MuscleMeat

Anoniem36295 Weaklifts

Mooie gewichten!

• Topic Starter Topic Starter
nice bench,

met bench en dl lopen we bijna gelijk.

ik haalde vorige training 5x5x100 be, hopelijk haal jij dat ook over 2 weken!
DL doe ik 3x5 (advanced) op 152,5

wat vind jij de valkuilen/aandachtspunten bij stronglifts schema?

mij toch wel dat MP niet te verhogen is met 2,5kg, dat maakt een wereld van verschil.

3x pw squaten bevalt me wel, ook 2x bench is chill, gain meteen goed.
Moet wel zeggen dat ik nu ook wel aardig doorbulk dus daaraan heb ik mijn gains ook te danken.

wat is jou bw nu?

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 17:03 ----------

hoe rippetoe het uitlegd vind ik persoonlijk k*t deadliften, ik sta iets verder van de bar af.
heb ook relatief sterke liftoff, vandaar dat het fijner voor mij is waarschijnlijk

nice bench,

met bench en dl lopen we bijna gelijk.

ik haalde vorige training 5x5x100 be, hopelijk haal jij dat ook over 2 weken!
DL doe ik 3x5 (advanced) op 152,5

wat vind jij de valkuilen/aandachtspunten bij stronglifts schema?

Hey thanks, ja ik hoop het ook reps ging nog redelijk smooth
Hmm 3×5 lijkt me pittig

Ja valkuilen bij stronglifts voor mezelf is ten eerste je squat die te perfectioneren/verbeteren. Zoals ik eerst squatte voor blessure had ik overal pijn de volgende dag (geen spierpijn) nu squat ik nog steeds diep maar gaat die 3 keer per week me beter af.

En zoals nu dus deadlift verbeteren. Het helpt gewoon bij m'n compounds, bench gaat me nu wel goed af in ieder geval.
mij toch wel dat MP niet te verhogen is met 2,5kg, dat maakt een wereld van verschil.

3x pw squaten bevalt me wel, ook 2x bench is chill, gain meteen goed.
Moet wel zeggen dat ik nu ook wel aardig doorbulk dus daaraan heb ik mijn gains ook te danken.

wat is jou bw nu?

Ja Overhead ben ik ook snell gestalld (bij de 60) Ik heb wel gewoon met 2,5 progressie gemaakt maar zit nu dus al op eerste deload, jij zegt dus nog kleinere stapjes nemen?
BW ligt rond de 85-90 tijdje niet gewogen
hoe rippetoe het uitlegd vind ik persoonlijk k*t deadliften, ik sta iets verder van de bar af.
heb ook relatief sterke liftoff, vandaar dat het fijner voor mij is waarschijnlijk
Ligt er aan hoe lang je benen zijn en wanneer de bar je knieen al raakt anders kan je inderdaad beter verderaf gaan staan.

Laatst bewerkt:
mn squattechniek is wel oké,
met overhead zou ik niet alle sets verhogen.
bv 5x5x60 en dan week erna 4x5x60 +5x62,5
of zoals ik doe repout op 60, week erna repout op 62,5 enz. tot ik te weinig reps haal en dan weer wat gewicht terug.
doe dan wel een backoff set

zit te denken om BBB te doen ervoor. dus eerst een topset en daarna 5x10x40kg en dan 2,5 verhogen per week

Workout B

Squat
5×107,5
4×107,5
4×107,5
5×107,5
5×107,5

fail, ging veel te diep en bleef steeds vastzitten onderin weet niet hoe het kan. Hele workout ging overigens dramatisch

Overhead Press
5×5×55

instabiel en niet explosief genoeg

Deadlift
5×130

kleine deload, trok nu veel beter eerst vanuit rug en dan benen, moet nog iets vloeiender maar gaat goedkomen

tussen de training door viel ik bijna in slaap toen banaantje gegeten maar die kwam er tijdens de deadlift al bijna weer uit :(
nooit meer op zaterdagochtend trainen dus :roflol:

Gek, squat ging woensdag wel soepel. Waarom ben je niet met 120kg begonnen voor dl?

Ja ik vond het ook apart, maandag hopelijk gewoon weer een fitte workout. Hmm ja goede vraag tijdens de warmup ging alles wel soepel daarom 130 gedaan, achteraf gezien beter lager in kunnen zetten

Mooie workout hoor!

Dat slaperige tijdens het trainen is k*t he, heb ik ook soms.

Workout A

Squat
5×5×110

Bench
4×97,5
3×97,5 + wat spotted
bijna alles spotted, ben er toen maar mee opgehouden en heb reps op lager gewicht gemaakt, ik weet dat je naar 5×5 moet blijven aimen maar het zat er totaal niet in. Toch raar want 95 ging me nog wel af zonder spot..
beetje teleurgesteld in mezelf

Pendlay Row
5×5×82,5

Hammers
Skulls DB
Incline Curls
Overhead Extensions

Die bench komt wel goed Vito, blijven proberen! ;)

Die bench komt wel goed Vito, blijven proberen! ;)

Ja thx, ik hoop het!

Heb hier nog niet op gedeload, als een van de weinige oefeningen dus heb nog wel wat ruimte over maar had verwacht dat het stukken makkelijker zou gaan naar de 100

2 bazen voor je workout.
ga zo door

Workout B

Squat
5×112,5
4×112,5 last van lies weer :mad: fml, weet niet hoe, te diep gegaan, rechter voet te scheef idunno maar meteen gestopt, omdat ik niet zin heb om weer een maand niks te kunnen doen, misschien ga ik wat aanpassingen maken in m'n schema zodat ik niet 3 maal per week 5×5 hoef te doen. Qua kracht zit er nog wel ruimte.

Overhead Press
5×5×57,5

Deadlift
2×130 maar liep echt een stel clowns recht langs me heen tijdens liftoff, heb m'n set niet afgemaakt maar eindelijk eens sumo geprobeerd

Sumo Deadlift
5×100 mixed

Ging goed, heb goed geprobeerd nutsack boven de bar te hangen :p, liftoff en lockout gingen hier stukken beter en voelde m'n onderrug erna ook veel meer ookal was het maar 100kg, ik ga hier dus mee verder.

Rear Delt Raises
2×12×14

switchen naar Front Squats misschien?

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven