Ik kan blind typen maar doe het meestal niet. (omdat ik het nog niet perfect kan.)
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja en dan?
paulo schreef;
"zo worden in de bijbel namen van egyptische farao's genoemd die lange tijd onbekend waren voor de wetenschap"
totdat ze wetenschappelijk bewijs vonden dat die heersers werkelijk geleefd hebben.
dus waarom noem je het verhalen ?
Dat is wel iets anders dan wat jij, klusmier, nu zegt he.
Ik zou wel eens die verzen willen zien waar farao's bij naam worden genoemd. Zelf als ze bij naam genoemd worden zegt dit weinig over de authenticiteit of goddelijkheid van de bijbel.

daarom heet het ook " GELOOF " .........is dus afhankelijk per persoon!
![]()
En nog een puntje dat ik zelf al eens naar voren bracht :
Wat is het nut van het oneindig grote heelal in de zogenaamde schepping? Een heelal dat dan ook nog eens geschapen is in 1 Goddelijke dag en daarbij zijn dan honderden miljarden maal honderden miljarden sterren geschapen. Nu zijn Gods wegen ondoorgrondelijk, maar de absurditeit van dat kleine pleurisplaneetje waar wij op leven in dat immens grote heelal is toch wel iets dat alle logica te boven gaat als je uit gaat van een schepping.
Ik wil een antwoord op al mijn vragen Paulo, anders zal je branden in de hel wegens te weinig inzet voor je geloof om heidense honden als mij te bekeren.
Aangezien je voor iedere quote een aparte reactie plaatst. De C14-dateringsmethode toont al zeer duidelijk aan dat leven langer dan 7.000 op aarde bestaat. Ook menselijk leven. De C14-dateringsmethode is gebaseerd op de C14-isotoop van koolstof. Die heeft een halfwaardetijd van 5.736 jaar, iets wat aan de hand van dood organisch materiaal meetbaar is. Hoe langer een organisme dood is, des te minder er C14 aanwezig is.
Ik feleciteer je alvast mocht je onomstotelijk kunnen vaststellen hoe lang er leven op aarde is als een empirisch bewezen methode duidelijk anders uitwijst.
BTW paulo wat doe je op een BB forum, is dit geen sport voor beleiders van de grootste ondeugden zoals ijdelheid, hoogmoed, etcetera etcetera
meen je dat echt?
je screef:
"percies zoals de bijbel zegt: alles werd naar zijn soort geschapen.
dat is een wetenschappelijk nauwkeurige bewering en dat is ook de realiteit zoals je die nu om je heen ziet."
naar zijn beeld bedoel je? noem jij dat een wetenschappelijke bewering?
als we naar zijn beeld zijn geschapen, wil dit dan zeggen dat God blank en zwart is maar ook een beetje geel en spleetoogjes heeft mar ook grote arabische amandelvormige ogen? Dat houdt echt geen steek.
wat is daar absurd aan.
vergeet niet dat het gods oorspronkelijke plan was om een paradijs over de hele aarde te maken gevuld met volmaakte mensen die eeuwig zouden leven en zich dus eeuwig zouden doorontwikkelen.
De mensheid is nu al in staat om naar de maan te gaan.
kan je nagaan wat ze nog een paar miljard jaar later wel niet zouden kunnen.
het moet een uitdaging blijven....om nieuwe dingen te blijven leren met een vomaakt verstand.
een oneindige heelal sluit daar goed bij aan.
dan kunnen de mensen gods schepping blijven verkennen zonder uitgekeken te raken.
dus niet absurd maar heel logisch eigenlijk ;-)
Je haalt de dingen door elkaar Thinkalot.
de schepping werd naar zijn soort geschapen.
alle verschillende dieren...de zee dieren, de landdieren, de vogels...etc.
zo staat het in de bijbel en zo zien we het ook om ons heen
allemaal unieke dieren die zelfs als ze op elkaar lijken toch heel anders zijn.
Omdat de simpele reden dat het een andere soort is.
De mens is daarintegen naar gods beeld geschapen.
in die zin dat we gods eigenschappen bezitten
Je haalt de dingen door elkaar Thinkalot.
de schepping werd naar zijn soort geschapen.
alle verschillende dieren...de zee dieren, de landdieren, de vogels...etc.
zo staat het in de bijbel en zo zien we het ook om ons heen
allemaal unieke dieren die zelfs als ze op elkaar lijken toch heel anders zijn.
Omdat de simpele reden dat het een andere soort is.
De mens is daarintegen naar gods beeld geschapen.
in die zin dat we gods eigenschappen bezitten
Ik heb me redelijk goed verdiept in de C14-methode en andere dateringsmethodes gebaseerd op verval van isotopen. Zal me heel erg verbazen dat 1 boek een algemeen geaccepteerde methode van datering even onderuit zou halen.
Mochten ze dat namelijk kunnen dan behoren ze daarmee tot de grotere wetenschappers van onze tijd.
.
Natuurlijk is heel dat verhaal onzin, dat spreekt toch voor zich. Alleen mensen die bang zijn voor de dood zouden zoiets letterlijk geloven.

Ok waarom al deze drukte ??
Kijk het gaat al veel eerder mis in de bijbel . Adam en Eva hadden twee kinderen , jammer genoeg twee jongens , de ene sloeg de andere dood . Einde verhaal , next !!!
Of zou stoute Eva nog even gepakt zijn door de overlevende zoon en is de hele mensheid ontstaan na incest ?
adam en eva hebben nog veel meer kinderen gemaakt ;-)
adam en eva hebben nog veel meer kinderen gemaakt ;-)
Tolkien z'n boek staat vol met véél accuratere info dan de bijbel, geloof je nu ook in Hobbits?
de bijbel werd geschreven door mensen, 2000 jaar geleden. Hoe kunnen zij nu weten hoe leven op aarde is ontstaan?