MuscleMeat

Anticonceptie (pas op:vrouwengepraat inside)

Ben sinds twee maanden gestopt met de pil. Merkte dat ik erge stemmingswisselingen had, afvallen ging niet, de ene week super gemotiveerd andere week geen zin om te trainen. Nu ik gestopt ben merk ik dat ik heel anders ben geworden dan voorheen. Voel me veel fitter, vrolijker en het afvallen lukt weer. 6 weken tijd 3% vet eraf en 2% spieren erbij. Ik kan weer regelmatig trainen zonder mezelf ertoe te dwingen. Kortom voor mij nooit meer iets van hormonen troep in mijn lijf. Achja de een kan er wel tegen en de ander niet.

Ben sinds twee maanden gestopt met de pil. Merkte dat ik erge stemmingswisselingen had, afvallen ging niet, de ene week super gemotiveerd andere week geen zin om te trainen. Nu ik gestopt ben merk ik dat ik heel anders ben geworden dan voorheen. Voel me veel fitter, vrolijker en het afvallen lukt weer. 6 weken tijd 3% vet eraf en 2% spieren erbij. Ik kan weer regelmatig trainen zonder mezelf ertoe te dwingen. Kortom voor mij nooit meer iets van hormonen troep in mijn lijf. Achja de een kan er wel tegen en de ander niet.

Nice! Lekkere vooruitgang in zo'n korte tijd. Lijkt mij ook wel wat, zonder pil. Maar ja, babies kan ik nog niet handelen :D

Ik heb een paar jaar de normale pil geslikt maar die werd na een tijdje te licht, ik werd midden in mn strip ongesteld en ben toen op een zwaardere overgegaan (Microgynon 50). Deze heb ik een tijdje geslikt maar erg onregelmatig, vergat m vaak en dan haalde ik dat in door er twee achter elkaar te nemen oid of mn strip niet af te maken en wachten tot ik ongesteld werd om vervolgens weer met een nieuwe te beginnen (DOM). Toen ben ik een jaar geleden na de zoveelste verklooide strip gestopt om mn lichaam de tijd te geven alle door de war gegooide hormonen weer zelf op orde te krijgen. Dit is niet gelukt, ik werd hierna niet meer ongesteld en ben twee maanden geleden naar de dokter geweest. Ze zei dat het geen kwaad kon en dat het uiteindelijk wel weer door mn lichaam hersteld zou worden. Ze heeft me overigens ook laten prikken op de overgang, was niet het geval.

Nu heb ik van iemand de tip gekregen om naar de gynaecoloog te gaan en die kan me een soort reinigingskuur voorschrijven waardoor het baarmoederslijm wordt 'vernieuwd', wat dus normaal eens in de maand gebeurt maar bij mij al even uit is. Van die kuur kan je wel erg naar worden maar dat vind ik opzich niet zo'n probleem. Iemand hier ervaring mee en weet wat het verstandigst is?

Post m maar even hierbij omdat ik toevallig zag dat er een topic gaande was over anticonceptie.

• Topic Starter Topic Starter
Geen ervaring met zo'n reinigingskuur maar wel met onverklaarbaar uitblijven van m'n menstruatie.
Heb ik volgens mij ook nog eens een topic over aangemaakt hier.
Bij mij kwam het door een combi van te weinig vet in m'n voeding en klooien met m'n anticonceptie zoals jij gedaan hebt.
Ik kreeg het advies om m'n anticonceptie (Nuvaring) gewoon te blijven gebruiken omdat ik waarschijnlijk wel vruchtbaar was, wel m'n stopweek te doen ipv standaard overslaan en m'n lichaam de kans geven zichzelf te herstellen, dat kost wel wat tijd volgens m'n huisarts.
(Meer vet in m'n voeding heb ik zelf uitgezocht)
Misschien dat je er wat aan hebt.

Heb jarenlang microgynon 30 gehad, maar werd zeer onregelmatig ongesteld; 2 maanden niet dan weer 3 weken wel.
Nu zo'n 2,5 jaar een mirenaspiraal, maar dat is ook niet zo'n denderend succes.
Eerste jaar geen menstruatie, maar daarna wel lichtjes met enorme buikkrampen en lage rugpijn. Verder heb ik ook een hele slechte huid gekregen sinds ik het spiraaltje heb. (ben er nog niet uit of het daar door komt, maar denk het zelf wel.) Zit dus ontzettend na te denken om hem er uit te halen, maar wat dan wel?

Heb jarenlang microgynon 30 gehad, maar werd zeer onregelmatig ongesteld; 2 maanden niet dan weer 3 weken wel.
Nu zo'n 2,5 jaar een mirenaspiraal, maar dat is ook niet zo'n denderend succes.
Eerste jaar geen menstruatie, maar daarna wel lichtjes met enorme buikkrampen en lage rugpijn. Verder heb ik ook een hele slechte huid gekregen sinds ik het spiraaltje heb. (ben er nog niet uit of het daar door komt, maar denk het zelf wel.) Zit dus ontzettend na te denken om hem er uit te halen, maar wat dan wel?
Microgynon is relatief 'licht' wat dat zou kunnen verklaren. In dat geval heb je een zwaardere pil nodig, probleem is dat dat wel weer andere bijwerkingen met zich meebrengt waarschijnlijk (hoger risico op thrombose, misselijkheid, hoofdpijn, ...). Overleg het eens met je arts (of nogmaals als je dat al hebt gedaan).

Wat versta je precies onder slechte huid?

Microgynon is relatief 'licht' wat dat zou kunnen verklaren. In dat geval heb je een zwaardere pil nodig, probleem is dat dat wel weer andere bijwerkingen met zich meebrengt waarschijnlijk (hoger risico op thrombose, misselijkheid, hoofdpijn, ...). Overleg het eens met je arts (of nogmaals als je dat al hebt gedaan).

Wat versta je precies onder slechte huid?

Ja, ik moest er maar even over nadenken. Aan de ene kant vind ik de mirena wel heel handig. (Vooral omdat je er niet over na hoeft te denken)

Slechte huid, vooral op mijn voorhoofd veel last van eczeem. Droge trekkerige schilferige huid. Creme van de HA helpt niet. Proveer het veel in te smeren cremes van Clinique en dat helpt enigsinds, maar als ik het een dag vergeet is het weer feest.

Terug
Naar boven