Vroeg in de ochtend naar de sportschool. Onderrug en heup nog waren nog wat aan de 'stijve' kant en knieën voelden ook niet soepel. Voelde gewoon niet goed om direct volle bak te trainen. Eerst een kwartiertje gefiets en dat hielp al iets. Daarna wat oefeningen voor mobiliteit gedaan. Dat voelde al beter.
Trainingsdag 1 (week 4):
Opwarming:
One leg box step ups / 30 sec rust tussen sets
12x
12x
12x
(omdat de box die ik gebruik vrij hoog is, voelde dit toch nog niet helemaal lekker in de heup).
Bulgarian Split squat / 30 sec rust tussen sets
12x
12x
12x
(deze voelden prima).
Training:
Deadlift / 2 min rust tussen sets
5x60
5x70
5x80
5x90
3x100
(Deadlift ging slecht van start. Als ik de stang vastpakte, kreeg ik mijn rug niet in een rechte positie. Als ik mijn rug optimaal hield, kon ik de stang niet meer goed pakken. Uiteindelijk mijn voeten iets breder gezet en tenen iets meer naar buiten. Hierdoor kon ik wel de juiste positie met rug innemen. Toen pakte ik de 5x80 en die voelden zo goed dat ik meteen maar de 90 erop probeerde. Deze ging tot mijn verbazing ook soepel, waarna ik de 100 pakte. Dit was een prima gewicht. Volgende keer verwacht ik 5x100 te kunnen pakken).
Barbell glute bridge / 2 min rust
10x80
10x80
10x80
Leg press / 2 min rust
12x140
12x140
12x140
(Hier echt 100% op gegeven. laatste set laatste herhalingen steeds 3-4 seconden rust tussen elke herhaling anders lukte het niet meer. bij laatste 2 herhalingen kreeg ik opeens knallende hoofdpijn. Gewicht op deze oefening even 2 trainingen gelijk houden zodat het iets makkelijker wordt).
Farmers walks / 2 min rust
Stukkie gelopen met twee 40 kilo dumbells. X4
Ad-abductoren op hoge reps getraind.
Qua progressie erg tevreden, maar zo vroeg op de ochtend trainen als ik nog niet soepel ben probeer ik in vervolg liever te vermijden. Kost me teveel tijd.
Trainingsdag 1 (week 4):
Opwarming:
One leg box step ups / 30 sec rust tussen sets
12x
12x
12x
(omdat de box die ik gebruik vrij hoog is, voelde dit toch nog niet helemaal lekker in de heup).
Bulgarian Split squat / 30 sec rust tussen sets
12x
12x
12x
(deze voelden prima).
Training:
Deadlift / 2 min rust tussen sets
5x60
5x70
5x80
5x90
3x100
(Deadlift ging slecht van start. Als ik de stang vastpakte, kreeg ik mijn rug niet in een rechte positie. Als ik mijn rug optimaal hield, kon ik de stang niet meer goed pakken. Uiteindelijk mijn voeten iets breder gezet en tenen iets meer naar buiten. Hierdoor kon ik wel de juiste positie met rug innemen. Toen pakte ik de 5x80 en die voelden zo goed dat ik meteen maar de 90 erop probeerde. Deze ging tot mijn verbazing ook soepel, waarna ik de 100 pakte. Dit was een prima gewicht. Volgende keer verwacht ik 5x100 te kunnen pakken).
Barbell glute bridge / 2 min rust
10x80
10x80
10x80
Leg press / 2 min rust
12x140
12x140
12x140
(Hier echt 100% op gegeven. laatste set laatste herhalingen steeds 3-4 seconden rust tussen elke herhaling anders lukte het niet meer. bij laatste 2 herhalingen kreeg ik opeens knallende hoofdpijn. Gewicht op deze oefening even 2 trainingen gelijk houden zodat het iets makkelijker wordt).
Farmers walks / 2 min rust
Stukkie gelopen met twee 40 kilo dumbells. X4
Ad-abductoren op hoge reps getraind.
Qua progressie erg tevreden, maar zo vroeg op de ochtend trainen als ik nog niet soepel ben probeer ik in vervolg liever te vermijden. Kost me teveel tijd.