Fitness Seller

Another Kelei log

Ben benieuwd! Mooie gewichten in ieder geval :) Heb dit zelf even een paar dagen uitgeprobeerd, pomp is inderdaad niet normaal. Spierpijn achteraf t.o.v. normaal was ook hoger, maar dat is altijd wennen.

Heb nu gekozen om de komende tijd Wendler 5/3/1 te volgen om wat kracht te gainen, maar Kelei ziet er zeker interessant uit. Helemaal gezien de resultaten en goede ervaringen die ik her en der lees.

Ga dit wel even volgen dus :) Succes!

In, ben ook zeer benieuwd naar je progressie i.c.m. dit schema, ben zelf nog bezig met een upper/lower schema, maar ga dit hierna ook doen, wel 4x in de week dan.

Heb je toevallig ook z'n topics gelezen, staat veel interessante informatie in?
Hoe is de spierpijn eigenlijk, wil namelijk zelf ook gaan doen na de cut.

• Topic Starter Topic Starter
Ben benieuwd! Mooie gewichten in ieder geval :) Heb dit zelf even een paar dagen uitgeprobeerd, pomp is inderdaad niet normaal. Spierpijn achteraf t.o.v. normaal was ook hoger, maar dat is altijd wennen.

Heb nu gekozen om de komende tijd Wendler 5/3/1 te volgen om wat kracht te gainen, maar Kelei ziet er zeker interessant uit. Helemaal gezien de resultaten en goede ervaringen die ik her en der lees.

Ga dit wel even volgen dus :) Succes!

Wendler is nice, welke ga je volgen? Hoor veel goeds over zn Beyond 5/3/1 template.

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

In, ben ook zeer benieuwd naar je progressie i.c.m. dit schema, ben zelf nog bezig met een upper/lower schema, maar ga dit hierna ook doen, wel 4x in de week dan.

Cool, welcome.
4x in de week op deze routine lijkt me een prima startpunt.

---------- Toegevoegd om 12:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:19 ----------

Hoe is de spierpijn eigenlijk, wil namelijk zelf ook gaan doen na de cut.

Niet heel zwaar, maar overduidelijk aanwezig. Vooral op de armen en benen merk ik het erg.

In. Benieuwd naar je resultaten.

Zieke gewichten al! Succes

Damn, bruut als je dit 7x/week doet. Hoe lang duurt zo'n training juist?

Na een dagje rust weer lekker getraind, alle spierpijn was praktisch al helemaal verdwenen. Wel kwam deze op bepaalde oefeningen weer rap aanzetten. Moet zeggen dat deze routine iets motiverends heeft.
Daarnaast merkte ik al snel grip problemen. Grip is altijd een relatief zwak punt geweest, ondanks dat het voor puur low rep training op laag volume prima is bijgetrokken is deze training andere koek.....
Ik ga kijken hoe dat zich ontwikkeld en eventueel wat extra grip werk toevoegen.

Romanian deadlift 150x12
Ging prima, maar kijk eerst of dit de volgende training ook zo gaat voor ik er gewicht ga bijgooien.

Wide grip pull ups BW+5 x10
De 1e set ging iets moeilijker dan voorheen, en merkte dat ik meer totaal sets nodig had om de 30 te halen. Grip is a b*ch.

Flat barbell bench press 131 x10
Ging prima, lekkere pump.

Chest supported dumbell row 30 x11
Deze keer had ik veel minder moeite met het "voelen" van de oefening en was de rom minder lastig.

High bar squat 155x8
2 reps minder:( Kwam snel toch vermoeidheid van de vorig keer aanzetten:(

Incline dumbell curl 22x10
Moeite met mn armen netjes te buigen na afloop, dat dere pump.

Overhead dumbell extensions 24x12
Deed deze iets explosiever dan vorige keer, voelde het beter zo en kon nog 2 reps meer ook.

side raises 18x10
Burn....

Seated calf raise
Overgeslagen, kuiten en LB gaan in verhouding al sneller dan UB dus skip deze wanneer ik zin heb:)

Netjes weer.. Als ik die stats zo zie dan wordt ik toch heel erg benieuwd naar het fysiek hier achter!!

Wendler is nice, welke ga je volgen? Hoor veel goeds over zn Beyond 5/3/1 template.

5/3/1 met First Set Last principe ernaast. Qua assistance is het dan niet heel veel meer. Dips, chins, rows en wat abs verdeeld over 4 dagen. Doe 2 cycles straight en dan een deload.

Eerste keer Wendler dus even kijken hoe het bevalt!

Wat voor extra grip werk zit je aan te denken? Denk dat het zich met die deadlifts en pullups alleen ook al gaat ontwikkelen.
Wat een gewichten trouwens ook zeg, goddamn.

5/3/1 met First Set Last principe ernaast. Qua assistance is het dan niet heel veel meer. Dips, chins, rows en wat abs verdeeld over 4 dagen. Doe 2 cycles straight en dan een deload.

Eerste keer Wendler dus even kijken hoe het bevalt!

cool, denk dat het wel gaat bevallen.

Wat voor extra grip werk zit je aan te denken? Denk dat het zich met die deadlifts en pullups alleen ook al gaat ontwikkelen.

Zit te denken aan static holds, kracht in benen/rug etc. ontwikkeld zich sneller bij me dan mn grip kracht.
Altijd een lullig probleem voor me geweest. Vooralsnog kijk ik of het op deze manier bijtrekt, aangezien de frequentie op de RDL, pulls en chins al vrij hoog is naast het volume.

In ! eerste kelei log die ik zie van iemand met meer ervaring, ben benieuwd !

Vooralsnog kijk ik of het op deze manier bijtrekt, aangezien de frequentie op de RDL, pulls en chins al vrij hoog is naast het volume.

Precies ja! Zou goed kunnen dat het daardoor al flink gaat bijtrekken op termijn. Als het niet bijtrekt kun je altijd nog je grip extra proberen te trainen met static holds en deadhangs bijvoorbeeld.

Net training B gedaan, en dit ging redelijk. Ik merk dat ik wat gepompter ben dan normaal, maar dat is te verwachten met een dergelijke routine. Daarnaast merk ik dat het schema pittig op de armpjes begint te worden, de gewichten ging gewoon omhoog maar voelde veel sneller verzuring en zakte wat sneller in het aantal reps per set.

Romanian deadlift 151x9
Ietsje zwaarder dan voorheen en durfde de laatste rep niet meer te maken.

Wide grip pull ups BW+5 x8
Handen begonnen flink te irriteren, als gevolg 2 reps minder en meer schuurplekken op mn hand.
Ik doe chins/pulls in mn powercage. Maar ivm de beperkte hoogte die ik heb hang ik de barbell op de hoogste stand en trek ik me daar aan op. Gaat prima maar de knurl is nogal "stevig", dus snel auw auw, weiger straps te gebruiken hiervoor.

Flat barbell bench press 131 x11
Ging prima, voelde bij de laatste reps wel een beetje de schouder geïrriteerd raken. Denk dat ik hiervoor 1 a 2 lichte voel sets ga draaien in het vervolg.

Chest supported dumbell row 30 x10

Ging prima, voelde de rug erg goed. Heb deze keer 5kg schijven onder de poten gelegd.

High bar squat 155x8
Ietsje minder, beentjes nog erg zuur van voorheen.

Incline dumbell curl 22x10
Hier merk ik dat de routine een zware aanslag op de armen is, maar ging lekker desondanks. Nice pump.

Overhead dumbell extensions 24x12
Zie incline curl;)

side raises 18x11
Ging vrij soepel, moet wel erg korte pauzes hierbij houden wil ik onder de 4 blijven.

Seated calf raise 125 3x15

Laatst bewerkt:
Netjes! Vervelend van die pullups met de knurl. Je zou eventueel wat noppenschuim kunnen scoren bij de bouwmarkt. Dat is heel dun, geeft iets extra grip en voelt toch zachter aan. Heb het een tijd gebruikt voor extra grip bij diverse oefeningen. Minder dik dan grip pads dus je hebt meer grip, en je hoeft geen straps te gebruiken. Gewoon wat stukken uitknippen van 15 bij 15 cm en gaan! Gaat wel stuk na een tijdje, maar dan maak je weer nieuwe.

Die side laterals herken ik met korte pauze. Bij zware gewichten wordt de vorm lomp, ga je lichter kun je al vrij snel weer de reps oppakken.

Hoelang ben je er nu mee bezig? Eerste fase schijnt doorzetten te zijn door de omschakeling heb ik gelezen. Komt vast goed dus met het pittige werk voor de armen.

Netjes! Vervelend van die pullups met de knurl. Je zou eventueel wat noppenschuim kunnen scoren bij de bouwmarkt. Dat is heel dun, geeft iets extra grip en voelt toch zachter aan. Heb het een tijd gebruikt voor extra grip bij diverse oefeningen. Minder dik dan grip pads dus je hebt meer grip, en je hoeft geen straps te gebruiken. Gewoon wat stukken uitknippen van 15 bij 15 cm en gaan! Gaat wel stuk na een tijdje, maar dan maak je weer nieuwe.

Goed idee, ga ik proberen! Heb normaal van die grip pads maar die zijn idd te dik.

Die side laterals herken ik met korte pauze. Bij zware gewichten wordt de vorm lomp, ga je lichter kun je al vrij snel weer de reps oppakken.
Idd, denk dat ik pas ga verhogen als ik tegen de 13-15 reps zit zodat je net te ver onder de 10 zakt.

Hoelang ben je er nu mee bezig? Eerste fase schijnt doorzetten te zijn door de omschakeling heb ik gelezen. Komt vast goed dus met het pittige werk voor de armen.

1e week net gehad, vooralsnog vindt ik het prima te doen. Wel merk je gewoon dat het flink buffelen is maar niks onmogelijks vooralsnog. Ik ben er nu ook van overtuigd als je steevast 1 rustdag neemt per week het goed vol te houden is op termijn.

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

welcome!

1e week net gehad, vooralsnog vindt ik het prima te doen. Wel merk je gewoon dat het flink buffelen is maar niks onmogelijks vooralsnog. Ik ben er nu ook van overtuigd als je steevast 1 rustdag neemt per week het goed vol te houden is op termijn.

Waarschijnlijk ga je na 3 weken absoluut merken dat je een deload nodig hebt hoor :p ik merk dat altijd heel sterk, na ruim 2 weken denk ik nog, ooh prima te doen dit. Einde derde week = doodmoe na 1 oefening etc, lichaam smeekt dan om rust hehe.

En dan na de deload ben je weer fris en nóg weer sterker, grappig genoeg.

Waarschijnlijk ga je na 3 weken absoluut merken dat je een deload nodig hebt hoor :p ik merk dat altijd heel sterk, na ruim 2 weken denk ik nog, ooh prima te doen dit. Einde derde week = doodmoe na 1 oefening etc, lichaam smeekt dan om rust hehe.

En dan na de deload ben je weer fris en nóg weer sterker, grappig genoeg.

Ik bedoelde op termijn uiteraard met deloaden:D. Denk dat je echt flink kapot gaat als je dat niet doet haha.

Ik begin overigens wel al mn favo lift te missen; de default deadlift:(

Nice training, doe je de chest supported rows eigenlijk op een flat bench of incline?

Terug
Naar boven