhoud) en behalve groenten heb ik geen carbs. Voelde me vandaag dus ook beetje futloos. Voor de rest beetje bij cardioeen. Hoop in 2 weken wat vet te verliezen en daarna weer naar bulkmodus met 2 liter melk per dag.

Laatst bewerkt:
Succes met je logje! Gewoon blijven volhouden en je zult steeds meer plezier krijgen. Goede stats al vind ik. :)

Ga nu even voor 2 weken dit proberen. (muv nieuwjaar/oudjaar). Ik zit zo rond de 2000kcal (onder onderhoud) en behalve groenten heb ik geen carbs. Voelde me vandaag dus ook beetje futloos. Voor de rest beetje bij cardioeen. Hoop in 2 weken wat vet te verliezen en daarna weer naar bulkmodus met 2 liter melk per dag.

why? lijkt me geen strak plan. Zo'n klein cutje gaat alleen maar tenkoste van je kracht en je zult in die 2 weken niet veel verschil zien. Ja tijdelijk.. maar dat komt er weer snel aan als je in één keer weer 2000kcal per dag erbij gooit.

Succes met je logje! Gewoon blijven volhouden en je zult steeds meer plezier krijgen. Goede stats al vind ik. :)

why? lijkt me geen strak plan. Zo'n klein cutje gaat alleen maar tenkoste van je kracht en je zult in die 2 weken niet veel verschil zien. Ja tijdelijk.. maar dat komt er weer snel aan als je in één keer weer 2000kcal per dag erbij gooit.

Dieeten is inderdaad niet mijn sterkste punt neen :). Maar ik betwijfel of ik al dat vet dat ik verlies ineens weer erbij krijg. Initiele gewichtsverandering zullen vrnl water zijn, dat komt er denk ik wel bij ja, maar ik denk dat ik op 2 weken best beetje droger kan worden of maak ik nu heel veel illusies? Dieet is low carb medium fat en high protein. Heb al eens eerder ervaring met proteine dieet gehad en resultaat was spectaculair.

Dieeten is inderdaad niet mijn sterkste punt neen :). Maar ik betwijfel of ik al dat vet dat ik verlies ineens weer erbij krijg. Initiele gewichtsverandering zullen vrnl water zijn, dat komt er denk ik wel bij ja, maar ik denk dat ik op 2 weken best beetje droger kan worden of maak ik nu heel veel illusies? Dieet is low carb medium fat en high protein. Heb al eens eerder ervaring met proteine dieet gehad en resultaat was spectaculair.

Ik ben ook geen pro in voeding/dieet qua kennis hoor.
Maar als je 2 weken low carb gaat eten zul je tijdelijk wel wat afvallen. Maar omdat het meer een "crashdieet" is, zal je lichaam negatief reageren als je daarna in één keer weer begint te bulken. Je zult dan door dat verschil in aantal kcal alleen maar meer vet aankomen ;)
Wat ik weet is dat je het best langzaam gaat afbouwen in cut en daarna weer langzaam richting je onderhoud gaat eten in de bulk.

kijk (bron burn the fat, feed the muscle)

Why dieting can actually make you fatter.
Let’s take a look at how these physiological and psychological responses to low
calories affect the real world results of a typical dieter.
Copyright 2003, Fitness Renaissance, LLC http://www.fitren.com 29
Suppose our “typical” dieter is a male who weights 200 pounds and has 18%
body fat. His goal is to lose 20-25 lbs.

Before the diet
18% body fat
36 lbs. fat
164 lbs. lean body mass

Like most people, our hapless dieter assumes that the best way to lose the body fat
is to starve, so he goes on a 1500 calorie per day diet. In the 1st week he loses 5 lbs. and is
very happy with himself. The second week he loses 4 lbs. Weeks three through six he
loses three pounds per week for a grand total of twenty-one pounds lost.
Our dieter now weighs 179 lbs. and he continued to lose weight steadily without
hitting a plateau (although the weight loss did slow down). Judging by the scale alone, he
has succeeded in his goal. On closer examination, however, we find that he has not been
so successful after all.

After the diet
179 lbs.
14.8% body fat
26.5 lbs. fat
Lean body mass 152.5 lbs.
Weight loss: 21 lbs.
Fat lost 9.5 lbs.
Lean body mass lost: 11.5

By judging his success in terms of body composition instead of scale weight, it
becomes clear that he has failed. Fifty five percent of his weight loss came from lean
body mass. The drop in lean body mass has decreased his basal metabolic rate so he is
now burning fewer calories each day than when he started. This has set him up for a
relapse.

Now that the (temporary) diet is “over, “ he goes off his diet. Few people have the
desire or willpower to stay on low calories for long. On a strict calorie and or foodrestricted
diet, almost everyone “falls of the wagon” sooner or later. After a long period
of low calories, his body “tricks him” into binge eating by triggering severe cravings and
hunger.

Even if he doesn’t binge and he simply goes back to “normal” eating again, his
body isn’t burning calories as efficiently as before. Therefore, the number of calories that
used to maintain his weight now causes him to gain weight. As the weeks pass, the
weight gradually creeps back on until he finally gains back all the fat he lost (plus a little
extra for interest)

6 weeks after the diet ends:
200 lbs.
20.5% body fat
41.1 lbs. fat
Lean body mass 158.9 lbs.

Now he is right back at 200 pounds where he started, with only one difference: He
has less muscle, more fat, and a slower metabolism than when he began. He has damaged
his metabolism and it will now be harder than ever to lose weight.

Laatst bewerkt:
Edit: nvm. dadelijk wat cardioen.

Laatst bewerkt:
Nadat ik door omstandigheden afgelopen week eigenlijk niet meer aan krachttraining heb kunnen doen ben ik vandaag weer gaan trainen.

Ging behoorlijk matig. Mijn techniek op de squat was gewoon slecht. Pas bij de laatste set voelde het lekker aan en ging het goed. Daarvoor ging het heel, heel moeizaam. Ik heb ook steeds meer rust nodig tussen setjes door om mijzelf mentaal op te laden.
De overheid press ging wéér niet goed. Ik haalde de 4de set gewoon niet. Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon 3x5 voor de overhead press moet doen ipv van de 5x5. Optrekken ging ook niet geweldig omdat de ketting met het gewicht die rondzwaait een soort van contragewicht vormt waardoor het allemaal extra zwaar is. Voortaan de ketting aan mijn riem goed strak trekken zodat ik normaal en vloeiend kan optrekken.

hopelijk dat volgende training beter gaat.

Squat: 5x5 102,5 kg
Overhead press: 3x5 57,5 kg
Deadlift: 1x5 150kg
Optrekken: 3x5 12,5 kg extra

EDIT: doordat ik trainingen heb gemist door mijn mislukte geen carbs cut van 3 dagen + intensieve HIT heb ik een training overgeslagen. Deze training had ik namelijk moeten benchen+rowen ipv deadlift+press. Overigens heb ik op de deadlift ook 7,5kg erbij gepakt ipv 5 kg. Hoop niet dat ik hierdoor sneller ga stallen. Besluit daarom voor volgende keer 2,5kg erbij te doen.

Laatst bewerkt:
Vanmiddag weer even getraind. Het zat eraan te komen maar het ging weer hopeloos k*t en ik ben op alle compound oefeningen gestalled.

Squat
(full 105kg) ging 1x5, daarna 1x2, 1x2, 1x2, 1x2. Ik kreeg hem niet meer fatsoenlijk diep (ass to the grass) zonder mijn techniek te verkloten. Ik kon ervoor kiezen om p*ssy parallel te gaan maar dat heb ik niet gedaan.
Bench ging tevens matig. Wel moet ik zeggen dat ik weer recht aan het drukken ben, en voor het eerst een pomp in mijn borst krijg van banken. Daar tegenover staat dat ik moeite heb met 80kg goede techniek. 1x9, 1x7, 1x7, 1x6 (failure). Ik snap er niets van.
Rows, 80kg ging bijna niet met stricte techniek. Als ik volgende training 82,5 pak dan stall ik zeker.
Dippen en buik ging verder makkelijk.

Ik denk dat mijn voornaamste probleem is mijn voeding. Ik kom op dit moment met moeite op 2500 kcal. Ik denk dat dat te weinig is om kracht te gainen (en massa). Zal mijn kcal standaard op 3000+ zetten, eens kijken wat er dan gaat gebeuren en of ik nog steeds zo grandioos faal.

Ik doe hiervoor geen ondersteunende oefeningen, maar stretches: vrnl mijn hip flexors zoals ze die noemen en mijn onderrug zelf. Daarnaast moet ik uitkijken dat ik bij het squatten niet teveel met een holle onderrug de oefening uitvoer. heb me laten leiden door dit artikel:
http://www.tmuscle.com/free_online_...mance/hips_dont_lie_fixing_your_force_couples

Dit ga ik ook eens even op m'n gemakje doorlezen aangezien ikzelf ook een aardig holle rug heb. Thanks!

Dit ga ik ook eens even op m'n gemakje doorlezen aangezien ikzelf ook een aardig holle rug heb. Thanks!

Echt doen, het helpt namelijk zeker.

OT:
Ik heb eens even nagekeken wat ik ongeveer op een dag naar binnen werkte en dat was vaak rond de 2000kcal (niet trainingsdag). Dat is natuurlijk schandalig weinig en fokking gay, dus het is niet gek dat ik niet heel veel breder en flink sterker kon worden. Misschien dat het mijn stalls inderdaad verklaart.
Heb nu even voedingsschema in elkaar geflanst voor een clean bulk. Probeer op niet trainingsdag zo rond de 3000kcal te zitten, trainingsdag gebruik ik als PWO wat chocomel waardoor het totaal wat hoger komt. Oja **** macro's, ik weet niet wat ik totaal aan eiwitten en zooi binnenkrijg. Ik probeer iig voldoende vette binnen te krijgen.

Totaal niet trainingsdag: 3100, trainingsdag 3400kcal

Ochtend shake: totaal 438kcal
Banaan – 80kcal
200 ml melk – 95kcal
Eiwitpoeder – 120kcal
Rauw Ei – 82kcal
1 eetlepel cacao
1 eetlepel gemalen lijnzaad – 61 kcal

Lunch: totaal: 547 kcal
70 gram tomatenpuree: 61kcal
150 gram kalkoen: 225 kcal
3 boterhammen: 228 kcal totaal
theelepel mayonaise: 33kcal
Komkommer half

Tussendoor: 344kcal
1 appel: 40kcal
4 boterhammen: 304 kcal

HavermoutMelk beker: 750kcal
0,8 melk
100 gram havermout

Avondeten: 582 kcal
Groenten: meestal rond 70kcal
2 ons kip/kalkoen: 280kcal
1 eetlepel olijfolie: 132
beetje rijst/beetje erpel etc. 100kcal

Slapen: 445 kcal
pindakaas 30 gram= 220kcal
Bak kwark: 225 kcal

Optioneel post workout: 298 kcal
400 ml Chocomel= 298 kcal

Laatst bewerkt:
goed bezig, lekker omhoog gooien die kcal's bro, groot worden = groot eten.

Vanmorgen even getraind. Ik was pissig omdat ik de squat totaal gefaald heb vorige training, dus ik moést koste wat kost deze training wel halen. Dat is me gelukt, zij het met wat matige techniek. Het moest echt uit mijn tenen komen. Overhead press voelde al zwaar aan bij voorbaat, mijn schouders verliezen gewoon snel kracht na 3 reps. Eerste 3 reps zijn super makkelijk en vanaf 4 wordt het ineens zwaar. Ben daarom maar 10% gedeload. Deadlift voelde niet goed met mijn rug omdat ik een stuk gelopen had met de stang met gewicht (lang verhaal). Ik was ook moe van de squat, en ben daarom maar 140kg gaan doen ipv 155. Chinnen deed ik normaal altijd met mijn handen bij elkaar. Deze keer heb ik geprobeerd om handen schouderbreedte te planten. Het voelt nogal vreemd aan voor mijn polsen, lijkt wel of ze flexibiliteit missen. Heb daarom rustig aan gedaan met 10kg extra.

Squat: 105kg 5x5
Overhead: 50kg 5x5 (10% deload)
Deadlift: 140kg (fail)
Chin up: 10kg extra
Buik: nvt

gister getraind. ging erg goed. Behalve banken, ik voel nog steeds dat mijn techniek waardeloos is. Ik druk iedere rep op een andere manier, en vooral scheef. Ik blijf daarom bij lichte gewichten totdat ik het helemaal onder de knie heb. Squat ging heel erg lekker, kon weer lekker diep gaan en techniek was on point. Hopelijk ben ik door dat vervelende plateau heen, en komt de 120kg snel in de buurt.

Squat 5x5: 107,5kg
Bench 5x5: 82,5
Pendlay Row 5x5: 82,5
Dips 3x5: 15kg extra (te licht, volgende keer ga ik naar de 20kg)

Wat voeding betreft moet ik zeggen dan 3000kcal+ me wel bevalt. Ik verzuur veel minder snel.

Laatst bewerkt:
potverdikke, lelijke k*t... Die squat begint ergens op te lijken

Afgelopen dagen had ik te weinig gegeten. Misschien dat het daardoor komt, maar ik heb weer gefaald op de squat. Baal er behoorlijk van. Moet kortom constanter gaan eten.
Squat: 1x5 1x2 1x1 110kg. Daarna maar wat lichte setjes van 80kg gedaan.
Overhead: 5x5: 52,5kg
Deadlift: 1x5 155kg
Pull ups: 3x3 15kg extra (die 5 reps zaten er vandaag niet in)

Morgen probeer ik die 110kg weer en dan nail ik hem gewoon.

Kom net van training. Ging wederom niet goed. Ik denk dat ik oververmoeid ben. Tijdens het squatten voelde mijn hip flexors (psoas) ontzettend gespannen aan. Hamstring voelde ook behoorlijk vermoeid. Kan misschien komen door het basketballen en de tahabata oefening die ik afgelopen week gedaan heb. http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_tabata_method

Ik las daarom een week pauze is waar ik enkel cardio maar geen enkel gewicht aanraak. Hopelijk dat ik daarmee de vermoeidheid weg help. Banken ging overigens wel lekker, maar de nieuwe techniek die ik hanteer is erg vermoeiend voor mijn triceps. Maar iig pijnvrij voor mijn schouders.
Squat: 1x5, 1x4, 1x3 110kg
Bench: 5x5 85kg
Pendlay row: 4x5, 1x4, 85kg
Dips: 3x5 20kg extra (dips blijven te makkelijk, hoewel de laatste set al wat zwaarder werd).

na het trainen voelde ik me ook niet zo heel lekker, en ik ben ook best moe eigenlijk op dit moment. Misschien dat ik vanavond nog een kort setjes cardio (tabata) doe, en dan tot volgende week zaterdag niets meer aan krachttraining doe.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven