Fitness Seller

Anoniem36295 Weaklifts

beetje rek en strek werk nodig misschien?

Netjes man! Raar van die pijn, techniek kwestie of iets anders?

• Topic Starter Topic Starter
Netjes man! Raar van die pijn, techniek kwestie of iets anders?

Thx
Ja weet niet, gister op de rust dag had ik er ook een beetje last van. Misschien is m'n lichaam niet gewend aan 3 keer per week squatten.

Zoals nu na training ben ik warm en dan voel ik het ook niet maar denk als ik een tijdje stil zit en straks opsta dat het weer opkomt. Nouja dit weekend in ieder geval goed eten, maandag de 100kg! :)

100kg wordt nice, 2x20kg schijven beide kanten :D

Week 6
workout B

Squats
5×5×100

Zonder al te veel moeite, laatste rep wel persen

Overhead Press
4×5×52,5
1×4,5×52,5

Echt laatste stukje van laatste rep viel m'n kracht weg :o gewoon maar rekenen als fail toch

Deadlift
1×135
2×135

Dramatisch, nog steeds last van hip flexor, en dan eigenlijk alleen linker kant, gedurende hele weekend last van gehouden, denk zelf dat het een spierscheurtje ofzo is eigenlijk, wou wel gewoon trainen volgens schema, squats gingen ook prima, daar voelde ik het nauwelijks maar bij deads bij elke liftoff viel de spanning op m'n linker been steeds totaal weg door die pijn.
Ik ga nu dus een fysio opzoeken, weet niet wat ik nu met m'n schema aanmoet, squats voelen prima maar waarschijnlijk is dat ook niet slim om vol te houden..

Jammer dat je die klachten blijft houden, wel een prima training hoor!

Goede training. Ga je nu met OP een stap terug of volgende keer weer zo proberen?

Jammer dat je die klachten blijft houden, wel een prima training hoor!
Thx, ja vind het ook k*t, ben net een beetje in de richting van de zwaardere gewichten aangekomen waar ik progressie kan maken :mad:
Goede training. Ga je nu met OP een stap terug of volgende keer weer zo proberen?

Nee je deload pas na 3 consecutive fails op die oefening, dus vrijdag nog een keer proberen. ;)

Klote dude. Zou extra visolie en vitamine d3 supplementeren om herstel te bespoedigen. Kijk het even aan.

3 weken rust voor lb en alleen ub doen in die tijd en dan ff verder kijken?

3 weken rust voor lb en alleen ub doen in die tijd en dan ff verder kijken?

Ja is denk ik wel een goed plan

Vandaag
Week 6
Workout A

Squats ×

Bench Press
5×5×82,5

begint al iets moeilijker te worden, maar geen problemen

Pendlay Row ×
Hoe wijder ik ging staan hoe meer het pijn deed aan m'n heup/lies

dus maar over gegaan op:

DB Row
met 2 DB's, vanaf grond, toch een soort pendlay lol
borst tegen bench, benen hoef ik hier niet te gebruiken
2 dumbbells van 40 per hand zodat ik toch die target van 80 haalde :D

5×5×80

Back Extensions met lege bar
3×12×

Pull Ups
3×3×BW

haha jij en groot hakmes posten altijd tegelijk je workout, alsof het een wedstrijdje is :roflol:

Klote dan squat en pendlay row niet lukten man, maar die dumbbell rows zijn ook pittig. Ga je nog wel deadliften vrijdag?

haha jij en groot hakmes posten altijd tegelijk je workout, alsof het een wedstrijdje is :roflol:

Klote dan squat en pendlay row niet lukten man, maar die dumbbell rows zijn ook pittig. Ga je nog wel deadliften vrijdag?

Hahaha komt omdat we vaak samen trainen he :roflol: het is geen wedstrijdje hoor, en als dat zo was had ik allang gewonnen (:trollfacex:)

Ja echt k*t dat die oefening nu ook al weg valt, maar ik ga ook niet tegen m'n lichaam inwerken. Deadlift gaat waarschijnlijk niet lukken, ik zal het misschien proberen nog eenmaal maar geef liever m'n LB een tijd rust, deadlift reken ik ook gewoon onder LB

Ja klopt die DB rows zijn zeker pittig maar ben daar altijd wel sterk in geweest (in tegenstelling tot barbell) Op zich wel een goede vervanging voor pendlay

Jammer van de pendlay rows, maar verder zeker geen slechte training!

Hahaha komt omdat we vaak samen trainen he :roflol: het is geen wedstrijdje hoor, en als dat zo was had ik allang gewonnen (:trollfacex:)

Ja echt k*t dat die oefening nu ook al weg valt, maar ik ga ook niet tegen m'n lichaam inwerken. Deadlift gaat waarschijnlijk niet lukken, ik zal het misschien proberen nog eenmaal maar geef liever m'n LB een tijd rust, deadlift reken ik ook gewoon onder LB

Ja klopt die DB rows zijn zeker pittig maar ben daar altijd wel sterk in geweest (in tegenstelling tot barbell) Op zich wel een goede vervanging voor pendlay

Met de lies al een keer bij een fysio geweest? Heb er zelf ook ontzettend veel last van gehad, heelt zo langzaam omdat het zo slecht doorbloed is.

Neem aan dat je 'coregebied' al versterkt hebt? Alleen squatten etc. vind ik niet genoeg voor een slechte lies.

Met de lies al een keer bij een fysio geweest? Heb er zelf ook ontzettend veel last van gehad, heelt zo langzaam omdat het zo slecht doorbloed is.

Neem aan dat je 'coregebied' al versterkt hebt? Alleen squatten etc. vind ik niet genoeg voor een slechte lies.

Nee nog niet maar ik ga binnenkort naar een fysio. Heb er eigenlijk nooit last van gehad, het is ook niet exact de lies, maar meer de heup hip flexor dat gebied, en squatten gaat nu juist niet vanwege die pijn :( M'n core versterkt vanzwege de compounds die ik nu doe in dit schema.

Zou planking en dergelijke helpen bij squatten (qua techniek) denk je?

Zou planking en dergelijke helpen bij squatten (qua techniek) denk je?

Voor jou bedoel je?
Om dieper te komen zeker, maar als je bij een bepaald gewicht komt werkt het alleen tegen je qua balans. Dan gewoon weer over gaan op platte voeten zoals het hoort

---------- Post toegevoegd Thu 29 Nov 2012 om 00:03 ----------

Zit trouwens te twijfelen of ik vrijdag OHP op 55 pak of nog een keer 52,5 probeer

Voor jou bedoel je?
Om dieper te komen zeker, maar als je bij een bepaald gewicht komt werkt het alleen tegen je qua balans. Dan gewoon weer over gaan op platte voeten zoals het hoort

---------- Post toegevoegd Thu 29 Nov 2012 om 00:03 ----------

Zit trouwens te twijfelen of ik vrijdag OHP op 55 pak of nog een keer 52,5 probeer

lol ik denk dat ie de core oefening planks bedoelt

Terug
Naar boven