AndroidHealthClinic

Nieuw ATX Rigs & Racks

• Topic Starter Topic Starter
Komt er ook een half rack met plate storage? Dus zeg maar wat bij de power cage met plate storage extra is tov de cage zonder storage toegevoegd aan de half rack? Dus 2 uprights met pinnen voor de schijven en wat verbindingen om het vast te maken aan het half rack. Lijkt me wel interessant. Evt los verkrijgbaar als upgrade. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een degelijke half rack met plate storage. Liefst 1 waarbij ik pullups kan doen terwijl de barbell kan blijven liggen in de J-hooks.
Moet lukken omdat het een modulair systeem is lijkt me zo?
Dat is inderdaad allemaal mogelijk dankzij het modulaire ontwerp. Er is bij de Squat Stand/Half Rack al rekening gehouden met het toevoegen van extra palen aan de achterkant, inclusief kortere spotters voor tussen de palen, zodat er een mini power rack ontstaat. De plate storage pinnen kunnen natuurlijk ook aan alle palen worden vastgemaakt. Ik zal later nog even een voorbeeld afbeelding uploaden :)

In eerste instantie zullen wij de racks echter enkel in de standaard configuraties aanbieden zoals in de prijslijst die ik hier eerder heb gepost. Uitwisselbare onderdelen en uitbreidingen zoals andere chin-up bars of extra uprights komen later pas beschikbaar.

zien er goed uit die spullen,

dat in combinatie met de halterstangen en gewichten die jullie al hebben kan je een mooie (home) gym maken op basis van de ATX lijn. alleen hoe komt het dat de ATX gewichthef platformen niet meer leverbaar zijn. dat is toch ook een vrij belangrijk deel van een goede (home) gym. komen die er ook nieuw bij dan?

ATX CrossFit Rig

zien er goed uit die spullen,

dat in combinatie met de halterstangen en gewichten die jullie al hebben kan je een mooie (home) gym maken op basis van de ATX lijn. alleen hoe komt het dat de ATX gewichthef platformen niet meer leverbaar zijn. dat is toch ook een vrij belangrijk deel van een goede (home) gym. komen die er ook nieuw bij dan?

De gewichthefplatforms zullen uiteindelijk ook weer beschikbaar komen :) maar ik weet nu nog niet wanneer precies

Laatst bewerkt:
Komt er ook een half rack met plate storage? Dus zeg maar wat bij de power cage met plate storage extra is tov de cage zonder storage toegevoegd aan de half rack? Dus 2 uprights met pinnen voor de schijven en wat verbindingen om het vast te maken aan het half rack. Lijkt me wel interessant. Evt los verkrijgbaar als upgrade. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een degelijke half rack met plate storage. Liefst 1 waarbij ik pullups kan doen terwijl de barbell kan blijven liggen in de J-hooks.
Moet lukken omdat het een modulair systeem is lijkt me zo?
Dit is de uitbreiding voor het Half Rack. Bedoelde je zoiets? ;)

ATX-FS-uitbreiding.jpg

Dit is wel nog een oude render, de witte nummers zijn in de nieuwe modellen allemaal lasergesneden in het frame (zie afbeelding op de vorige pagina).
De plate storage pinnen kun je indien gewenst natuurlijk aan de achterste palen vast maken.

Zoiets bedoelde ik inderdaad. En dan plate storage pinnen aan de achterste uprights.

Mooi spul Fitness seller, mijn complimenten.

Beste FS, is er al iets bekend over wanneer de ATX toestellen te koop zullen zijn?

De eerste toestellen staan nu online en zijn per direct te bestellen:

ATX Racks & Rigs

(accessoires en uitbreiden volgen uiteindelijk ook nog)

Laatst bewerkt:
Ok bedankt. Ik zie op de foto van de squat stand, dat het rack vrij diep is (160 cm), maar dat de verticale balken vrij ver naar voren staan. Zijn die ook meer naar achteren te plaatsen?

ATX Cross Rig / Functional Rig / CrossFit Rig

Ok bedankt. Ik zie op de foto van de squat stand, dat het rack vrij diep is (160 cm), maar dat de verticale balken vrij ver naar voren staan. Zijn die ook meer naar achteren te plaatsen?
Nee, enkel als je zelf extra gaten boort. Deze palen zijn bewust wat verder naar voren geplaatst om genoeg ruimte over te houden voor nagenoeg alle trainingsbanken.

Ik zal het wel eens doorgeven aan de ingenieur :) Misschien is het interessant om meerdere posities voor de palen te maken (bijvoorbeeld achter, midden, voor) zodat de klant kan kiezen.

Laatst bewerkt:
Nee, enkel als je zelf extra gaten boort. Deze palen zijn bewust wat verder naar voren geplaatst om genoeg ruimte over te houden voor nagenoeg alle trainingsbanken. Ik zal het wel eens doorgeven aan de ingenieur :) Misschien is het interessant om meerdere posities voor de palen te maken (bijvoorbeeld achter, midden, voor) zodat de klant kan kiezen.

de meeste squat stands/half racks met dit model zijn 120cm diep. ik zag op de foto op de site dat de lengte op vooral in de achterkant zit. ik ben niet heel erg thuis in alle benches. maar ik denk dat voor de meeste 120 cm wel genoeg is. verder ziet het er uit als een heel mooi en stevig rack en en ook dat er 2 pull ups bars van verschillende hoogte opzitten is wel handig. voor mij persoonlijk zou die extra 40 cm een beetje nadelig zijn. maar als je een grote (home)gym hebt zou het niet uit moeten maken of miss zelfs wel een voordeel kunnen geven denk ik

ATX CrossFit Rigs & Strength Racks

de meeste squat stands/half racks met dit model zijn 120cm diep. ik zag op de foto op de site dat de lengte op vooral in de achterkant zit. ik ben niet heel erg thuis in alle benches. maar ik denk dat voor de meeste 120 cm wel genoeg is. verder ziet het er uit als een heel mooi en stevig rack en en ook dat er 2 pull ups bars van verschillende hoogte opzitten is wel handig. voor mij persoonlijk zou die extra 40 cm een beetje nadelig zijn. maar als je een grote (home)gym hebt zou het niet uit moeten maken of miss zelfs wel een voordeel kunnen geven denk ik

Het rack is inderdaad wat oversized maar er is ook rekening gehouden met uitbreidingsmogelijkheden, zie de foto in een van mijn vorige posts hier.

Omdat de ATX racks in de eerste plaats niet voor thuisgebruik zijn ontworpen (daarvoor zijn de racks van Barbarian Line waarschijnlijk aantrekkelijker) was een compacte voetprint in ieder geval niet onze eerste prioriteit. Mocht de serie echt aanslaan voor thuisgebruik is een compacter model natuurlijk niet uitgesloten. Ik ga ervan uit dat de hoogte van 238 cm namelijk ook niet ideaal is voor alle homegyms.

Deze eerste modellen zijn in ieder geval pas het begin. In de toekomst kan de ATX lijn snel worden uitgebreid, aangezien wij eigen ingenieurs en eigen productie hebben. Naar jullie feedback wordt natuurlijk ook geluisterd! :cool:

Laatst bewerkt:
Safety squat bar ziet er goed uit. Al helemaal voor die prijs.
Ik merk wel tussen verschillende SSB (rogue, strengthshop, FS, Fortius,...) vaak een verschil in ontwerp (rechte hoeken, lichte kromming,.... Is hier eigenlijk enige reden voor?

Safety squat bar ziet er goed uit. Al helemaal voor die prijs.
Ik merk wel tussen verschillende SSB (rogue, strengthshop, FS, Fortius,...) vaak een verschil in ontwerp (rechte hoeken, lichte kromming,.... Is hier eigenlijk enige reden voor?
Nope, dat zijn enkel andere fabricagemethoden (lassen of buigen). Verschillen kunnen bijvoorbeeld wel in de diepte van de camber en de hoek van de handgrepen zitten. Dat heeft invloed op je houding en de positionering van de halterstang op je rug/schouders.

Alle ATX Racks en de basisuitvoeringen van de ATX Rigs staan inmiddels online.
Uitbreidingen en accessoires en andere toebehoren zullen de komende tijd nog worden toegevoegd.

Bekijk alle ATX Rigs & Racks in de webshop

Laatst bewerkt:
Mooi spul, maar hoe komt het dat die wall rig WR-1-270 duurder is dan het half rack en bijna zoveel kost als het powerrack? :s

Mooi spul, maar hoe komt het dat die wall rig WR-1-270 duurder is dan het half rack en bijna zoveel kost als het powerrack? :s
De Rigs zijn een stuk groter, deze zijn standaard bijvoorbeeld 272 cm hoog ten opzichte van de 238 cm hoge racks. Daarnaast fabriceren wij de ATX Rigs zelf in Duitsland dus dat is helaas ook heel wat duurder dan bijvoorbeeld buiten Europa.

Laatst bewerkt:
atx-fub.jpg

De definitieve uitvoering van de ATX Flat Bench staat inmiddels ook online.

Een verstelbare trainingsbank van ATX is momenteel in ontwikkeling :)

De ATX Log Bar is binnenkort verkrijgbaar:

atx-log-bar.jpg

Deze Strongman Log van ATX wordt gemaakt in Duitsland en heeft een eigengewicht van 32 kg.
Zeer massieve uitvoering van 5 mm dik staal, volledig gelast en extra versterkt.

19,5cm diameter klink wel echt weinig of meen ik dit maar?

Terug
Naar boven