Fitness Seller

Ask me anything (voeding, training, supps, PEDs, etc.)

• Topic Starter Topic Starter
Gele kaart gekregen... lol.

Aangezien de thread te snel loopt maak ik een nieuwe post in plaats van m'n vorige te editen.

Wat vind je van het volgende:

1) Specifieke isolatie oefeningen voor biceps en triceps zijn overbodig, met compounds als overhead presses, benchesm rozs en pull ups bouw je alleen al een stevig paar guns.

2) zesmaal per dag eten om je metabolisme om peil te houden
1) Met enkel compounds kom je heel ver, maar voor optimaal resultaat raad ik toch isolatie-oefeningen aan. Chin-ups komen het best in de buurt voor optimale bicepsstimulatie maar leiden toch enigszins onder active en pasive insufficiency van de biceps. Voor de triceps heb je zeker isolatie-oefeningen nodig, als je ellebogen dat trekken, want het lange hoofd kan alleen optimaal gestimuleerd worden met je schouder in flexie en overhead presses hebben vaak de schouders als limit factor.

Zie ook m'n artikel over exercise selection.

2) 100% crap. Maaltijdfrequentie is irrelevant voor je BMR.

Wat is je opinie over het bekende en een van de meest besproken, IIFYM?
Zeker een dieetstrategie met een hoge benefit-to-effort ratio, maar absoluut niet correct als theoretisch model. Er is veel meer dan alleen je macros belangrijk voor je lichaamscompositie, laat staan je gezondheid.

Kun je pics van jezelf posten?
Je krijgt er eentje. Misschien meer na m'n cut.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mening over intermittent fasten in een cut? Dus echt gericht op vet verlies.
Zijn er voordelen mee te behalen wanneer je andere factoren gelijk houd (trainingsschema en voeding/supplementatie)?
Het grote voordeel is dat je gebruikmaakt van de hongeronderdrukking na het wakker worden. Dat maakt het dieet veel draagbaarder. Vergeleken met een vergelijkbaar dieet maar dan met een kleine maaltijd meteen na het opstaan heeft het geen positieve effecten op je vetverbranding. Vasten is goed te marketen als iets magisch, maar het is gewoon een makkelijke manier om minder te eten dan je verbrandt.

Waarom een nieuw account? En srs ben harde n00b op t gebied van kennis van atleten, schrijvers of gewoon mensen in het algemeen dus eens gewoon: wie ben je en wat doe je :p Ik zie auteur staan maar dat is toch niet alles? :p
Stats ook plz :p
Nieuwe account? Ik heb een 'about' pagina waar ik wat vertel over mezelf en m'n algemene methode, maar daar mag ik niet naar linken volgens mij. Ik zou niet weten wat ik over mezelf persoonlijk kan zeggen wat relevant is, maar vraag het gerust als je iets wilt weten.

Edit:
Top dat je dit doet!

Ik doe momenteel 5x5 op alle 7 compounds om kracht te ontwikkelen.
Welk splitschema zou je na men huidig schema aanraden om zoveel massa erop te plakken gecombineerd met goed voedingsschema?
Wat zijn de 7 compounds? Ik heb veel veel meer informatie nodig om een volledig schema aan te raden, maar ik kan wel zeggen dat ik nooit bodypartsplits gebruik.

Wat zijn de beste supps ivm spiergroei -massa?

Anabolen ja / nee? Incl. Toelichting.

Ik heb gisteren een dildo gekocht om mijn vriendje ermee te verrassen. Echter toen ik het aan hem toonde was hij boos. Hij zei dat we dat niet nodig hebben in onze relatie omdat hij me goed genoeg bevredigt. Hoe moet ik hem laten weten dat zoiets alleen maar goed kan zijn voor ons coïtusleven?

Welke supps vind je echt het geld waard?

Wat zijn de 7 compounds? Ik heb veel veel meer informatie nodig om een volledig schema aan te raden, maar ik kan wel zeggen dat ik nooit bodypartsplits gebruik.

Dus 5x5 op de 5 (sry foutjé) compounds:
-deadlift
-bent over row
-Bench press
-Military press
-Squat

Ik zou een split schema gebruiken, omdat ik maar 3x kan trainen in een week :)

Oh iemand vroeg om stats herinner ik me. Momenteel 85kg, 1.8m, bf%: 4-pack relaxed. Heb geen recente measurements, maar m'n nek, armen en kuiten zijn ongeveer even dik.

Wat zijn de beste supps ivm spiergroei -massa?
Deze vraag mag/kan ik niet beantwoorden, maar creatine staat zeker in de lijst.

Anabolen ja / nee? Incl. Toelichting.
Of ik gebruikt heb? Nee, na veel onderzoek besloten het niet te doen, want ik wil nog niet aan de HRT en cyclen is op mijn niveau tijdverspilling. hGH is te duur en ik weet niet of ik GH het sowieso waard vind. Weet er nu wel veel vanaf, wat erg handig is.

Dat vraagt om meer pics dude :P.
Keep it up btw.

Oh iemand vroeg om stats herinner ik me. Momenteel 85kg, 1.8m, bf%: 4-pack relaxed. Heb geen recente measurements, maar m'n nek, armen en kuiten zijn ongeveer even dik.

Of ik gebruikt heb? Nee, na veel onderzoek besloten het niet te doen, want ik wil nog niet aan de HRT en cyclen is op mijn niveau tijdverspilling. hGH is te duur en ik weet niet of ik GH het sowieso waard vind. Weet er nu wel veel vanaf, wat erg handig is.

Wat bedoel je hier mee?

nog eentje waar ik al heel lang mee zit:

gewonnen massa met AAS verlies je nadien sneller of is moeilijker behoudbaar dan natural gewonnen massa (er vanuitgaande dat je nog niet je natuurlijke max hebt bereikt en het dus zou gaan om "overbodige ballast").
zoja wat is/zijn de specifieke redenen hiervoor.

Ik heb gisteren een dildo gekocht om mijn vriendje ermee te verrassen. Echter toen ik het aan hem toonde was hij boos. Hij zei dat we dat niet nodig hebben in onze relatie omdat hij me goed genoeg bevredigt. Hoe moet ik hem laten weten dat zoiets alleen maar goed kan zijn voor ons coïtusleven?
Surprise buttsecks.

Welke supps vind je echt het geld waard?
Ligt aan een hoop dingen, zoals je budget. Het enige supplement waarvoor ik geen enkele reden kan verzinnen waarom je het niet zou gebruiken is caffeïne.

Dus 5x5 op de 5 (sry foutjé) compounds:
-deadlift
-bent over row
-Bench press
-Military press
-Squat

Ik zou een split schema gebruiken, omdat ik maar 3x kan trainen in een week :)
5x5 is heel decent voor intermediate trainees, maar lang niet optimaal.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 20:20 ----------

Wat bedoel je hier mee?

nog eentje waar ik al heel lang mee zit:

gewonnen massa met AAS verlies je nadien sneller dan natural gewonnen massa (er vanuitgaande dat je nog niet je natuurlijke max hebt bereikt en het dus zou gaan om "overbodige ballast").
zoja wat is/zijn de specifieke redenen hiervoor.
Niet juist. Spierverlies na PED-gebruik heeft niets te maken met de manier waarop het aangemaakt is. Weinig test en andere hormonen zorgen voor het spierverlies. Daarna verlies je vaak een hoop vocht, verlies je de extra pump en spiertonus en vertraagt je metabolisme, waardoor je makkelijk aankomt, je je slecht voelt en het lijkt of je wegkwijnt. Veel mensen overschatten ook hoeveel daadwerkelijke spiermassa (in tegenstelling tot vetvrije massa) ze hebben opgebouwd tijdens de cycle.

Waarom hou je zoveel vocht vast? Ik heb gebulkt tot 80 kilo en weeg nu 74, maar ik merk dat ik qua vet en spier niet veel ben kwijtgeraakt. Dus nogal veel vocht...

Wat is je mening over CLA?

Laatst bewerkt:

WaarOm kan / mag je dit niet beantwoorden? Ask me any toch ;)

En nee, niet zo zeer of je gebruikt hebt; maar meer of het "verstandig" is ja/nee.

Als intermediate trainee, wat zou een goede trainings methode zijn? ub/lb (alles 2x pw bv lyle mcdonalds bulking routine) of een split oid? Doel is extra massa/kracht.

Laatst bewerkt:
Niet juist. Spierverlies na PED-gebruik heeft niets te maken met de manier waarop het aangemaakt is. Weinig test en andere hormonen zorgen voor het spierverlies. Daarna verlies je vaak een hoop vocht, verlies je de extra pump en spiertonus en vertraagt je metabolisme, waardoor je makkelijk aankomt, je je slecht voelt en het lijkt of je wegkwijnt. Veel mensen overschatten ook hoeveel daadwerkelijke spiermassa (in tegenstelling tot vetvrije massa) ze hebben opgebouwd tijdens de cycle.

mag ik dan ook aannemen dat in de volgende scenarios even snel progressie gemaakt wordt vanaf tijdstip T? (er vanuitgaande dat je herstel in het kuurscenario volledig in orde is op T)

* op T als natural x kg behaalde spiermassa over een periode van pakweg 10 jaar
* op T als gebruiker x kg behaalde spiermasa behaald over een periode van pakweg 2 jaar

Menno, wat zijn de beste/meest leerzame studies over AAS die je al tegengekomen bent?

Maw, waar kan je van zeggen 'zow, dit is iets interessant'

Zeker een dieetstrategie met een hoge benefit-to-effort ratio, maar absoluut niet correct als theoretisch model. Er is veel meer dan alleen je macros belangrijk voor je lichaamscompositie, laat staan je gezondheid.

Zou je hier wat meer over kunnen vertellen, vooral over het effect op lichaamscompositie.

Verder ben ik erg benieuwd wat je van het hele recompen vind. Zeker de recomp bulk --> spiermassa aankomen, zonder vet aan te komen. Netto zou je hier net zo veel spiermassa mee moeten/kunnen winnen als met gewoon bulken(en daarna cutten), omdat je geen tijd hoeft te verspillen aan cutten en daardoor ook geen spiermassa kan verliezen.

Btw een pic van UB wordt ook erg gewaardeerd en erg tof dat je dit doet!

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 21:49 ----------

1) Met enkel compounds kom je heel ver, maar voor optimaal resultaat raad ik toch isolatie-oefeningen aan. Chin-ups komen het best in de buurt voor optimale bicepsstimulatie maar leiden toch enigszins onder active en pasive insufficiency van de biceps. Voor de triceps heb je zeker isolatie-oefeningen nodig, als je ellebogen dat trekken, want het lange hoofd kan alleen optimaal gestimuleerd worden met je schouder in flexie en overhead presses hebben vaak de schouders als limit factor.

Zie ook m'n artikel over exercise selection.

Ik heb een 'verrotte' elleboog, kan alleen smal bankdrukken, smal opdrukken en dippen op een machine. Zou dit genoeg moeten zijn voor een redelijke triceps ontwikkeling of niet? Weet jij nog andere alternatieven die mogelijk moeten zijn wanneer je in het verleden je elleboog hebt geblesseerd.

Terug
Naar boven