Fitness Seller

Another Kelei log

Staat genoteerd :)

Heb je nog een ondersteunend artikel, zodat ik wat meer over de twee fases kan lezen en er zelf straks misschien wat mee kan spelen?

• Topic Starter Topic Starter
Ben toch benieuwd op wat voor sportschool jij traint met ook het commentaar op de HGR oefening?

De commerciële shit centra(basic fit, fit for free, big gym). Heb daar zelf geen abbo maar er gaan meerdere pasjes de ronde elders in de familie;) Altijd handig als ik op reis ben en daarmee direct een filiaal om de hoek kan pakken. Normaliter train ik in mn eigen kelder met toebehoren.

Hoe "round" jij je bovenrug, wat span je daarvoor aan, of juist niet?
Heb jij voor mij de juiste link van dat artikel? Kan het niet zo snel vinden bij Elite fitness.

Dat bewust rounden moet je met een korrel zout nemen, ik ontspan ze juist meer.
De artikels:

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_dead_zone

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Staat genoteerd :)

Heb je nog een ondersteunend artikel, zodat ik wat meer over de twee fases kan lezen en er zelf straks misschien wat mee kan spelen?

http://www.myosynthesis.com/workouts/undulating-periodization-bodybuilding

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/accumulate_intensify_dominate

http://www.poliquingroup.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/945/How_to_Plan_Your_Workouts.aspx

• Like
Waarderingen: FTIO
Thx! Ik ga morgen even lezen.
Grappig bij big gym kom ik ook wel eens.

Grappig bij big gym kom ik ook wel eens.

Nice, welk filiaal? Ik vindt Big Gym dan nog wel ok eigenlijk; 50kg dumbells, t-bar row, powercage en plenty plateloaded machines die wel goed zijn. Alleen vindt ik hun benches dan verschrikkelijk met afpakken; te hoog of te laag en niks ertussen(ben 1.78m).

Heb ook mn klauwen goed open getrokken(tot bloedens) met deadliften tijdje terug daar, die knurling+diameter is echt nasty. Ben die van een burgener en rippetoe gewend.

Nice, welk filiaal? Ik vindt Big Gym dan nog wel ok eigenlijk; 50kg dumbells, t-bar row, powercage en plenty plateloaded machines die wel goed zijn. Alleen vindt ik hun benches dan verschrikkelijk met afpakken; te hoog of te laag en niks ertussen(ben 1.78m).

Heb ook mn klauwen goed open getrokken(tot bloedens) met deadliften tijdje terug daar, die knurling+diameter is echt nasty. Ben die van een burgener en rippetoe gewend.

Ik kom wel eens in Heemskerk en Wormerveer. Zie daar weinig mensen die jouw gewichten aankunnen.( ik ook niet).
Leuk artikel. Ga de dimel deadlift eens uitproberen.

Update?

Oei, zou zweren dat ik al een "update" geplaatst had.... kennelijk fout gegaan via mn mobtel.
Kwam er op neer dat ik afgelopen week zware griep heb gehad, en nog steeds eigenlijk....
Heb dus niet meer getraind in deze tijd. Plan is dat ik in ieder geval deze week nog even uitziek en volgende week kijk hoe ik het weer op pak. Want, zoals meermaals aangehaald, twijfel ik erg aan de routine.

Gains zijn eigenlijk vrijwel non-existent en heb niet het idee dat de 6 dagen die je er in stopt zich in verhouding uit betalen. En daarnaast werk je alleen maar met 10rm gewichten, i like heavy squat en deadlifts:(

Ai minder man.

Ik merk in deze 2 maanden toch wel aardig goede gains. Zou het niveau uit kunnen maken? Voor een beginner als ik werkt het goed. Het volume slaat echt aan. En ik word ook echt sterker in een aardig tempo.
Dat wil niet zeggen dat ik op een andere routine niet dezelfde resultaten kan boeken natuurlijk.

Ai minder man.

Ik merk in deze 2 maanden toch wel aardig goede gains. Zou het niveau uit kunnen maken? Voor een beginner als ik werkt het goed. Het volume slaat echt aan. En ik word ook echt sterker in een aardig tempo.
Dat wil niet zeggen dat ik op een andere routine niet dezelfde resultaten kan boeken natuurlijk.

In principe haalt een beginner overal gains uit, vooral wanneer deze echt consequent bezig is. Iets waar Kelei met deze routine ook echt op hamert. Ben er zelf absoluut van overtuigt dat dit geen opimale beginners routine is om eerlijk te zijn, al zou het verder de "best routine on the planet" zijn.

In principe haalt een beginner overal gains uit, vooral wanneer deze echt consequent bezig is. Iets waar Kelei met deze routine ook echt op hamert. Ben er zelf absoluut van overtuigt dat dit geen goede beginners routine is om eerlijk te zijn, al zou het verder de best routine on the planet zijn.

Ja ongelukkige woordkeuze van mij. Ik bedoel ook niet een beginner als iemand die voor het eerst gewichten op pakt of net een paar maanden bezig is.
Intermediate was een betere keuze geweest. Dus ook als niet beginner, iemand die zijn beginner gains ook al lang gehad heeft, kan ik er wel goed op groeien.

Maar ook dan. Als je zo advanced ben als jij, kan er uberhaupt nog een echt serieus merkbaar verschil in resultaat uit een bepaalde routine komen?

Ja ongelukkige woordkeuze van mij. Ik bedoel ook niet een beginner als iemand die voor het eerst gewichten op pakt of net een paar maanden bezig is.
Intermediate was een betere keuze geweest. Dus ook als niet beginner, iemand die zijn beginner gains ook al lang gehad heeft, kan ik er wel goed op groeien.

Wat werkt dat werkt;) En het is een leuke routine om op te trainen gewoon, het enige wat ik mis zijn gewoon zwaardere beurten.

Maar ook dan. Als je zo advanced ben als jij, kan er uberhaupt nog een echt serieus merkbaar verschil in resultaat uit een bepaalde routine komen?

Ik had gehoopt, niet perse verwacht, dat de frequentie op relatief korte termijn toch wat zou doen. Mijn grip is als enige wel noemenswaardig verbeterd. Ik denk dat ik niet gebaat ben om meer dan 4x per week tegen een true 10 rm aan te grinden en deze te beaten, dat gaat niet werken. Ik denk erover om meerdere ranges en loads in de strijd te gaan gooien. Dus niet deze routine te volgen zoals Kelei gemaakt heeft, maar een aanpassing hierop.

Een deel van de fun voor mij is gewoon ook in meer kracht georiënteerde ranges te werken, wat prima werkt.
Dat ontbreekt in zijn geheel in deze routines ten gunste van het "gemiddelden" principe.

Wat werkt dat werkt;) En het is een leuke routine om op te trainen gewoon, het enige wat ik mis zijn gewoon zwaardere beurten.

Ik had gehoopt, niet perse verwacht, dat de frequentie op relatief korte termijn toch wat zou doen. Mijn grip is als enige wel noemenswaardig verbeterd. Ik denk dat ik niet gebaat ben om meer dan 4x per week tegen een true 10 rm aan te grinden en deze te beaten, dat gaat niet werken. Ik denk erover om meerdere ranges en loads in de strijd te gaan gooien. Dus niet deze routine te volgen zoals Kelei gemaakt heeft, maar een aanpassing hierop.

Een deel van de fun voor mij is gewoon ook in meer kracht georiënteerde ranges te werken, wat prima werkt.
Dat ontbreekt in zijn geheel in deze routines ten gunste van het "gemiddelden" principe.

Ik snap je ja.

Kelei heeft paar weken geleden schema gepost dat gericht is op kracht.
Mss moet je dat ff gaan volgen of combineren.

In principe haalt een beginner overal gains uit, vooral wanneer deze echt consequent bezig is. Iets waar Kelei met deze routine ook echt op hamert. Ben er zelf absoluut van overtuigt dat dit geen opimale beginners routine is om eerlijk te zijn, al zou het verder de "best routine on the planet" zijn.

En wat betreft advanced beginner/intermediates?

En wat betreft advanced beginner/intermediates?

Dan lijkt het me al een stuk beter te doen, vooral omdat er dan nog meer te halen is uit het "lineaire" model dat er gebruikt wordt. Wat je imo zolang mogelijk moet uitmelken als er nog redelijke gains gemaakt worden.

Dan lijkt het me al een stuk beter te doen, vooral omdat er dan nog meer te halen is uit het "lineaire" model dat er gebruikt wordt. Wat je imo zolang mogelijk moet uitmelken als er nog redelijke gains gemaakt worden.

Ik zit nu in mijn 2e kelei cycle, in de cut (-15% á 20% deficit).. over 3,5 week ga ik bulken en kijken hoe het schema me bevalt in de bulk.
Ik val namelijk in de advanced beginner groep denk ik (1x150kg deadlift, 1x105kg bench press, 2x100kg squat[Knieblessure, don't judge!]), ben van 72kg naar 90kg gegaan en heb nu terug gecut naar 85kg, dus zo'n 13kg non-fat winst gemaakt denk ik zo.

Ik zit nu in mijn 2e kelei cycle, in de cut (-15% á 20% deficit).. over 3,5 week ga ik bulken en kijken hoe het schema me bevalt in de bulk.
Ben benieuwd.

Ik val namelijk in de advanced beginner groep denk ik (1x150kg deadlift, 1x105kg bench press, 2x100kg squat[Knieblessure, don't judge!]), ben van 72kg naar 90kg gegaan en heb nu terug gecut naar 85kg, dus zo'n 13kg non-fat winst gemaakt denk ik zo.

No judgement shall be passed, je doet dat beter dan mn broertje. Bench 1x155, Deadlift 1x 130, squat 1x90. Ook knie blessure....

Nog steeds Kelei of al overgestapt op UBLB?

Terug
Naar boven