Fitness Seller

Anticonceptie (pas op:vrouwengepraat inside)

SuuS141

Competitive Bodybuilder
Waardering
845
Lengte
1m77
Massa
64kg
Hey dames!

Misschien hebben jullie vanmorgen op t nieuws ook gehoord dat de Nuvaring mogelijk tromboses en infarcten veroorzaakt. (Meer dan de bedoeling is aangezien t wel in de bijsluiter vermeld staat)
Nou heb ik destijds voor de Nuvaring gekozen omdat deze volgens m'n huisarts de minste hormonen heeft en dus de minste invloed heeft op m'n hele lijf.
Ik ben er erg tevreden over en wil t liefst nog even afwachten wat er uit de komende onderzoeken gaat komen maar t zit me toch niet zo lekker en wil me verder informeren over andere opties.
Mijn vraag aan jullie: wat gebruiken jullie en waarom?

Grtjs

Ik las het ja! Wat vervelend toch altijd dat gedoe.

Ik slikte een hele lange tijd de Diane 35, totdat die ook zo beroerd naar voren kwam in het nieuws. Wilde eigenlijk al een tijdje een lichtere pil en heb toen maar meteen om een andere pil gevraagd. In het verleden werd ik behoorlijk depri van de Microgynon 30 en wilde daarom nu een andere. Heb de Ministat (ethinyl estradiol / lynestrenol) gekregen en een half jaar geslikt, en hier ben ik wel tevreden over. Helaas gaat deze uit de handel en heb nu net een nieuw recept gekregen voor de Modicon (ethinyl estradiol / norethisteron) Een totaal onbekende pil voor mij. Iemand ervaringen?

Enne, wat is nu eigenlijk de meest vriendelijke pil wanneer het op spieropbouw aan komt?

Laatst bewerkt:
Kan me voorstellen dat het je niet zo lekker zit! Was toen ook zo met de diane 35. Dokter had mij die eerst voorgeschreven, blij dat ik daar niet aan begonnen ben.

Ik zit zelf aan de pil. Roze met wit doosje waarop "ethinylestradiol/levonorgestrel" staat.
Vanaf begin af aan gehad, ben er wel tevreden over.

Ik ben sowieso niet zo'n voorstander van hormonen je lijf in duwen.. maarja, better safe than sorry.
Vind t erg prettig dat ik zo tenminste weet wanneer mijn maandelijkse funweek er aan zit te komen en dat ik het enigszins kan "regelen".

Hoe zit het met de nuvaring en ongesteld worden enzo dan?

Kan me voorstellen dat het je niet zo lekker zit! Was toen ook zo met de diane 35. Dokter had mij die eerst voorgeschreven, blij dat ik daar niet aan begonnen ben.

Ik zit zelf aan de pil. Roze met wit doosje waarop "ethinylestradiol/levonorgestrel" staat.
Vanaf begin af aan gehad, ben er wel tevreden over.

Ik ben sowieso niet zo'n voorstander van hormonen je lijf in duwen.. maarja, better safe than sorry.
Vind t erg prettig dat ik zo tenminste weet wanneer mijn maandelijkse funweek er aan zit te komen en dat ik het enigszins kan "regelen".

Hoe zit het met de nuvaring en ongesteld worden enzo dan?

Volgens mij is dat dezelfde pil als de Microgynon 30, maar dan merkloos :)

• Topic Starter Topic Starter
De Nuvaring breng je in en na drie weken haal je t ding er weer uit en heb je je stopweek, of je brengt een nieuwe in en slaat je stopweek over. (Doe ik altijd)
Ideaal imo
Maar als ik dan toch overstap dan graag een middel wat t meest spieropbouw-vriendelijk is natuurlijk.
Hiervoor had ik ook altijd die Microgynon maar daar werd ik nogal uh...moody van:o

Ik weet dat getxxl een keer heel stuk heeft gepost over anti conceptie en spieropbpuw.

Stuur hem pb?

Hm thnx voor de tip!
Zal eerst ff de zoekfunctie gebruiken als t al op t forum staat.

De Nuvaring breng je in en na drie weken haal je t ding er weer uit en heb je je stopweek, of je brengt een nieuwe in en slaat je stopweek over. (Doe ik altijd)
Ideaal imo
Maar als ik dan toch overstap dan graag een middel wat t meest spieropbouw-vriendelijk is natuurlijk.
Hiervoor had ik ook altijd die Microgynon maar daar werd ik nogal uh...moody van:o

Ohh, wist niet dat het dezelfde was @ferocious

Oké, klinkt inderdaad wel ideaal.. wel wat weird. Zit het niet in de weg? Lijkt mij dat je dat ding constant voelt? Maar dat zal wel meer in mijn hoofd zijn.:rolleyes:

Ben ook curious naar verhaal van GetXXL, ook al even gezocht, nog geen resultaat.

Mocht je het vinden Suus, wil je het dan linken? Zoek ik ondertussen ook verder. :)

Check je karma HillR;)
Ik zoek ook verder en post t hier als ik wat vind.

Ho ho. Die microgynon 30 is er idd ook in een "goedkopere" versie. Daar moest mijn vriendin ook een keer naar overstappen van de ZEKUR :mad: Nou 3 maanden nauwelijks geen coïtus gehad. En het zou dezelfde pil zijn geweest... uhu.. Dus ben maar even mee geweest naar de apotheek toen ze weer nieuwe nodig had. Nu staat er netjes in het systeem dat ze microgynon 30 moet hebben en geen goedkope vervangende troep :)

Eerst mirena spiraal maar dat was een en al ellende, nu tryginon 3 fase pil. Ben er wel tevreden over, kreeg die omdat die volgens de dokter niet heel veel hormonen bevat en je natuurlijke cycles enigszins aanhoud & omdat ik bang was om gigantisch aan te komen. Je kan alleen moeilijk doorslikken met deze pil, werkt niet zo goed.

Check je karma HillR;)
Ik zoek ook verder en post t hier als ik wat vind.

2sec zoeken:D

(of ik ben gewoon geweldig, oh ja :cool:)

Afhankelijk van de pil kan het vrij nadelig zijn m.b.t. hypertrofie, veel pillen bevatten progestagenen die vrij potent zijn als anti-androgeen in de zin van AR (androgeen receptor) antagonist. Daarnaast onderdrukken ze allemaal ook de endogene aanmaak van androgenen (in die zin zijn ze allemaal anti-androgeen).

Eentje met bijv. norgestimaat is een verstandige keuze, deze vertoont nagenoeg geen affiniteit voor de AR (pillen met bijv. cyproteronacetaat, zoals de diane, dan juist weer niet; daarom werken ze ook zo goed tegen acne).

Hier ook microgynon 30. Nooit wat anders gehad. 1 x probeerden ze een ander te geven maar de mazzel dat ik allergisch was voor de vulstof daarin dus dat was snel de wereld uit. Heb nu al vanaf het begin deze en bevalt goed.

Na zwangerschap overgegaan op Trigynon. daarvoor microgynon 30 maar kreeg doorbraakbloedingen. Nu nergens meer last van.

Zit al bijna een jaar aan de Prikpil, op aanraden van mijn huisarts,

Had eerst microgynon 30 maar vergat vaak de pil door wisselende diensten met werk en had ook behoorlijk last van pms

Nu 1x in de drie maanden een prikje in mijn bil, niet zo erge stemmingswisselingen meer, geen buikpijnen, geen enorme chocolade cravings meer, na de 2e prik ook niet meer ongesteld (sommige vrouwen bloeden nog wel een beetje af en toe zei mijn huisarts)
Ideaal!

En nee, je wordt er niet onvruchtbaar van. Als je stopt duurt het ongeveer een jaar voor je hormoonhuishouding weer normaal is, maar goed dat is ook met de gewone pil.

En, op jaarbasis is de prikpil nog goedkoper ook.

Ik werd echt labiel van de prikpil. Is ook nogal een stoot hormonen in een keer.

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

Maar meeste anticonceptie kan voor trombose zorgen toch? Gewone pil ook.
Verhoogd risico op kanker bovendien, brrr. Maar beter dan zwanger ;)

Ik slik al jaren mycrogynon30 door en dat bevalt prima.

Ja Ab, dat is precies mijn idee, het staat (duidelijk) in de bijsluiter als bijwerkingen (zoals bij alle soorten geloof ik) en t feit dat de aanklachten vooral in Amerika worden gedaan geeft mij niet echt t gevoel dat er iets ernstig mis is.
Dat verhaal wat ik in t nieuws hoorde van dat Nederlandse meisje is wel heel triest maar is dat niet altijd zo dat er iemand te vinden is waar t niet goed mee gaat.
Is ze dan niet eerder een uitzondering vraag ik me dan af.
Morgen eerst maar eens uitpluizen of die ring een beetje "spiergroei-vriendelijk" is en hoe gegrond de klachten zijn en wat de reactie is van de producent.
Wil niet zomaar er van af stappen aangezien ik t al best lang heel tevreden gebruik.

Algehele conclusie is dus wel dat de meeste van jullie de Microgynon gebruiken.

.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven