AndroidHealthClinic

Ano_1984_7 Bullshit Artist

Je gaat nu bulken @3000kcal ? mag wel wat meer bij voor iemand 87kg toch?;)

• Topic Starter Topic Starter
Je gaat nu bulken @3000kcal ? mag wel wat meer bij voor iemand 87kg toch?;)

Ik wil vet-winst minimaliseren. En ik kom van de 2000-2500 kcal dus ik zal eerst alles eens rustig aan moeten opbouwen. Wanneer ik gelijk 4000kcal ga vreten kom ik denk ik met mijn huidige metabolisme behoorlijk wat aan. 3100kcal bevalt me nu goed, binnenkort ga ik dat misschien wat verhogen.

• Like
Waarderingen: Obeb
Lukt het een beetje om je aan je voornemens te houden?

Lukt het een beetje om je aan je voornemens te houden?

Ja, mijn rug is mij aan het slopen, en ik voel mij in het algemeen zwak, dus ik ben ervan overtuigd dat komende week helemaal niets doen het beste is. Dus ook geen HIT, geen cardio, geen krachttraining. Hooguit wat stretchen en dergelijke. Ik hoop dat mijn CNS over een week verbeterd is waardoor ik door die 110kg squat heen ga en ineens doorstoom tot de 130kg.

nice, dat gaat sowieso lukken ;)

Ok ik heb 1,5 week rust gehad. In mijn rust heb ik geen zak gedaan, behalve af en toe wat stretchen en lichte oefeningen voor glute-activatie en hipflexor training.

Nu inmiddels weer 2 trainingen erop zitten.
Eerste training begon ik met opwarmen met 100kg. Vanaf de eerste 5 herhalingen merkte ik dat dit een zware training werd omdat ik mijn hamstrings gelijk voelde, misschien dat mijn techniek verbeterd is? (ik voelde ze wel op een goede manier). Iig ben ik wat rustiger gaan doen door:

5x5 90kg squat te pakken, maximale diepte
3x5 57,5 overhead press. ipv mijn normale rustige tempo ben ik begonnen met explosief uit te stoten. was lekker licht iig
1x5 160kg deadlift; voelde zwaar aan
chin ups: 12,5 kg extra, ging goed

De dag daarna voelde ik al wat spierpijn, maar ik ben toch gaan basketballen. Die dag daarnop ging het lopen erg moeilijk :) Zelden zo'n heftige spierpijn in mijn quads, hamstring en ass gehad.

Gister ook even getraind. En ben nog steeds voorzichtig begonnen met squatten: 5x95kg, maximale diepte. Bij de bench had ik het behoorlijk gehad met de rustige uitvoering waardoor ik nooit lekker zwaar kon. Echter zodra ik echt explosieve kracht ga zetten bij 90kg wordt mijn techniek weer afschuwelijk, hoewel het gewicht natuurlijk lekker licht aanvoelt. Onbewust probeer ik mijn schouder te sparen waardoor ik scheef druk. Zal dus iets anders moeten verzinnen: voortaan paar rustige setjes met 80kg om gewicht enigszins op peil te houden, en 60kg om de explosieve techniek onder de knie te krijgen zonder dat ik scheef druk.
Verder pendlay rows: 3x5 87,5kg, daarna werd mijn techniek slecht. Volgende keer nog eens proberen met goede techniek.
Dips gingen wel aardig met 3x5 en 25 kg extra, begint eindelijk ergens op te lijken. Volgende keer eens 30kg proberen en vanaf daar met 1,25 kg omhoog progressie boeken
Nog 3 setjes buik gedaan.

Laatst bewerkt:
Bon ik ben 2 weken terug met de squat gedeload naar de 90 kg. Vanaf daar heb ik per training 5kg bovenop mijn squat gegaan.

Vanmiddag naar de gym geweest en ik heb eindeijk mijn oude plateau genailed als een mofo. Hoewel die 110kg squat nog niet heel indrukwekkend is, heb ik wel het idee dat dit mentaal gezien een opsteker is voor mij. Vanaf hier ga ik weer 2,5kg per training omhoog. Hoop nu met deze hernieuwde mentale gehardheid in een keer naar de 3x5 130kg door te stomen.

Squat: 3x5 110kg
Bench: 1x92,5 voor de rest beheerste setjes van 80kg, voelde erg goed en stabiel. vanaf hier ga ik weer eens proberen om omhoog te gaan en te kijken of ik ook explosief goed kan drukken.
Rows: ben gedeload omdat techniek matig was, ik kwam tot de 3x3 87,5 dus ik ben terug naar 80kg gegaan. Vanaf hier weer opbouwen
Dips: +30 kg extra 3x5, ben er erg blij mee moet ik zeggen, begint ergens op te lijken

Laatst bewerkt:
nerd, ik dacht dat je wel zou updaten na die brutale pompsessie van gisteren.
Vergeet niet je gebrek aan squats en balls te vermelden.

Terug
Naar boven