Fitness Seller

Another Kelei log

• Topic Starter Topic Starter
Flat bench, Barbarian Multibench I.

Ik begin overigens wel al mn favo lift te missen; de default deadlift:(

Kan ik me voorstellen, is ook mijn fav. Ik meen mij te herinneren dat wel werd aangegeven dat ALS je die vol kunt houden, je die wel op kunt nemen in het schema (ipv de RDL dan). Maar de aanslag op je lichaam is daarbij wel ontzettend zwaar. Je verplaatst de load van voornamelijk je hamstrings eigenlijk naar je hele posterior chain.

Of anders 1x DL in de week in plaats van de RDL opnemen en kijken hoe het gaat?

Dikke gewichten in dit topic. Ik volg sowieso.

Nog even een update, trainde vandaag in een gym en had een leuke discussie met een instructor. Zie hieronder.

A
Front squat 120 x 8
2 repjes minder, niet zozeer de kracht maar zit gigantisch te klooien met mn straps. En was een beetje afgeleid stiekem:(

Chins BW+20 x10
Ging prima, trainde vandaag in gym. Geen grip probs daar.

Incline bench (15 graden) 125x10
Had voor t gevoel een rep extra kunnen doen, maar voelde de linker elleboog dus ben gestopt op 10.
Eerder vandaag flinke stoot erop gehad, shit happens.

Inverse rows BW x11
Repje meer, niet zozeer kracht maar gewoon dat de oefening wat meer went.

Glute ham raise "BW"+5 x10
commentaar van een instructor; wil je dat aub niet doen, daar hebben we een leg curl voor en is zo gevaarlijk voor spierscheuren. Tja....

Concentration curls 24x10
Verzuring in biceps als een malle, maar t ging.

Decline dumbell extensions 26x10
Had teveel last van linker elleboog, dus overgeslagen.

Wide grip upright row 57,5x10
+2.5. Ging redelijk en had met dit gewicht minder problemen met de rust tijden.

Kijk eens aan, nog iemand die volgens het schema van Kelei traint :D. Behoorlijk gewichten trouwens!

Glute ham raise "BW"+5 x10
commentaar van een instructor; wil je dat aub niet doen, daar hebben we een leg curl voor en is zo gevaarlijk voor spierscheuren. Tja....

:o Some people..

Dikke training verder man, wat een gewichten. Hoe zit je te kloten met je straps bij FS? Heb het vorige keer ook met straps geprobeerd, ging aardig. Alleen ik merkte zelf dat de controle toch vrij laag is voor m'n gevoel.

Hoe zit je te kloten met je straps bij FS? Heb het vorige keer ook met straps geprobeerd, ging aardig. Alleen ik merkte zelf dat de controle toch vrij laag is voor m'n gevoel.

Zat echt te zoeken naar de juiste plaatsing van handen tov bar en trek de bar onbewust telkens te laat omhoog, waardoor de plaatsing van deze op de schouder slechter wordt. Hoef je nooit stil bij te staan bij een back-squat, maar komt vast goed.

Kun je bij FSQ niet beter meerdere setjes doen om zo volume te creëren? Ik vind het zelf altijd lastig om de halter op zijn plek te houden bij 'high' rep setjes.

Kun je bij FSQ niet beter meerdere setjes doen om zo volume te creëren? Ik vind het zelf altijd lastig om de halter op zijn plek te houden bij 'high' rep setjes.

Volgens het Kelei principe is alleen je eerste setje 8-12 reps, daarna mik je op 3 reps per set tot 30 reps. Dus in totaal zou je ongeveer 8 setjes FSQ doen om tot je reps te komen.

Dacht dat kelei zelf eens aangehaald dat hij FS tot 7-8 reps ofzo doet, bar weer goed op zijn plek zet en daarna direct weer de restende reps doet.
Could be wrong though :)

Ik doe het soms ook zo, maar ik doe ze wel crossarmed

Lijkt mij normaal ook prettiger, zo creëer ik meestal ook volume met de back squat.
Maar ik kan t niet uitstaan dat ik dit niet gewoon netjes fix vooralsnog, dus dat is nu een doel op zich geworden:D

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

Dacht dat kelei zelf eens aangehaald dat hij FS tot 7-8 reps ofzo doet, bar weer goed op zijn plek zet en daarna direct weer de restende reps doet.

Das idd een idee, ik doe ze vaak ook breathing style. Dus even de bar op zn plek zetten zou geen probleem moeten zijn.

geen klei maar kelei, interssant

Lijkt mij normaal ook prettiger, zo creëer ik meestal ook volume met de back squat.
Maar ik kan t niet uitstaan dat ik dit niet gewoon netjes fix vooralsnog, dus dat is nu een doel op zich geworden:D

:thumbs: Vooral werken aan je schouder mobiliteit en een sterke bovenrug ontwikkelen. Dan moet het goed komen, dan heb je die straps niet meer nodig :)

Dit nog laatst gelezen op T-nation:

Something to keep in mind though – studies have shown that after the sixth rep of a typical set of front squats or front loaded work, the rhomboids begin fatiguing and can no longer hold a constant isometric. For this reason, try to keep sets of front squats towards the lower end of the repetition continuum.

Link naar volledig artikel:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/fix_your_front_squat

+ filmpje dat kelei eens gepost heeft:

https://www.youtube.com/watch?v=CVTkbggmxR0

Heb hartelijk moeten lachen om die instructeur over de ham glute raise.
Zou je in mijn sportschool geen last van hebben, ik heb er gewoon één staan.

Over je grip: train je weleens met fat gripz of thick bars?

succes verder met je training. Ziet er indrukwekkend uit.

:thumbs: Vooral werken aan je schouder mobiliteit en een sterke bovenrug ontwikkelen. Dan moet het goed komen, dan heb je die straps niet meer nodig :)

Rug is het probleem niet zo. Schouder mobiliteit des te meer, ben ik inderdaad al mee begonnen bij te werken.
Vind het bij de eerste reps al erg vervelend om mn ellebogen goed te houden, laat staan aan het einde met myo reps. Maar ben er hard mee bezig, gaat zeker goed komen(i hope).

---------- Toegevoegd om 18:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:30 ----------

Nice, was al bezig met de rotations, thanks!

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:31 ----------

Heb hartelijk moeten lachen om die instructeur over de ham glute raise.
Zou je in mijn sportschool geen last van hebben, ik heb er gewoon één staan.

Nice, ben jaloers. Geen gym hier in de buurt heeft er een. Heb wel eens die van Rogue en Barbarian getest, dat gaat echt zoveel lekkerder.

Over je grip: train je weleens met fat gripz of thick bars?
Nooit gedaan eigenlijk, wellicht eens testen.

succes verder met je training. Ziet er indrukwekkend uit.

Thanks, zo weer pompen. Kijken of de instructeur me nog tips kan geven.

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

Zojuist getraind, ging erg matig her en der. Begin nu toch de aanslag van het programma te merken.
Maar even doorheen bijten nog anderhalve week voor de deload.

Romanian deadlift 151x8
Rep minder dan laatst, valt op zich nog mee.

Wide grip pull ups BW+5 x10
Op de gym gedaan dus geen probs met de grip, 10 reps easy.

Flat barbell bench press 131 x8
3 reps minder dan laatst. Gebruikte vandaag andere bench opzet en deze was echt slecht. De opzet had schijven aan de constructie hangen. Cool zou je denken, lekker dichtbij. En inderdaad erg dichtbij, de schijven op de bar kletsten continue tegen de schijven van de opzet tijdens de bovenste helft van de rom.

8 reps met een enorme moeite, ben dus direct gestopt en besloot flyes te doen. Thuis wou ik de bench afmaken in mn cage. Daar kwam ik later helaas niet verder dan 6 reps, wat een nog grotere terug val is. maar ik vermoed dat deze sporen zijn van de vermoeidheid.

Chest supported row 140x10
Deed deze op een plate loaded machine, ging op zich nice. Alleen erg veel druk op de chest. Twijfel of ik deze erin hou, en dus gewoon dumbells en bench blijf gebruiken.

High bar squat 155x10
Ging verassend goed, waar dames in de gym al niet goed voor zijn;)
Daarna liep ik wel mank however.....

Incline dumbell curl 22x11
Rep meer dan vorige keer, wel mindere pomp....

Overhead dumbell extensions 24x6
na de eerste 6 reps mee gestopt, voelde niet lekker op de ellebogen. Denk dat ik deze oef ga vervangen.

side raises 18x11
Ging lekkah.

Seated calf raise 125 3x15
Idem ditto.

Zojuist getraind, ging erg matig her en der. Begin nu toch de aanslag van het programma te merken.
Maar even doorheen bijten nog anderhalve week voor de deload.

Ja dat is ook onvermijdelijk denk ik! Nog anderhalve week bikkelen. Als je teveel vermoeidheid voelt kun je de deload ook naar voren halen natuurlijk.

High bar squat 155x10
Ging verassend goed, waar dames in de gym al niet goed voor zijn;)
Daarna liep ik wel mank however.....

Haha, dat roep je over jezelf af :o Maar ik geef toe, dat motiveert. Maar goddamn, 155kg x 10. Da's erg lekker. Denk dat ik de high-bar squat ook ga pakken ipv front squat, maar ik probeer eerst de fronts nog een tijdje door.

Hoe ervaar je het rest-pause trainen met de RDL :o ? Hartslag through the roof aan het eind?

Ja dat is ook onvermijdelijk denk ik! Nog anderhalve week bikkelen. Als je teveel vermoeidheid voelt kun je de deload ook naar voren halen natuurlijk.
Soms kan 1 rustdagje tussendoor al wonderen doen. Kun je de ''cycle'' van 3 weken trainen en 1 week deloaden ook gewoon afmaken.

Terug
Naar boven