XXL Nutrition

Ark van Noach

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja en dan?
paulo schreef;
"zo worden in de bijbel namen van egyptische farao's genoemd die lange tijd onbekend waren voor de wetenschap"

totdat ze wetenschappelijk bewijs vonden dat die heersers werkelijk geleefd hebben.
dus waarom noem je het verhalen ?

Dat is wel iets anders dan wat jij, klusmier, nu zegt he.
Ik zou wel eens die verzen willen zien waar farao's bij naam worden genoemd. Zelf als ze bij naam genoemd worden zegt dit weinig over de authenticiteit of goddelijkheid van de bijbel.

daarom heet het ook " GELOOF " .........is dus afhankelijk per persoon!

;)

daarom heet het ook " GELOOF " .........is dus afhankelijk per persoon!

;)

ja maar daar ging de discussie niet over;
de persoon zei dat de bijbel wel juist moet zijn want er stonden namen van farao's in die de wetenschappers toen nog niet kenden. En ik vroeg om me die bijbelverzen maar eens te tonen. en dan lees ik dat het woord farao in de bijbel staat. En dan? Dat zegt niks over de goddelijkheid of de juistheid van de Bijbel. nergens in de Bijbel wordt de naam van een farao vernoemd.

En nog een puntje dat ik zelf al eens naar voren bracht :

Wat is het nut van het oneindig grote heelal in de zogenaamde schepping? Een heelal dat dan ook nog eens geschapen is in 1 Goddelijke dag en daarbij zijn dan honderden miljarden maal honderden miljarden sterren geschapen. Nu zijn Gods wegen ondoorgrondelijk, maar de absurditeit van dat kleine pleurisplaneetje waar wij op leven in dat immens grote heelal is toch wel iets dat alle logica te boven gaat als je uit gaat van een schepping.

wat is daar absurd aan.
vergeet niet dat het gods oorspronkelijke plan was om een paradijs over de hele aarde te maken gevuld met volmaakte mensen die eeuwig zouden leven en zich dus eeuwig zouden doorontwikkelen.
De mensheid is nu al in staat om naar de maan te gaan.
kan je nagaan wat ze nog een paar miljard jaar later wel niet zouden kunnen.
het moet een uitdaging blijven....om nieuwe dingen te blijven leren met een vomaakt verstand.
een oneindige heelal sluit daar goed bij aan.
dan kunnen de mensen gods schepping blijven verkennen zonder uitgekeken te raken.
dus niet absurd maar heel logisch eigenlijk ;-)

Ik wil een antwoord op al mijn vragen Paulo, anders zal je branden in de hel wegens te weinig inzet voor je geloof om heidense honden als mij te bekeren.

hihi...ik ben niet gelovig blackadder.
ik ben wel 20 jaar jehovah's getuigen geweest.
en er staat mij nog het een en ander bij.

voor jullie is geloof misschien verzonnen onzin.
zo bezie ik evolutie
tenminste het is een mengelmoes van feiten en wetenschap aan de ene kant en onzin en fantasie aan de andere kant.
maar het wordt in zijn geheel als wetenschap gebracht.

Aangezien je voor iedere quote een aparte reactie plaatst. De C14-dateringsmethode toont al zeer duidelijk aan dat leven langer dan 7.000 op aarde bestaat. Ook menselijk leven. De C14-dateringsmethode is gebaseerd op de C14-isotoop van koolstof. Die heeft een halfwaardetijd van 5.736 jaar, iets wat aan de hand van dood organisch materiaal meetbaar is. Hoe langer een organisme dood is, des te minder er C14 aanwezig is.

Ik feleciteer je alvast mocht je onomstotelijk kunnen vaststellen hoe lang er leven op aarde is als een empirisch bewezen methode duidelijk anders uitwijst.

ik had zelf ook een keer een verklaring gelezen over waarom deze koolstof meting niet helemaal betrouwbaar is.
weet de details niet meer eerlijk gezegd.
(het is 20 jaar geleden dat ik dat bestudeerd heb)
maar wat ik las klonk wel aanemelijk.
kan het helaas niet meer herinneren

Maar Eric... ik weet wel een goed boek voor jou.
Aangezien je best wel diep in deze stof gaat.
er is een boek dat heet:
leven -- hoe is het onstaan, door schepping of door evolutie.
vond het zelf wel een heel interssant boek
De eerst volgende keer dat er jehovahs getuigen voor je deur staan moet je er maar naar vragen.
dat boek gaat er echt diep op in.

BTW paulo wat doe je op een BB forum, is dit geen sport voor beleiders van de grootste ondeugden zoals ijdelheid, hoogmoed, etcetera etcetera

nee dat is het niet.
dan heb je een verkeerd beeld van de sport.
bovendien beoefen ik deze sport op mijn mannier.
ik wil gezond,fit,snel en sterk zijn.
ik train nu 19 jaar met gewichten
dus ik behandel dit lichaam met respect en gezond verstand
Ik ben geen volgevreten trage bodybuilder die wil groeien ten koste van alles.

Ik heb me redelijk goed verdiept in de C14-methode en andere dateringsmethodes gebaseerd op verval van isotopen. Zal me heel erg verbazen dat 1 boek een algemeen geaccepteerde methode van datering even onderuit zou halen.

Mochten ze dat namelijk kunnen dan behoren ze daarmee tot de grotere wetenschappers van onze tijd.

C14-datering is zo makkelijk te bewijzen en daarmee de leeftijd van organisch materiaal tot bijna 60.000 jaar dat het leven op aarde onmogelijk net iets van 5.000 jaar oud is.

Dat iets aannemelijk klinkt vanuit de visie die jij beleden hebt is vrij logisch maar dat is verder totaal geen bewijs. De C14-methode is een zeer doortimmerde methode, zeker voor materiaal dat nog een grote hoeveelheid C14-koolstof bevat.

meen je dat echt?

je screef:
"percies zoals de bijbel zegt: alles werd naar zijn soort geschapen.
dat is een wetenschappelijk nauwkeurige bewering en dat is ook de realiteit zoals je die nu om je heen ziet."

naar zijn beeld bedoel je? noem jij dat een wetenschappelijke bewering?
als we naar zijn beeld zijn geschapen, wil dit dan zeggen dat God blank en zwart is maar ook een beetje geel en spleetoogjes heeft mar ook grote arabische amandelvormige ogen? Dat houdt echt geen steek.

Je haalt de dingen door elkaar Thinkalot.
de schepping werd naar zijn soort geschapen.
alle verschillende dieren...de zee dieren, de landdieren, de vogels...etc.
zo staat het in de bijbel en zo zien we het ook om ons heen
allemaal unieke dieren die zelfs als ze op elkaar lijken toch heel anders zijn.
Omdat de simpele reden dat het een andere soort is.

De mens is daarintegen naar gods beeld geschapen.
in die zin dat we gods eigenschappen bezitten

wat is daar absurd aan.
vergeet niet dat het gods oorspronkelijke plan was om een paradijs over de hele aarde te maken gevuld met volmaakte mensen die eeuwig zouden leven en zich dus eeuwig zouden doorontwikkelen.
De mensheid is nu al in staat om naar de maan te gaan.
kan je nagaan wat ze nog een paar miljard jaar later wel niet zouden kunnen.
het moet een uitdaging blijven....om nieuwe dingen te blijven leren met een vomaakt verstand.
een oneindige heelal sluit daar goed bij aan.
dan kunnen de mensen gods schepping blijven verkennen zonder uitgekeken te raken.
dus niet absurd maar heel logisch eigenlijk ;-)

Gods oorspronkelijke plan? Gaat het oorspronkelijke plan niet meer door dan? IS god van gedacht veranderd. Waarom? Is hij dan niet almachtig en oneinig wijs dat hij dit niet op voorhand hoe de evolutie van de mens zou gaan?

waarom geloof je dat God de wereld heeft geschapen?

war staat er in de bijbel dat de schepping nar zijn soort werd geschapen?
En wat zijn die goddelijke eigenschappen die de mens dan bezit?

Ik heb me redelijk goed verdiept in de C14-methode en andere dateringsmethodes gebaseerd op verval van isotopen. Zal me heel erg verbazen dat 1 boek een algemeen geaccepteerde methode van datering even onderuit zou halen.

Mochten ze dat namelijk kunnen dan behoren ze daarmee tot de grotere wetenschappers van onze tijd.

.

ik merk inderdaad dat jij je erin verdiept hebt
zelf kan ik niks zinnigs over zeggen want heb mij er lang niet in verdiept.
probeer toch dat boek te bemachtigen.
ze (jehovah's getuigen dus) geven het als het goed is toch gratis weg.
ik denk dat het wel een uitdaging voor je zal zijn om alle punten te weerleggen.
en geloof mij...er staan heel veel goed punten in die op een wetenschappelijke mannier besproken worden ten nadele van evolutie.

Ik vind dat er te vaak de link tussen de Bijbel/Religie wordt gelegd en het atronomische bestaan, de Bijbel is iets menselijks en aards. En het heelal is er niet voor de mens of z'n ontwikkeling, wij zijn een miniscule zandkorrel in een overweldigende grote kathedraal.

Natuurlijk is heel dat verhaal onzin, dat spreekt toch voor zich. Alleen mensen die bang zijn voor de dood zouden zoiets letterlijk geloven.

Ik heb door me te verdiepen in religie en atronomie, meditatie, tripervaringen toch wel behoorlijke mystieke ervaringen gehad en de 'klik' kunnen maken met verhalen en ze in volledige taal hebben kunnen begrijpen en waar ze vandaan komen.

Maar over de dood kan ik voor mezelf[/u[ èèn ding zeggen, dan ga je terug naar waar je was voor je geboorte. Ondanks ik mezelf graag veel anders heb voorgehouden en had willen doen.

Het meest bewijzende antwoord daarvan is, dat èlk mens op aarde in levensgevaar door de angst àlles zal aangrijpen om te overleven (die data ligt in de oer v/d hypofyse), zelfs terroristen die de dood verkiezen hebben als ze nog in leven zijn, het bewustzijn van de toekomstige 'heldendaad' die ze gaan verrichten.

Iemand met een gezond leven, een bevredigend bestaan, heeft natuurlijke wijs angst voor de dood.

Ok waarom al deze drukte ??

Kijk het gaat al veel eerder mis in de bijbel . Adam en Eva hadden twee kinderen , jammer genoeg twee jongens , de ene sloeg de andere dood . Einde verhaal , next !!! :)

Of zou stoute Eva nog even gepakt zijn door de overlevende zoon en is de hele mensheid ontstaan na incest ?

Ok waarom al deze drukte ??

Kijk het gaat al veel eerder mis in de bijbel . Adam en Eva hadden twee kinderen , jammer genoeg twee jongens , de ene sloeg de andere dood . Einde verhaal , next !!! :)

Of zou stoute Eva nog even gepakt zijn door de overlevende zoon en is de hele mensheid ontstaan na incest ?

adam en eva hebben nog veel meer kinderen gemaakt ;-)

adam en eva hebben nog veel meer kinderen gemaakt ;-)

Echt ? Damn de smeerlappen . :D

Iig de bijbel is gewoon iets om te interpreteren . Wetenschap staat er helemaal los van . Spiritueel is nooit wetenschappelijk te verklaren noch bedoeld om wetenschappelijk verklaard te worden .

Tussen de regels lezen dus ...

Tolkien z'n boek staat vol met véél accuratere info dan de bijbel, geloof je nu ook in Hobbits?

dit punt is makkelijk te weerleggen.
ik heb het over geschiedkundig nauwkeurige info.
info die nagegaan kan worden.
De bijbel bevat deze info wel.
Cesar heeft bestaan...Jeruzalem bestaat nog.... de Tigris en de Eufraat zijn rivieren die nu nog bestaan.... etc.
dat kan je over het boek van Tokien niet zeggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven