AndroidHealthClinic

Another Kelei log

Enige lift waar ik tegen op zie, srs

Pittige training. Je bent wel de eerste waarbij je minder reps haalt naarmate de week vordert bij dit schema.

Je bent ook de enige die ver gevorderde gewichten hanteerd, denk jij zelf dat dit misschien een relatie met elkaar kan hebben?

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat is ook onvermijdelijk denk ik! Nog anderhalve week bikkelen. Als je teveel vermoeidheid voelt kun je de deload ook naar voren halen natuurlijk.

Dat zal denk niet nodig zijn, maar begin t wel te merken. Donderdag weer rustdagje maar.

Haha, dat roep je over jezelf af :o Maar ik geef toe, dat motiveert. Maar goddamn, 155kg x 10. Da's erg lekker. Denk dat ik de high-bar squat ook ga pakken ipv front squat, maar ik probeer eerst de fronts nog een tijdje door.

Ik heb ze er beiden in. Waar ik wel over twijfel is of ik niet beter de FS op een laag volume met een lager gewicht ga doen, om de greep te masteren. En de 30 reps gewoon op de leg press. Want dat geklooi met de greep haalt gewoon weg van het trainingsdoel.

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------

Hoe ervaar je het rest-pause trainen met de RDL :o ? Hartslag through the roof aan het eind?

Nee, eigenlijk niet dat gaat gewoon soepeltjes. Squats daarentegen voelen als een marathon;)

---------- Toegevoegd om 21:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:22 ----------

Pittige training. Je bent wel de eerste waarbij je minder reps haalt naarmate de week vordert bij dit schema.

Je bent ook de enige die ver gevorderde gewichten hanteerd, denk jij zelf dat dit misschien een relatie met elkaar kan hebben?

Het zou een relatie kunnen hebben. 1 rep op een hoger gewicht is al een grotere impact dan wanneer de gewichten lichter zijn, vooral op een hoog volume. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik deze manier gewoon totaal niet gewent ben en een goed/slecht dagje meer gehad heb. Volgens mij zit ik ook (nog)niet opzienbarend van de norm af.

Maar ben benieuwd hoe dat zich over de week ontwikkeld.

Ik heb ze er beiden in. Waar ik wel over twijfel is of ik niet beter de FS op een laag volume met een lager gewicht ga doen, om de greep te masteren. En de 30 reps gewoon op de leg press. Want dat geklooi met de greep haalt gewoon weg van het trainingsdoel.

Idem hier. Greep masteren, techniek goed onder de knie krijgen en verhogen. Slecht voor je ego, goed voor je ontwikkeling :o

Steunen en kreunen met een lege bar, en als mensen je raar aankijken zeggen; ja heb nooit getraind.

Hahaha, op de een of andere manier betwijfel ik of mensen dat geloven :o Eerst met een lege bar de FS doen, daarna voor de gein de high bar squat met vol gewicht. En volhouden dat je nooit hebt getraind :)

Net poging tot trainen gedaan. Maar voortijdig afgehaakt.

Tijdens de chins haalde ik maar 5 reps, armen te verzuurd. Incline bench 2 reps minder dan voorheen met een pijn in de linker schouder die steeds meer begon te irriteren. Daarbij had ik nog serious spierpijn van gister. Besloten om maar lekker te stoppen en de rest van vandaag en morgen rust te nemen. Denk dat dat een beter plan is op de lange termijn.

Ik denk ook dat ik de incline of flat bench ga droppen. Wat me opviel is dat 1 kant serieus meer spierpijn had dan de andere, nu is dat geen indicator voor groei of whatever. Maar denk dat ik beter wat extra dumbell werk erin kan stoppen, tegelijk lekkerder voor de schouder.

Doe je de bench press zoals Kelei 'm aanraadt? Levert wel flink minder druk op de schouders op.

--> Stang naar onderkant borst/bovenste abs, geen arch maken met je rug, schouderbladen niet samentrekken, ellebogen op max 45 graden van je romp

't probleem met dumbbells is dat het moeite kost om ze steeds omhoog te krijgen voor de rest-pause sets, gaat nogal vervelen kan ik je vertellen

Onderborst/bovenabs zou in elke variatie het doel moeten zijn. Zo doe ik em dus ook. Verder ben ik het niet helemaal met Kelei eens met wat de arch betreft, ik las dat hij zn rug zo plat mogelijk houd. Dat is leuk, maar dat irriteert mn schouders nog meer. Waarschijnlijk door de grotere rom en de extra rotatie in het schouder gewricht wat daardoor plaats vindt.

Met dumbells heb ik geen moeite; powerhooks.

't probleem met dumbbells is dat het moeite kost om ze steeds omhoog te krijgen voor de rest-pause sets, gaat nogal vervelen kan ik je vertellen

Met welk gewicht doe je dumbbell bench press? Bij incline dumbbell bench press (flat doe ik met barbell) zit ik nu aan 12x32kg en moet ik dus verhogen naar 34. Met dumbbells van 32 kg heb ik nog absoluut geen probleem om ze naar boven te krijgen.

Met welk gewicht doe je dumbbell bench press? Bij incline dumbbell bench press (flat doe ik met barbell) zit ik nu aan 12x32kg en moet ik dus verhogen naar 34. Met dumbbells van 32 kg heb ik nog absoluut geen probleem om ze naar boven te krijgen.
28 kg, en heb ook geen probleem om ze omhoog te krijgen ofzo maar ik vind 't wel heel irritant

Ik heb ze int verleden wel eens op mn tenen laten fl*kkeren, dat irriteert ook lichtelijk:roflol:
Good times, good times.

Ik heb ze int verleden wel eens op mn tenen laten fl*kkeren, dat irriteert ook lichtelijk:roflol:
Good times, good times.

Haha, lekker! :) Goede call denk ik om je training af te breken. Als je op je chins al zo weinig reps haalt, dan weet je dat je lichaam in overdrive moet.

Gister en vandaag weer gepomped. Dagje rust heeft goed gedaan. Trainingen voelde goed en de gewichten waren weer omhoog, bij de lifts waar deze minder gingen.

Post wat later de trainingen zelf. Heb t een en ander aangepast in de routine;)

Gister en vandaag weer gepomped. Dagje rust heeft goed gedaan. Trainingen voelde goed en de gewichten waren weer omhoog, bij de lifts waar deze minder gingen.

Post wat later de trainingen zelf. Heb t een en ander aangepast in de routine;)

Ben benieuwd naar wat je hebt aangepast en je motivatie daarachter :)

Alright, update time;

Training van gisteren:

Romanian deadlift 151x10
1 rep extra!

Wide grip pull ups BW+5 x12
+2, ondanks dat ik al eerder van 10kg naar 5kg extra ging. Maar stijgende lijn met grip.

Flat barbell bench press 131 x10
11e rep had zeker nog mogelijk geweest, 12 wellicht ook. Het voelde goed. Echter laat ik express wat extra gas in de tank vanwege een nog zeer lichte schouder irritatie.

Chest supported row 140x12
Plate loaded machine weer, heerlijk ding. 2 reps meer tov de laatste keer, waarschijnlijk door gewenning op het apparaat.

High bar squat 155x10
Begon hier iets frisser mee dan laatst door de rustdag. 10 keer ging vlotjes.

Incline dumbell curl 22x12
Weer dikke pomp en 1 rep meer, verhogen dus.

Incline kickbacks 10 x 12
Deze oefening ipv de overhead extensions vanwege de elleboog. Erg wennen, nog lekker licht gedaan hierdoor. Wel zeer goede contractie per rep.

side raises 18x12
Verhogen!

Seated calf raise
Skipped.

Training van vandaag;
Front squat 60 x 12
Deze bewust licht gedaan, geen straps etc. Wil echt werken om de vorm hiervan goed onder de knie te krijgen, en vanaf daar opbouwen.

Chins BW+20 x11
Grip galore, repje meer.

Incline dumbell bench 50x12
Incline bench vervangen voor deze. Gym waar ik was had niet zwaarder dan 50 en had mn eigen dumbells niet mee.
Maar desondanks voelde deze oefening erg fijn Kelei style.

Inverse rows BW x12
Voelde lekker, volgende keer wat extra gewicht.

Glute ham raise "BW"+5 x12
Twee reps extra, kilotje erbij volgende keer.

Concentration curls 24x11
Lekker pomp. Heb t gevoel dat mn zwakke arm goed aan het bijtrekken is kwa kracht door alle biceps iso.

Decline dumbell extensions 26x10
Had misschien een 11e ingezeten, maar spaar de elleboogjes:(

Wide grip upright row 55x11
Vindt dit echt een heerlijke oefing als je hem wat voorover gebogen doet.

Staande calf raise 180 3x12
Tja.

Waar een dagje rust al niet goed voor is;) Je wordt van deze routine wel veel gepompter ook gedurende de week, kreeg de opmerking van een maat of ik weer aan de juice zat omdat mn schouders dikker leken.
Altijd leuk.

Laatst bewerkt:
gains!

Terug
Naar boven