- Waardering
- 99
Niet denken maar onderzoeken!Pangaea bestaat niet lang genoeg om het eerste contintent te zijn. Natuurlijk is een groot deel speculatie, maar de huidige beweging van de platen laat weinig over aan duidelijkheid wanneer Pangaea bestaan heeft als supercontinent. Geologisch bewijs is er wel voor de vorige supercontinenten meestal door te kijken naar ouderdom en samenstelling van gesteente en afzettingen wereldwijd.
zeker zeker, ik haal het niet in mn hoofd om te ontkennen dat pangea het eerste continent moet zijn, weet er gewoon te weinig van wat dat betreft, maar wat ik probeerde te opperen is een combinatie van schepping/pre pangea. God schiep de aarde, hetgeen wel het een en ander aan tijd heeft gekost. (aangeduid in imo compleet symbolisch bedoelde dagen). Maw: waarom zou God pangea hebben geschapen en niet de prepangea delen?
Ik ben zeer benieuwd wat jij vind van de DVD's van de genoemde Dr. Hovint.
Ik probeer niks te weerleggen, alleen vragen te stellen. Jij bent behoorlijk onderlegd in deze, maar 90% van de mensen die ik erover spreek beginnen heel snel met hun oren te klapperen als je ze kritisch bevraagd over of een scheppingfilosofie of een evolutiefilosofie. Voor mij blijven het meer hypotheses dan theorien. Aan beide kanten van de lijn worden hypothesen weerlegd, voor evolutie zijn de benodigde bewijsstukken nog nooit gevonden (wel zaken die het aannemelijk maken) evenzo voor het creationisme.

Pangaea bestaat niet lang genoeg om het eerste contintent te zijn. Natuurlijk is een groot deel speculatie, maar de huidige beweging van de platen laat weinig over aan duidelijkheid wanneer Pangaea bestaan heeft als supercontinent. Geologisch bewijs is er wel voor de vorige supercontinenten meestal door te kijken naar ouderdom en samenstelling van gesteente en afzettingen wereldwijd.

but thnx ennywhey