XXL Nutrition

Ask me anything (voeding, training, supps, PEDs, etc.)

Wat is in jouw ogen de ideale voeding voor en na de training?

vind je max-ot een goed schema voor voornamelijk kracht en op 2e plaats massa of raad je iets anders aan?

Monday - Legs and Calves
Squat - 3x4-6
45 Degree Leg Press - 2x4-6
Stiff Leg Deadlift - 2x6
Standing Calf Raise - 3x6-8

Tuesday - Chest and Forearms
Incline Bench Press - 3x4-6
Barbell Bench Press - 3x4-6
Decline Bench Press - 1x4-6

Barbell Wrist Curls - 3x8-10
Reverse Wrist Curls - 3x6-8

Wednesday - Back and Traps
Bent Over Barbell Row - 2x4-6
Close Grip V-Bar Pull Down - 2x4-6
Pull-ups - 2x4-6
Cable Row - 1x4-6
Deadlift - 2x4-6
Barbell Shrug - 1x4-6

Thursday - Shoulders and Triceps
Dumbbell Press - 3x4-6
Military Press - 2x4-6
Dumbbell Side Laterals - 2x4-6

Lying Skull Crushers - 2x4-6
Triceps Press Downs - 2x4-6
Seated Overhead Triceps Extension - 1x4-6

Friday - Biceps and Abs
Straight Bar Curl - 2x4-6
Standing Dumbbell Curl - 2x4-6
EZ Bar Curl - 1x4-6
Leg Raise (Weighted) - 2x12-15
Cable Crunch - 2x8-10

Volgens mij heb ik iets gemist, sinds wanneer ben jij een goeroe ?!

Hoe kan je de vetgains tijdens bulken met het IF-principe zo klein mogelijk houden?
3 x rustdagen met -10% & 4 x trainingsdagen met +20 met de rustdagen laag in cars en hoger in vetten en voor de training omgekeerd?

Wat raad je aan tijdens een cut? Een krachtgeoriënteerde routine (voornamelijk compounds, 5x5 en bijvoorbeeld ABxABxx) met cardio of kan in jouw opinie (bijvoorbeeld) een 5-daagse split met cardio ook prima? Ik hoor veel mensen dat tijdens een cut je beter géén hypertrophygeorënteerde routine kan doen omdat je toch geen massa gaat aanzetten vanwege een caloriedeficiëntie.
Tevens, wat voor cardio raad je aan tijdens een cut? Long duration cardio vs. HIIT? Afhankelijk van welke soort, wat voor oefeningen raad je aan? Touwtje springen? Joggen? Kettlebell swings? Sprints? Variëren?

warum geen complexe carbs bij je ontbijt in dat bulkschema?

Jesus man wat een vragen zoek anders gewoon begeleiding kun je al je vragen kwijt.Mensen kunne je niet helpen als ze niet weten hoe jij leeft eruit ziet of wat jij doet.

Jawel, dat kan d.m.v. wetenschap i.p.v. broscience.

Een goede begeleider is wel wat meer waard nu stel je vragen aan een goeroe? denk zelf ook eens na een begeleider brengt je daar waar je wil zijn en weet je hoe door ervaring dat is mij meer waard dan wetenschap en ander gelul;)

Een goede begeleider is wel wat meer waard nu stel je vragen aan een goeroe? denk zelf ook eens na een begeleider brengt je daar waar je wil zijn en weet je hoe door ervaring dat is mij meer waard dan wetenschap en ander gelul;)

Daarom post jij vrijwel niks zinnigs.

Maar ik vind dit wel serieus een goed topic en mijn vragen waren dan ook serieus bedoeld en niet om te trollen.

abbo.

jammer alleen dat het niveau van broscience veel te hoog is op dit forum

Ah, precies op tijd Menno! Ik zat namelijk met een vraagje waar ik niet verder kwam via google.

Weet jij toevallig wat het betekent als een spier "jeukt" tijdens/na een training van die desbetreffende spier? Heb je dan een tekort aan iets, is het een waarschuwing voor striae of iets heel anders ???

• Topic Starter Topic Starter
Kan de vragen amper bijhouden, maar ik zal morgen de rest beantwoorden en ik zal in het algemeen proberen alle vragen in de thread te adresseren.

Waarom hou je zoveel vocht vast? Ik heb gebulkt tot 80 kilo en weeg nu 74, maar ik merk dat ik qua vet en spier niet veel ben kwijtgeraakt. Dus nogal veel vocht...
Gebulkt met AAS? Hoog test betekent hoog estrogeen tenzij je puur niet-aromatiserende stoffen neemt (slecht idee). Als je natty bedoelt, dan kan het zijn dat je te weinig drinkt of dat je intolerant bent voor iets in je dieet (lactose, gluten, ei, pinda?).

CLA heeft positieve en negatieve effecten op je gezondheid. Relatief aan andere calorieënbronnen is het positief voor vetverbranding, maar het absolute effect is heel klein, vaak verwaarloosbaar (denk aan grammen per week). Het effect op vetvrije massa is nog kleiner. Er zijn diminishing returns op de dosering, dus het is heel erg een vraag van of je het je geld waard vindt.

WaarOm kan / mag je dit niet beantwoorden? Ask me any toch ;)

En nee, niet zo zeer of je gebruikt hebt; maar meer of het "verstandig" is ja/nee.
Touché, maar sommige vragen kan ik niet publiekelijk beantwoorden, net zoals niet alles op DBB gepost mag worden. Zo kan ik je dan ook niet publiekelijk aanraden om illegale middelen te gebruiken. Ik consulteer en train wel cliënten die gebruiken, maar alleen zolang alles legaal blijft...

Huh, niet lullig bedoeld, maar je traint zelf niet serieus?
Ik ken erg weinig natties met een grotere rug dan ik. Hoe dan ook is mijn fysiek niet iets waar ik mee adverteer en ik ben content in de wetenschap dat ik zo goed als alles heb bereikt wat ik genetisch kan bereiken. Meer dan dat kan ik niet wensen.

Als intermediate trainee, wat zou een goede trainings methode zijn? ub/lb (alles 2x pw bv lyle mcdonalds bulking routine) of een split oid? Doel is extra massa/kracht.
Geen van beide. Mijn programma's zijn gestructureerd op oefeningen. Dat is waaraan je lichaam immers adapteert en maximale adaptatie is het doel van elk programma. Ik doe dus niet aan 'horizontal push' of 'borst' maar aan 'bankdruk' dagen.

Wat is jou mening m.b.t. cutten?
Stel;
BMR; 1950kcal
VP; ~18/20%
Onderhoud (BMR + 4x KT); 2950kcal

Wat doe je dan het beste, 2950kcal naar binnen werken en verschil maken met cardio of juist bv 2500kcal innemen, en dan geen cardio meer doen (of misschien beide?).

PZ

Wat zijn je stats :D?

Nee even serieus. Ben op dit moment aan het cutten met een normaal dieet 2500kcals en dan training + cardio erbij. Soms ook een dagje 24u fast ( eat-stop-eat ).

Mijn vraag is dan vooral, is het mogelijk om in kracht toe te nemen tijdens een cut? Ben nu een 16tal dagen ver, met 1 refeed en heb nog niets van kracht moeten inleveren. Ben nu ook hiermee bezig : http://forum.dutchbodybuilding.com/f114/magnusson-ortmayer-deadlift-program-237233/ , op DL, SQ en BP. DL 1x pw SQ 2x ( meestal ) BP 1 x. Indien ik hiermee sterker word terwijl ik aan het cutten ben, ligt mijn onderhoud dan te laag of is het gewoon perfect mogelijk?

Tips voor het toepassen van een wetenschappelijke aanpak richting (self)regulatie bij de belangrijkste factoren van training en herstel met als doel 200+ sq?

wat vind jij de beste trainingsmethode/oefeningen voor dikke quads? Mijn kuiten lopen namelijk enorm voor waardoor mijn quad dikte door optisch bedrog kleiner lijken

Terug
Naar boven