AndroidHealthClinic

Another Kelei log

Schouders gaan bij mij ook flink voorruit op Kelei :D

Dem gains inderdaad! Dat gepompter voelen merk ik zelf ook, fijn om te zien :) Lekkere trainingen hoor!

Heb je, gezien je schouderirritaties, overwogen om de upright row te vervangen?

• Topic Starter Topic Starter
Heb je, gezien je schouderirritaties, overwogen om de upright row te vervangen?

Nop, doe deze met een relatief wijde greep en trek hem tot borsthoogte. Heb bij die oefening geen problemen. Als ik hem smaller doe en hogere trek wordt t een andere verhaal.

De schouder irritatie speelt vooral bij benchen op. Ik denk dat dit komt door de hoge frequentie in combinatie met een eventuele shoulder impingement. Ik doe momenteel ook external rotations.

Vandaag had ik helemaal geen last van irritaties overigens.

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

Vindt hem goed te doen, voelt lekkerder aan dan de bench voor mij. Bij de laatst 2-3 sets is het wat vervelender om ze omhoog te krijgen, maar niet dusdanig dat het niet meer te doen is.

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Training vandaag:

Romanian deadlift 120x10
-30 kg! Omdat de ontwikkeling van mn benen gemakkelijker gaat dan het bovenlijf, en mijn hamstrings al goed ontwikkeld zijn heb ik besloten de straps te ditchen. Ik wil mn grip zo hard mogelijk bijwerken. Goede stricte reps, en dan heb je voor de hams ook geen overdreven gewicht nodig met deze oefening.

Wide grip pull ups BW+10 x9
We zitten weer op het begin gewicht! Wel 1 repje minder, maar daar doen we niet moeilijk over na strapless RDL.

Flat barbell bench press 131 x10
Voelde vandaag ook lekker, geen irritaties. Wel ben ik weer, in tegenstelling tot wat kelei aanraad, weer mn rug een beetje gaan archen, en mn schouderbladen samenknijpen. Resultaat gemakkelijker 10 reps gehaald, betere pomp in chest, en 0.0 schouder irritatie.

Chest supported row 150x8
Omdat t een machine is lekker met 10 verhoogd. 8 reps netjes.

High bar squat 155x10
Same as laatst.

Incline dumbell curl 24x8
24 geen relatief goed, rep 9/10 zat er wellicht nog in maar dan had ik een beetje de goede vorm gebroken. Niet gedaan dus. Jammer dat ze in gyms altijd met stappen van 2kg verhogen in de meeste gevallen.

Incline kickbacks 12 x 12
Nog lekker licht gehouden voor de vorm. Hij is best wennen. Maar voelt erg goed.

side raises 20x10
Ging lekker, met dit gewicht kan ik ook wat "normalere" rust aanhouden tussen de sets.

Seated calf raise 140 3x15

Ook al zijn de reps bij je RDL heel erg "strikt", toch vind ik het bizar dat je meer gewicht gebruikt bij bench press :p.

Ook al zijn de reps bij je RDL heel erg "strikt", toch vind ik het bizar dat je meer gewicht gebruikt bij bench press :p.

Ik kan RDL veel zwaarder dan ik nu doe. Heb gerept op 200kg ermee. Heb alleen in het verleden wat kwetsuren aan de rug gekregen waardoor ik dit liever voorzichter doe op deze frequentie, en de imo overrated mind muscle connection zoek met de hams:)

Ik kan RDL veel zwaarder dan ik nu doe. Heb gerept op 200kg ermee. Heb alleen in het verleden wat kwetsuren aan de rug gekregen waardoor ik dit liever voorzichter doe op deze frequentie, en de imo overrated mind muscle connection zoek met de hams:)

Dat is een goede verklaring :D.

Afgelopen twee dagen niet gelogd, shame on me;)
Maar de trainingen waren exact hetzelfde, zelfde hoeveelheid reps en gewicht.

Enige wat wel lijkt te verbeteren is de schouder irritatie nadat ik external rotations heb toegevoegd. Ook gaat de grip rap de goede kant op. Training van straks ga ik wel weer loggen:)

Alright training van vandaag:

Front squat 65 x 12
Wederom werken aan de form, wel stapje zwaarder.

Chins BW+20 x11
Zelfde als vorige keer, zakte alleen niet meer naar de 2 reps op het laatst.

Incline dumbell bench 55x10
Deze thuis gedaan met powerhooks. Ging wel ok.

Inverse rows BW+10 x9
Met extra gewicht, ging nice.

Glute ham raise "BW"+10 x8
5Kg extra, enkele reps minder. Te verwachten, maar ging toch netjes.

Concentration curls 24x12
Rep meer, volgende keer verhogen. Dit komt vooral omdat de zwakke arm aan het bijtrekken is tov de sterkere die geen problemen ondervond bij dit gewicht.

Decline dumbell extensions 26x11
Nu geen last van de elleboog, 11 reps dus gehaald.

Wide grip upright row 55x11
Burn.

Staande calf raise 180 3x12

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:54 ----------

Op zich wel lekker. Volgende week deload, en kijken hoe het daarna gaat.

Netjes getraind. Front squat is gewoon gehalveerd sinds je op techniek werkt. Doe je hem nou (zoals Kelei hem aanraadt) met straps of niet?

Ik ben erg benieuwd naar je 'comeback' na een deload!

Hoe doe jij die inverse rows? Met je voeten nog op de grond?

Laatst bewerkt:
Nette training! Die FSQ valt wel uit de toon qua gewicht zo haha, maar dat trekt snel bij straks gok ik ;) Hoe verzwaar je de Inverse Rows? Denk dat ik deze ook eens ga proberen!

Netjes getraind. Front squat is gewoon gehalveerd sinds je op techniek werkt. Doe je hem nou (zoals Kelei hem aanraadt) met straps of niet?

Geen straps meer, puur aan het werk voor de flexibiliteit.

Hoe doe jij die inverse rows? Met je voeten nog op de grond?

Jup voetjes op de grond.

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Hoe verzwaar je de Inverse Rows? Denk dat ik deze ook eens ga proberen!

Schijf op mn ub. Even goede plek vinden dat ie niet schuiven gaat, maar goed te doen.

Pff wat een gewichten zeg. Lekker bezig hoor :thumb:

Netjes dan! Ik heb hem zelf gister geprobeerd dus ik heb nog een vraag daar over. Zorg jij dat je lichaam horizontaal is wanneer je armen volledig gestrekt zijn? Of hang je met gestrekte armen zelfs iets naar beneden? En lukt het jou om met je borst de bar aan te raken?

Flinke gewichten, netjes!

Hi gents, korte update;

Afgelopen donderdag een rustdag gepakt dus niet getraint. Vrijdag begon ik weer aan de laatste dagen voor de deload.
Echter de gewichten waren redelijk afgenomen, althans ik voelde me niet sterk genoeg om er vol tegen aan te gaan. Dus een extra dagje off. Vandaag kwam ik bij de bench maar tot 6 reps dus meteen cancel training.

Ik heb besloten tot maandag een paar dagen off te nemen om vervolgen dan de echte deload te starten. Want ik merk gvd toch wel dat ik het nodig heb op dit moment....

Klinkt inderdaad alsof je wel deload kan gebruiken.

Misschien ben je wel té gevorderd voor de routine, of kan je de setup wat aanpassen zodat de deload voor jou op tijd komt.

Lijkt me wel een zure training als je maar op de helft komt met de eerste oefening..

Terug
Naar boven