Fitness Seller

Anoniem36295 Weaklifts

Goeie training man!

:eek:

• Topic Starter Topic Starter
Week 5
Workout A

Squats
5×5×92,5

Bench Press
5×5×77,5

Pendlay Row
5×5×75
(best moeilijk, laatste set wijdere voetenstand ging beter)

nog wat Lat Pulldowns 3 sets

Goed bezig man, waar liggen je oude PR's?

Goed bezig man, waar liggen je oude PR's?

Zou het geeneens weten, niet echt hoog, voor squat is dit voor mij al een vrij grote prestatie. Komt omdat ik ook nooit op kracht of heel progressief heb getraind.

Bench 1×100 laatst een keer geprobeerd voor de lol met UB, maar binnenkort zit ik daar ook al met 5×5 op volgens schema als ik niet fail, bench gaat goed dus dat verwacht ik niet.

Eerst waar ik zal falen is OHP of Pendlay alhoewel falen daar lastig gaat, als mijn reps/form echt dramatisch worden dan ga ik gewoon een paar keer hetzelfde gewicht pakken of anders even deloaden.

Oke, ik ben benieuwd waar je nu gaat eindigen dan! :D

Al een paar keer gehoord dat je je pendlay's beter met een soort sumo stance doet.
Sta je een pak stabieler.

Nice work again!

Week 5
Workout B

Squats
5×5×95

nice, soort van VPR denk ik lol, ging goed diep maar heb het idee dat ik te snel zak, vrij explosief zeg maar. Weet niet of dit goed of slecht is, als ik powerlifters bezig zie dan is het meestal erg langzaam op de negative

Overhead Press
5×5×50

lastig laatste paar reps, mag je hier eigenlijk leg drive bij gebruiken?

Deadlift
5×60
5×80
3×110
1×5×130

vanaf derde rep naar mixed grip

Side Delt Raises /
Rear Delt Raises /

Als je te snel zakt heb je een vergrootte kans op blessures (spierscheurtjes oid) omdat je het snel zakkende gewicht moet stoppen wat een grotere kracht vraagt. Langzamer zakken is gecontroleerder en langzame negatieven = meer spiergroei.

Met de OHP geen legdrive gebruiken, anders is het een pushpress ;) mooie training verder! Bij welke gewichten zal je vastlopen op de oefeningen denk je?

Nice info Bob, ur coaching good :d

Dus je gaat nu weer verder met mixed grip?

Als je te snel zakt heb je een vergrootte kans op blessures (spierscheurtjes oid) omdat je het snel zakkende gewicht moet stoppen wat een grotere kracht vraagt. Langzamer zakken is gecontroleerder en langzame negatieven = meer spiergroei.

Met de OHP geen legdrive gebruiken, anders is het een pushpress ;) mooie training verder! Bij welke gewichten zal je vastlopen op de oefeningen denk je?
Ah ok dankje, ja OHP ging al best zwaar, terwijl ik seated met 50 redelijk wat reps kan maken en met 60 ook wel 6 ofzo.
Zal daar binnenkort wel failen denk ik.

Squat gaat prima opzich zit nog wel wat ruimte tot max denk ik, en begin het steeds leuker te vinden lol

Deadlift is wel een beetje moeizaam altijd, kijk daar ook het meeste tegenop
ook gekloot met die grip, wil eigenlijk geen straps gaan gebruiken dus dan mixed maar ben ook een klein beetje bang voor tear

Nice info Bob, ur coaching good :d

Dus je gaat nu weer verder met mixed grip?

Graag gedaan, jullie kunnen achteraf betalen :trollface:

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 19:35 ----------

Ah ok dankje, ja OHP ging al best zwaar, terwijl ik seated met 50 redelijk wat reps kan maken en met 60 ook wel 6 ofzo.
Zal daar binnenkort wel failen denk ik.

Squat gaat prima opzich zit nog wel wat ruimte tot max denk ik, en begin het steeds leuker te vinden lol

Deadlift is wel een beetje moeizaam altijd, kijk daar ook het meeste tegenop
ook gekloot met die grip, wil eigenlijk geen straps gaan gebruiken dus dan mixed maar ben ook een klein beetje bang voor tear

Tear hoef je niet zo bang voor te zijn, zo lang je maar niet echt met je biceps gaat lopen trekken, armen gestrekt houden dus. Straps is ook geen ramp toch? Ik doe boven de 120 bijna altijd mixed grip terwijl ik het eigenlijk ook wel met double overhand grip kan, maar dan hoef ik me daar minder op te concentreren.

Graag gedaan, jullie kunnen achteraf betalen :trollface:
Ik ben maar een arme student :(

Tear hoef je niet zo bang voor te zijn, zo lang je maar niet echt met je biceps gaat lopen trekken, armen gestrekt houden dus. Straps is ook geen ramp toch? Ik doe boven de 120 bijna altijd mixed grip terwijl ik het eigenlijk ook wel met double overhand grip kan, maar dan hoef ik me daar minder op te concentreren.

Ja dat bedoel ik, ik wil me liever focussen op m'n onderrug en een goede lift dan op m'n grip die eventueel failt.

Ja wil de lifts "raw" houden (voelt ontzettend dom om dit te zeggen met deze gewichten maargoed :roflol:) dus ga geen straps gebruiken. Haha ok ben een beetje afgeschrikt door wat youtube filmpjes maar ik zal wel doorgaan met mixed

Snel dalen is juist goed zodat je beter kan bouncen om omhoog te komen. Kijk maar eens naar gewichtheffen. Die doen het all the time.

Snel dalen is juist goed zodat je beter kan bouncen om omhoog te komen. Kijk maar eens naar gewichtheffen. Die doen het all the time.

Ook bij beginnende lifters met te weinig flexibiliteit en een powerliftingstijl squat?

Laatst bewerkt:
Nou het is niet zo dat ik het gewicht niet kan controleren als het naar beneden gaat. Het voelt gewoon beter als ik snel daal en explosief omhoog kom.

Ik voel me helemaal niet lekker als ik te snel naar beneden ga bij squats. Bij de warm up
doe ik het wel eens maar eens de zwaardere gewichten eraan komen, doe ik het lekker
rustig aan.

En leg drive gebruiken op je MP is wel leuk. Maar enkel als je je reps al gehaald hebt of je
wilt wat wennen aan heavier weights boven je hoofd

Nou het is niet zo dat ik het gewicht niet kan controleren als het naar beneden gaat. Het voelt gewoon beter als ik snel daal en explosief omhoog kom.

Je moet het natuurlijk doen zoals het voor jou goed voelt. Zo lang je goed opwarmt en het gevoel hebt dat jij de beweging goed onder controle hebt wanneer je zakt dan zit dat wel goed.

Alleen als ik verhalen hoor van een iemand in mijn gym (die olympisch liften op aardig niveau heeft gedaan) van scheurende quadriceps enzo dan zak ik vanzelf wat rustiger :D Net zoals jij voorzichtig bent met mixed grip deadliften

Week 5
Workout A

Squats
5×5×97,5

Ging goed laatste set zelfs vloeiend, maar tussen sets door pijn in hip flexors

hip-pain-hip-flexor.jpg
Bench Press
5×5×80

Pendlay Row
5×5×77,5

moeilijk