Fitness Seller

Apneu begint met Rippetoe

apneu

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m79
Massa
85kg
Hallo mannen en vrouwen

Heb al tijden een bank staan met een stang en wat gewichten. Eigenlijk nooit echt mee begonnen, op een blauwe maandag na dan. Heb nu 100kg aan gewicht bij besteld en dat komt een dezer dagen binnen. Zodra dat binnen is kan ik echt gaan beginnen met een basis op te bouwen. Mijn stats zijn nu: 19jr 181cm 83kg 20+% bf Zit hoog in mijn bf ben behoorlijk fatsig geworden nadat ik een tijdje compleet niet meer aan beweging deed. Maar vanaf deze week dus een frisse start.
Vandaag al wat aan het proberen geweest

squat 3x5x20
bp 3x5x31,5
deadlift 1x5x31,5

Dit ging uiteraard veel te makkelijk puur om het feit dat ik niet meer gewichten heb.

Ik hou jullie op de hoogte!

Laatst bewerkt:
Welkomhier! Die gewichten gaa omhoog dat ga ik voelen! Ben erg enieuwd!

Hoe zit het metje voeding?

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

Ik zou toch proberen een vast schema te maken, werkt veel beter, vooral als je op vaste tijden eet is goed voor je eetlust/verbranding. En niet meer dan 2 maal per dag wheyshake eigenlijk, ze moeten niet maaltijdvervangers zijn maar gatenvullers.

Ikzelf volg ook rippetoe en zal dit topic dan ook volgen. Veel succes :)

Hallo,

Ik zou toch proberen een vast schema te maken, werkt veel beter, vooral als je op vaste tijden eet is goed voor je eetlust/verbranding. En niet meer dan 2 maal per dag wheyshake eigenlijk, ze moeten niet maaltijdvervangers zijn maar gatenvullers.

Ikzelf volg ook rippetoe en zal dit topic dan ook volgen. Veel succes :)

Nee vast schema word hem (voorlopig) niet voor mij. Ik eet zowiezo wel genoeg daar hoef ik mij echt niet druk om te maken. Ik wist niet dat het niet meer dan 2x p/d mocht hoezo is dat? Ik gebruik ze ook niet als maaltijd vervangers. Meer als erbij.

Hoeveel gram neem je elk keer? Als je bijvoorbeeld 3x40 gram neemt wordt het echt wel zwaar voor je lever ... maar bijvoorbeeld 3x20 zou geen kwaad kunnen zover ik weet.

Suc6! Die gewichten komen vanzelf. Een kwestie van goede voeding icm
flink buffelen en rusten.:)

@CursedTalon Ik neem 3x30gr. Naar mijn weten is er niets bekend over dat whey schadelijk is voor je lever hoor?

@Dumba Thx!

Eiwitten zijn niet schadelijk voor je maar teveel van het goede kan zeer belastend zijn voor je lever/lichaam, 1 van de bijwerkingen die dan optreden is ongeloofelijke dufheid. Maar je merkt het wel snel genoeg als je teveel binnenkrijgt. Ik zit zelf op 3 gram per KG lichaamsgewicht en heb nergens last van, vandaar dat ik een schema aanraad, kan je zien hoeveel je precies binnenkrijgt.

Enorm bedankt voor je advies. Maar ik heb echt nog geen zin in een schema, wie weet dat ik daar over 2 weken wel tijd voor heb om er over na te denken. Werk tevens in de horeca dus eten op vaste tijden is zowiezo niet mogelijk.

Enorme spierpijn in de bovenbeentjes, is wel te merken dat ze een aantal maandjes niet zijn gebruikt.

Succes! Op jouw leeftijd zou je met goede voeding en goede rust op Rippetoe snel omhoog moeten gaan, ben benieuwd :)

Ja thx moet goed komen. Alleen voeding en rust gaat niet optimaal worden. Werk al snel 12 a 13 uur p/d van de zomer, gelijk ook aardig wat cardio erbij. Maar ga er gewoon het beste van maken!

Typ ees wat je zoal eet, zijn legio mensen die je kunnen helpen!

Ik eet eigenlijk vanaf ik begin met werken tot het eind constant allemaal kleine dingetjes heb geen moment van de dag honger. Vooral plakjes kaas, stokbroodjes met pindasaus, plakjes ham af een toe een bruinbroodje met kaas komkommer tomaat en ui. Wel een vaste maaltijd aan het eind van de middag vaak gezond rijst, pasta, vlees groente etc.

Wat ik vandaag heb gegeten is:

Ontbijt 12:30 (heerlijk uitgeslapen)
Uitsmijter 3 eieren 3 sneden volkoren brood met 3 plakken ham en kaas
Whey shakie
Tussendoor niets
Avondeten was een balletje met aardappels en komkommersalade+whey
uurtje of 9 nog een whey
ben nu bezig met 500gr magere kwark

Veelste weinig ik weet t

Net weer even bezig geweest

Squat 3x5x31,5
Standing military press
2x5x31,5
1x4x31,5 Viel tog wat zwaarder dan ik dacht
Bent rows 3x5x31,5 appeltje eitje

Ik zou graag meer gewichten hebben maarja dat komt pas over een week of 2 binnen

vandaag weer
squat 3x5x31,5
bp 3x5x31,5
dl 3x5x31,5

Kom met 3x whey per dag. Is veel te veel.

Neem Dextro en Whey na de training, is genoeg.

31,5kg?

Kloontje van sniperx? Goed dat je rippetoe doet sniper :thumbs:

Je hebt een sterke basis, dit gaat zeker wat worden.

Misschien voor zolang dat je op die hogere gewichten moet wachten, kun je wel iets verzinnen om het zwaarder te maken, bijvoorbeeld meer reps/sets.
Succes!

Terug
Naar boven