Fitness Seller

Another Kelei log

Waarschijnlijk is het ook gewoon even wennen (lichaam tijdje laten aanpassen) aan de combinatie van hoge frequentie, hoog volume en de intense rp-techniek.

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt inderdaad alsof je wel deload kan gebruiken.
Yeah:D

Misschien ben je wel té gevorderd voor de routine, of kan je de setup wat aanpassen zodat de deload voor jou op tijd komt.

Lijkt me wel een zure training als je maar op de helft komt met de eerste oefening..

Idd vrij zuur, t komt wel rondom de 3 weken nu. Dus de deload zou dan wel volgens het normale schema passen. Of het komt omdat ik "te gevorderd" ben weet ik niet, het is een nieuwe manier van trainen waaraan ik zal moeten wennen.

Toch blijft mijn grootste kanttekening bij de hele routine dat je simpelweg moet blijven pushen voor de 12 reps en dan gewicht verhogen. Heerlijk simpel in zn eenvoud, maar is in mijn ervaring bij lange na niet de beste manier om gewichten te verhogen/progressie te verkrijgen zodra je de beginnersfase, of early intermediate, voorbij bent.

Waarschijnlijk is het ook gewoon even wennen (lichaam tijdje laten aanpassen) aan de combinatie van hoge frequentie, hoog volume en de intense rp-techniek.

Ook dat, de rp techniek is niks nieuws voor me maar vooral de frequentie. Volume zelf wave ik altijd al up en down tot momenten dat deze soms hoger uitvalt dan in deze routine. De frequentie however.......

Ik geef het nog 2-3 cycles de kans en trek daarna eventueel weer mn eigen plan:)

Vraagje, gezien je trainingservaring, welk schema heb je persoonlijk het meeste progressie op gemaakt en/of vond je het fijnst?

Vraagje, gezien je trainingservaring, welk schema heb je persoonlijk het meeste progressie op gemaakt en/of vond je het fijnst?

Goeie. Ik heb de eerste 8-9 jaar praktisch alleen op splits getraind. De meeste progressie in kracht en vvm heb ik dus ook daar op gemaakt. Pas later ben ik fullbody en ub/lb gaan proberen, ivm stagnatie splits en omdat ik toen pas internet had:D

Op dat moment deden ub/lb varianten het meest voor me. Waarvan ik overtuigd ben dat deze nog beter hadden geholpen mocht ik ze in plaats van splits gedaan hebben.
De meeste progressie maakte toen ik met een non-lineaire aanpak, waarbij je een accumulation en intensification fase afwisseld.

Ik had nog een onbeantwoorde vraag over hoe jij jouw inverse rows doet. Raak jij met je borst de stang aan? En als jouw armen gestrekt zijn aan het einde van de ROM, hang je dan horizontal, of lichtelijk decline?

Ik had nog een onbeantwoorde vraag over hoe jij jouw inverse rows doet. Raak jij met je borst de stang aan? En als jouw armen gestrekt zijn aan het einde van de ROM, hang je dan horizontal, of lichtelijk decline?

Ik raak mn chest idd aan en onder aan de rom hang ik horizontaal. Of beter, lig ik horizontaal;)

Update;

Afgelopen dagen erg druk geweest met school, werk en prive stuff. Voorlopig lijkt het zo dat het even gaat duren.
Tijdens de deload merkte ik al dat het niet lekker werkte. Weinig slaap en continue on the move. Dat ga ik met dit schema niet trekken. Daarom ga ik vanaf heden weer lekker mn ub/lb routine draaien en ditch ik deze routine, wat waarschijnlijk toch al productiever is;)

Hoewel ik het op zich lekker vond trainen denk ik niet dat het de manier is om op langere termijn progressie te maken, vooral als je de intermediate fase gepasseerd bent.

Alright, ben benieuwd hoe die switch weer uit pakt :)

Duidelijk, ga je wel door met loggen. Hier is wel interesse voor.

Duidelijk, ga je wel door met loggen. Hier is wel interesse voor.

Sure, ik zal dan een nieuw logje openen.
Overigens ben ik met wat overleg met mn projectgroep op school bijna op t punt dat ik meer thuis kan doen en minder op school. Zou betekenen dat ik +-5 uur per dag extra heb. Indien ik dat er uit weet te trekken zal ik door gaan met Kelei. Is gewoon ****ing waardeloos om 5 uur te reizen voor vaak een uurtje school, of soms nog minder......

Ik ben ook erg benieuwd naar je UB/LB schema. Sta namelijk ook op het punt om te stoppen met Kelei ivm tijdgebrek.

Ik ben ook erg benieuwd naar je UB/LB schema. Sta namelijk ook op het punt om te stoppen met Kelei ivm tijdgebrek.

Sucks. Je moet gewoon echt plenty of tijd hebben om te trainen en meer slaap dan normaal wil je t meeste uit Kelei halen, imo. Terwijl, tot op heden, ik er van overtuigt ben dat je met "iets" conventionelere methodes op termijn minstens net zoveel, of zelfs meer, algemene winst haalt. Vooral met minder tijd/slaap. Als ik zn thread ook doorlees zie ik eigenlijk alleen maar beginners/intermediates die nog niet eens een dieet op orde hebben, als je dan plotseling je zelf helemaal toelegt op zo'n schema en daarbij goed gaat eten en slapen maak je altijd wel nette gains.

Maar ik ga kijken of ik toch nog ermee door kan gaan, wil minstens eigenlijk 2-3 cycles gedaan hebben voor ik t echt op waarde kan schatten.

Verder is mn ub/lb relatief standaard hoor, niks bijzonders. Maar kan deze later wel posten.

Ik vond ook dat je retarded hoge gewichten gebruikten voor de trainingen. Dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je voor de rest weinig verplichten en veel tijd moet hebben om dat vol te houden.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je UB - LB opzet, ook al ken ik de basis waarschijnlijk wel ;)

Ik vond ook dat je retarded hoge gewichten gebruikten voor de trainingen. Dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je voor de rest weinig verplichten en veel tijd moet hebben om dat vol te houden.
Naast een stukje gewenning wat betreft spierherstel heb je ook nog het cns etc. dat moet herstellen, wat vaak langer duurt. De belasting, en dus impact op het herstel, is dan wellicht groter wanneer je hogere gewichten gebruikt.

Ik meen ook dat ik las dat Kelei zelf 140kg+ ofzo kan reppen als 10rm op de bench, maar toch vaak +-90kg pakt. Is ook een heel sterk contrast t.o.v. het idee dat je altijd probeert te pushen voor een true 10-12 rm, elke ffing dag, waar het schema toch voor staat.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je UB - LB opzet, ook al ken ik de basis waarschijnlijk wel ;)

Daar gok ik wel op;)
Alleen wil nu toch een nog grotere focus op massa gaan leggen, en daarom meer met de opbouw van volume ga spelen.

• Like
Waarderingen: FTIO
Alright, besloten om door te gaan met de routine. Na wat mooie praatjes heb ik er wat extra tijd voor kunnen bijeensprokkelen.

Eerder vandaag ook de eerste sessie weer gehad. Ging prima, energie zat en alle oefeningen soepel op dezelfde gewichten als voorheen. Weliswaar nergens echt beduidende improvements, wat logisch is eigenlijk. Zal zo even de sessie zelf posten.

Wel heb ik weer een leuk aanvaring met een fitness instructor gehad. Was een vriend aan het helpen met de deadlift, kwa techniek. Ging prima, maar ik was geen 2 tellen weg of een instructor kwam aanzeilen die al stiekem de hele tijd stond te koekeloeren. Kennelijk is het zeer gevaarlijk om je lowerback een beetje te archen en je bovenrug een beetje te "rounden". De curve die je zo creëert is namelijk erg gevaarlijk, aldus de instructor met zn bierpens.

Toevallig kwamen zijn tips overeen met een leuk artikel over deadlift fouten van Dave Tate, die kon ik op mn mobiel meteen onder zn neus wrijven samen met de vraag; deadlift je zelf en hoeveel? Altijd lachen.

Heh jammer, ik had me nou net zo verheugd op je UB - LB routine! Haha :p

Mooie anekdote van de eeuwige fitness instructeur. Ze moeten zich houden bij de doelgroep waar zij voor opgeleid worden: mensen van gemiddelde leeftijd met motivatie en gewichtsproblemen.

Alright, besloten om door te gaan met de routine. Na wat mooie praatjes heb ik er wat extra tijd voor kunnen bijeensprokkelen.

Eerder vandaag ook de eerste sessie weer gehad. Ging prima, energie zat en alle oefeningen soepel op dezelfde gewichten als voorheen. Weliswaar nergens echt beduidende improvements, wat logisch is eigenlijk. Zal zo even de sessie zelf posten.

Wel heb ik weer een leuk aanvaring met een fitness instructor gehad. Was een vriend aan het helpen met de deadlift, kwa techniek. Ging prima, maar ik was geen 2 tellen weg of een instructor kwam aanzeilen die al stiekem de hele tijd stond te koekeloeren. Kennelijk is het zeer gevaarlijk om je lowerback een beetje te archen en je bovenrug een beetje te "rounden". De curve die je zo creëert is namelijk erg gevaarlijk, aldus de instructor met zn bierpens.

Toevallig kwamen zijn tips overeen met een leuk artikel over deadlift fouten van Dave Tate, die kon ik op mn mobiel meteen onder zn neus wrijven samen met de vraag; deadlift je zelf en hoeveel? Altijd lachen.

Ben toch benieuwd op wat voor sportschool jij traint met ook het commentaar op de HGR oefening?
Hoe "round" jij je bovenrug, wat span je daarvoor aan, of juist niet?
Heb jij voor mij de juiste link van dat artikel? Kan het niet zo snel vinden bij Elite fitness.

Nice dat je toch door kan gaan! Leuk om te volgen :)

Heh jammer, ik had me nou net zo verheugd op je UB - LB routine! Haha :p

grofweg zou dat neerkomen op 1 routine for upper en 1 voor lower, dus geen A en B.
Daarbij pak ik dan 3-4 rep ranges die ik wil trainen, bv; 10-12, 6-8, 3-5 etc. Bij de 1e upper/lower dag pak je rep range 1, de volgende upper/lower sessie reprange 2. etc. En dan doordraaien tot je elk range bv 2x gehad hebt. Tussendoor voeg je telkens een setje toe op elke range. Dat is dan de accumulation fase.

Voor de intensification pak je exact dezelfde ranges maar werk je toe naar een max set voor betreffende range. maw; lager volume, hogere intensiteit. Daarna weer terug naar accumulation of deloaden, zover de intensification niet voldoende was.

Mooie anekdote van de eeuwige fitness instructeur. Ze moeten zich houden bij de doelgroep waar zij voor opgeleid worden: mensen van gemiddelde leeftijd met motivatie en gewichtsproblemen.

Ze moeten gewoon opzouten!

Terug
Naar boven