AndroidHealthClinic

Anticonceptie (pas op:vrouwengepraat inside)

• Topic Starter Topic Starter
Van die Microgynon werd ik moody en was een echte libido-killer:eek:
Prikpil heb ik me eigenlijk nooit in verdiept, toch eens gaan doen.
3-fase pil lijkt me lastig aangezien ik altijd m'n stopweek oversla.
Thnx iig voor jullie reacties:)

.

Laatst bewerkt:
Goed gevonden, is deze voor degenen die de thread ook zoeken:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/hormonen-pil-340955/#post7828850

Ik heb ook kort het onderwerp behandeld in m'n topic vanuit het perspectief van AAS gebruik.

Wel, ik ben geen vrouw dus ik ken die merknamen niet by heart, maar waar het op neerkomt is dat anticonceptiepillen oestrogeen (doorgaans in de vorm van ethinylestradiol) en 'n progestageen bevatten. Het probleem m.b.t. de gains is tweevoud:
1. Je onderdrukt enige endogene aanmaak van testosteron (die al vrij laag is) tot een minimum.
2. Progestagenen kunnen een significante affiniteit voor de androgeen receptor (hetgeen waar testosteron aanbindt voor zijn effecten) hebben.

Wat je dus wilt is een pil waarbij de progestageen OF (nagenoeg) geen affiniteit voor de AR heeft, OF als agonist voor de AR fungeert (dus dat hij feitelijk ook als androgeen fungeert, natuurlijk niet zwakker dan testosteron). Ik weet wel dat er enkele bestaan die ook daadwerkelijk de AR activeren, echter niet in welke mate. Lynestrenol is hier volgens mij inderdaad eentje van, gezien het ook SHBG verlaagt.

Destijds leek norgestimaat een goede kandidaat wat dit betreft (hele lage affiniteit voor de AR), en deze zat ook in 1 anticonceptiepil, echter is deze vrij recentelijk van de markt getrokken.

Ha GetXXL,

Dank je wel voor de info! Hoopte al dat je even kwam kijken. Ben nogal een leek op dit gebied maar heb met jouw informatie getracht het een en ander uit te zoeken.

Is androgene affiniteit hetzelfde als de androgene activiteit? Ik kan vinden van norethindrone of norethisterone dat deze een vergelijkbare androgene activiteit (0.17) heeft als de norgestimate (0.15)(http://www.fpnotebook.com/mobile/gyn/pharm/PrgstnAndrgncActvty.htm) . En "It can be concluded that at clinical doses, norethisterone has hardly any androgenic effect" (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/12280212/). Klopt het dat dit dus een positief is ten aanzien van hypertrofie?

Wat SHBG en lynestrenol en norethindrone betreft, ik kon hier wat tegenstrijdige dingen over vinden, wel erg interessant. Norethindrone alleen zou SHBG verlagen, maar in combi met de ethinyl estradiol zou dit weer niet zo zijn.

Het lijkt er ook op dat lynestrenol uiteindelijk metaboliseert in norethindrone, heb ik dan eigenlijk dezelfde pil als die ik voorheen had? Wat een vragen, sorry alvast ;).

.

Laatst bewerkt:
Ook even binnenvallen dan maar.
Ik gebruik nu sinds enkele jaren de Modicon-pil. Is nt zo zwaar als microgynon-50, maar heeft een andere samenstelling (norethisteron/ethinylestradiol). Heb daarvoor microgynon-50 gehad en daarvoor de 30 variant, maar ik kreeg altijd doorbraakbloedingen. Nu ook nog wel, maar een pak minder dan bij de andere twee. Mijn hormoonstelsel is gewoon erg sterk :p

Begrijp ik uit bovenstaande posts nu dat de pillen met ethinylestradiol de testosteron-productie verminderd? Of gaat het om de progesteron? Of juist om de combinatie ervan?

Allen. het onderdrukken van de HPG as doen ze allemaal.

Allereerst even een groot applaus voor de info van GetXXL!

Allen. het onderdrukken van de HPG as doen ze allemaal.

Dus eigenlijk moeten we massaal aan de testosteron voor de aanvulling:p

Zeg Suus, ik zou wel even van te voren info inwinnen bij je dokter.
Ik heb gehoord dat er ook vrouwen zijn die 3 maanden lang ongesteld worden de eerste keer,

En check ook even je verzekering nu he toch de tijd daarvoor is. In mijn pakket wordt er alleen een bepaald type vergoed, waardoor ik maar 4 euro hoeft bij te betalen. Bij de apotheek willen ze je nog wel eens iets geven wat ze 'nog hebben liggen' van een ander merk waardoor je opeens 16 of 24 euro betaald

• Topic Starter Topic Starter
Holy sht! 3 maanden lang?!?
Dat is NIET grappig, van welke was dat?
Ik krijg sowieso niks vergoed dus d'r valt niks te checken maar thnx voor je tip;)
En idd karma voor getxxl voor z'n info!

Ik heb ook gelezen dat sommige ongelukkigen tot wel 12 maand vloeiden. Hetzij niet altijd zwaar, maar genoeg om niet zonder opvangmateriaal te kunnen. Vooral bij het spiraaltje, dacht ik. Meestal ook de reden dat ze het na een jaar proberen er uit laten halen en alsnog weer op iets anders overstappen.

Ik heb vroeger de Microgynon gehad, maar daar werd ik elke ochtend ziek van..
Toen overgestapt naar de prikpil, maar daar kreeg ik het libido van een ijskast van.
En nu heb ik ook alweer een tijdje de NuvaRing.
Bevalt me best wel prima, maar ik denk dat ik toch terug ga naar de prikpil.
Verminderd libido was mijn enige bijwerking en ik heb nu toch geen vriend, dus dan maakt het ook niet uit. :P

Toen overgestapt naar de prikpil, maar daar kreeg ik het libido van een ijskast van.
Verminderd libido was mijn enige bijwerking en ik heb nu toch geen vriend, dus dan maakt het ook niet uit. :P

hahaha kun je beter niet hier zeggen.. dat je nu geen vriend hebt :D

Geen vriendje?... xxxmichelle, nochtans een uitdagende naam!

Iets voor jou opa? :D

Veel te jong voor Opa..

:eyebrow:

Anticonceptie, mijn grote vijand grrr. Mirena is eruit gegaan toen ik cystes bleek te krijgen. Prikpil heeft me mijn zoontje bezorgd (heel welkom trouwens hoor). NuvaRing kreeg ik een libido van een ijskast van en de gewone pil puisten.

Had als laatste de nuvaring maar zit nu even zonder anticonceptie. Nu zonder heb ik opeens weer een gigantisch libido (en een blije man lol) en ben ook wat aangenamer in de omgang. Vind echter het gezeur met condooms enorm irritant, dus overweeg nu het implanon.

.

Laatst bewerkt:
Waarom zijn al GetXXLs posts weg? Waren toch best nuttig...

Eigen forum soon?

Terug
Naar boven