XXL Nutrition

Anoniem36295 Weaklifts

Bij stronglifts ga je na 2 deloads op een oefening ook over op 3x5 (en later op 1x5), dus heel veel maakt het niet uit. Je kan ook assistance toevoegen/weglaten

5x5 op 3 oefeningen op/over je 5rm is wel echt slopend kan ik je vertellen ;)

Is dat eigenlijk alleen voor de desbetreffende oefening?

• Topic Starter Topic Starter
Week 2
workout 2/3

Squat
5×50
5×60

5×5×72,5

Laatste set nog wat moeite, komt omdat ik elke rep vrij diep ga, als ik dit doe worden na verloop van een paar reps mijn knieen soepeler en knakken ze nauwelijks meer. Daarnaast is diep gaan ook gewoon de bedoelding, par iig

Bench Press
10×leeg
5×50
5×5×67,5

Pendlay Row
5×5×66

verkeerde schijfjes eraan lol vandaar de 66, maargoed kon daardoor beter focussen op de techniek en aanspannen onderrug

Week 2
wo 3/3

Squat
5×50
5×60
5×5×75

Overhead Press
10×20
5×5×40

Deadlift
5×80
3×100
1×5×110

nog wat assist met Machete

Dips
10×BW+10
8×BW+20
6×BW+25

verder niks interessants

Rear delt raises /
Curls /

Had je trouwens nog moeite met de squat? Ik was wat later weetje.

Die allerlaatste set een klein beetje wel maar bij de eerste sets ging het lekker soepel. Volgens mij heb ik 6 sets gedaan ipv 5 maargoed :roflol: Ik moet echt een keer de tel bijhouden

Nice, hoe gingen die squats dan deze keer? En herkenbaar van dat tellen, als je eenmaal in the zone zit dan gaaaa je gewoon :)

Nice, hoe gingen die squats dan deze keer? En herkenbaar van dat tellen, als je eenmaal in the zone zit dan gaaaa je gewoon :)

:roflol: Herkenbaar. Tot 5 tellen is lastig.

Haha ja precies

Squats gingen goed, weer lekker diep; ik raak met de bar steeds net niet de racks aan. Maar merk toch wel enig effect op m'n knieën 3× per week goed squatten ben ik niet gewend.
Maar geen pijntjes meer in de lies enzo dus dat is mooi, ik warm nu eerst op met preacher squat houding, en de squat zelf met een plankje onder de hak en daarnaast gewoon een lekkere wijde stand

Voor maandag (week 3) staat op het programma

SQ 77,5
BP 70
Pendlay Row 67,5

Laatst bewerkt:
Haha ja precies

Squats gingen goed, weer lekker diep; ik raak met de bar steeds net niet de racks aan. Maar merk toch wel enig effect op m'n knieën 3× per week goed squatten ben ik niet gewend.
Maar geen pijntjes meer in de lies enzo dus dat is mooi, ik warm nu eerst op met preacher squat houding, en de squat zelf met een plankje onder de hak en daarnaast gewoon een lekkere wijde stand

Kreeg zelf na een paar weken zwaar squatten ook last van mijn knieën heb toen een week rustig aan gedaan, en sindsdien heb ik er tot op heden geen last meer van gehad.. Verder klinkt het goed, ik doe het zelf ook altijd vrij wijd!

Nice teaser voor volgende week klinkt goed, zet m op!

Goed verhaal van die squat. Flinke pendlay plannen zo te zien. Hoe strict voer je ze altijd uit btw?

Goed verhaal van die squat. Flinke pendlay plannen zo te zien. Hoe strict voer je ze altijd uit btw?

Thx
Ja klopt, was eerste week begonnen met normale BOR dus vandaar iets hoger begonnen. Denk dat die pendlay een van de eerste oefeningen wordt waar ik op zal moeten deloaden maargoed :P

Hoe ik hem uitvoer, ja zo strict mogelijk, benen helemaal in locked positie, elke rep bar vanaf de grond rowen, rug parallel met de grond, onderrug aanspannen borst vooruit en lats al het werk laten doen.

Week 3
workout B (1/3)

Squat
5×50
5×60
3×70
5×5×77,5

ging lekker vandaag, nergens last van

Bench
5×40
5×60
5×5×70

Pendlay Row

5×40
5×60
5×5×67,5

nog best zwaar, misschien te hoog mee begonnen, maargoed niet gefaild iig.
easy workout

Lekker bezig, op naar de PR's!

Week 3
workout 2/3 A

Squats
5×50
5×60
3×70
5×5×80

Overhead Press
8×30
5×5×42,5

Deadlift
5×80
3×100
1×5×115

nog wat assist
Side Raises
Chins

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! ben benieuwd vrijdag

Weer een solide training, top!

Exact mijn assist nice. Was deadlift zwaar?

---------- Post toegevoegd Wed 7 Nov 2012 om 21:56 ----------

Trouwens deadlift moet je 1x5 he.

Terug
Naar boven